Syvä rintaääni ilman kokemusta

  • 12 621
  • 55

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nimimerkkien Sampio ja TQoFE lapsi-kinastelun innoittamana aloitan uuden ketjun. Aiheena on tilanteet, joista ei ole kokemusta mutta joista voi varmasti tietää sopivatko ne itselle vai eivät.

Esimerkiksi koristeamputaatio. Minulla ei ole mitään kokemusta sellaisesta, enkä edes tunne ketään joka sellaisen olisi itselleen teettänyt. Mutta voin varmasti sanoa, että ei ole mun juttu. Enkä ymmärrä miksi joku sellaisen ylipäätään haluaisi. Jos poistatat pikkuvarpaan tai sormenpätkän, tai mitä kaikkea koristeamputaation nimessä voikaan tehdä, niin ne on sitten poissa. Ikuisesti. Ei kasva takaisin ainakaan nykytekniikalla. Tiedä sitten, tuottaako kantasolututkimukset tähän joskus jonkun muutoksen, mutta ei varmaan ihan heti. Eikä ole ainakaan nätti sellainen vajaasormi. Hätkähdyttävä varmaan jossain määrin, mutta voi sitä hätkähdyttää ja huomiota saada muutenkin.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Esimerkiksi koristeamputaatio. Minulla ei ole mitään kokemusta sellaisesta, enkä edes tunne ketään joka sellaisen olisi itselleen teettänyt. Mutta voin varmasti sanoa, että ei ole mun juttu. Enkä ymmärrä miksi joku sellaisen ylipäätään haluaisi. Jos poistatat pikkuvarpaan tai sormenpätkän, tai mitä kaikkea koristeamputaation nimessä voikaan tehdä, niin ne on sitten poissa. Ikuisesti. Ei kasva takaisin ainakaan nykytekniikalla. Tiedä sitten, tuottaako kantasolututkimukset tähän joskus jonkun muutoksen, mutta ei varmaan ihan heti. Eikä ole ainakaan nätti sellainen vajaasormi. Hätkähdyttävä varmaan jossain määrin, mutta voi sitä hätkähdyttää ja huomiota saada muutenkin.

Tähän nyt tietysti "suvaitsevaiset" vääntää "oikeus hallita omaa kehoaan" skeidaansa ja onhan se niin, ei siinä mitään. Mutta onhan tuo mielestäni melko retardia toimintaa, kun ajattelee ihmisiä, joilta on jouduttu raajoja amputoimaan. Mitään coolia tuossa ei mielestäni ole. Huomion hakemista ja sitä ei varmaan ole lapsena saatu tarpeeksi kotona tai sitten sitä on tullut liikaa. Yleensä tällaiset "tavisten järkyttäjät" tulevat tällaisista maalaisjärjen puutteesta kärsivistä perheistä, riippumatta siitä että onko perhe köyhä tai rikas.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
...koristeamputaatio.

Ei jumalauta. Enpä ole ennen tällaiseen sanaan törmännyt. Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta oikeasti, mitä vittua!?

Aina välillä sitä on ihan mukava huomata olevansa suht normaali.

Hyvä ketjunavaus, paha laittaa paremmaksi. Eli +1 täältä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tatuaatiot
Näistä olen vaahdonnut ennenkin, mutta sanotaan taas että linnaruunien ja merimiesten hommaa on se ihonsa pilaaminen. Ei sovi mulle, rumia ovat. Tatuoitu mies näyttää rikolliselta pummilta, tatuoitu nainen seksuaalimoraaliltaan löyhältä lumpulta. Sitten ne on vielä vissiin kalliitakin, satasista tonneihin. Jos mulla olisi vaikka tonni ylimääräistä, ostaisin lapsille jotain vaatteita tai harrastusvehkeitä, ja vaimolle jotain kivaa, ja itelleni levyjä ja vaikka jonkun hyvän kirjan. En saatana ihooni työntäisi tuommoisia summia. Sulaa hulluutta.

Kasvissyönti
Tämä se vasta typerää hihhulointia on. Jotkut epäävät jopa lapsiltaan oikeuden kunnolliseen ruokavalioon ja syöttävät kasvaville ihmistaimille pelkkiä rehuja! Voitteko kuvitella? Kyllä ihminen tarvitsee lihaa, kalaa, voita ja suoloja ollakseen tasapainossa itsensä ja luonnon kanssa. Rehuja voi sitten ottaa pikkuisen siihen kylkeen. Vegetaristit ja muut ituhipit on niin säälittävän laihojakin, ja aina sairaana. Ei siinä mikään vastustuskyky kehity kun jotain salaatteja vaan puputetaan. Ihminen on sekasyöjä eikä mikään hiivatin hiiri.

Golf
Hölmöistä hölmöin "urheilu"laji. Ajellaan kärryllä pitkin piloille raiskattua luontoa, välillä huitaistaan palloa pikkuisen ja koko ajan on tärkeintä että näkyykö kello ja vaatteiden oikea merkki ja onko tukka hyvin. Rikkaat typerykset maksaa tällaisesta paskasta hirveitä summia ollakseen "in", ja "sporttisia", vaikka pajatson pelaaminenkin on liikunnallisempi harrastus. Aina kun joku sanoo pelaavansa golfia, on hän kirjoissani automaattisesti idiootti.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ei jumalauta. Enpä ole ennen tällaiseen sanaan törmännyt. Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta oikeasti, mitä vittua!?

Digitodayn sivuilta löytyi keskustelu, jossa viitattiin HS:n uutisointiin 24.4.2008 seuraavalla tavalla:

"Kielenhalkaisu, sormien kosmeettinen amputaatio, arpeuttaminen, polttotatuoinnit, ihon alle laitettavat implantit ja muut kosmeettisista syistä tehdyt muutokset kehoon huolestuttavat viranomaisia."

Toisaalla netissä löytyi myös viittauksia koristeamputointiin (lähinnä amputoidaan sormia, varpaita ja korvanlehtiä) ja siihen ettei ilmiö rantautunut Suomeen kunnolla.

Mutta joo, en kyllä antaisi amputoida minulta sormen sormea tai varpaan varvasta jollei kyse ole lääketieteellisestä operaatiosta ja se on pakko tehdä. Sirkkeliinkään kun en koske, niin sitä kautta ei tule amputointeja harrastettua.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Olin minäkin juuri lisäämässä tatuoinnit, mutta Evil ehätti ensin. No, samat huomiot pätevät täälläkin. Lisäisin vielä sen että nykyään tatuointeja ottavat ilmeisen paskasakin lisäksi ihan normijengiin kuuluvat ihmiset. Jonkin perusruusun tai tribaalin voi löytää kenen hyvänsä seurakuntasisaren tai tarhantädin nahasta. Pääkalloja, viikatemiehiä ja räyhähenkiä naulataan joka toisen tradenomin ja puotipäällikön käsivarsiin. Mikähän saatana ihmisiä oikein vaivaa, en käsitä.

Joku suomalainen sankari oli taannoin tatuoinut silmämunansa mustiksi. Siinä on kuulemma huomattava näön menettämisen riski. Uskoisin että pitkälti yli 99 % kansasta arvelee tällaisen touhun olevan perseestä sekä syvällä rintaäänellä että ilman aikomustakaan hankkia aiheesta omaa kokemusta.

Peräreiän vaalennus on toinen ja vielä friikimpi juttu. Tästähän on ollut debaattia ennenkin Jatkoajassa. Ei oma anus varmaan kenelläkään mikään sinisilmä ole, mutta aika erikoistuneeksi on tarve jalostunut jos peräreiän tummahko sävy tuottaa kantajalleen ahdistusta.

Kolmas hommeli mitä en ymmärrä enkä opi koskaan hyväksymään on pilvenpoltto ja pilvihommien ihannointi. Ikinä en ole itse pilveen koskenut, mutta mielipiteeni ovat vankat kuin ne olisi paalujuntalla maahan nuijittu. Aiheesta onkin ihan oma ketju tällä foorumilla. Kyseinen ketju aktivoituu pari-kolme kertaa vuodessa ja kaava on joka kerta sama. Aktivoivan repliikin esittäjän kanta vain vaihtelee. Välillä joku kuten esimerkiksi sivuunkirjoittanut lämpenee muotoilemaan näkemyksensä jokseenkin konkreettisella tavalla, jonka jälkeen sama näytelmä näytellään jälleen kerran. Niin tai näin, 80-90 -luvuilla syntyneiden keskuudessa on jotenkin päässyt leviämään käsitys että kannabis on ihan ok päihde ja pilvenpolton vastustaminen on kepukaljajunttien ja niilotarvajärvien juttuja. Menkää hipit vittuun niiden rehujenne kanssa. Täsmennykseksi vielä että lääketarkoituksiin käytettävä kannabis voi olla ihan hyväkin asia enkä näe sen suhteen erityisiä vasta-argumentteja.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Aiheena on tilanteet, joista ei ole kokemusta mutta joista voi varmasti tietää sopivatko ne itselle vai eivät.
Jos tarkkoja ollaan, niin tuosta ei ole kyse, mutta ei siitä sen enempää ainakaan täällä.

Mut joops. Onhan noita asioita mullakin, joihin en koe kovin suurta vetoa, ja joista voisin sanoa aika suurella todennäköisyydellä, etten niitä tule harrastamaan, kokeilemaan tai tekemään.

Nuo amputaatiot sun muut aika ekstremet (älyttömät) jutut nyt jätän mainitsematta. Tatuointi ei ole niin älytöntä, mutta ei ehkä mun juttuni sekään. Lävistyksiä aika vakavasti harkitsin vielä jokunen aika sitten, mutta nyt alkaa jo painua unholaan nuo jutut. Jätetään nuoremmille.

Pakko sanoa, vaikka kuinka hurskastelulta kuulostaisikin, että aika vaikea sanoa mitään sellaista, mikä olisi kokematta paskaa. Olen oppinut ainakin tässä aikuisiällä sen, että mihinkään ei kannata sanoa kovin jyrkkää eitä, kun elämä aika usein koettelee nuo vakuuttelut. Lisäksi pitämällä mielen avarana saa aika paljon uusia kokemuksia jutuista, joista ei erityisemmin ole ollut kiinnostunut.

Heitetään nyt joitakin rintaääniä ilman kokemusta, mutta pidän varauksen muuttaa mieltäni, mikäli joskus saan asiasta lähempää kokemusta:
- Romanikulttuuri: tunnen/tiedän joitakin ihan asiallisia romaneja ja sitten vastapainoksi tiedän aika ison liudan vähemmän asiallisia. Ylipäätään koko se kulttuuri on aikalailla omituinen mulle musiikkeineen, vaatteineen, käytöstapoineen (-tavattomuuksineen), ylivilkkauksineen ja keskittymiskyvyttömyyksineen kaikkineen.

- Ison koiran omistaminen: hyvinkoulutettu keskikoinen tai keskisuuri koira on hieno näky. Pieni koira on yleensä harmiton ilmestys. Iso koira taas syö ja paskoo giganttisesti sekä kuolaa niin paljon, etten viitsi edes kuvitella. Ja se haju. Onhan se uljas ja jotenkin maskuliininen juttu, mutta ei kuitenkaan mun juttuni. Keskityn olemaan iso mieluummin itse. Jonkun mastiffin katse on niin tyhjän tappava, että kylmää jo palkkä ajatus.

- Perus pakettiloma sesonkiaikaan suomalaiskohteessa: aurinko on jees, rannat ovat jees, suomalaisetkin ovat yleensä jees, enkä periaatteessa vastusta valmismatkojakaan. Ei vain hirveästi kiehdo ajatus matkustaa perus reinojen ja raijojen parissa ensin tuntikaupalla kohteeseen, kiertää nähtävyydet, syödä karjalanpiirakkaa ja majoittua vielä samaan paikkaan. Siihen päälle miljoona aurinkotuolia, karvaisia ja ylipainoisia bulgarialaisia keski-ikäisiä äijiä kultaketjuineen sekä suomalaiset huutamaan toiselleen vinkkejä turistikaupoista. Ei ainakaan omalla rahalla, kiitos.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hevi, ja muu paska musiikki.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Peräreiän vaalennus on toinen ja vielä friikimpi juttu. Tästähän on ollut debaattia ennenkin Jatkoajassa. Ei oma anus varmaan kenelläkään mikään sinisilmä ole, mutta aika erikoistuneeksi on tarve jalostunut jos peräreiän tummahko sävy tuottaa kantajalleen ahdistusta.

Ei toi voi olla mahollista! Siis oikeasti haluaako joku tai tekeekö joku jotain persreiän vaalennuksia? Nyt taidetaan meikäläistä vedättää.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Hevi, ja muu paska musiikki.

Aika peräkammarissa on saanut kasvaa, jos ei ole minkäänlaista kokemusta hevimusiikista. Saati paskasta, sitä on enemmän kun heviä. Tornihuhunako kuulit että hevi on paskaa ja siitä mielipiteesi muodostit?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ei toi voi olla mahollista! Siis oikeasti haluaako joku tai tekeekö joku jotain persreiän vaalennuksia? Nyt taidetaan meikäläistä vedättää.
Ei vedätetä, edes b-rappuun. Googlaa hakusanoilla peräaukon valkaisu ja vie tietämyksesi aivan uudelle tasolle.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viimeksi muokattu:

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tähän nyt tietysti "suvaitsevaiset" vääntää "oikeus hallita omaa kehoaan" skeidaansa ja onhan se niin, ei siinä mitään.

Tässäpä onkin varsinainen retoriikan helmiä. Olet siis kuitenkin samaa mieltä tuosta skeidasta?

Ja selvyyden vuoksi sanottakoon, että minäkään en oikein ymmärrä tuon amputaation hienoutta.

Toinen asia, jota en voi tajuta, ovat ne kotieläimet. Ällöttäviä otuksia, joita en omaan kotiini huolisi.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Tässäpä onkin varsinainen retoriikan helmiä. Olet siis kuitenkin samaa mieltä tuosta skeidasta?

Toinen asia, jota en voi tajuta, ovat ne kotieläimet. Ällöttäviä otuksia, joita en omaan kotiini huolisi.

Jos joku latvalaho haluaa upottaa vaikka kyntöauran perslihoihinsa tai vetää mutterin päänsä läpi, niin siitä vaan. Mutta näissä kohtaa yleensä joku marttyyrivihreä alkaa väntää jotain turhanpäiväistä itkuvirttä.

Teemu Mäki on varmasti tuosta toisesta samaa mieltä kanssasi. Se on sitä oikeaa eläinaktivismia ja vihervasuria se. Täällä se vaan eläinvihaajapersu kattelee lätkää rakas katti kainalossaan.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Tämä ketju kaipaa schollia kertomaan naisista ja TOJta kertomaan Venäjästä.

muaddib
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja minä kun olen pitänyt jo äijien tukan värjäämisiä hinttien hommana niin joku valkasee efektoria.
Olen siinä käsityksessä, että lähinnä naiset tuohon toimenpiteeseen turvautuu. Varmasti on miehiäkin siinä joukossa, mutta tietääkseni enemmän naisten juttu.

En itsekään tuota ymmärrä, enkä usko, että tulee koskaan tarvetta ymmärtääkään. Pärjään hyvin tällä suhtautumisella. Sama noiden amputaatioiden suhteen - täysin älywapaata touhua. Tatuoinnit periaatteessa ymmärrän, mutta niistäkin 90% näyttää hirveältä ja oikeasti komeat tatskat on harvassa. Monella ei tunnu olevan mitään estetiikan tajua tai muutenkaan näkemystä, kun kaikenlaisia hirvityksiä kannetaan iholla ilman häpeää. Tavallaan hauskaa, että tatuoinnit oli pitkään sellainen erikoinen juttu jolla erotutaan porukasta. Nykyään alkaa olla jo kohta toisinpäin, eli on erikoista jos ei ole leimaa iholla.

Myös läväreistä suurin osa on mielestäni epäesteettisiä ja kaukana kauniista. Etenkin naamassa ja alempana kehossa olevat (nänni ja genitaali... siis mitä helvettiä).

Toisinaan mietin, että minussa on aika paljonkin konservatiivin vikaa, kun tuollaiset edellä mainitut jutut ei säväytä ja herätä mitään erityisen positiivista. Toki en jaksa ruveta jotakuta neuvomaan, mitä kehollaan tekee. En silti osaa ihaillakaan ja syvällisesti ymmärtää.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos joku latvalaho haluaa upottaa vaikka kyntöauran perslihoihinsa tai vetää mutterin päänsä läpi, niin siitä vaan. Mutta näissä kohtaa yleensä joku marttyyrivihreä alkaa väntää jotain turhanpäiväistä itkuvirttä.

Minkälaista itkuvirttä tarkemmin ottaen?

Teemu Mäki on varmasti tuosta toisesta samaa mieltä kanssasi. Se on sitä oikeaa eläinaktivismia ja vihervasuria se. Täällä se vaan eläinvihaajapersu kattelee lätkää rakas katti kainalossaan.

Minusta eläimiä pitää kohdella hyvin sikäli kun niitä sattuu omistamaan tai vaikkapa ihan työkseen kasvattamaan. Samoin luonnossa liikkuvilla elämillä on oma merkityksensä tällä pallolla. Oma kotini on ihmisille suunnattu paikka, jonne ei eläimiä huolita. Siihen ei liity muuta aatetta kuin omat mieltymykseni.

Onko joku jossain sanonut, että persut vihaisivat eläimiä?
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Ei toi voi olla mahollista! Siis oikeasti haluaako joku tai tekeekö joku jotain persreiän vaalennuksia? Nyt taidetaan meikäläistä vedättää.

Muutama sellainen nainen on tullut nähtyä, jolle tuo peräreiän vaalennus olisi ihan passeli operaatio. Varsinkin pari ns. hieman normaalia enemmän takavittuisempaa naista takaa laittaessa on noussut päähän ajatus, että voisihan tuolle reiälle tehdä jotain, jos se kesken homman iskee silmään. Siis sellainen tummanruskea nappula keskellä vaaleaa kaunista ihoa. Joillain se on kauniin pinkki joten kyllä sellainen tummanruskea röpötin on turn off. Ei siis missään mielessä turha operaatio. Sitäpaitsi jotkut naiset käyttävät tunnin päivässä meikkaukseen, joten tunnin peppuvärjäys kerran vuoteen ei varmasti ole paha rasti.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Golf
Hölmöistä hölmöin "urheilu"laji. Ajellaan kärryllä pitkin piloille raiskattua luontoa, välillä huitaistaan palloa pikkuisen ja koko ajan on tärkeintä että näkyykö kello ja vaatteiden oikea merkki ja onko tukka hyvin. Rikkaat typerykset maksaa tällaisesta paskasta hirveitä summia ollakseen "in", ja "sporttisia", vaikka pajatson pelaaminenkin on liikunnallisempi harrastus. Aina kun joku sanoo pelaavansa golfia, on hän kirjoissani automaattisesti idiootti.

Tästä olen muuten täysin samaa mieltä, mutta kyllä useamman tunnin kävely varmasti hyötyliikunnasta käy. Typerää sitten onkin sen vuoksi ajella joka kerta kymmeniä kilometrejä ja ostaa kalliita vehkeitä, kun suurin osa pelaajista pysyy kuitenkin suht paskalla tasolla. Kävelylle voi lähteä suoraan himastakin ja varmasti mukavammilla kengillä. Ikinä en ole kierrostakaan pelannut, enkä pelaa, ainakaan niin kauan kuin osun liikkuvaankin palloon.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
"Never say never"

Kokemuksen syvällä rintaäänellä joudun toteamaan, että maailmaan mahtuu lukemattomia asioita, jotka eivät ole "mun juttujani" enkä varmasti edes tiedä niistä murto-osaakaan.
Joten - minun vain täytyy lähteä siitä lähtökohdasta, että tehkööt muut itselleen mitä haluavat - laillisuuden ja eettisyyden rajoissa toivottavasti, kunhan eivät kouriintuntuvasti ja/tai silmin nähden häiritse niillä minun tai läheisteni elämää.

On totta, että tulisin toimeen aivan mainiosti ilman yhtään golfkenttää maailmassa, ilman yhtään värjäystä, tatuointia tai lävistystä joistain amputaatioista puhumattakaan - ja useimmiten voin ainakin kääntää katseeni pois niistä, jos ne jotenkin minua häiritsisivät.

Kaikilla lapsillani on vähintään yksi iso koira, tyttärilläni pienet tatuoinnit ja lävistykset ja nuorimmaiseni on myös kasvissyöjä, tosin enemmänkin sairautensa vuoksi. Silti he ovat minulle elämäni tärkeimmät ja rakkaimmat henkilöt koskaan enkä voisi heitä ylenkatsoa ja/tai hylätä varmaan minkään syyn takia tässä maailmassa. Näin se vaan menee...

Kuten sanottua, tämä on vain minun suhtautumiseni asioihin enkä siis tuomitse tai väheksy muiden näkökantoja ja mielipiteitä niin kauan, kun ne eivät häiritse minua ja/tai läheisiäni sen kummemmin.

PS. Tämä oli siis vahva OT, koska minulla on "kokemuksen syvä rintaääni" - sorry...
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Sittenhän häiritsee näkymässä se, että naisella näyttäisi olevan peukalo perseessä.
Itse asiassa molemmilla aktin osapuolilla olisi tuolloin peukalo perseessä, tosin hieman eri tavoin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös