Kolmas tai neljäs Super Bowl oli minulle tämä eilinen. Pari ensimmäistä on tullut nähtyä puolivahingossa uusintana seuraavana päivänä MTV3:lta, mutta nyt ihan tietoisesti laitoin menemään nauhalle. Muuten olisi varmaan tullut katsottua suorana, mutta koeviikko painoi päälle, niin ei viitsinyt aivan silmät ristissä mennä kokeeseen. Kokeen jälkeen kerkesi sitten hyvin nauhalta katselemaan ja onnistuin pysymään uutispimennossa siihen asti. Todella nopeasti aika sujahtikin Super Bowlia katsellessa, reilu kolme tuntia meni lähes kuin siivillä ja oikein yllätyin miten aika oli kulunut. Puoliaikasysteemit kelasin välistä yli.
Otteluakin tuli seurattua ensimmäistä kertaa oikein tiiviisti ja kunnolla keskittyen, ennen ollut sellaista silmäilyä varsinkin alkuun, joskin muistelen ottelun imaisseen mukaansa melko hyvin edellisilläkin kerroilla. Lajitietous oli ja on alkeellisella tasolla, mutta jotain sentään käsitti pelistä alusta alkaen (urheilua ja varsinkin pallopelejä on kuitenkin tullut paljon seurattua) ja sitten edellisiltä kerroilta alkoi asioita tulla mieleen + selostajista oli apua pelin ymmärtämisessä. Kaiken kaikkiaan erittäinkin mukava kokemus siis tälläkin kertaa ja enemmänhän siitä sai irti, kun seurasi kunnolla.
Nyt on sitten sellainen fiilis, että se on siinä ja siinä innostunko lajia seuraamaan. Jonkin Maddenin voisi hommata taas uudestaan ja sitä kautta tutustua lajiin ja pelaajiin, pari kolme vuotta sitten Madden löytyikin, mutta se tuli sitten myytyä pois. Jokin tässä lajissa viehättää, vaikka melko ennakkoluuloisesti ja innottomasti olen alkujaan jenkkifutikseen suhtautunut. Se hyvä puoli lajissa on, ettei ole kuin yksi kova sarja missä kaikki kovat pelaavat, toisaalta se on myös huono puoli tai ainakin tuntuu oudolta, kun kaikki pelaajat ovat samasta maasta, eikä mitään maajoukkueita löydy. Eurooppalaisena ja suomalaisena on tiettyihin asioihin tullut totuttua ja jääkiekko ja jalkapallo on ne eniten seuraamani lajit, niin jenkkifutis poikkeaa kaikesta tästä varsin paljon. Sekavaa selitystä, mutta sellaiselta jenkkifutis hieman tuntuu, kun se jollain lailla rikkoo kaavoja mihin on itse kangistunut. Saa nähdä miten tässä käy, Madden saa seuraavaksi antaa suuntaa.