Esimerkiksi taitaa Tampereella olla halvimmat liput pudotuspeleihin 18 euroa seisomaan, toki iso kaupunki ja osa Ilves faneistakin saattaa pelejä tulla katsomaan, mutta kuitenkin..
Ja Tapparalla on kahdessa pelissä käynyt keskimäärin 5200/7600 katsojaa, eli täyttöaste on noin 70 prosenttia.
...Markkinointiin ja ottelutapahtumiin ei panosteta...
...seisomakatsomoita kokoajan vähennetty ja hajautettu pienempiin katsomoihin...
Myös hallin musiikki ei oikein tue kannustamista, miksi helkkarissa siellä on soitava aina esimerkiksi ylivoiman alkuun Pojua?
Myös mainokset on yksi seikka...
JYPin ottelutapahtuma on tällä hetkellä mallia "tule hallille, katso peli, tuo rahaa seuran kassaan". Tässä voisi ottaa mallia Bluesilta, joka on viimeiset kolme kautta nostanut tasaisesti yleisömääriään. Blues järjesti tällä kaudella lukuisia teemaotteluita
(tässä linkkiä), mm. itsenäisyyspäivä-pelissä sotaveteraanit, Viro-pelissä viron passia näyttämällä ja halloween-pelissä alle 18-vuotiaat halloween-teeman mukaisesti pukeutuneet pääsivät ilmaiseksi halliin. Tässä ei todellakaan ole keksitty pyörää uudestaan, vaan yksinkertaisesti tehty pieniä asioita oikein, ja ennen kaikkea nähty edes vähän vaivaa ottelutapahtuman parantamiseksi. Tällaiset asiat, jos mitkä, ovat sitä kuuluisaa lisäarvoa.
Pojun musiikin soittamisessa on periaatteessa kyllä ideaa. Jyväskylässä jääkiekko-ottelussa soitetaan jyväskyläläisen artistin jääkiekkoon liittyviä biisejä. Ihan kaunis ajatus, joten miksi idea ei voisi toimia...? Siksi, kyseiset kappaleet ovat täyttä paskaa.
"El viiivaaaa, jii-yy-pee, shalallaaa..." Ei saatana.
Mainoksiinkin löytyy helposti parannusehdotus. Tietysti ensimmäisenä se syöpää kaikille astielimille aiheuttava sunnycarcenter-mainos äkkiä pois (tai vaikka kerran pelissä). "Omissa" mainoksissa taas käyttöön JOKO videokuva TAI ääni. Eli esim. kun(jos) mediakuutiolta näytetään uusintoja, silloin kehiin äänimainoksia, ja juuri ennen aloitusta soivan musiikin aikana pelkkää kuvaa sisältävä mainos (kyllä se pelkkä tyylikkäästi esiin ilmestyvä firman logo tuo ihan hyvin näkyvyyttä).
Aikanaan missiokausi herätti Seppäsen pistämään retuperällä olleen urheilullisen puolen uusiksi, josko Tynin sekoilut & Lindströmin osaamattomuus herättäisivät Jukka I:n tekemään tänä kesänä samanlaisen uudistuksen markkinoinnin puolelle?