SuperSix 2005

  • 44 837
  • 353

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viestin lähetti Dave
Itse muuttaisin turnausformaattia niin, että mukaan 8 porukkaa ja sitten kylmät kolme kierrosta play offeja. Minulla tökkii vähän tuommoiset kolmen joukkueen lohkot.

Niin ongelma kai olisi sitten nuo ottelumäärät/joukkueiden määrät. Itselleni myös tämä olisi parempi ratkaisu. Varsinkin kun edelleen kysyn miksei mukana ollu Luganoa? Oliko tästä joskus puhetta että se määräytyi jonkun maajoukkuerankingin tms. perusteella? Sinänsä sääli, koska kuitenkin Luganoa(ja muutama muukin Sveitsiläisseura) on selvästi parempi kuin esim. Slovakian&Saksan parhaat seurat. Varsinkin tänä vuonna kun NHL'ssä on työsulku olisi Luganossa ollut myös laittaa jäälle Jagrin tasoista kaveriakin muutamat kappaleet.
 
Muutama Jagrin tasoinen?

Viestin lähetti eagle
Varsinkin tänä vuonna kun NHL'ssä on työsulku olisi Luganossa ollut myös laittaa jäälle Jagrin tasoista kaveriakin muutamat kappaleet.

Vaikka 68:ia ei enää aina pelaaminen näyttäisikään kiinnostavan niin silti itse pidän häntä vieläkin yhtenä maailman parhaista (tälläkin hetkellä ehdottomasti top 10:ssä) joten onko Luganolla tosiaan niin kova joukkue? En ole kuullutkaan, pitääpä tutustua aiheeseen tarkemmin...
 

mir

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti The Original Jags

Turnauksen voitti oikea joukkue. Omsk oli Kärppiä edellä oikeastaan kaikilla muilla osa-alueilla paitsi maalivahtipelissä. Ennen finaalia ounastelin Kärppien liikkuvuuden ja kaksinkamppailuvoiman olevan veteraanipitoista Omskia edellä, mutta näin ei ollut.

...

Kärpillä ei ollut enää toisessa ja kolmannessa erässä eikä jatkoajalla keinoja vastata Omskin liikkeeseen, vaikka Kärppiä pidetään yleisesti SM-liigan parhaiten luistelevana joukkueena. Se, että peli meni jatkoajalle, oli vain ja ainoastaan Bäckströmin ansiota.


Itsekin uskoin Kärppien pärjäävän Omskille nimenomaan luistelussa ja vauhdinpidossa. Kuinka paljon lie vaikuttanut sitten se, että Kärpät pelasivat kolme peliä kolmessa vuorokaudessa ja Omsk oli levännyt edellisen päivän? Uskoakseni sillä voi olla suurikin merkitys.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Re: Muutama Jagrin tasoinen?

Viestin lähetti Marko Lehtinen
Vaikka 68:ia ei enää aina pelaaminen näyttäisikään kiinnostavan niin silti itse pidän häntä vieläkin yhtenä maailman parhaista (tälläkin hetkellä ehdottomasti top 10:ssä) joten onko Luganolla tosiaan niin kova joukkue? En ole kuullutkaan, pitääpä tutustua aiheeseen tarkemmin...

No ei kyllä nimekkäimmät pelaajat Sveitsin liigassa toki, Davosillahan on esim. Nash&Thornton ja St.Louis taisi olla Lausannessa, Luganossa ainakin jossain vaiheessa oli ainakin Alex Tanguay. Mutta siis ainakin Sveitsistä olisi löytynyt joku kova seura varmasti edustamaan tähän EM-lopputurnauksen ja se olisi varmasti ollut parempi kuin muutama turnauksessa mukana ollut seura.
 

10

Jäsen
Viestin lähetti The Original Jags
Tottakai Omsk on juuri tätä, Euroopan mestari!

Mutta onko Euroopan mestari synonyymi Euroopan parhaalle tässä yhteydessä? Minusta ei ole. Kuten itsekin sanoit, on Venäjällä tällä hetkellä useampikin parempi joukkue kuin Omsk.

Varmaan onkin mutta tarkoittaako se myös automaattisesti sitä että Omsk ei voisi pelata yksittäisissä pelissä paremmin kuin esimerkiksi Dynamo. Ja tässä pelissä Omskilla oli varmaankin asennetta enemmän kuin normaalissa runkosarjapelissä?

Parempi voitti, mutta hyvin pelasi myös Kärpät vaikka pelasikin kolme peliä kolmessä päivässä.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Kiitokset jagsille erittäin asiallisesta vastauksesta!

Minusta tätä seurajoukkueiden turnausta pitäisi kehittää jatkossa eteenpäin maaotteluiden kustannuksella. Kun jättää kalenterista pois nuo turhat karjala turnaukset ja sweden hockey gamesit niin kalenterista alkaa löytyä kummasti tilaa. Itse ainakin seuraisin mielummin näitä, kuin niitä pilipali maotteluita pelasi siellä sitten jokerit tai kärpät. Turnausta voisi tällöin myös hiukan laajentaa ja jakaa jopa kahteen osaan, jolloin isompi määrä joukkueita mahtuisi mukaan, esim 2 parasta jokaisesta 8 parhaasta maasta. Tällöin todennäköisyys sille, että euroopan paras joukkue saa tittelin kasvaa huomattavasti.

Maaotteluita voisi kuitenkin seurata jouluisessa venäjän turnauksessa sekä tietty mm-kisoissa. Ja jos se ei riitä niin syksyllä ennen kansallisten sarjojen alkua yhden turnauksen kiertävässä maassa. Eli edelleen vähintään riittävästi ja nousisi niidenki arvo hiukan..

Varmaa on, että ei faseli saa kehitettyä tästä yhtään isompaa ja merkittävempää turnausta ellei maaotteluita vähennetä.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Lugano

Viestin lähetti eagle
Niin ongelma kai olisi sitten nuo ottelumäärät/joukkueiden määrät. Itselleni myös tämä olisi parempi ratkaisu. Varsinkin kun edelleen kysyn miksei mukana ollu Luganoa? Oliko tästä joskus puhetta että se määräytyi jonkun maajoukkuerankingin tms. perusteella? Sinänsä sääli, koska kuitenkin Luganoa(ja muutama muukin Sveitsiläisseura) on selvästi parempi kuin esim. Slovakian&Saksan parhaat seurat. Varsinkin tänä vuonna kun NHL'ssä on työsulku olisi Luganossa ollut myös laittaa jäälle Jagrin tasoista kaveriakin muutamat kappaleet.

Eagle tarjosi tuota Luganoa SuperSix-turnaukseen. Ei kuuluisi sinne, koska kyseessä on maiden mestarijoukkueiden turnaus. Viime vuonna Sveitsin mestari oli SC Bern. Miksi Sveitsin mestari ei ollut Pietarissa, siitä minulla ei ole tietoa.
Tämän kauden sarjat ovat vielä pahasti kesken. Tulevat maiden mestarit pelaavat sitten ensi vuonna Euroopan mestaruudesta. Systeemi on hyvin yksinkertainen ja vain mestarit pääsevät mukaan. Se, että Luganolla on tällä hetkellä kova joukkue ei takaa vielä edes Sveitsin mestaruutta. Minunkin mielestä Sveitsin mestari kuuluisi SuperSix:iin.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Re: Lugano

Viestin lähetti siffa
Eagle tarjosi tuota Luganoa SuperSix-turnaukseen. Ei kuuluisi sinne, koska kyseessä on maiden mestarijoukkueiden turnaus. Viime vuonna Sveitsin mestari oli SC Bern. Miksi Sveitsin mestari ei ollut Pietarissa, siitä minulla ei ole tietoa.
Tämän kauden sarjat ovat vielä pahasti kesken. Tulevat maiden mestarit pelaavat sitten ensi vuonna Euroopan mestaruudesta. Systeemi on hyvin yksinkertainen ja vain mestarit pääsevät mukaan. Se, että Luganolla on tällä hetkellä kova joukkue ei takaa vielä edes Sveitsin mestaruutta. Minunkin mielestä Sveitsin mestari kuuluisi SuperSix:iin.

Tarjosin ihan siitä syystä, että jossain aiemmin luin Luganon olleen mestari, mutta siispä luulin väärin(enkä ottanut selvää, my bad). Kyllähän tosiaan Luganoa kovempiakin seuroja jos puhutaan puhtaasti tähdistä löytyy, ehkä kovin tähtien osalta on juuri Davos.
 

kärppä73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montreal Canadiens
Tässä ketjussa on tullut ilmi että ainakin yksi ihminen tässä maassa ihannoi sokeasti wanhan itäisen wainolaisemme jääkiekkoilua=) Mikä takaa sen että Kärpät ei olisi hoidellut finaalin jos vastassa vaikka olisi ollut ZSKA tai Magnitokorsk? Suurempiakin ihmeitä on jääkiekkomaailmassa joskus tapahtunut.. Turnauspelaaminen on aina oma maailmansa verrattuna sarjapelaamiseen, se on syytä muistaa. Tietenkin kyseinen nimimerkki haluaa alleviivata Venäjän liigan ylivertaisuutta tällä hetkellä ja Kärpät pelasi finaalissa "vain" ryssäliigan keskikastin joukkuetta vastaan, i got the point=)

Kaikesta huolimatta Kärpät voi olla ylpeä suorituksestaan mestareitten turnauksessa. Finaalin voitto oli todella lähellä ja ei ole suuri yllätys että oligarkin miljoonilla pyörivä Omsk lopulta vei voiton.
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Luulen, että tiukka finaalitappio palvelee hyvin kauden päätavoitetta eli suomen mestaruutta. Joukkue sai esimakua tärkeistä peleistä ja tappio finaalissa lisäsi varmasti nälkää juuri oikealla tavalla. Silti turnaus ei ollut fyysiseltä rasitukseltaan sellainen, että se näkyisi sm-liigassa. Luulenkin, että liigassa nähdään nyt hyvässä iskussa oleva Kärppä joukkue.
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Pee
Suuresti toivon, ettei media alkavalla viikolla alennu "Kärpät on Euroopan toiseksi paras seurajoukkue" -tyylisiin hehkutuksiin tällaisen pikarypistyksen jälkeen. Vaan pahaa pelkään, että Pohjoisen ylpeyttä tullaan ylihypettämään tämän ns. saavutuksen takia...

Pee puhuu asiaa. Minä toivon myös tätä oikein todella etteivät alentuisi tuollaisiin hehkutuksiin, koska sehän on täysin totuudenvastaista toimintaa. Jokainen joka on ollut hereillä maantiedon tunnilla ja/tai osaa karttaa katsoa niin tietää Omskin sijaitsevan Aasiassa eikä Euroopassa. Näin ollenhan Oulun Kärpät on eittämättä Euroopan paras seurajoukkue eikä toiseksi paras! Toivotaan siis Pee yhdessä ettei media alennu tuollaiseen... =)

Old TJ
 

kosh

Jäsen
Suosikkijoukkue
F2- sekä O-katsomo
Re: Lugano

Viestin lähetti siffa
Miksi Sveitsin mestari ei ollut Pietarissa, siitä minulla ei ole tietoa.
Liittyi jotenkin televisiointioikeuksiin ja sponsoreihin.
 

Bluttis

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo , Philadelphia Flyers
Onnitteluni Kärpille hienosti pelatusta turnauksesta! Oli se voitto kyllä perkuleen lähellä! Sai kotoinen liigamme hyvää peeärrää ansiostanne.

Tosiaan toivon että tankki ei ole tyhjennyt ja meno jatkuu samanlaisena täällä kotona.
 

drone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset jääkiekkojoukkueet.
ONNITTELUT!

Hyvä Kärpät! Hieno suoritus.

Tällä kertaa jopa Drone on tyytyväinen, vaikkei
täysosumaa tullutkaan. Tasoero näiden joukkueiden
välillä oli pieni siitä huolimatta, että Kärppien riveistä
puuttuivat ykköspuolustaja Janne Niinimaa ja Kärpät
jo jättänyt Mikke Nylander. Peli oli trilleri ja voitto ratkaistiin
urheilullisesti. Myös ratkaisijana toimi aivan oikea mies.
Suuret tähdet tekevät pelin mielenkiintoiseksi ja
myös ratkaisevat otteluita. Fakta, jonka SM-liigaseurat
alkavat vihdoin oivaltaa, mutta auttamattoman myöhään.

Tämän turnauksen jälkeen on taas aihetta olla ylpeä
SM-liigastamme ja HIFK:n rämpiminen Spengler-cupissa
alkaa olla haaleneva muisto vain.
 

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
nostan pipoa

No prkl. Olipa hieno matsi näin TV:stä seurattunakin. Onnittelut ja hatunnosto Kärpille. Alkulämmittelyn aikana ruudulle tulleet kokoonpanot luettuani veikkasin lukemiksi jotain 7-0 iivanoille. Väärässä olin. Minun puolestani saatte hehkuttaa niin maan penteleesti. Olisin minäkin ollut pomppa auki, jos HIFK olisi voittanut Spenglerissä edes yhden matsin :-(. Sovitaanko niin, että teidän ollessa ns. kylläisiä annatte meille sovinnolla pinnat 19.2.
 

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Olen ylpeä Kärppien joukkueesta. Joukkue pelasi hienon turnauksen ja esitys loppuottelussa oli loistava. Tämä antoi minulle entistä enemmän luottoa joukkueeseen ja olen varma, että kevään SM-liigan playoffseissa Kärpät on kova luu.
 

Kasatonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, San Jose Sharks
Komea oli turnaus ja hieno finaali. Vaikka Kärpät vastaantulija olikin, nähtiin että taistelulla ja keskittymisellä voidaan panna ylivertaista materiaalia vastaan kunnolla kampoihin. Onneksi SM-Liigan runkosarjaakaan ei ratkaista rostereita vertailemalla...

Turnausmuoto: täysin oikea. Oletko Pee tosiaan sitä mieltä että lopputulos olisi ollut jotenkin toinen jos oltaisiin pelattu yksi lohko kahden sijaan?

Turnausajankohta: tässä olen jopa samoilla linjoilla esim Peen kanssa (luoja minua armahtakoon). Turnaus olisi syytä pelata kauden päätteeksi, ei jäisi varaa spekulaatiolle. Myös yksi lisämotivaatio tulisi mestaruuskannun nappaamiseksi, myös niille jotka vaihtavat seuraa. Nyt kuitenkin mussuttaminen on turhaa, näin mennään. Palataan tähän ketjuun keväällä jos sekä Omsk että Kärpät vie mestaruudet :)

Kuhta tuossa Spenglerin jälkimainingeissa mainitsi että vaikka turpaan tuli, hitsautui joukkuehenki tuolla reissulla. Samoin kävi varmaan Kärpille, kokemuksena varmaan unohtumaton. Varsinkin kun ratkaisu ei syntynyt kenenkään karmeasta virheestä, ei varmasti pahaa vertakaan jäänyt lopputuloksesta. Toivotaan että tämä oli se pieni asia joka auttaa keväällä mestaruuteen.

Bäckström: pelko perseessä olen kauden ajan seurannut miehen otteita. Esitykset eivät ole vakuuttaneet samaan tapaan kuin viime kaudella. Syy löytyi - masu täynnä ja motivaatio kateissa. Ehkä näin selkeä ykkösveskan rooli ei ole hyvästä. Nyt nähtiin että tosipelit sytyttävät. Kevättä kohti mennään nyt huojentunein mielin.

Iso käsi paikalla olleille kannattajille!
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti eagle
Pakko sanoa että vähän tuota euro-titteliä omissa ajatuksissani himmentää se että Sveitsistä ei edustajaa kisoissa ollut. Varmasti olisi ollut Luganosta(?) huomattavasti enemmän vastusta esim. Kärpille ja Omskille, kuin esim. Lionsista/Trencinistä/HV:stä.

Aivan varmasti näin. Ihmetyttää tuo joukkueiden valinta, kun se tehdään maajoukkueiden rankingin perusteella vaikka kyse on liigojen välisestä turnauksesta.

Lugano olisi hakannut esim. Frankfurtin missä ja milloin vain. Olisi kiva nähdä joskus Stanley Cupin voittaja pelaamassa tämän turnauksen voittajaa vastaan.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Viestin lähetti mir
Itsekin uskoin Kärppien pärjäävän Omskille nimenomaan luistelussa ja vauhdinpidossa. Kuinka paljon lie vaikuttanut sitten se, että Kärpät pelasivat kolme peliä kolmessa vuorokaudessa ja Omsk oli levännyt edellisen päivän? Uskoakseni sillä voi olla suurikin merkitys.

Omsk ei itse asiassa ollut levännyt edellistä päivää, vaan se pelasi lauantaina HV 71:stä vastaan. Tosin lepopäivästä tuo kamppailu saattoi hyvinkin käydä, tai ainakin kevyestä jääharjoituksesta, sillä sen verran huonon vastuksen ruotsalaisjoukkue tarjosi.

Kärpillä tosin oli turnauksessa ottelut kolmena päivänä peräkkäin, kun Omskilla oli kolme peliä neljän päivän sisällä. En osaa sanoa, kuinka konkreettinen vaikutus tällä oli.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Re: Muutama Jagrin tasoinen?

Viestin lähetti Marko Lehtinen
Vaikka 68:ia ei enää aina pelaaminen näyttäisikään kiinnostavan niin silti itse pidän häntä vieläkin yhtenä maailman parhaista (tälläkin hetkellä ehdottomasti top 10:ssä) joten onko Luganolla tosiaan niin kova joukkue? En ole kuullutkaan, pitääpä tutustua aiheeseen tarkemmin...

Minä olin erittäin tyytyväinen Jagrin peliin tässä finaaliottelussa. Mielestäni Jatkoajan kolumnisti ei tehnyt Jagrille oikeutta kirjoittaessaan Jagrin pelanneen tosissaan vain kahdessa vaihdossa koko turnauksessa. Jagr oli tänään hyvä kokonaisuudessaan, ja välillä tunnelataus meni jopa yli. Kaikesta näki, että turnausvoitto merkitsi Jagrille paljon.

Aikaisemmissa otteluissa Jagrin ei vielä tarvinnut esittää kaikkea osaamistaan, mutta eilen hän oli täydellä asenteella pelissä mukana.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Kasatonov
Turnausmuoto: täysin oikea. Oletko Pee tosiaan sitä mieltä että lopputulos olisi ollut jotenkin toinen jos oltaisiin pelattu yksi lohko kahden sijaan?

Eihän tuo nyt mikään mielipidekysymys ole. Minä en sitä voi tietää sen enempää kuin sinä tai kukaan muukaan.

Minä en myöskään ole ollut ehdottomassa vain yhden lohkon pelaamista, vaikka sellainen ehkä kaikista paras systeemi ainakin tällaisessa kuuden joukkueen turnauksessa olisikin ollut. Kaksi lohkoakin olisi ollut kuitenkin ihan ok, jos lohkojen ykköset ja kakkoset olisivat pelanneet ristiin välierät, joiden voittajat olisivat menneet finaaliin. Nyt toisen lohkon toiseksi sijoittunut joukkue (mikä nyt olikaan?) saattoi olla oman ryhmänsä voittanutta Kärppiä kovempi joukkue.

Esim. jalkapallon arvokisoissakin kuulee monta kertaa jälkikäteen puhuttavan siitä, kuinka pudotuspelien tuloksien perusteella voidaan sanoa jonkun alkulohkon nousseen turnauksen kovatasoisimmaksi. Tällaisessa turnauksessa, jossa lohkovoittajat menevät suoraan finaaliin, ei tuollaista spekulaatiota voi harrastaa. Sen sijaan jos samat ryhmän joukkueille olisi suotu mahdollisuus kohdata uudestaan finaalissa (siis pelaamalla välierät), olisi näin voitu tehdäkin.

Hätäilty mikä hätäilty, sanon minä tästä turnauksesta. Tosin edelleen: paljoa pidempää ei kesken sarjakautta voi varmasti järjestää, mutta olisi sitten jätetty pelaamatta kokonaan, kun näin ollaan käytännössä tehty kaikkina vuosina sitten Euroopan liigan, tai pelattu silloin, kun on enemmän aikaa. Ei näin!
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Viestin lähetti 10
Varmaan onkin mutta tarkoittaako se myös automaattisesti sitä että Omsk ei voisi pelata yksittäisissä pelissä paremmin kuin esimerkiksi Dynamo.

Yksittäisessä pelissä Omsk voi pelata paremmin kuin Dynamo, tai voittaa Dynamon, jos nämä kaksi joukkuetta kohtaavat. Tämän kauden esitysten perusteella voidaan silti sanoa, että yksittäisessä ottelussa Dynamo, Magnitogorsk, Togliatti, Kazan tai Jaroslavl voittaisi Omskin todennäköisemmin kuin häviäisi tai pelaisi tasan. Nämä em. joukkueet olisivat todennäköisesti myös antaneet Kärpille kovemman vastuksen kuin mitä Omsk teki eilen. En kuitenkaan kiistä sitä mahdollisuutta, että yksittäisessä pelissä Omsk tai Kärpät voisi kukistaa vaikkapa Magnitogorskin.


Viestin lähetti 10

Ja tässä pelissä Omskilla oli varmaankin asennetta enemmän kuin normaalissa runkosarjapelissä?

Toki. Samoin tuota asennetta olisi ollut enemmän Superliigan kärkijoukkueilla, jos olisivat finaalissa pelanneet.


Viestin lähetti 10

Parempi voitti, mutta hyvin pelasi myös Kärpät vaikka pelasikin kolme peliä kolmessä päivässä.

Kärpät pelasi hyvin, ja kannattaa muistaa, että tämä oli Kärppien kansainvälisen historian kaikkien aikojen paras saavutus. Oulu on muutenkin tällä hetkellä Suomen "Hockeytown", ja siitä kannattaa oululaisten olla ylpeitä.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Viestin lähetti kärppä73
Tässä ketjussa on tullut ilmi että ainakin yksi ihminen tässä maassa ihannoi sokeasti wanhan itäisen wainolaisemme jääkiekkoilua=)

Olen venäläisen jääkiekon fani, koska pidän venäläisestä jääkiekosta. Olen pitänyt siitä lähtien, kun näin IVY:n joukkueen pelaavan Albertvillen olympialaisissa 1992. Sen sijaan tuo "sokea ihailu" kelpaisi jonkinlaista perustelua.


Viestin lähetti kärppä73

Mikä takaa sen että Kärpät ei olisi hoidellut finaalin jos vastassa vaikka olisi ollut ZSKA tai Magnitokorsk?

Kärpät voi yksittäisessä ottelussa voittaa Magnitogorskin tai ZSKA:n (joka muuten ei kuulu Superliigan kärkijoukkueisiin, vaan samaan keskikastiin Omskin kanssa). Jossitellahan voidaan loputtomiin. Kyllähän Kärpät voi yksittäisessä ottelussa voittaa vaikka Stanley Cup-voittajan, jos tähdet ovat tarpeeksi suosiollisia.


Viestin lähetti kärppä73


Tietenkin kyseinen nimimerkki haluaa alleviivata Venäjän liigan ylivertaisuutta tällä hetkellä ja Kärpät pelasi finaalissa "vain" ryssäliigan keskikastin joukkuetta vastaan, i got the point=)

Se johtuu siitä, että täällä ja muillakin sivuilla tuntuu olevan joku ihmeellinen käsitys, että Omsk olisi "ryssäliigan" paras joukkue, ja että joukkueessa suorastaan vilisee NHL-supertähtiä. Näinhän ei ole, vaan joukkue on tällä kaudella ollut sarjan keskikastia, eikä joukkueessa ole kuin kolme NHL-pelaajaa: Jaromir Jagr, Norm Maracle ja Andrei Nazarov. Itse pidän vain yhtä heistä NHL-supertähtenä. Nazarov ja Maracle ovat keskitasoa alempana olevia rivipelaajia NHL:ssä. Nazarov ei tainnut eilisessä finaalissa saada edes peliaikaa.

Joukkueen muut pelaajat ovat Superliigan sarjajyriä. Suomessa joukkueesta on viime päivinä lanseerattu kummallinen kuva "tähtisikermänä", mutta kun joukkueen kokoonpanoa katselee, niin en minä tuosta joukkueesta saa tähtisikermää tekemälläkään. Ak Bars Kazan ja Metallurg Magnitogorsk ovat Superliigassa tähtisikermiä, ei Avangard Omsk.

Hyvä joukkue Omsk on, kuten eilen nähtiin. SM-liigan perusvauhdilla ei Omskia voi voittaa, ja SM-liigan paras luisteleva joukkue Kärpät joutui ottelussa alakynteen pelin jokaisella osa-alueella maalivahtipeliä lukuunottamatta. Mutta turha tehdä siitä huolimatta joukkueesta enempää, kuin mitä se oikeasti on.
 
Viimeksi muokattu:

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Viestin lähetti The Original Jags
Se johtuu siitä, että täällä ja muillakin sivuilla tuntuu olevan joku ihmeellinen käsitys, että Omsk olisi "ryssäliigan" paras joukkue.

Ei käsityksillä ja uskomisilla ole näissä turnauksissa mitään tekemistä. Tieto kertoo, että Omsk oli viime vuoden Venäjän mestari. Se oli kolmantena runkosarjassa ja voitti loppuotteluissa Magnitogorskin otteluvoitoin 3-2.
Avangard Omskin tämän hetkisestä iskukyvystä kertovat murskavoitot Dukla Trencinistä 6-1 sekä HV71:stä 9-0!
Olipa Venäjän mestari tänä vuonna mikä tahansa, niin ensi vuoden joukkueena sen iskukyky riippuu ihan NHL:n tilanteesta.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Jags nyt on Jags ja jos pelkkää henkilökohtaista mailataituruutta mitataan oli Omsk useamman askeleen Kärppiä edellä. Eikä sitä voi kiistää etteikö parempi olisi voittanut.

Itselle jäi Omskin hyökkääjistä mieleen Sushinski, Popov ja tietenkin Jagr. Jagr pelasi yhtä hienoa peliä kuin aina. Sitä kiekon suojaamista ja millintarkkoja syöttöjä on ilo katsella, mutta erityisesti Sushinskin röyhkeys jäi mieleen. Kaverihan on esiintynyt Venäjän maajoukkueessa jo monen vuoden ajan, mutta erityisemmin ei ole jäänyt niissä mieleen muuta kuin Ruotsista Suomi-Ruotsi pelin ransuista. Nyt tämä jässikkä survoi itsensä useaan otteeseen todella hyvällä liikkeellä ja kiekon suojauksella maalintekopaikoille. Samoin tämä Popov, joka on itselle oudompi tuttavuus, pelasi todella hyvällä tasapainolla ja liikkui myös hyvin. Järkeään näille Omskin pelaajille oli tunnusomaista iso koko, mutta silti mielettömän hyvä liike.

Kerroppa Jags tästä Alexander Popovista jotain?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös