Survivor TV-sarja (Amerikan tahtiin)

  • 164 500
  • 1 142
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
niin, tässä suomisurvivorinsivussa tietty tätäkin tarttee seurata…

No niin, nyt sitten paljastettiin Edge of Extinction twisti, joka on siis saman kun oli Pearl Islands kaudella (7) kun pois äänestetyt palas yhtä-äkkiä kisaamaan muiden kanssa. Tuolloin oli heimokisa, jossa poisäänestettyjen heimo ”outcast” voittamalla pysty pakottaan kaks muuta heimoo TC:n ja äänestään omista pari takas peliin. Nythän EOE porukka kisasi keskenään, kuka jatkaa… ja siis kuten huonot Redeption Isalnditkin, tää jatkuu viä eteenpäin, eli pois äänestelty lähtee EOE:lle…



Johon siis kaikki EOE kisan hävinneetkin sai palata… kaikki riemuitti ilosta ja silti hetikohta näytetiin kun Keith ja Wendy lähti vapaaehtoisesti pois..



Muiden EOE:llä olevien varmaan kauhuks sinne saapaasteli Joe… siitä sitten koitaa voittaa Joe kisassa jossain vaiheessa, good luck.. Toisaalta nää eristyksestä tulevat ja pois sosiaalisesta pelistä olleet ei kyllä yleensä lopulta myöskään pärjää.



Turha twisti, parempaa odottaisi.. no onneksi kokeiltiin palaavien pelaajine kaudella (tosin kuten aiemmin oon monta kertaa maininnut, näitä uusia ja palaavia ei koskaan pitäsi sekottaa)
 
niin, tässä suomisurvivorinsivussa tietty tätäkin tarttee seurata…

No niin, nyt sitten paljastettiin Edge of Extinction twisti, joka on siis saman kun oli Pearl Islands kaudella (7) kun pois äänestetyt palas yhtä-äkkiä kisaamaan muiden kanssa. Tuolloin oli heimokisa, jossa poisäänestettyjen heimo ”outcast” voittamalla pysty pakottaan kaks muuta heimoo TC:n ja äänestään omista pari takas peliin. Nythän EOE porukka kisasi keskenään, kuka jatkaa… ja siis kuten huonot Redeption Isalnditkin, tää jatkuu viä eteenpäin, eli pois äänestelty lähtee EOE:lle…



Johon siis kaikki EOE kisan hävinneetkin sai palata… kaikki riemuitti ilosta ja silti hetikohta näytetiin kun Keith ja Wendy lähti vapaaehtoisesti pois..



Muiden EOE:llä olevien varmaan kauhuks sinne saapaasteli Joe… siitä sitten koitaa voittaa Joe kisassa jossain vaiheessa, good luck.. Toisaalta nää eristyksestä tulevat ja pois sosiaalisesta pelistä olleet ei kyllä yleensä lopulta myöskään pärjää.



Turha twisti, parempaa odottaisi.. no onneksi kokeiltiin palaavien pelaajine kaudella (tosin kuten aiemmin oon monta kertaa maininnut, näitä uusia ja palaavia ei koskaan pitäsi sekottaa)

Jep. Odotin myös jotain hieman "yllättävämpää" twistiä tuohon... Kaikki mitä on näytetty Edge of Extinction / EoE:lta on ollut varsin tylsää viihdettä. Mutta täytyy sanoa että olisi kiinnostava nähdä millaisen kertoimen vedonlyöntitoimistot antaisi Reem:in voitolle...

Itse kauteen.
  • Tämä kausi on kuin pedattu Joelle. Ainoa tapa jolla Joe voi voittaa on että menee välillä "huilaamaan" muualle ja pääsee sitten takaisin voittamaan kisoja.
  • Uutislukija Rick Devens on varsin kiinnostava hahmo tällä kaudella. Ensin vihasin, sitten tykkäsin, sitten vihasin ja sitten taas tykkäsin.
  • En ole varma jos olen koskaan nähnyt pelaajaa (Julie) joka on aina väärällä puolella äänestystä kun kyseessä on ns. "big move"
  • Voimasuhteet ovat heitelleet kauden aikana useampaan kertaan eli voittajaa on erittäin vaikea veikata mikä sinäänsä on hyvä asia
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
  • Uutislukija Rick Devens on varsin kiinnostava hahmo tällä kaudella. Ensin vihasin, sitten tykkäsin, sitten vihasin ja sitten taas tykkäsin.

Oli hyvin pelattu Devensiltä tuo viime TC.. toki nyt riippu siitä, kuka EoE:Stä palaa peliin.. HII jäi viä käpälään, mutta nyt se tiedetään.


Toi EoE olisi pitänyt olla se ainoa paikka, josta etuja voi saada, nyt pelataan vanhaa peliä, johon EoE ei juurikaan tuo lisää mitään. Jos tollasen kuvion haluaa pitää, olisi se Exile Island kuvio hyvä, JOS se olisi ainoa paikka HII ja muille eduille. .


No finaali jäljellä
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Kyllähän tuo voitto nyt ryöstettiin täysin Rickin käsistä. Pakko antaa Chrisille kyllä tunnustusta tuosta peliliikkeestä, että itse meni tiputtamaan Rickiä tulentekohaasteessa.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Toisaalta ihan hyvä, että Devens ei kisaa voittanut. Montako amulettia mies pelasi? 3? Siihen vielä kertaalleen ulos äänestetyksi tuleminen.

Niin hyvin, kun tuota peliä veikin paluunsa jälkeen, niin kyllähän nuo loputtomat amuletit auttoivat ihan hiton paljon.

En tiedä oikein kumpaa olisin itse äänestänyt. Chrissiä vai Gavinia. Jollakin tapaa tuo extinction -saari sotii pelin ideaa vastaan ja on ihan mahdoton vertailla kahden eri pelaajan peliä tuon myötä. Toki Chrisiltä hyvä päätös osallistua itse tuohon tulikisaan.
Mutta vastaavasti Gavin oli pyristellyt kisassa mukana alusta asti ilman, että kukaan äänesti tätä missään vaiheessa peliä.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
@Flou Niin kyllähän tuo Extinction island sitä alkuperäistä ideaa vastaan sotii, mutta omasta mielestä Chris hoisi homman niin hyvin kuin vain pystyi noilla muutamalla päivällä mitä tuossa lopussa oli itse pelissä mukana. Sopimus Devensin kanssa final fourista, Laurenin taivuttelu ja sitten tuo loppu ratkaisu, jolal käytännössä pelasi Julien voittomahdollisuudet olemattomiin ottamalla itse osaa tuohon tulenteko kilpailuun.

Gavinin pelityyli oli kyllä sinäänsä hyvä, että pysyi varjossa koko pelin eikä tosiaan yhtään ääntä saanut heimoneuvostoissa. Toisaalta kertooko tämä myös siitä, ettei häntä nähty niin suurena uhkana kuten vaikkapa Ronia? No mutta omasta mielestä Chris kyllä ansaitsi voiton. Devens kyllä kritisoi aika hyvin juryssa, että miksei muut etsineet idoleja, kun hän lähti aamuyöstä niitä aina etsimään. Samaa mieltä kyllä, että idolien määrää voisi kyllä vähentää huomattavasti.

Seuraavalla kaudella luvassa taas uusi twisti, kun Sandra ja Boston-Rob saapuvat mentoroimaan kilpailijoita. Rob kuulunut omiin suosikkeihin jokaisella kaudella missä kilpaillut.
 

Swatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Inter Milan
Enemmän toi twisti kusi Victorian nilkkaan, kuin Devensin. Kellään ollut harmainta aavistusta, että oli juryn suosikkeja ennenkuin Chris tuli sekoittamaan pakkaa. Chris pelasi täydellisesti noi viimeiset päivät ja hienosti suostutteli Laurenin pelastamaan itsensä. Lauren itsekin myöntänyt, että mokasi aika pahasti.

Viihdyttävä kausi ja ei ollut huonoja jaksoja oikeastaan yhtään. Itse nautin, että voittaja tuli aivan puskista. Ansaittu voitto. Kuitenkin tämä kokeilu toivottavasti oli tässä. Saatiin se alfa-mies voittamaan, niin voidaan jatkaa eteenpäin.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Pakko muuten toivoa, kun seuraavan kauden nimi on Island of Idols niin Idols meinaa enemmänkin Robia ja Sandraa kuin, että saari on täynnä hidden immunity idoleja.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
@Flou Niin kyllähän tuo Extinction island sitä alkuperäistä ideaa vastaan sotii, mutta omasta mielestä Chris hoisi homman niin hyvin kuin vain pystyi noilla muutamalla päivällä mitä tuossa lopussa oli itse pelissä mukana. Sopimus Devensin kanssa final fourista, Laurenin taivuttelu ja sitten tuo loppu ratkaisu, jolal käytännössä pelasi Julien voittomahdollisuudet olemattomiin ottamalla itse osaa tuohon tulenteko kilpailuun.

En kiellä sitä, etteikö Chris olisi pelannut tuota loppua täydellisesti. Sen hän teki, mutta toisaalta sai aivan älyttömän edun tiedossa tuolta huilivuorosta. Wentworth saattoi jopa viedä Laurenilta voiton, kertomalla kaikille, että Laurenilla on idoli. Chris käytti tätä tietoa hienosti toki hyväkseen.

Mutta muilla pelaajilla ei ollut tätä etua ja täytyy myös muistaa, että vain kaksi näistä saivat pelata Chrisin kanssa ennen tämän paluuta. Tuonkin lasken eduksi nimen omaan Chrisille, joka tosin käytti nuo kaksi suhdettaan täydellisesti. Chris sai miettiä ja punoa rauhassa lisäten tietopankkia sitä mukaa, kun putoajia tuli porukkaan lisää. Toiset joutuivat reagoimaan alati muuttuviin tilanteisiin ja jotenkin sinnittelemään tuossa mylläkässä mukana. Pelailuultanhan tämä oli yhtiä parhaimpia kausia ikinä. Siinä mielessä etenkin tuo Chrisin etu tuntui vähän epäreilulta, vaikka hän tuon lopun veti ihan timanttisesti.

Itse en tykännyt aikoinaan siitä kaudesta, jossa Rupert ja Jonny Fairplay olivat ensimmäistä kertaa. Siinähän oli ideana sama, että joku pääsi kilpailuun takaisin. Olihan tätä siitä tweakattu paljonkin, mutta silti jäi vähän sellainen fiilis, että, kun soihtu sammuu, sen pitäisi kanssa sammua.
Välillä voisi olla ihan hyvä twisti, että twistejä ei yksinkertaisesti ole ja kymmentä idolia ei löydy puunkoloista.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
En kiellä sitä, etteikö Chris olisi pelannut tuota loppua täydellisesti. Sen hän teki, mutta toisaalta sai aivan älyttömän edun tiedossa tuolta huilivuorosta. Wentworth saattoi jopa viedä Laurenilta voiton, kertomalla kaikille, että Laurenilla on idoli. Chris käytti tätä tietoa hienosti toki hyväkseen.

Mutta muilla pelaajilla ei ollut tätä etua ja täytyy myös muistaa, että vain kaksi näistä saivat pelata Chrisin kanssa ennen tämän paluuta. Tuonkin lasken eduksi nimen omaan Chrisille, joka tosin käytti nuo kaksi suhdettaan täydellisesti. Chris sai miettiä ja punoa rauhassa lisäten tietopankkia sitä mukaa, kun putoajia tuli porukkaan lisää. Toiset joutuivat reagoimaan alati muuttuviin tilanteisiin ja jotenkin sinnittelemään tuossa mylläkässä mukana. Pelailuultanhan tämä oli yhtiä parhaimpia kausia ikinä. Siinä mielessä etenkin tuo Chrisin etu tuntui vähän epäreilulta, vaikka hän tuon lopun veti ihan timanttisesti.

Itse en tykännyt aikoinaan siitä kaudesta, jossa Rupert ja Jonny Fairplay olivat ensimmäistä kertaa. Siinähän oli ideana sama, että joku pääsi kilpailuun takaisin. Olihan tätä siitä tweakattu paljonkin, mutta silti jäi vähän sellainen fiilis, että, kun soihtu sammuu, sen pitäisi kanssa sammua.
Välillä voisi olla ihan hyvä twisti, että twistejä ei yksinkertaisesti ole ja kymmentä idolia ei löydy puunkoloista.

Juu omasta mielestä yksi parhaista kausista ikinä oli kun toinen heimo tuhottiin täysin eikä mitään heimojen sekoitteluita tehty.
 

Swatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Inter Milan
Selviytyjien 40. kausi tulee siis olemaan huhuttu all-winners. Tuleva cast on paljastettu ja sen halukkaat pystyy näkemään tästä linkistä: http://insidesurvivor.com/cast/survivor-season-40-cast-reveal
Aivan helvetin kova juttu, että saatiin entiset voittajat vastakkain, ottamaan mittaa toisistaan. Helposti ainekset legendaariseen kauteen. Hieno homma myös se, että vanhemmilta kausilta ollaan saatu mukava määrä voittajia. Laajalti unohdettu kausi Guatemala saa myös ensimmäisen returnee pelaajan.

Nyt on hype kyllä päällä. LET´S GO!
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Ei paljon napostele tuo seuraava kausi, kun luvassa on tuota voittajien kisailua sen jälkeen. Vaikea päättää ketä tuolta edes mieshuoraa, vaikka joukossa onkin liuta turhakkeita, joiden en edes muistanut voittaneen mitään.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
EoE oli imo tyhmä idea... JOS poisäänestetyt saa mahdollisuuden tulla takas, olisi siinä oltava jotain muutakin. Kuten esim edut olis vaan EoE:llä. Sekä Exile, Retemtion, EoE on konseptina heikkoja. Poisäänestetty olkoon poisäänestety.

Nyt EoE oli vaan paikka ilman muuta kuin odottamista...

That said... Crish pelasi loput päivänsa hyvin ja lopun itsensä peliin laittaminen tod. näk. oli voiton takana.

39.. Rob ja Sandra... no joo... kaudethan kuvataan putkeen ja Rob ja Sandra on sit season 40:llä.... vähän ihmetyttää, että paljastivat 40 kauden ennen 39 kautta?

40 kausi AllWinners ois kova jos HII ja muita etuja ei ois lainkaan... mukaan tulee siis kautta-aikain mun mielestä kovimmat Parvati, Sandra ja Kim! ... Rob ja Amber on pari, joten goodbye heti alkuun. Rob peluutettiin "väkisin" voittoon ja aina jaksoi muistuttaa couples are threath , like me and Amber.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Tässä ketjussa on mainittu, tai siis mää oon... sarjan Alone. Alonen 6. kausi alkoi. Nyt on selvityjät viety pohjoiskanadaan ja teemana on The Arctic. Jo ekassa jaksossa alko tuleen lunta... tästä tulee hyvä luulen mä.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Tässä ketjussa on mainittu, tai siis mää oon... sarjan Alone. Alonen 6. kausi alkoi. Nyt on selvityjät viety pohjoiskanadaan ja teemana on The Arctic. Jo ekassa jaksossa alko tuleen lunta... tästä tulee hyvä luulen mä.
Mistäs tätä sarjaa voi katsoa?
 

Nick Neim

Jäsen
Joo, sen verran hidas hämäläinen olen, että vasta pari viikkoa takaperin tajusin hommata VPN:n ja Amazon Primen, millä sitten näkee kaudet 1, 3, ja 12-28.

Mitäs huippukausia noihin oikein osuu, mitä nostoja konkareilla tulee mieleen? Heroes vs Villains nyt piti heti ensimmäisenä katsoa pois alta, sen verran kehuja tuosta olin lukenut. Nopeasti luntattuna ainakin kaudet 12, 19, 20, 21, 24 ja 25 on jo katsottuna.

Kyllähän tässä varmaan lähes kaikkia tulee käytyä pikkuhiljaa läpi, mutta onko jotain erityistä kautta, joita suosittelisitte? Mielellään toki ilman spoilereita...
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Heroes vs Villains antaa enemmän, jos katsot kaudet, joilla nää pelaajat aikaisemmin on ollu. Niillä on yhteisiä historioita ja pelitapoja. Osa on pelannut yhdessä aikasemin, jotkut pari kertaa. Osa tulee muuille taas ”puskista”



Äkkiä katottottuna

Tyson, JT ja Coach kausi 18 (Tocantins)
Candice 13 (Cook Islands)
Danielle 12 (Panama tai "Exile Island)
"Sugar" ja Randy kaudelta 17 (Gabon)
Stephenie ja Tom kaudelta 10 (Palau) Stepahanie myös 11 (Guatemala). Varsinkin kympillä tapahtuu yksi erikoisuus.
Cirie kausilta 12 (Panama) ja 16 (Micronesia), jossa myös James ja Amanda (jotka myös kaudella 15 (China) yhdessä Cortneyn kanssa)
Yleisösuosikki Rupert 7 (Pearl Islands) ja Allstars 8
Colby ja Jerri kaudelta 2 (ja molemmat myös allstars 8)
Russelin eka kausi oli 19 (Samoa) just ennen H&V:tä
Sandra oli ekaks 7:lla (Pearl Islands)
ja tietty Rob, joka ennen H&V:tä oli 4:llä (Marquesas) ja 8 (All-Stars)

Ja mun kautta-aikainsuosikkini Parvati oli tätä ennen kausilla 13 (Cook Islands) ja monen muun kanssa 16 (Micronesia) jossa siis Cirie, James, Amanda)
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Tämäkin on nyt siis alkanut kauden 39 osalta.



Kahden jakson perustella alun perin hölmönä ideana pitämäni Island of Idols, eli Sandran ja Boston Robin ottaminen mukaan ei kilpailijoina, on osoittautunut yllättävän toimivaksi konseptiksi. Molemmat siellä käyneet on valehdellu saaresta ja vieläpä samalla tavalla toisistaan tietämättä. Opetukset on ollu ihan kurantteja ja riskin tarjoaminen on hyvi idis. Se että Rob ja Sandra kuuntelee salaa TC:n on syytä olla vaikutusta sitten jatkossa, muuten se on turha twisti.



..vaikuttas olevan ihan päteviä pelaajiakin joukossa.. katotaan miten kehittyy
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Joo mutta olihan tuo ihan älytön ratkaisu siltä ketä siellä nyt ensimmäisenä oli sitä tulentekoa harjoittelemassa lähteä haastamaan Robia. Saarelle joutuneiden reaktiot olleet kyllä hyviä, kun Rob ja Sandra sieltä sitten tulleet esiin piilostaan.

Saa nähdä koska joku kilpailijoista paljastaa mistä saaressa on oikein kyse. Seuraavassa jaksossa todennäköisesti tulossa perinteinen "Drop your buffs" ja tiimit sekoitetaan. Itse toivon, että näin nyt ei kuitenkaan käy vaan mentäisiin hieman pidempään nykyisillä heimoilla.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Ihan ok jakso ja vaikuttaa alun perustella keskivertoa paremmalta kaudelta..

Lairon kesken ei IOI:sta ole keskusteltu, joten todennäköisesti Vince kertoi mikä se on.

Sen sijaan Vokain IOI:llä kävijät jatkavat valehteluaan, joka tuo omaa jännitystä pelaamiseen. Ja varsinkin kun nyt Nouran vale meni kiville ja Jason valittiin calleriksi IC:n.

No prewievin mukaan heimot sekotetaan, joten IOI:n sisältö paljastunee kaikille.


Toki aina on hienoa nähdä BlindSide jossa joku kävelee HII taskussa ulos TC:stä, on se sellanen klassikko kuitenkin. Mutta tyhmää pelaamista Chelsealta ja Deanilta. Powercouple on ollut aina targetti ja muiden hajottamisen kohteena Boston Robin ja Amberin jälkeen aina. Siinä mielessä edellisjaksossa kun Chelseaa verrattiin Parvatiin, niin mentiin metsään. Parvati flirttaili ja keimaili kaikille, ei ikinä muodostanut mitään paria kenekään kanssa toisten tarketiksi.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Nouralla oli ihan hyvä idea tuossa yrityksessä, mutta olisi ehkä hieman vielä kannattanut kehittää tarinaa. Noura ja Karishma ovat kyllä ihan outsidereita tällä hetkellä heimoissa, mutta seuraavassa jaksossa "Drop your buffs" ja peli taas muuttuu. Karishma antanut itsestään kyllä täysin antautuneen kuvan eikä tunnu yhtään edes yrittäneen päästä mukaan heimoon tai juttelemaan muiden kanssa.

Hieno blindside ja varsinkin, kun Chelsea ennen äänestystä sanoi rakastavansa blindsideja.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
"Drop your buffs" .. ja Karishma väisti taas luodin... alkaa vaikuttaan, että naista raahataan final3:n asti tätä menoa. Ei osaa mitään, ei pärjää kisoissa eikä sosiaalisessa pelissä... täydellinen goat FTC:n


Tuon uuden Vokain tilanne on mielenkiintoinen. Lairo hajosi (vanha) heti kättelyssä Karishmaan, eikä varmaan Vokian puolella olevat vanhat Lairotkaan yhtenäisenä pysy… mutta onko näillä vanhoilla Lairolaisilla tulevaisuutta sitten, ellei kisat mene voittokulussa?


Dean.. siis ei viäkään käsitä omaa peliään.. tossa voisi olla toinen goat eteenpäin vietäväksi, vaan taitaa olla liian fyysinen uhka
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Olipahan vastenmielinen tuplajakso. En muista, että olisin ikinä ollut näin "tolaltani" Selviytyjiä katsoessani. Tuon naiskolmikon käytös oli jotain aivan käsittämätöntä. Tiettyjä rajoja ei pitäisi ikinä pelissä ylittää, mutta niin vain mentiin rajan yli ja vielä useamman kerran.

Aivan järjettömän selkärangatonta touhua siinä vaiheessa, kun paska meinasi osua tuulettimeen. En voi toivoa tuolla kolmikolle ja etenkään sille pääpahakaksikolle mitään hyvää heidän elämässään. Vaikka toinen näistä näyttikin jälkimmäisessä tribalissa siltä kuin paskat valuvat lahkeesta. Tuntui, että eivät edes tajunneet miten väärin tekivät tuossa. Molemmat vielä taisivat promota twitterissä/instassa tuota jaksoa ylpeänä.

Aaron myös paljasti olevansa ihan vitunmoinen idiootti/bro. Vittu mikä lausahdus tuohon tilanteeseen. Ai sullakin on äiti ja siskoja? Eihän kuin about jokaisella muullakin tässä maailmassa ole se äiti tai sisko olemassa.

Aika harvassa on henkilöt kelle voi toivoa voittoa tuon jakson jälkeen ja vituttaa etenkin, kun se "voice of reason" sai lähteä äänestyksen myötä ulos saarelta. Hyvin kyllä hiljensi Aaronin idioottimaisuuden omalla puheenvuorollaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös