Super six-turnaus

  • 8 950
  • 64

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti The Original Jags
parhaat joukkueet olivat finaalissa.

Ei välttämättä. Kuten jo Kärppien osiossa olevassa, myös tätä turnausta käsittelevässä ketjussa olen pariinkiin otteeseen sanonut (energia päivän aikana meni niin vahvasti sinne puolelle, että tätä ketjua ehdin tulla lukemaan vasta nyt yöllä), olisi turnaus pitänyt pelata joko yksinkertaisena sarjana tai samalla tavalla lohkoissa, mutta niin, että niiden voittajat ja kakkoset olisivat pelanneet ristiin välierät. Vasta niiden voittajat olisivat päässeet loppuotteluun ja vasta sen jälkeen olisi voitu olla varmoja siitä, että "parhaat joukkueet olivat finaalissa".

Ja toivottavasti kukaan ei sitten muistuta, että "ei ollut aikaa noin pitkään turnaukseen". Tiedetään, tiedetään...

Muokkausta: Kaikkiin kunnon turnauksiin kuuluu mahdollisuus, että samassa alkulohkossa pelanneet joukkueet ottavat uusinnan finaalissa.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Viestin lähetti finnishninja


Kyllä Suomessa on varmsti paljon kehityskelpoisia nuoria jääkiekkoilijoita. Ei kai täällä sitä kukaan ole kieltänyt, joten en oikein jaksa ymmärtää paasaustasi.

Paasaukseni lähti sinun aika huvittavasta heitossasi, josta saa ainoastaan ja vain sen käsityksen, että ainoa hyvä joukkue turnauksessa oli omsk. HV:n heikoille esityksille löydät hurjasti selityksiä. Aika huvittavaa tuo näsäviisastelusi myös, kun vertaat Niinimaan ja minun kommentteja.

Sanottakoot, että paasasin kyllä paljon turhaakin ja olisin voinut olla paasamattakin, mutta provouduin heikolla hetkellä heitostasi.

Sm-liigan ja Elitserienin välillä en näe tasoeroa kummankaan hyväksi. Kokemuksenani elitserienistä minulla on nyt vajaa kymmenen peliä nähtynä canalilta, joita en kylläkään ole loppuun saakka kaikkia jaksanut katsoa. Voi johtua myös siitä, että yksikään joukkue ei kiinnosta juuri Fopsia enempää. Mutta ei se pelin taso todellakaan ole ollut sellaista, että sitä voisi maailman parhaaksi liigaksi väittää tai kovemmaksi liigaksi kuin sm-liiga. Kaukalot näyttävät ainakin telkkarista isommilta ja turhaa kaartelua pyörimistä on paljon ja monesti tempo katoaa olemattomaksi. Paljon siellä on taitavia pelaajia en sitä kiellä.

Ei niitä HN lähetyksiäkään voi kehua, mutta kyllä peli on jotenkin intesiivisempää, vaikka taitoa ei olekkaan ihan elitserienin malliin. HN lähetykset tosin pilaavat jo itsessään Saukko ja Juti joita ei oikein jaksa kuunnella. HN:n perusteella ei voi sm-liigakaan väittää kovemmaksi kuin elitserien. Kärppien kotipelejä en ota vertailukohdaksi, koska silloin saatan vetää kotiinpäin.

Palatakseni Niinimaan lausuntoon hän totesi siellä olevan enemmän taitoa ja vastapainoksi sm-liigan olevan kuitenkin tiivimpää. Voi myös miettiä kumpi paikka on pakille helpompi pelata kärkipään joukkue tiivissä sarjassa vai heittopussi avoimemmassa pelityylissä. Ei tainnut ottaa kantaa kumpi sitten on kovempi. Turhaa kai tässä on kuitenkaan näitä sarjoja vertailla, kun sitä vertailua ei voi tehdä kuin paperilla ja siinä sm-liiga ottaa turpiin. Paperia tuntuu tuo Modokin olevan.

Toinen vertailukohta voidaan ottaa pietarista ja siinä Elitserien ottaa turpiin. Mutta eihän sitä niinkään voi tehdä, kun HV oli vain leikkimässä.. Tosin eikös HV:lla ole pitkälti sama tai samankaltainen joukkue kuin viime vuonna? Samaa voi sanoa myös Kärpistä.. kun jätetään nuo änärikaverit pois laskuista. Mitä siitä voidaan taas päätellä? Vaikka mitä, mutta turhaa kaikki.
 
Viimeksi muokattu:

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Eddie
Paasaukseni lähti sinun aika huvittavasta heitossasi, josta saa ainoastaan ja vain sen käsityksen, että ainoa hyvä joukkue turnauksessa oli omsk.
Heittoni oli suunnattu Jagsille, jonka rekisteriin kuuluu suuri venäläisen jääkiekon ihannointi. Uskoin ett Omsk tulee pelaamaan hyvää jääkiekkoa ja tiesin että heillä on hyvä joukkue. Tiesin myös sen, että Kärpät lähti turnaukseen hyvällä asenteella. HV ei tehnyt tätä ja se harmitti minua. HV:lla ei ole ollut asennetta koko syksynä. Tiedän tämän, sillä olen nähnyt HV:n paikan päällä 2 kertaa ja pari kertaa televisiossa (Canal+). Myös HV:n paniikinomainen toiminta kertoo paljon seuran tilanteesta.
Olin siis melko varma siitä että Omsk tulee pelaamaan hyvää kiekkoa. En tosin maininnut muita joukkueita, sillä en ole nähnyt niitä. Mutta mainitsin sen, että halusin nähdä MUIDENKIN joukkeiden pelaavaan hyvää jääkiekkoa, en vaan Omskin. Näihin muihin kuuluvat muutkin joukkueet, eikä vain ja ainoastaan HV.

Halusin siis seurata tasokasta turnausta. Ei kai tässä nyt pitäisi olla mitään ihmeellistä?
HV:n heikoille esityksille löydät hurjasti selityksiä
Se on helppoa. Olen seurannut joukkueen toilauksia jo monta vuotta. HV:n konttaamisen syiden näkemiseen ei tarvitse olla alan asiantuntija. Ihan samalla tavalla on helppo ymmärtää miksi Kärpät menestyy.
Aika huvittavaa tuo näsäviisastelusi myös, kun vertaat Niinimaan ja minun kommentteja.
Kaada ittelles vaan. En ole pelannut kummassakaan liigassa, enkä pelaa enää aktiivisesti. Osaan tosin lukea mitä alan asiantuntijat sanovat. En laske sinua heidän joukkoon, ainakaan sen perusteella mitä kirjoitat tässä keskustelussa.
Sm-liigan ja Elitserienin välillä en näe tasoeroa kummankaan hyväksi. Kokemuksenani elitserienistä minulla on nyt vajaa kymmenen peliä nähtynä canalilta, joita en kylläkään ole loppuun saakka kaikkia jaksanut katsoa.
Vajaa 10 matsia, joita et ole katsonut edes loppuun, etkä ole nähnyt yhtään matsia paikan päällä. Minä olen nähnyt tällä kaudella paikan päällä 18 matsia + muutaman harjoitusmatsin, sekä joitakin Frölundan vierasotteluja PPV:ltä. Sekaan mahtuu monta ottelua, joihin käytetty aika olisi voitu käyttää paremminkin, mutta myös muutamia helmiä.
SM-liigan taso-erosta Elitserieniin verrattuna en lähde väittelemään. Minulla ei ole mahdollisuutta nähdä Hockey Nightia. Pari vuotta sitten minulla oli kanava, jolta seurasin HN:n matseja ja panin merkille vauhdin, joka oli Elitserieniä kovempaa. Tämä on näkynyt minusta hyvin myös maajoukkuepelissä - Suomi aloittaa aina hirveällä vauhdilla, ja Ruotsi tulee aivoja käyttäen tasoihin. Mutta ei sen puoleen, on mukava katsoa vauhdikasta jääkiekkoa.

Se ettei tunne joukkueita on tosiaankin pieni ongelma jos haluaa seurata vierasta sarjaa. Sama minulla jos katson HN:n lähetyksiä. Jäällä on läjä noubadeja, joista vain muutama on tuttuja ja heistäkin suurin osa Elitserienistä. Tällä tarkoitan esim. Marko Jantusta, Marko Kiprusoffia, Janne Ojasta, Raimo Helmistä, Jarmo Myllystä, Kimmo Erosta, Erik Kakkoa, Hannes Hyvöstä jne. Moni näitä aikaisemmin mainitsemiasi 30 v, jotka ovat nyt uransa ehtoolla siirtyneet Elitserienistä takaisin SM-liigaan...
Tilanne voisi olla mielenkiintoinen, jos SM-liiga olisi ollut kiinnostunut suuremmassa mitassa NHL-profiileista, joiden nimeen niin moni täällä jatkoajassakin vannoo normaalisti. Mutta sori vaan, ei millään pahalla, mutta SM-liiga on minulle kuin väljehtynyt kalja, juuri näiden puuttuvien profiilien takia.
Kaukalot näyttävät ainakin telkkarista isommilta ja turhaa kaartelua pyörimistä on paljon ja monesti tempo katoaa olemattomaksi. Paljon siellä on taitavia pelaajia en sitä kiellä.
Eikös Suomen kaukalot ole pienempiä? Eikö silloin ole luonnollista että myös peli on erilaista? Miten silloin vertailla oikeudenmukaisesti? Eikös tässä ole silloin kysymys siitä minkälaisesta jääkiekosta pitää? Jos pidät nopeammasta pelistä pienemmässä kaukalossa, mitä haet Elitserienistä?
HN:n perusteella ei voi sm-liigakaan väittää kovemmaksi kuin elitserien.
Mutta olet tehnyt Canal+:n perusteella tuomiosi kun on kysymys Elitserienistä? Veikkaan että tämä päätös oli tehty jo ennen kuin ruuvasit Canal+:n päälle.
Voi myös miettiä kumpi paikka on pakille helpompi pelata kärkipään joukkue tiivissä sarjassa vai heittopussi avoimemmassa pelityylissä.
Kyllä, Janne Niinimaa pelasi hyvin Kärpissä, ennen kuin saapui Malmööseen. Skånelaisseurassa tämä kansainvälinen NHL-puolustaja ei pitänyt itsestään sen kovempaa ääntä. Taisi yltää maalivahti Nurminen parempiin pisteisiin, vaikka olikin jumboseuran hännänhuippu. Näin Niinimaan ottelussa Frölundaa vastaan. Olihan se hienoa nähdä Janne elävänä, mutta kyllä mies vaikutti olevan hieman eksyksissä. Noh, ei keneltäkään voi vaatia ihmeitä välittömästi. Vai voiko? Sami Salo todisti välittömästi että hän pärjää Elitserienissä ja on ollut yksi joukkueen (Elitserienin) ehdottomasti parhaimmista puolustajista koko syksyn.
Paperia tuntuu tuo Modokin olevan
Modolla on se ongelma, että joukkueeseen uskotaan niin paljon, vaikka sillä on vain kaksi todella hyvää ketjua + uransa ehtoolla oleva vanha NHL-maalivahti Tommy Salo. Modolla on myöskin todella ohut puolustus. Modon sarjapaikka on juuri se, jonka joukkue ansaitseekin. Ei Forsberg voi yksin Sedinin veljesten ja Weinhandelin avustuksella kantaa koko joukkuetta.
Tosin eikös HV:lla ole pitkälti sama tai samankaltainen joukkue kuin viime vuonna?
Lähes sama joukkue, tosin ei samakaltainen. Viime kaudella oli vain ajan kysymys milloin HV nousee sarjan johtoon ja moni veikkasi tähän aikaan että HV tulee voittamaan mestaruuden. Näin kävikin. Vaikka joukkue oli Pietarissa periaatteessa kokoonpanoltaan sama kuin viime kaudella, se pelaa nyt eri tunnelmissa. Lienee turhaa väittää ettei se vaikuttaisi peli-iloon. Lienee myös turhaa väittää että HV lähti mielellään Pietariin. Ja lienee turhaa väittää että turnaus olisi ollut HV:llä tärkeä.

Jos haluat, voit tulkita tämän siten, että puolustan HV:tä. En kuitenkaan tee sitä tarkoituksella. En ole koskaan pitänyt HV:stä. Itseasiassa inhoan sitä joukkuetta, monestakin eri syystä. Se ei tosin sokaise minua sillä tavalla, ettenkö voisi nähdä Pietarin turnausta heidän näkökulmastaan.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Viestin lähetti finnishninja

Osaan tosin lukea mitä alan asiantuntijat sanovat. En laske sinua heidän joukkoon, ainakaan sen perusteella mitä kirjoitat tässä keskustelussa.


En ole väittänyt itseäni asiantuntijaksi. Ja annoin mielestäni ymmärtää, että minulla on hiukan vajavainen kuva elitserienistä.

Minä olen nähnyt tällä kaudella paikan päällä 18 matsia + muutaman harjoitusmatsin, sekä joitakin Frölundan vierasotteluja PPV:ltä. Sekaan mahtuu monta ottelua, joihin käytetty aika olisi voitu käyttää paremminkin, mutta myös muutamia helmiä.

Samat sanat.. liigana sm-liiga ja joukkueena kärpät

SM-liigan taso-erosta Elitserieniin verrattuna en lähde väittelemään.

Enkö minäkin tuonut esille, että vertailu on turhaa.


Lopetan tämän turhan väittelyn, jos sitä olikaan niin tähän.
 

Animal

Jäsen
Viestin lähetti The Original Jags

Mikäli Omsk voittaa huomisen finaalin, niin voiko joukkuetta sinusta kutsua Euroopan parhaaksi seurajoukkueeksi, vaikka se on Venäjän Superliigassa tällä hetkellä vasta sijalla 11?

Kun Neuvostoliitto muinoin voitti Olympiaturnauksia ja MM-kisoja, niin voiko joukkuetta sinusta kutsua Maailman parhaaksi maajoukkueeksi, vaikka kyseisissä kisoissa ei ollut kaikki parhaat mahdolliset pelaajat osallistumassa ?
 

Pardus

Jäsen
European Champions Cup 2006

Tuli tässä mieleen, että mikähän kanava näyttää ensi tammikuussa ECC:n pelejä vai näyttääkö mikään? Viime kaudellahan televisioinnista vastasi MTV3+. Olisikohan Nelosella tai Canal+:lla kiinnostusta asiaa kohtaan?
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Pardus kirjoitti:
Tuli tässä mieleen, että mikähän kanava näyttää ensi tammikuussa ECC:n pelejä vai näyttääkö mikään?
Viime vuonna digiboksille sai ostettua SuperSix-kortin (n. 20€) ja tarkalleen ottaen juuri Kärppien peleihin. Olisihan tuo hienoa, mikäli joku kanava näyttäisi kaikki pelit alusta loppuun.
 

Foik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Maikkari näyttää pääkanavalta Kärppien ensimmäisen pelin suorana, toisen pelin ja finaalin koosteena. Plussa näyttää muut pelit joko suorina tai nauhoitettuina, finaali tulee osittain nauhoitettuna ja osittain suorana.

Maksullisuus/maksuttomuus on vielä auki.

Olen varmistanut asian tänään maikkarilta.
 

Pardus

Jäsen
Foik kirjoitti:
Maikkari näyttää pääkanavalta Kärppien ensimmäisen pelin suorana, toisen pelin ja finaalin koosteena. Plussa näyttää muut pelit joko suorina tai nauhoitettuina, finaali tulee osittain nauhoitettuna ja osittain suorana.

No sehän hyvä, että näkyy. Silti aika outoa, ettei finaali näy kokonaan suorana. Toimiikohan selostajina vanha kunnon Hockey Night kaksikko :)
 

Number 11

Jäsen
Foik kirjoitti:
Maikkari näyttää pääkanavalta Kärppien ensimmäisen pelin suorana, toisen pelin ja finaalin koosteena. Plussa näyttää muut pelit joko suorina tai nauhoitettuina, finaali tulee osittain nauhoitettuna ja osittain suorana.

Eli myös ns. "slaavilohkon" otteluita näkyy televisiosta? Pardubice ja Jan Caloun ruutuun kiitos!
 

Hermesfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät, KPV, Jaro, Werder Bremen
Kärpät-Detroit?? Siis sellaista harjoituspeliäkö ja mille ajalle kaavaillaan? Jos sellainen tosiaan järjestetään niin sitten lähtee puhelu samantien lippupalveluun :D

Kyselin ajankohdasta koska kun klikkasin tota linkkiä niin ei siellä enää mitään Kärpät-Detroit juttua ollut
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Hermesfani kirjoitti:
Kärpät-Detroit?? Siis sellaista harjoituspeliäkö ja mille ajalle kaavaillaan? Jos sellainen tosiaan järjestetään niin sitten lähtee puhelu samantien lippupalveluun :D

Kyselin ajankohdasta koska kun klikkasin tota linkkiä niin ei siellä enää mitään Kärpät-Detroit juttua ollut

Jutussa oli muistaakseni spekulaatiota, että Super Sixin voittaja ja Stanley Cup-voittaja pelaisivat mahdollisesti vastakkain. Mitään ei ole lyöty lukkoon eikä sovittu ja nuo Kärpät ja Detroit olivat vain kirjoittajan spekulatiivisessa mielessä heittämät joukkueet.

Ei siis kannata alkaa vielä lippuja varaamaan.
 

Hermesfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät, KPV, Jaro, Werder Bremen
No mutta sehän tekisi joukkuetta ja sarjaa varmasti ison veen takana tunnetuksi jos pelattaisiin vaikka kaksiosainen "superfinaali" joissa molemmat saa isännöidä toisessa pelissä. Voisi luulla että Kärpilläkin saisi olla kuinka suuri areena vain ja ihan täynnä varmasti olisi. Parempi olisi vastustajaksi vaikka Dallas tai Philadelphia koska molemmissa on Kärpistä Ameriikan Yhdysvaltoihin ponnistanut pelaaja! Sehän vetäisi vain enemmän väkeä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös