Synergia-areena – helvetin esikartano?

  • 527 899
  • 1 924

Handyy

Jäsen
Tämä on pistänyt viime matseissä silmään. Tai nyt tässä tapauksessa korvaan. Tynin mukaan JYP pelaa keski-suomalaista ja koko perheen kiekkoviihdettä, tai en nyt muista aivan sanatarkalleen miten se meni, mutta mielestäni tuo biisi on aika kaukana siitä kuuluisasta JYPin arvomaailmasta. Vaikka nyt siitä biisistä ne rajuimmat kohdat ei siellä soikaan, niin silti en mielelläni soittaisi paikassa jossa on myös lapsia.
Nyt meni minun mielestäni aika pitkälti jeesustelun puolelle. Jos pelikatkolla kuuluu joku "tättärää", niin sekö on sitten jotenkin paha asia? Jos et biisiä tiedä, niin et voi mitenkään päätellä että se edes liittyisi jotenkin kännäämiseen.

Junnut tuotakin biisiä kuuntelevat lätkäkopeissaan ja kotonaan, ihan samoin kuin omassa nuoruudessani kuunneltiin jotain Raptorin Oi beibiä. Eikä senkään sanat nyt välttämättä jollekin 12v jannulle olleet yhtään sen parempia kuin jotkut Petri Nygårdin vastaavat.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Nyt meni minun mielestäni aika pitkälti jeesustelun puolelle. Jos pelikatkolla kuuluu joku "tättärää", niin sekö on sitten jotenkin paha asia? Jos et biisiä tiedä, niin et voi mitenkään päätellä että se edes liittyisi jotenkin kännäämiseen.

Hahha, arvasin että joku nimittelee jeesustelijaksi.

Ei mua tuo biisi haittaa, mutta ihmettelen että se soi JYPin peleissä. Esim fanituotemyynnissä on paljon tuotteita, mitä yritykset ovat ehdottaneet JYPille, mutta Tyni on teilannut niitä koska eivät sovi JYP arvomaailmaan. Kiinnostaisi tietää Tynin kanta onko JYPin hallimusiikissakin joku arvomaailma. Tuntuu vaan hölmöltä että rahastamisen arvoiset asiat eivät sovi Tynin mukaan JYPille.

Lisää Tynin arvomaailmasta ja JYPin fanituotemyynnistä tämän linkin takana:
JYPin fanituotemyynti - Jatkoajan keskustelupalsta

Ja vielä kerran. Minulla ei ole mitään Petri Nygårdia, ryyppäämistä, tai rellestävää hallimusiikkia vastaan. Minun puolestani hallilla voidaan soittaa vaikka Mistreatia. Nauratti vain kun tuli Tynin muutaman vuoden takaiset arvomaailma-kommentit mieleen :).
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Niin kauan kun hallilla soi kauheita remixejä Kotiseutulaulusta tai "Duffa käski pitää oma pää puhtaana" - mainoksia, Tynillä ei ole kyllä mitään varaa hylätä mitään pelikortteja "arvomaailmaan sopimattomina".
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JYPliiga.fi - Lippuja vielä jäljellä. Ei kyllä näytä hyvältä tämän illan yleisömäärää ajatellen jos vielä on lippuja hyvin jäljellä.. Kyllä nyt välierissä pitäisi saada 4600 ihmistä halliin.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Yritin JYPin nettisivuilta kaivaa tietoa vallitsevasta parkkeerauskäytännöstä Synergia-areenan pihassa, mutta joko en löydä tai sitten sitä ei ole.

Onko noihin hallin lähimmille parkkipaikoille ostettavissa joku kausikohtainen VIP-lappu? Jos on, paljonko maksaa ja miten se ostetaan? Mitkä parkit on ostettavissa, mitkä on varattu joillekin muille?

Ohkasesti vit***aa ajaa auto kauas ovilta, käyttää aikaa pelin jälkeen hallilta autolle siirtymiseen ja jäädä sitten vielä ruuhkaan, joka on ehtinyt sillä aikaa syntyä. Aiemmin mulla oli parkkilippu, jolla pääsin ihan hallin viereen (siihen Alakulman ja Rautpohjankadun väliin), jossa käytännössä ruuhkista ei tarvinnut kärsiä. Hallista autolle minuutissa ja parkkikselta pois parissa, kotona vartissa. Nyt voi mennä vartti siihen, että auto on nytkähtänyt pois parkkiruudusta ja kotimatkaan helposti tuplat entiseen.
 

Handyy

Jäsen
Yritin JYPin nettisivuilta kaivaa tietoa vallitsevasta parkkeerauskäytännöstä Synergia-areenan pihassa, mutta joko en löydä tai sitten sitä ei ole.

Onko noihin hallin lähimmille parkkipaikoille ostettavissa joku kausikohtainen VIP-lappu? Jos on, paljonko maksaa ja miten se ostetaan? Mitkä parkit on ostettavissa, mitkä on varattu joillekin muille?
Jos en ihan väärin muista, niin parkkeeraus tuohon kuuluu klubikatsomolle, blackstagelle ja aitioille. Eli kalleimmille istumapaikoille.
 

RuuhkaTukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, sympatiaa Jokereille
Rohkeasti vain palautetta huonosta mediakuution käytöstä, paskasta musiikista ja rumpuryhmän tarpeellisuudesta. Toivottavasti jotain muuttuisi tämän perusteella.

Huvittaa kuinka aika syö ketjun alkuperäisen tarkoituksen ja sitä aletaan käyttämään kaikenlaisten omien antipatioiden julkaisemiseen.

Avatessani tämän ketjun toivoin että täällä keskusteltaisiin vain ja ainoastaan omista tavoitteista ja teoista ottelutapahtuman tunnelman nostamiseen. Erityisesti teroitin kuinka tässä ketjussa ei tule kertoa kuinka tuo tai se on niin mälsä ja muutenkin naurettava.

Varsinaiseen ketjun aiheeseen liittyen voin todeta että en ole omalta osaltani kantanut kortta kekoon. Ajaaaa-huudot ovat olleet vailinaisia, nuijien ja vastustajan mulkkujen solvaaminen on jäänyt tekemättä ja kaikkinensa toiminnan voidaan sanoa olleen apaattista.

Näin ollen velvoitan itseni jälleen heittäytymään pelitapahtumaan ja kantamaan oman osani. Seuraavalla kerralla Hakkarainen saa kuulla kunniansa, kun se viheltää huudosta estämisjäähyn Hytöselle tai kun sika-ruutu filmaa ja lentää katolleen kun meidän Vatanen taklaa.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Huvittaa kuinka aika syö ketjun alkuperäisen tarkoituksen ja sitä aletaan käyttämään kaikenlaisten omien antipatioiden julkaisemiseen.

Sinäkö sen määräät, mistä sopii keskustella? Tämä on tässä parin kauden aikana ollut ihan hyvä ketju yleiselle keskustelulle pelien tunnelmasta, musiikista tms. kannatukseen liittyvästä. Ja kuten aktiivisuudesta näkyy, aihe herättää edelleen ihan ansaitusti keskustelua.

Ei sillä että peliesitykset kauheasti hurraa-huutoihin antaisivat aihetta, mutta onhan tuo Hippoksen tunnelma tänä syksynä ollut surkea. Kateeksi kävi taas KalPa-matsissa Mustaa Verkostoa kuunnellessa, vaikkakin on myönnettävä että myöskään Kuopiolaiset eivät olleet yhtä kovassa vireessä kuin parilla aiemmalla Jyväskylän-reissulla (esim. kauden avauspeli).
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä ketjussa ei kerrota mitä tulisi tehdä, vaan kerrotaan mitä minä tulen tekemään. Tässä ketjussa ei kerrota kuinka minä en mutta pojat kyllä, tässä ketjussa kerrotaan kuinka minä tein ja pojat kanssa. Tässä ketjussa ei mietitä mitä on historiassa tehty väärin, tässä ketjussa todetaan kuinka asiat tullaan tekemään oikein.

Tein kuten kaikki muutkin. En jaksanut kannattaa joukkuetta, kun se ei sitä ansainnut. Vaikka joukkue olisi sen ansainnut oli ottelutapahtuma huonosti järjestetty. Onneksi tein, kuten pojat kanssa ja sain näin siitä kertoa.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Muuhunkaan ketjuun en viittinyt tätä kyssäriä laittaa joten pystyykö hallilta lippua ostaessa maksamaan kortilla vai onko pakko olla käteinen? Käykö normi visa debit tai mastercard?
 

Buffalo_1988

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
"Ottelupäivinä Synergia-areenan A1 – sisäänkäynnin lipunmyynti aukeaa 1,5 h ennen ottelun alkua. Kaikkiin ovelta ostettuihin lippuihin lisätään 1 € / lippu. Erikoishintaiset liput ovat myynnissä vain ennakkomyyntipisteissä. Maksuvälineiksi kelpaavat käteinen ja yleisimmät maksukortit, myös Electronit"

JYP
 

Al Bundy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, Suomi
Muuhunkaan ketjuun en viittinyt tätä kyssäriä laittaa joten pystyykö hallilta lippua ostaessa maksamaan kortilla vai onko pakko olla käteinen? Käykö normi visa debit tai mastercard?
JYPin sivuilta löytyy tälläinen tieto:

Ovimyynti:
Ottelupäivinä Synergia-areenan A1 – sisäänkäynnin lipunmyynti aukeaa 1,5 h ennen ottelun alkua. Kaikkiin ovelta ostettuihin lippuihin lisätään 1 € / lippu. Erikoishintaiset liput ovat myynnissä vain ennakkomyyntipisteissä. Maksuvälineiksi kelpaavat käteinen ja yleisimmät maksukortit, myös Electronit.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näköjään tuo Jypinkylä II on nyt sitten soittokiellossa Hippoksella. Tyni ollut vaihdissa jälleen.

Jypinkylä 2 - biisi ei enää soi Hippoksella - Viihde - Keskisuomalainen

No siis mitäs helkkaria? kappale on soittokielossa sen takia kun se kuulostaa vain joltain toiselta? sittenhän varmaan puolet muistakin hallin musalistalla olevista voisi pistää soittokieltoon melkein samoin perustein...

Minusta tuo jopa sopi hyvin erien aloitusmusikiksi tai ainakin toi hyvää vaihtelua. Ihme kitinää tuolta "pappaosastolta". Kerrankin kun musiikkiin vähän vaihtelua ja on viellä JYP painotteinen biisi niin pistetään se soittokieltoon.. Pistetään samantien pelkkää sitä vanhaa sukkahousuheviä niin kaikki on tyytyväisiä?
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
No ihan ymmärrettäväähän tuo kun käytännössä myönnetään että taustat on otettu toisesta biisistä. Ja kuten tuossa jutussa sanotaan, tästä Jypinkylästä ei ollut tarkoitus tulla mitään kaupallisesti levitettävää biisiä joten kopsaamisella ei edes siltä osin ole väliä. Mutta julkisessa soitossa tilanne onkin sitten vähän eri.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Laitetaan nyt vaikka tänne, eli minkä takia Ilves-peli aloitettiin Sakari Kuosmasen Finlandialla? Oliko kyseessä joku juhlapeli vai mitä?
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Laitetaan nyt vaikka tänne, eli minkä takia Ilves-peli aloitettiin Sakari Kuosmasen Finlandialla? Oliko kyseessä joku juhlapeli vai mitä?

Jos ymmärsin Pölläsen kuulutuksesta mitään, mikä sivumennen sanottuna tapahtuu liian nopealla artikuloinnilla äänentoisto huomioiden, kyseessä oli otteluisännän päähänpisto eli siis hieno kappale uhrattiin kaupallisuuden alttarille. Mautonta mielestäni.

Tosin tämä seuraavakin saattaa olla väärin kuultua Pöllästä, mutta meniköhän niin, että siellä oli jonkinlaista hyväntekeväisyyttä taustalla? Jos niin oli, se lieventää toki suhtautumistani.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Jos ymmärsin Pölläsen kuulutuksesta mitään, mikä sivumennen sanottuna tapahtuu liian nopealla artikuloinnilla äänentoisto huomioiden, kyseessä oli otteluisännän päähänpisto eli siis hieno kappale uhrattiin kaupallisuuden alttarille. Mautonta mielestäni.

Aijaa, minun mielestä se vain kuulosti ihan hyvältä, kun osaava esittäjä Finlandian lauloi. Uhrataanko Maamme-laulukin, jos se esitetään urheilutapahtumassa? Jos joskus saa olla ylpeä suomalaisuudesta, niin se on kyllä itselläni aina silloin, kun tuo upea hymni esitetään, etenkin kun esittäjänä voi ihan hyvin olla vaikkapa Sakari Kuosmanen. Minua taas ärsyttää aivan suunnattomasti, kun jotkut "isänmaallisiksi" itseään kutsuvat haluavat liittää tuon kappaleen yhteyteen aivan eri konnotaatioita kuin mitä itse suomalaisuudella käsitän. Jätettäköön tarkemmin määrittelemättä nuo "eri konnotaatiot". Olen suuri patriootti, kun kyse on urheilusta - ja Finlandia sopi rakastamani lajin yhteyteen erittäin hyvin. Jos oli kaupalliset arvot takana, niin olkoot sitten niin. Minun puolestani.
 

Handyy

Jäsen
Aijaa, minun mielestä se vain kuulosti ihan hyvältä, kun osaava esittäjä Finlandian lauloi. Uhrataanko Maamme-laulukin, jos se esitetään urheilutapahtumassa? Jos joskus saa olla ylpeä suomalaisuudesta, niin se on kyllä itselläni aina silloin, kun tuo upea hymni esitetään, etenkin kun esittäjänä voi ihan hyvin olla vaikkapa Sakari Kuosmanen. Minua taas ärsyttää aivan suunnattomasti, kun jotkut "isänmaallisiksi" itseään kutsuvat haluavat liittää tuon kappaleen yhteyteen aivan eri konnotaatioita kuin mitä itse suomalaisuudella käsitän. Jätettäköön tarkemmin määrittelemättä nuo "eri konnotaatiot". Olen suuri patriootti, kun kyse on urheilusta - ja Finlandia sopi rakastamani lajin yhteyteen erittäin hyvin. Jos oli kaupalliset arvot takana, niin olkoot sitten niin. Minun puolestani.
Jos nyt en ihan väärin kuullut, niin minun mielestäni se meni jotenkin tyyliin: "Ja tässä teille Finlandia-hymni, jonka tarjoaa Muuttopalvelu Niemi".

Ei nyt ihan noin raflaavasti, mutta joka tapauksessa tehtiin selväksi sponsorin liittäminen Finlandia-hymniin. Ei jättänyt kovinkaan hyvää kuvaa myöskään minulle, eikä tuota muutenkaan olisi tarvinnut jossain marraskuun tiistaipelissä sarjan viimeistä joukkuetta vastaan soittaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös