Tähän vielä lyhyt kommentti. Mielestäni sinä ja muutamat muut ovat ymmärtäneet koko homman väärin tai sitten niin olen tehnyt minä. Mun ymmärtääkseni Kylo Ren ei edes ole mikään osaava valomiekkailija, vaikka hallitseekin osaa ja palasia Voiman käytöstä.
Totta, tuossa oli vaan vähän ristiriitaa, kun aika alkupuolella sanotaan, että hän on näistä Knights of Ren tyypeistä se osaavin tapaus, joka saa sitten ajattelemaan, että kyseessä on aika kova luu. Lisäksi nyt monet temput leffan alkupuolella siihen myös viittaakin. Toki sitten myöhemmin Snoke sanoo, että Kylo tulee tuoda takaisin ja kouluttaa pidemmälle. Snoke kaiketi tajusi, että on tehnyt virhearvion ja oppilas ei ole riittävän taitava kohtaamaan tuollaisia haasteita ja on kuriton.
Eli jos Kylo on noista tyypeistä se paras, niin se taso ei ole järin huima siellä porukassa... =) Ehkä se kuitenkin lopulta palvelee tarinaa, koska koko ritarikunta on vasta muodstumassa ja siten kokeneita karjuja ei vaan ole.
Noh, ehkä tän aiheen voisi jättää hetkeksi. Leffa on alkanut kuitenkin tässä illan mittaan maistua paremmalta kun asioita on käsitellyt (minä nyt selkeästi tarvitsen aikaa sulatella) ja vaikka ei nyt ole tullutkaan tässä moitteiden seassa niin esille, niin elokuvassa oli todella paljon hyvää. Esim. Han Solon roolitus ja miksei Chewbaccan myös oli todella mainioita ja nämä uudet hahmot näyttelijöineen oli varsin toimivia ja istuivat tarinaan hyvin. Tuo Poen ja Finnin "bromance" oli omasta mielestäni ihan hyvä, vaikka nyt eivät niin toisiaan tunteneetkaan. Aika pienessä ajassa aiemmissakin elokuvissa monet hahmot ystävystyneet ja muutenkin elokuvissa aika tavallinen asia. Pojilla vaan synkkasi heti. Sitten tietysti B-88 hurmasi sekä vakuutti ja on hyvä seuraaja R2-D2:lle neuvokkaana droidina ja mikä parasta se oli oikea viritelmä, eikä tietokoneanimoitu. Muutenkin orgaaninen meininki - parasta. Elokuvan loppukohtaus tietenkin erittäin vaikuttava (kuvauspaikka tapahtumalle, eli Skellig Irlannissa kyllä ihan täydellinen idea ja paikan historiaan nojaten myös todella nokkela oivallus.) Muitakin hyviä asioita, mutta palataan niihin joskus sitten jos tarve.
Luultavasti pitäisi katsella tämä elokuva uusiksi mahdollisimman pian. Kenties sitä osaisi katsella vähän eri tavalla kun ne suurimmat ennakko-odotukset ja jännitys on tiessään.
Edit. Han Solon kuolemassa harmittaa jotenkin se, että ei ole enää mahdollista nähdä hänen ja Luken kohtaavan toisiaan. Kyseessä on kaksi aika ehdotonta lapsuusajan sankariani, joten kyllä tuo Han Solon kuolema vähän viiveellä on ottanut vähän "koville." Ihan mistään merkityksettömästä henkilöstä populäärikulttuurin parissa ei ole, joten vähän tuntuu siltä kuin olisi menettänyt ystävän. Elokuvassa jotenkin tuo shokki meni vähän ohi, mutta iski sitten jälkeenpäin. Mutta ei siis reunionia Luken kanssa enää... sad. Kohta, missä Han, Chewie, Leia ja C-3PO kohtasi oli kyllä semmonen jossa tuli tippa linssiin. Hetki jossa on monta merkittävää hahmoa omasta lapsuudesta, vielä kerran yhdessä. Nämä on hienoja hetkiä nämä.