Mainos

Suuri Seikkailu 2003

• 22 532
  • 143

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Minä kerkesin jo luvata, että en enää tähän ketjuun kirjoita.
Mutta nyt on pakko rikkoa lupaus.
Katsoin tuossa äsken eilisen jakson uusinnan ja ei voi kun ihmetellä Otson touhua.
Kaikki syyttelee toisiaan ja sitten joukkueen "kapteeni" on vielä potkimassa joukkueen vahvinta lenkkiä pois.
Henri ehkä ainut joka Otsosta ansaitsee voiton. Henristä huomaa että sitä ei kiinnosta mikään muu kuin voittaminen. Ja sen takia tuonne on varmaan lähdetty, siis voittamaan.
Taika-Kukan mukana riiputtamista olen ihmetellyt alusta asti. Koska sokea sikakin näkee, että siitä tytöstä ei löydy tahtoa voittaa tiukkoja kamppailuja.

Vaikka olen EVP majuri morkannut, niin täytyy sanoa että huumori miehiä se taitaa olla. Ainakin se parin jakson takainen olut "jekku" on jäänyt minun mieleeni positiivisena asiana.
Asioita on vaikea ajatella objektiivisesti, kun niistä näytetään vain yksi puoli.

Ja mitä minun omaan armeija aikaani tulee, niin viihdyin siellä loistavasti. Toki minulla oli koko prikaatin vittuimaisin joukkueen johtaja (kenellä sitten ei ollut?), mutta eihän niitten tehtävä olekkaan tehdä meidän oloa mukavaksi.
Armeijassa tai missä tahansa yhteisössä, jossa tutustutaan uusin ihmisiin on tärkeää että löytää saman henkisiä ihmisiä.
Tarvaksen porukalla on hyvä henki päällä, joka saatta johtua osin siitä että kaikki on melkein saman ikäisiä.
Otsossa on varmasti ollut ikävuosien tuomaa erimielisyyttä paljon enemmän kuin Tarvaksessa.
Molemmilla joukkueille toivotan onnea pudotuskamppailuun. Sillä sehän on varma, että kumpitahansa joukkue saa kisata voitosta keskenään, niin kisan voittaja ei ole huono.
Tarvaksen joukkueen kesken uskoisin tulevan tiukemman kamppailun. Saatan tosin olla väärässä.

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Osa SS:n katsojista taitaa olla kohtalaisen huumorintajuttomia. Esimerkiksi liki kaikki Raulin sanomiset tulkitaan äreän skapparin jorinoiksi, vaikka mies ihan selkeästi pistelee huumorilla koko ajan. Hän vaan kuuluu siihen osaan humoristeja, jotka esittävät juttujaan ns. pokerilla, toisin kuin valtaosa televisio-ohjelmien juontajiksi palkatuista pelleistä, joiden päätehtävä on itse nauraa omien vitsiensä erinomaisuutta kitapurjeet levällään.

Ja Rauliltako loppuu kunto? Joku käytti taaempana esimerkkinä sitä soutuveneistä rakennetun katamaraanin raahaamista suolla ja siinä tilanteessa Raulin lausumaa taukoehdotusta esimerkkinä miehen kunnon pettämisestä. Ainakin minä tulkitsin sen niin, että vauhti ei ollut hänen mielestään tyydyttävää ja suoranaisen piiskaamisen sijaan hän uteli josko porukasta löytyisi vielä lisää vääntöä vai jätettäisiinkö homma siihen. Sitä paitsi, Rauli on koko ajan kunto-osuuksilla porukan kärjessä. Toisin kuin esimerkiksi Taika-Kukka, jota saatiin kuvainnollisesti porukalla kantaa siinä suunnistuskisassa.

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Ilman havereita on Tarvaksen Heikki tämän vuotisen kisan ehdoton voittaja.

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Homma ratkesi Tarvaksen eduksi siinä vaiheessa, kun Taika-Kukasta tuli "kiintiönainen". Hänellä ei ole taitoja, ei voimaa, ei kestävyyttä - lyhesti sanottuna ei vahvuuksia. Heikkouksia kyllä sitten senkin edestä.

Tarvas saa siis kiittää hölmösti äänestänyttä yleisöä voitostaan.

Ike

Suosikkijoukkue
Ilves Tampere
Rampparai nami nami!

Huomasitteko muutens, että eilen koitettiin saada vähän erotiikkaa mukaan, kun Otson kesken pelailtiin jotain ruotsalaista hippaa? Ihan varmasti oli tuotantotiimin idea.

Oliskohan käynyt muuten niin, että jos Heikki olisi ollut kapteeni, niin Peik olisi lähtenyt kotiin. Nyt kuitenkin Marko sai lähtöpassit. Itse pidän kyllä jostain syystä Peikkiä vahvenpana voittajaehdokkaana, kuin Heikkiä.

Vaikka olenkin edelleen Raulin puolella, täytyy silti realiteettien valossa todeta, että kyllä taitaa olla Tarvas se, joka menee loppukilpailuun. Otso on pelkästään jo niin hajanainenkin leiri, että vaikea kuvitella sieltä löytyvän vääntöä loppuskaboihin. Siihen malliin Kukkis kyynelehti Juhan lähtöä... Sattuiko kukaan kuulemaan mitä Juha Kukkikselle kuiskasi...?

theref

Jäsen
Viestin lähetti Eisenhower
Homma ratkesi Tarvaksen eduksi siinä vaiheessa, kun Taika-Kukasta tuli "kiintiönainen". Hänellä ei ole taitoja, ei voimaa, ei kestävyyttä - lyhesti sanottuna ei vahvuuksia. Heikkouksia kyllä sitten senkin edestä.

Höpsis! Onhan Taika-"Tukalla" ihan mukavankokoinen rintavarustus sentään. Kyllä minä sen ainakin vahvuudeksi lasken. Kyllähän niillä jo pitkälle tuossa kisassa potkitaankin, eikö vain?

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti theref
Höpsis! Onhan Taika-"Tukalla" ihan mukavankokoinen rintavarustus sentään. Kyllä minä sen ainakin vahvuudeksi lasken. Kyllähän niillä jo pitkälle tuossa kisassa potkitaankin, eikö vain?

Ja mä laskisin vahvuudeksi myös pitkät hiukset, tosin se Taika-Kukan kampaus ei varsinaisesti mua miellytä.

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Re: Rampparai nami nami!

Viestin lähetti Tapio Rautalapio
Huomasitteko muutens, että eilen koitettiin saada vähän erotiikkaa mukaan, kun Otson kesken pelailtiin jotain ruotsalaista hippaa? Ihan varmasti oli tuotantotiimin idea.
Joo ja heti kun Taika-Kukalta olis lähtenyt rintsikat, niin filmi poikki ja kuvaa karvaisista äijistä laulamassa saunassa.
Annetaan vaan siimaa... Kaikki tai ei mitään, sanon ma.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Mutuna sanoisin, että Tarvas on niskan päällä. Muuten sanoisin, että Otso, koska se porukka on heterogeenisempi, mutta Otsossa on yksi heikko lenkki. Ja se heikko lenkki on Taika-Kukka. Jonkin verran on kirjoitettu siitä, että hän on liian heiveröinen eikä juoksukuntoakaan oikein ole, mutta mielestäni hänestä tekee heikoimman lenkin huono henkinen kantti. On vaikuttanut lannistuneelta jo monta päivää. Rauli kommentoi aika osuvasti tyyliin "en kyllä aio auttaa iltapissalla käymisessä, jotain hänen pitää tehdä itsekin". Paljon on siis kiinni siitä, saako Taika-Kukka itseään niskasta kiinni. Jos ei, niin Tarvas selvinnee finaaliin kävelyvaihteella.

Olisi mieleniintoista, jos Peik ja Henri olisivat samassa joukkueessa. Siinä olisi voitontahtoa enemmän kuin erään pohjoisen maan jalkapallomaajoukkueessa. Miettikääpä sitä!*

*) Anteeksi, mutta oli pakko

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti HN
Kenen puolella olette Kokkisodassa?

Mielenkiintoista nähdä, millainen tiimi Oranssiin Keittiöön kootaan ensi jaksossa. Jos kapteenina on Jyrki Sukula, tarvitsee hän mielestäni aisaparikseen jonkun kevyisiin ja terveellisiin ruokiin erikoistuneen vieraan, sillä Jyrkin paras osaaminen tulee esiin lähinnä raskaampien, mausteisten liharuokien ja kermaisten leivonnaisten valmistamisessa. Tarinaniskijänä Jykä on erinomainen, joten sille osa-alueelle hän ei tarvitse vahvistusta.

Se yleisöäänestys ohjelman lopussa ei kyllä todellakaan ole oikeudenmukainen tapa ratkaista Kokkisodan voittajaa. Studioon pitäisi tuoda kansainvälisistä huippukokeista koostuva asiantuntijaraati, joka arvioisi joukkueiden aikaansaannokset huolellisesti maun, koostumuksen, tuoksun ja annosten estetiikan perusteella. Nykyinen arvosteluhan perustuu hyvin suurelta osin vain joukkueiden pärstäkertoimiin ja valmistettujen ruokien ulkonäköön.

Juontaja Sikke Sumarin nykyinen hiustyyli on kyllä ehdottomasti parempi kuin se edellinen pirttihirmu-look. Siken pitäisi kuitenkin osata pitää suunsa kiinni tietyissä paikoissa ja olla häiritsemättä joukkueiden keskittymistä ratkaisuhetkillä. Se joukkuehan, jota Sikke ei ole viimeisen minuutin aikana häiritsemässä, saa epäoikeudenmukaista etua juuri kilpailun kriittisimmässä vaiheessa. Sikke pystyy myös aivan liikaa vaikuttamaan yleisön mielipiteisiin omalla käyttäytymisellään.

Ihan vaan semmonen kysymys, että millä tavalla tämä liittyy suureen seikkailuun?
Sinulla on varmasti joku hyvä yhtymä kohta näiden kahden ohjelman välille. Ja minä haluaisin kuulla sen.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
HN, pettikö lukutaito vai luetun ymmärrys? Tiedätkö, mitä tämän keskusteluketjun otsikko tarkoittaa?

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Hmm, mitenkäs Näkijä itse asian ilmaisi eräässä toisessa ketjussa? Muistelenkohan oikein, että se meni suurin piirtein seuraavalla tavalla:

Vruum vruum! Viuh-viuh! Ohi mentiin heittämällä.

Sainpahan tästä ketjusta ainakin naurut. Kiitos kuuluu tietysti Näkijälle, joka laukaisi mainiolla viestillään tapahtumasarjan, johon liittyi pari muuta.

theref

Jäsen
HN:n ei loistava ja taitavana kirjoittelijana tarvitse välittää ketjun otsikoista! HN:n kirjoitukset sopivat paikkaan kuin paikkaan aina yhtä loistavasti. Ilman tuotakaan kirjoitusta tämä ketju ei varmaan olisi enää elänyt pitkään.

Kiitos!

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Ilmeisesti HN katsoo oikeudekseen voida jauhaa ketjun aiheeseen liittymätöntä paskaa ja jotkut pitävät tätä vielä huumorina. Hyvä pojat.

Jos aiheesta. En ole kahta aikaisempaa SS:ää juurikaan jaksanut seurata, mutta nyt on tullut seurattua sen verran että tietää suurinpiirtein missä mennään. Edelleen olen sitä mieltä että pudotussysteemi on huono, kilpailijoiden tulisi itse saada äänestää kuka lähtee niin nähtäisiin ehkä hieman lisää sitä juonittelua ja selkäänpuukotustakin. Tänään (ja huomenna, käsittääkseni) onkin sitten jännät paikat kun ratkeaa kumpi joukkue joutuu lähtemään kotiin.

demitra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aijai, kun teki hyvää katsoa, kun Tarvasta vietiin kuin märkää rättiä. Joukkue oli kilpailun joka vaiheessa askeleen Otsoa jäljessä. Kaiken kruunasi uskomaton koomailu kartan kanssa ja selitykset olivat kyllä samaa luokkaa: "tiellä oli enemmän hiekkaa ja se sotki meidän jäljet" tai jotain sinnepäin. Tai saihan Tarvaskin palkinnon kovasta uurastamisestaan: paskahuussin kuopan kaivaminen pitää varmasti mielen virkeänä.

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Viestin lähetti HN
Koska oma mielipiteeni näistä ohjelmista on se, että ne ovat paitsi yleensä huonoja, myös "ytimeltään" keskenään samanlaisia, käsittelin Suurta Seikkailua Kokkisodan kautta. Rinnastin Suuren Seikkailun siis Kokkisotaan ja olin kirjoittavinani Kokkisodasta, vaikka tosiasiassa kirjoitinkin Suuresta Seikkailusta.

Jumalauta, mikä selitys! Olin kirjoittavinani tähän että hyvä HN mutta käsittelenkin asiaa negaation kautta ja tosiasiassa kirjoitinkin että uusi reseptisi. Ei vaan, luulin olevani ytimessä sarkastisen satiirisesti kun tarkoitin peilata rinnastaen motiiviasi, mutta lopulta tiivistin ajatuksesi ja totesin, ei helvetti.

Asiasta; Otson eilinen välivoitto oli kyllä yllättävä, itse en olisi lyönyt pesoakaan heidän puolestaan. Rauli on sitkeä sissi, paineli nytkin keulilla ja koordinoi meininkiä. Eilinen kisa oli pelkistetyn fyysinen, tänään lienee mukana myös taito- ja nokkeluuspuolta.

Vielä yksi yksityiskohta, miksi eritoten Tarvaksen porukalle on niin saatanallisen hankalaa ymmärtää että vesillä liikuttaessa, soudettaessa tai melottaessa, kulkuväline liikkuu sukkelammin jos kaikki airot/melat tekevät kauhaisuliikkeen yhtäaikaisesti. Erityisen paljon nauratti Peikin pelleily rajatila Katjan soutaessa ns. tahtimelassa. Peikin pässinhän olisi tullut tietysti ajoittaa omat vetonsa Katjan tahtiin mutta ei. Tämä apina veteli eri tahdissa koko ajan, niin suorilla pätkillä kuin käännyttäessä.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti kausi
Rauli on sitkeä sissi, paineli nytkin keulilla ja koordinoi meininkiä. Eilinen kisa oli pelkistetyn fyysinen, tänään lienee mukana myös taito- ja nokkeluuspuolta.

Rauli on elukka! Ei vaan, vasta toinen katsottu jakso takana. Kyllähän Rauli näytti, että kunto kestää. Omien näköhavaintojeni mukaan Taika-Tukan mela kastui juuri ja juuri, joten Rauli teki kaiken duunin tuolla puolen venettä. On se muuten kumma, että tämä Kukkis on joka paikassa viimeisenä - ihmeellistä flegmaattisuutta.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Hieman oli yllätys se, miten pihalla Tarvas oli. Eivät osaa meloa, onnistuivat ajamaan ohi siitä ainoasta oikeaan suuntaan kääntyvästä risteyksestä ja keskittyivät lähinnä rähisemään toisilleen. Kävelyvaihteella ollaan menossa finaaliin, mutta menijänä on Otso. Kukkiksen luovutusmentaliteetista ei ollut rippeitäkään jäljellä. Onkohan Rauli ottanut isälliset keinot käyttöön?

Kilpailun ensimmäinen osio oli sikäli pettymys, että siinä lähinnä melottiin, juostiin ja pyöräiltiin. Päätä ei tarvinnut käyttää kuin melomisen opetteluun, ja sekin oli Tarvakselle liikaa.

PS. Jos joku haluaa keskustella rullakiekosta, uppopallosta tai vaikka curlingista Ilveksen keskustelualueella, niin siitä vaan. Minä osaan perustella kyseisen toiminnan oikeudenmukaisuuden.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Viestin lähetti HN
Juu, olin kyllä tosi ilkeä kun irvailin teille Suuren Seikkailun katsomisesta. Sori.
Näh. Teit vain itsestäsi höhlän sotkeutumalla asiaan, joka sinua ei ilmeisesti vähempää voisi kiinnostaa, toisen kerran yrittämällä jollain tavalla perustella tomppelointiasi, ja kolmannen kerran heittäytymällä marttyyriksi. Peeloiluksihan tuo show on tiedetty ensi sekunnista lähtien.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Designer
Teit vain itsestäsi höhlän sotkeutumalla asiaan, joka sinua ei ilmeisesti vähempää voisi kiinnostaa, toisen kerran yrittämällä jollain tavalla perustella tomppelointiasi, ja kolmannen kerran heittäytymällä marttyyriksi. Peeloiluksihan tuo show on tiedetty ensi sekunnista lähtien.

Jaa, minun mielestäni juttu oli ihan hauska, ja siitä löytyi ihan mukavasti vertauksia Suureen Seikkailuun. Kumman tosissaan se vaan täällä otettiin. Mitä taas tulee siihen, että kiinnostaako Suuri Seikkailu HN:ä, niin tekstistä päätellen ainakin on seurannut jonkin verran ohjelmaa. Mielestäni teksti irvaili ihan hauskasti - ei ilkeästi - Suurelle Seikkailulle ja sen katsojille. Vittu mitä tiukkapipoisuutta.

sannifan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Viestin lähetti Designer
Kilpailun ensimmäinen osio oli sikäli pettymys, että siinä lähinnä melottiin, juostiin ja pyöräiltiin.

Melonnan, juoksemisen ja pyöräilyn suosiminen johtunee tehtävät suunnitelleen / muista samankaltaisista hömppäohjelmista kopioineen maailmanmatkaajan henkilökohtaisista mieltymyksistä. Seuraavassa osiossa todennäköisesti kierrellään vähän autolla maastossa, kiipeillään jossakin ja kenties tehdään vähän ohjelmaa radioon.

Kokkisota on kyllä loistava ohjelma äsässään verrattuna!

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Viestin lähetti sopuli
Jaa, minun mielestäni juttu oli ihan hauska, ja siitä löytyi ihan mukavasti vertauksia Suureen Seikkailuun. Kumman tosissaan se vaan täällä otettiin.
Kauheus on katsojan silmissä. Jorina asian vierestä voi jonkun mielestä olla hauskaa, ja jonkun mielestä turhaa. Ehdot täyttäviä viestejä tähän ketjuun on tullut eilisen ja tämän päivän aikana sen verran, että voimme taas olla itsestämme ylpeitä. Ottiko joku tuon HN:n tekstin oikeasti tosissaan? Kellä on pipo kesällä?

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Hyvä HN. Täysin samaa mieltä kyseisestä skeidasta, jota meillä eukko katselee ja on saanut minutkin töllön ääreen puolinelssonilla välillä kehumaan vanhoja kotimaisemiaan. Koli on kaunis ja Ruunaankosket hurjia. Karjalan kunnailla lehtipuu....
Ei vaan, lapsi on terve kun se leikkii.

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Designer

Kilpailun ensimmäinen osio oli sikäli pettymys, että siinä lähinnä melottiin, juostiin ja pyöräiltiin. Päätä ei tarvinnut käyttää kuin melomisen opetteluun, ja sekin oli Tarvakselle liikaa.

Ja tänään Designerin mieliksi lasketaan jälleen koskessa - tosin ilman lauttaa. Näin ainakin päivänlehti väittää.

Ja olihan eilen suunnistustakin pariin otteeseen. Mila Kajas: "Seuraavaksi joukkueen tarvitsee löytää metsään piilotetut eturenkaat." Onneksi löysivät.

Onko kenenkään muun kotona parempi puolisko käärmeissään, jos sattuu kommentoimaan ääneen noita tehtäviä?

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Näkijälle kiitos!

Hervannan Näkijä, jonka erinomaisuutta kirjoittajana tuskin tarvitsee erikseen mainita, on ansainnut kolme lapasta tammisenlehvien kera.

Nyt minulla on yksi positiivinen kokemus näihin tosi-tv-formaatin ohjelmiin liittyen. HN:n satiirinen kirjoitus ketjun aiheesta ja sen aiheuttama eräiden tahojen reagointi ja törmäily, ja oman reagointinsa kömpelö paikkailu, on piristänyt muutoinkin Jatkoajan viihdyttävyystasoa näin kesän keskellä.

Tuskin minä nyt kuitenkaan innostun ensimmäistäkään tämän formaatin ohjelmaa vielä loppuun asti katsomaan, mutta on kuitenkin keskimäärin mukavampaa mitä enemmän lystiä saa joutavistakin aiheista elämässään irti.

''Sanotaan et seikkailija maailmaa rakastaa'' (Danny/Jyrki Hämäläinen).

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy