Tuossa vasemmassa laidassa olevasta suosikkijoukkuelistasta näettekin kannattamani jengin nimen. Olin vuosien 86-96 välisen ajan niin suuri kainalopallofriikki, että jääkiekot ja eurofutikset olivat selkeästi taka-alalla. Sinä aikana oli matsejakin nähtävissä melko hyvin, joten mikäpä oli lajia seuratessa. Viime vuosina seuranta on jäänyt lähinnä SuperBowlien katsomiseksi, mutta eipä niitäkään ole sitten Broncosien mestaruusmatsien jälkeen tullut nähtyä, mikä on valitettavaa, sillä pari erittäin tiukkaa ja pelillisesti erittäin nautittavia matsia on ollut. Vaikkei suosikkijoukkueeni päässyt tänä vuonna edes pleijareihin, niin mielenkiintoa on sen verran, että SB 37 tulee takuuvarmasti katsottua. Onneksi menen maanantaina vasta iltapäivällä töihin, niin sekään ei estä tätä yövalvontaa.
Noista vedonlyöntiin liittyvistä tulosveikkauksista pistää naurattamaan kyllä se, että lopputulokseksi on laitettu (jopa suuressa määrin) tulos 1-1. Se on tulos, jota jefussa ei pysty saamaan. Lajin pistesäännöt eivät tunne moista. Mutta, matsi todellakin pystyy päättymään tulokseen 2-0. Kyseinen tulos syntyy ilman toucdownia(6 pistettä), ilman potkumaalia (3 pistettä). Se syntyy siten, että hyökkäävä joukkue on joutunut (useimmiten virheen seurauksena) omalle maalialueelleen ja ei pääse sieltä joko QBn säkityksen (pelinrakentaja kaadetaan pallon ollessa hänen kädessään) tai muun palloa hallussaan pitävän pelaajan kaatamisen/taklaamisen seurauksena. Kyseisen tilanteen nimi on safety. Sinällään hauska nimitys, sillä selkeä suomenkielinen nimitys sille olisi "oma maali".
Yllä mainittua lopputulosta ei todellakaan tule koskaan tapahtumaan, sillä joukkueet tulevat aina tekemään sen verran pisteitä, että minimiin ei tulla ikinä tyytymään.
Voittajasta on kyllä hankala mennä sanomaan tässä vaiheessa mitään, sillä kumpikaan ei ole mitenkään selkeä ennakkosuosikki. Itse veikkaan voittajaksi Oaklandia, mutta NFLää tuntevat arvelevat aivan oikein sen, että syy on siinä, että Raiders on AFC-joukkue. (Jotta muut ymmärtävät asian paremmin, niin tässä selitys: kun olen Denver Broncos kannattaja, niin on aika luonnollista pitää saman konferenssin joukkueen puolia.)