Viestin lähetti kärppä73
Tässä ketjussa on tullut ilmi että ainakin yksi ihminen tässä maassa ihannoi sokeasti wanhan itäisen wainolaisemme jääkiekkoilua=)
Olen venäläisen jääkiekon fani, koska pidän venäläisestä jääkiekosta. Olen pitänyt siitä lähtien, kun näin IVY:n joukkueen pelaavan Albertvillen olympialaisissa 1992. Sen sijaan tuo "sokea ihailu" kelpaisi jonkinlaista perustelua.
Viestin lähetti kärppä73
Mikä takaa sen että Kärpät ei olisi hoidellut finaalin jos vastassa vaikka olisi ollut ZSKA tai Magnitokorsk?
Kärpät voi yksittäisessä ottelussa voittaa Magnitogorskin tai ZSKA:n (joka muuten ei kuulu Superliigan kärkijoukkueisiin, vaan samaan keskikastiin Omskin kanssa). Jossitellahan voidaan loputtomiin. Kyllähän Kärpät voi yksittäisessä ottelussa voittaa vaikka Stanley Cup-voittajan, jos tähdet ovat tarpeeksi suosiollisia.
Viestin lähetti kärppä73
Tietenkin kyseinen nimimerkki haluaa alleviivata Venäjän liigan ylivertaisuutta tällä hetkellä ja Kärpät pelasi finaalissa "vain" ryssäliigan keskikastin joukkuetta vastaan, i got the point=)
Se johtuu siitä, että täällä ja muillakin sivuilla tuntuu olevan joku ihmeellinen käsitys, että Omsk olisi "ryssäliigan" paras joukkue, ja että joukkueessa suorastaan vilisee NHL-supertähtiä. Näinhän ei ole, vaan joukkue on tällä kaudella ollut sarjan keskikastia, eikä joukkueessa ole kuin kolme NHL-pelaajaa: Jaromir Jagr, Norm Maracle ja Andrei Nazarov. Itse pidän vain yhtä heistä NHL-supertähtenä. Nazarov ja Maracle ovat keskitasoa alempana olevia rivipelaajia NHL:ssä. Nazarov ei tainnut eilisessä finaalissa saada edes peliaikaa.
Joukkueen muut pelaajat ovat Superliigan sarjajyriä. Suomessa joukkueesta on viime päivinä lanseerattu kummallinen kuva "tähtisikermänä", mutta kun joukkueen kokoonpanoa katselee, niin en minä tuosta joukkueesta saa tähtisikermää tekemälläkään. Ak Bars Kazan ja Metallurg Magnitogorsk ovat Superliigassa tähtisikermiä, ei Avangard Omsk.
Hyvä joukkue Omsk on, kuten eilen nähtiin. SM-liigan perusvauhdilla ei Omskia voi voittaa, ja SM-liigan paras luisteleva joukkue Kärpät joutui ottelussa alakynteen pelin jokaisella osa-alueella maalivahtipeliä lukuunottamatta. Mutta turha tehdä siitä huolimatta joukkueesta enempää, kuin mitä se oikeasti on.