Ei tuo yleisömäärän putoaminen ole kiinni mistään markkinoinnista, JYP ei vain kiinnosta tällä hetkellä suurempaa yleisöä paikan päällä. johon varmasti on useampi syy, (pienistä puroista se jokikin syntyy)
- Suomalainen haluaa nähdä voittoja ja JYP ei voita tällä hetkellä
- Jääkiekko tarjonta tällä hetkellä järjetöntä joka päivä voit katsoa sitä kotisohvalta.
- Yleinen taloustilanne, jostain sitä pitää kiristää menojaan. jääkiekko ottelut on helppo
- Alkukaudella ei periaatteessa ratkaista yhtikäs mitään.
Eikös markkinoinnin tarkoitus ole nimenomaan herättää se mielenkiinto? Luettelet syitä, miksi mielenkiinto on lopahtanut, muttet oikeestaan mitään, että miten sitä taas nostettais. Eli kädet taskuun ja odotellaan parempia aikoja niin alkaa taas mielenkiinto nousemaan ittekseen?
Itse olen nimenomaan liian mukavuudenhaluinen menemään hallille seisomaan tolppien taakse. Ja yleensä porukalla peleissä käydään niin on jäänyt menemättä, koska vierekkäisiä lippuja ei ole saatu. Nyt kuulemma saa taas. Mistä muualta kuin jatkoajasta saan tuon tiedon?- Nämä kannattajat jotka eläneet JYPn liigataipaleen ajan ovat ikääntyneet sen verran että seisomaan ei viitsi enää mennä. mukaavuuden halu.
Vähän kuulostat jo toivon menettäneeltä, mutta eihän se, että menestystä ei välttämättä tule tarkoita sitä, että ottelutapahtumien suosion pitäisi laskea myös. Jos ei pelkkä menestys tuo katsojia niin keksitään jotain muita tapoja. Jyväskylästä ei ainakaan tuommosella mitään tekemättömyydellä ja selittelyllä uutta Torontoa itsekseen tule.Mikään ei ole ikuista, aallon harjalta on vain yksi suunta ja se on alas. toisin sanoen uppoava laiva.
Sitten tämä ehdotettu ilmoitus taulu, hei haloo, tajuatko mitkä on investointi ja käyttökustannukset? ja mitä sillä saadaan myytyä mahdollisesti muutama hassu lippu. ja syy ei ole markkinoinnissa nytkään.
Olikohan tää tarkotus mulle, kun nimenomaan kirjoitin, että paljonkohan tuommonen maksais? En mielestänyt kirjoittanut sitä sillä sävyllä et "miksei tuommosta helppoa kikkaa ole jo kokeiltu". Vaan nimenomaan pohdin paljonkohan tuommonen kustantais, koska en noita kustannuksia tiedä.
Kerrotko paljonko se kustantaa?
Ei. Minä en tiedä. Enkä tajua paljon on investointi ja käyttökustannukset. Siksi sitä kysyinkin ja pohdin ääneen.
Jos haluttaisiin keskustella järkevästi niin kerrottaisiin, että "iteasiassa tuommosen investointikustannukset olis ~10ke ja käyttökustannutkset 1ke/kk, ja en usko, että noitten kustannusten kattamiseks hallille saatais tarpeeks porukkaa tuolla mainoksella". Tähän ei nyt taidettu kyetä.