Suosikkivaltiosi?

  • 10 946
  • 119

Suosikkivaltiosi?

  • Ruotsi

    Ääniä: 9 5,5%
  • Norja

    Ääniä: 8 4,9%
  • Tanska

    Ääniä: 9 5,5%
  • Islanti

    Ääniä: 4 2,5%
  • Viro

    Ääniä: 4 2,5%
  • Saksa

    Ääniä: 22 13,5%
  • Ranska

    Ääniä: 0 0,0%
  • Italia

    Ääniä: 7 4,3%
  • Espanja

    Ääniä: 5 3,1%
  • Iso-Britannia

    Ääniä: 6 3,7%
  • Yhdysvallat

    Ääniä: 21 12,9%
  • Kanada

    Ääniä: 24 14,7%
  • Australia

    Ääniä: 3 1,8%
  • Venäjä

    Ääniä: 4 2,5%
  • Kiina

    Ääniä: 0 0,0%
  • Japani

    Ääniä: 4 2,5%
  • Intia

    Ääniä: 0 0,0%
  • Hollanti

    Ääniä: 5 3,1%
  • Kreikka

    Ääniä: 2 1,2%
  • jokin muu

    Ääniä: 26 16,0%

  • Äänestäjiä
    163
  • Poll closed .

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Oon käynyt kerran Floridassa ja siellä oli tosi ihanaa ja sit mä katon tosi paljon amerikkalaisia tv-sarjoja ja niissä kaikilla on aina tosi ihanaa.

En voi käsittää, miten joku voi vastata Yhdysvallat.
Mitä jos on käynyt useamman kerran ja muuallakin? En voi käsittää, miten joku Yhdysvalloissa käynyt ei vastaisi Yhdysvallat. Florida on ihan kiva. Nimenomaan Floridassa (MIA) muuten pantiin yhdellä kertaa jengiä hotellin kulman takana yhdessä asuintalossa kylmäksi, oli tullut pieni hässäkkä vuokraisännän ja asukkaiden välille, mutta se ei juurikaan näkynyt yhtä suljettua pientä kadunpätkää lukuunottamatta missään, business as usual. Mahtavaahan se oli katsoa ensin tv:stä, että siellä jotain ampujaa piiritetään ja sitten kävellä ulos ja todeta, että tossahan se. Kuin elokuvissa! Tai CSI Miami! Floridakin on muuten yllättävän iso alue, sen kun nyt halusit tähän puheeksi ottaa, ja sen eri laidoilta löytyy aika monenlaista jengiä ja kaikki yhtä ystävällistä ja miellyttävää, vaikka puheen parsi muuttuu Miamista lähdettäessä latinovakutteista ja New Yorkin snowbirdeistä vähän leveämmäksi. Pahin perähikiän juntti ja New Yorkin spurgu Amerikassa on sosiaalisilta taidoiltaan parempi, kuin keskiverto suomalainen persjalka. Minulla on myös paljon tuttuja, jotka ovat käyneet niitä ihan oikeita perähikiöitä tsekkaamassa (itse viihdyn parhaiten suurissa kaupungeissa, kuten suomessakin viihdyn lähinnä Helsingissä), enkä ole heiltäkään pahaa sanaa kuullut. Hieno maa, jossa on monenlaista nähtävää, tehtävää ja ylivertaista on esim. kaikki.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Utahissa ei olisi yllä mainittu Miamin piiritysjunttikaan uskaltanut testata rajoja tolla tavalla.
 
K

kiwipilot

Pahin perähikiän juntti ja New Yorkin spurgu Amerikassa on sosiaalisilta taidoiltaan parempi, kuin keskiverto suomalainen persjalka. Minulla on myös paljon tuttuja, jotka ovat käyneet niitä ihan oikeita perähikiöitä tsekkaamassa (itse viihdyn parhaiten suurissa kaupungeissa, kuten suomessakin viihdyn lähinnä Helsingissä), enkä ole heiltäkään pahaa sanaa kuullut. Hieno maa, jossa on monenlaista nähtävää, tehtävää ja ylivertaista on esim. kaikki.

Suosittelen sinua arvon IsoPunainenBob ulostamaan itsesi kuplasta ja pistäytymään seuraavalla Amerikan reissulla ihan siellä landella, vaikkapa jossain Bible Beltillä. Näin saisit maasta realistisen kuvan mikä taas voisi vähentää ylläolevan kaltaista yhden totuuden julistamista. Sen verran vielä tiedustelisin, että mihin kohtaan käytös- sekä sosiaalisten taitojen kartalla itsesi sijoittaisit?
 

tuuriman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Bayern, Berliinin joukkueet , Saksa
Ehdottomasti ja ylivoimaisesti Saksa. Kaikki toimii, ei samanlaista holhousta kuin Pohjoismaissa, kulttuuri, ruoka, olut, keskeinen sijainti, ihmisten älykkyys, arkkitehtuuri, historia...
Muut Pohjoismaat ovat melko tylsiä, mutta niistä Norjan ja Tanskan voisi juuri ja juuri kelpuuttaa perintöprinsseiksi Kanadan, Itävallan ja Sveitsin seuraksi.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Suosittelen sinua arvon IsoPunainenBob ulostamaan itsesi kuplasta ja pistäytymään seuraavalla Amerikan reissulla ihan siellä landella, vaikkapa jossain Bible Beltillä. Näin saisit maasta realistisen kuvan mikä taas voisi vähentää ylläolevan kaltaista yhden totuuden julistamista.
Aina kysyn kuplan yhteydessä, että miten määritellään kuka on sisä- ja kuka ulkopuolella, mutta kukaan ei koskaan vastaa. Niin, tunnen hyvän arvostelukyvyn omaavia henkilöitä, jotka ovat noitakin seutuja kolunneet, eikä heillä ollut mitään pahaa sanottavaa. Seurueessa ollutta mustaa miestä oli vähän karsastettu ja kerrottu, että hän ei ole tervetullut, mutta tuollaiseen nyt törmää vaikka Jakomäessä, maaseutukaupungeista (kaikki muut, paitsi Helsinki) nyt puhumattakaan. Toki haluaisin vaikka tältä istumalta lähteä kiertelemään Appalakkien pontikkamaita ja muita mantuja. Hienoja paikkoja, joissa mies saa puolustaa itseään ja maitaan pick-upin takaikkunalla lepäävän haulikon kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Sen verran vielä tiedustelisin, että mihin kohtaan käytös- sekä sosiaalisten taitojen kartalla itsesi sijoittaisit?
Ai niin joo. Oikeassa elämässä oikeiden ihmisten kanssa kommunikoidessa sinne parempaan kolmannekseen/neljännekseen.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ehdottomasti ja ylivoimaisesti Saksa. Kaikki toimii, ei samanlaista holhousta kuin Pohjoismaissa, kulttuuri, ruoka, olut, keskeinen sijainti, ihmisten älykkyys, arkkitehtuuri, historia...
Muut Pohjoismaat ovat melko tylsiä, mutta niistä Norjan ja Tanskan voisi juuri ja juuri kelpuuttaa perintöprinsseiksi Kanadan, Itävallan ja Sveitsin seuraksi.

Saksassa on ainakin joskus ollut, en tiedä onko enää, huvittava tapa hilata vuokrakodista keittiö mukaan kun muuttaa. Kaverini tuskaili kaksi kertaa mitä tehdä keittiöille kun ei vanhat sopinut uuteen.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Saksassa on ainakin joskus ollut, en tiedä onko enää, huvittava tapa hilata vuokrakodista keittiö mukaan kun muuttaa. Kaverini tuskaili kaksi kertaa mitä tehdä keittiöille kun ei vanhat sopinut uuteen.
Kuulin saman saksalaiselta, eli luultavasti on. En tiedä puhuiko hän vuokra- vai omistusasunnoista, kun sanoi, että saksassa otetaan muuttaessa keittiö mukaan.
 
K

kiwipilot

Ai niin joo. Oikeassa elämässä oikeiden ihmisten kanssa kommunikoidessa sinne parempaan kolmannekseen/neljännekseen.

Eli täällä vedät vain suu vaahdossa möyhyävän ja kiroilevan punaniskajuntin roolia? Eikös se olisi palstallakin mukavampaa käyttäyä kuin sivistynyt maailmanmies eikä huutaa kusta, paskaa, äpärää, junttia ja persuperettä kuin mikäkin metsäläinen? Meinaan vain, että ei kai tämä seura nyt niiiin mukaansa tempaavaa ole.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Japani on oikein mukava mesta. Paikalliset ovat kontrollifriikkejä joo, mutta tämän välillä rasittavan piirteen hyviä ilmentymiä on loputtomiin; junat ja muut liikennevälineet kulkevat ajallaan, paikat ovat yleensä siistejä, kaikki toimii pikkuasioita myöten, jne. Ruoka on loistavaa, rikollisuus vähäistä ja liikkuminen ulkosalla on kutakuinkin aina turvallista. Japanilaiset ovat pidättyvyydestään huolimatta keskimäärin hyvin ystävällisiä ja rehellisiä, ranskalainen mulkkuus ja italialainen vilunkihenkisyys ovat japskeille vieraita piirteitä. Japanilainen osaa niin sanotusti hauskaa pitäessään jopa jurottaa kuten suomalainen.

Norja on oikein kelpo paikka. Kirjoitan tätä viestiä sattumoisin juuri Oslossa, kiva vierailla taas muutaman vuoden tauon jälkeen. Kallista on, hyi saatana, mutta jos ei tällaisilla triviaaleilla pikkuseikoilla käy vaivaamaan päätään, niin Norja on tuottava kosolti iloa ja mielihyvää. Maisemista +++++.
 

Barney

Jäsen
Hollanti on varmasti mahtava valtio kaikille niille, jotka rakastavat byrokratiaa ja itsekkäitä ihmisiä.
Ja kannabista.

Kyllä minä olen matkustellessa tullut siihen johtopäätökseen, että pohjoismaat ovat vain yksinkertaisesti parhaita. Mikä niistä sitten on paras? Suomalaiset ovat juntteja, ruotsalaiset homoja, norjalaiset douppaajia, Islannin tulivuoret häiriköivät lentoliikennettä ja Tanskalla on Nicklas Bendtner. Pienen pohdinnan jälkeen valitsen Norjan.
 

Gneisenau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Metropolitans
Saksassa on ainakin joskus ollut, en tiedä onko enää, huvittava tapa hilata vuokrakodista keittiö mukaan kun muuttaa. Kaverini tuskaili kaksi kertaa mitä tehdä keittiöille kun ei vanhat sopinut uuteen.

Ihan totta, Berliinin kämppäni oli keittiön lisäksi täysin riisuttu kun sen vuokrasin, kaiken sai laittaa lattiasta kattoon.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tanskan valitsin koska luotan onnellisuustutkimuksiin ja Keski-Euroopan läheisyys on valtava plussa. Slovenialle voin antaa sympatiaäänen sen perusteella mitä yhden päivän majoittumisesta nyt voi kokemuksia saada osana pärrätouria (halpaa ja hyvää ruokaa ja majoittumista ja upeat ynnä monipuoliset maisemat). Kroatiaa eurooppalaisempi. Saksa on mielestäni ylivoimaisesti paras maailman suurmaista, esim briteissä kehtuuttaa paska rakennuskanta ja yleinen paskaisuus (jos jossain on pelto, on sinne dumpattu vähintään pakastin js sohva, kun kaatikselle on liian vaivalloista viedä). Sama pätee Irlantiin missä asustelin liki kolme vuotta. Hollannissa olen myös asunut, pintaraapaisulla todella mukava sksndinaaviarvoinen maa (luonto/siisteys ja suoraselkäisyys arvoja), mutta kyllä sielläkin ongelmansa on kun yhtään tarkemmin perehtyy ja suhtautuminen ulkomaalaisiin on pohjimmiltaan yllättävänkin nihkeää näennäisen positiivisuuden ja avoimuuden alla.
 

tuuriman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Bayern, Berliinin joukkueet , Saksa
Saksassa on ainakin joskus ollut, en tiedä onko enää, huvittava tapa hilata vuokrakodista keittiö mukaan kun muuttaa. Kaverini tuskaili kaksi kertaa mitä tehdä keittiöille kun ei vanhat sopinut uuteen.

Kuulin saman saksalaiselta, eli luultavasti on. En tiedä puhuiko hän vuokra- vai omistusasunnoista, kun sanoi, että saksassa otetaan muuttaessa keittiö mukaan.

Juu, tämä on yleistä. Syynä on se, että vuokra-asuminen on erittäin suosittua vrt. oman talon ostaminen ja ihmiset saavat muokata vuokra-asuntoa mieleisekseen vähän eri tyyliin kuin Suomessa. Saksalaiset haluavat tehdä keittiöstäänkin omansa näköisen, eikä valmiiksi pureskellut köökit kelpaa.
 

Baldrick

Jäsen
Ensiksi Vittumaisin valtio-ketjusta:
Näillä pahimmilla änkyröillä nyt ei selvästikään ollut ensikäden tietoa aiheesta, ainakaan eivät ilmaisseet tietojensa perustuvan kokemuksiin. Ainakin klassisesti jonkun "kaveri" oli käynyt ja paskaa oli ollut. Itse vältän edelleen arvostelemasta liiaksi paikkoja, joista ei ole kunnollista omaa kokemusta.

Sitten tämän sivun yläreunasta tästä Suosikkivaltio-ketjusta:
Minulla on myös paljon tuttuja, jotka ovat käyneet niitä ihan oikeita perähikiöitä tsekkaamassa (itse viihdyn parhaiten suurissa kaupungeissa, kuten suomessakin viihdyn lähinnä Helsingissä), enkä ole heiltäkään pahaa sanaa kuullut. Hieno maa, jossa on monenlaista nähtävää, tehtävää ja ylivertaista on esim. kaikki.

Kavereilta kuullun tiedon arvo riippuu siitä, että kuka sen sanoo ja mikä on agenda.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Minulla on myös paljon tuttuja, jotka ovat käyneet niitä ihan oikeita perähikiöitä tsekkaamassa (itse viihdyn parhaiten suurissa kaupungeissa, kuten suomessakin viihdyn lähinnä Helsingissä), enkä ole heiltäkään pahaa sanaa kuullut. Hieno maa, jossa on monenlaista nähtävää, tehtävää ja ylivertaista on esim. kaikki.

Bible Beltillä on jonkun verran aikaa tullut vietettyä. Ei se sielläkään niin ole, että kaikki ihmiset olisivat jotain ylikonservatiivisia raamatulla päähän lyöjiä. Ihan normaaleja ihmisiä suurin osa ja ehkä hieman maanläheisempiä kuin muilla alueilla. Bible Beltillä on baareja ja tissibaarejakin ihan normaalisti siinä missä muualla Yhdysvalloissakin.

Vastaan Yhdysvallat tärkeimpinä perusteluina ihmiset ja ilmasto. USA:n politiikassa ym. on toki tiettyjä järjettömyyksiä, mutta niitä en ainakaan tässä ketjussa kommentoi.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kavereilta kuullun tiedon arvo riippuu siitä, että kuka sen sanoo ja mikä on agenda.
No olipa yllätys, että joku tarttui tuohon. Ensimmäisessä lainauksessa oli kyse siitä, että vittumarko jengi netissä luulee tietävänsä kaiken jostain maasta, jossa eivät ole ikinä käyneet, sentään jonkun kaveri kuulemma oli ja paskaa oli ollut. Hyvin häilyvää ja epäluotettavaa.

Jälkimmäisessä taas kyse oli maasta, jossa olen joitain kertoja käynyt ja jonka tunnen, mutta maassa on kolkkia, joissa en ole käynyt ja minun järkeviksi ja arvostelukykyisiksi tietämäni henkilöt raportoivat tästä paikasta minulle. Siinä on iso ero, jos asian kertoo jonkun nettijampan oletettu kaveri, joka on olemassa tai sitten ei, vai kertooko sen oikeasti olemassaoleva, itse järkeväksi havaittu henkilö. Eli totta munassa siinä on eroa kuka sen sanoo. Minä arvostan tuntemieni ihmisten mielipiteitä jonkun verran, random-nettiuunojen en yhtään. Itse en tietenkään ole random-nettiuuno.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Vastaan Saksa, koska siellä olen liikkunut eri kaupungeissa ja paikoissa paljon. Itävalta ja Sveitsi ovat myös korkealla listallani, sekä Kanada.
Saksa on vaan melkein,"kuin kotiin menisi". Tykkään sikäläisestä elämänmenosta, kaupungeista, kylistä, sekä tietysti Alpeista. Jotenkin tulee hyvin juttuun Saksalaisten kanssa muutenkin. Niin ja ne autobahnit. Aina nautinto laittaa laillisesti pedaali metalliin. Seppo Räty on muuten hieno mies, mutta Saksan suhteen väärässä.

Veikkaan Uuden-Seelannin olevan myös hieno maa, mutten ole vielä käynyt, niin en kommentoi.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Yhdysvallat ihan sillä perusteella että ilman sitä maata tämä keskustelu käytäisiin hiljaa venäjäksi kuiskutellen kolhoosin ulkohuussissa.
 

tuuriman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Bayern, Berliinin joukkueet , Saksa
Yhdysvallat ihan sillä perusteella että ilman sitä maata tämä keskustelu käytäisiin hiljaa venäjäksi kuiskutellen kolhoosin ulkohuussissa.

Millähän ihmeen perusteella? Aivan niinkuin jenkkejä missään vaiheessa olisi kiinnostanut tippaakaan valloittaako Neuvostoliitto/Venäjä Suomen vai ei. Aikanaan Saksasta taisi siinä(kin) olla enemmän apua, kun meitä aseistivat NL:ää vastaan.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Millähän ihmeen perusteella? Aivan niinkuin jenkkejä missään vaiheessa olisi kiinnostanut tippaakaan valloittaako Neuvostoliitto/Venäjä Suomen vai ei. Aikanaan Saksasta taisi siinä(kin) olla enemmän apua, kun meitä aseistivat NL:ää vastaan.

Mites veikkaat että mitä olisi käynyt vuodesta 1945 eteenpäin Euroopassa ilman jenkkejä?
 

Ralph

Jäsen
Italia. En vain keksi mitään pahaa sanottavaa kyseisestä maasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös