Suosikkiolutmerkkisi?

• 12 910
  • 139

Suosikkioluesi?

• Koff

Ääniä: 60 14,5%
  • Karhu

Ääniä: 139 33,7%
  • Aura

Ääniä: 4 1,0%
  • Lapin Kulta

Ääniä: 26 6,3%
  • Karjala

Ääniä: 27 6,5%
  • Olvi

Ääniä: 37 9,0%
  • Legenda

Ääniä: 7 1,7%
  • Joku muu, mikä?

Ääniä: 113 27,4%

• Äänestäjiä
    413

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Carlsberg ja Saku Originaal mieluiten, Newcastle Brown Ale on mainio nautiskeluolut.

Sitten kun kunnolla tinataan, niin ei sillä merkillä niin väliä ole.

Lapin Kultaa juon vasta sitten, kun ei muuta ole tarjolla.

IFK4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Selkeä ykkönen on Karhu. Perässä tulevat Koff ja Carlsberg.

Lapin Kultaan en koske ja Karjala menee hätätapauksissa.

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Aura

Vanhaa Auraa en edes muista, mutta tämä uusi potkii. Jos bisseä voi sanoa kuivaksi viinien tapaan, niin Aura on kuivaa. Maku säilyy voimakkaan terävänä vielä toisessakin päkissä, eikä ala tökkimään.

Ja kaikki oluet juodaan huoneenlämpöisinä (noh, sellanen +16 olis ehkä paras). Jääkaappikylmää suomalaista olutta kun ei tahdo erottaa Vichy Novellesta.

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Tällä hetkellä porilainen Karhu jyrää kaikkien yli.
Kohta 10 pulloa mennyt ja hyvää on.
Koffia kuitenkin normaalisti juon.

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
Re: USA Lagerit

Viestin lähetti Kannelmäki Big Reds
Ooonkohan mä täällä ihan yksin tän makuni kanssa, mutta mieluusti kippaan noita Ameriikan ihmeoluita eli Budia, Milleriä ja Samuel Adamssia. eihän ne miltään maistu, mutta janon vievät.

Budin ja Millerin voit vaihtaa vedellä ohennettuun Olvin ykköseen, sekin vie janon, eikä edes maksa paljon. Sen sijaan Samuel Adamshan on suunnilleen ainoa isompi amerikkalainen olutmerkki, jolta löytyy oikeitakin oluita, esimerkiksi Samuel Adams Boston Alea saa monesta kuppilasta Suomessa. Suosittelen oluen ystäville.

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
Olen aina sanonut, että Porista ei tule muuta hyvää kuin olut. Karhu siis.

Myös vaalea Krusovice on loistavaa.

Viimeksi muokattu:

Jason26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Blackburn Rovers,Englanti, Tahko
Parhaat olutmerkit ovat Carslberg (Nimenomaan se mikä on Tanskassa valmistettu, ei se mitä Koff valmistaa lisensillä ) , Velkopopovicky ja Kilkenny.

Tanskassa valmistetaan kyllä loistavaa olutta Carslberin lisäksi muita hyviä oluita ovat Bear beer, Harboe.

Suomalaisista oluista ei ole mitään suosikki merkkiä, kaikki menee.
Jos Suomalaisista olutmerkeistä pitäis joku valita se olisi varmaankin Lahden erikoisolut nykyisellä nimeltään vaan pelkkä erikoisolut.

scholl

Jäsen
Kaikki mainitut ovat sellaista moskaa, etten voisi tuhansien oluiden joukosta uskoa minkään mainituista olevan jonkun suosikkeja.

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Tuo ah, niin täydellinen..

Pakko myöntää, että rahan mukana tulee vaihdettua merkkiä mutta eniten tulee nautittua Karjalaa, Olvia sekä Karhua. Syystä, että täälläpäin ovat ne yleensä tarjouksessa. Halvin mitä olen koskaan mäyrinä nähnyt on Olvin mäyrä ja hinta oli vaivaiset 6,90! Yleensä hinaat pyörivät 7,95-9,95.
Ja niin joo, ollessani ulkomailla tuli juotua Calsbergia ja maistui mielestäni todella raikkaalle! Suomessa valitettavan tyyristä...

Fakap

Jäsen
Vastasin joku muu Carlsberg. Paras maistamani olut ehdottomasti. Suomalaisista parhaiten uppoaa Koff ja Karjala. Myös Saku ja Jason26:n mainitsema Bear Beer on hyvin maukkaita.

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Re: Aura

Viestin lähetti AnaMasa
Ja kaikki oluet juodaan huoneenlämpöisinä (noh, sellanen +16 olis ehkä paras). Jääkaappikylmää suomalaista olutta kun ei tahdo erottaa Vichy Novellesta.
Tämän allekirjoitan täysin. Toinen periaate minulla on, että kotimaisia lagereita en hanaoluena juo. Kuten täällä jo mainittiin, on varsinkin kesäaikaan järkyttäviä makueroja pullotetun tavaran eduksi.

Parasta en osaa nimetä, mutta Sandelsin ja Nikolain maut miellyttävät erityisen paljon. Useimmiten tulee ostettua ihan perus-Olvia, mikä sekään ei ole huono vaihtoehto. Riemastuttavaa oli viime viikolla huomata Sinebrychoffin myyvän Nikolaita arki-illan kerta-annospakkauksissa.

Jokseenkin kaikkijanoinen olen oluiden suhteen, mutta Lapparia ja Karhua en osta.

Jugorov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit, HC Sparta Praha, NY Rangers
Nykyään näistä suomalaisista "tarjouskaljoista" parhaiten menee alas Karjala, Karhu, Olvi, Ruuti sekä Musta Hevonen.

Lapin Kulta on niin pahaa, ettei kovin hyvin tuo "poronkusi" alas mene.

Tshekkiläiset oluet ovat kuitenkin aivan eri tasoa kuin nämä suomalaiset litkut.

Redalert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Ozzy Osbourne,Black Sabbath
Mulla kotimaisista ehdottomasti Koff,on se vaan niin hyvää...Ja IFK ja Koff,stadin ykköset aina ! :-) Ulkomaisista sitte absolutely Newcastle Brown Ale.Se muuten on musta myöskin maailman paras olut,muita erinomaisia Kilkenny ja Guinness.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Koff Draughtia kannattaa maistaa, on melkoisen hyvää. Itse en tällä hetkellä oluita juo, olenhan raitis toistaiseksi.

Rocco

Jäsen
...miten voi olla että olen tämän ketjun missannut...?

Kotimaisista ehdoton ykkönen on Karhu. Sandels ja CXX pääsee lähelle. Karjala, Lapin Kulta ja Koff ovat aika karstaista lientä.

Ulkomaisista ja samalla koko listani ykköseksi nousee kanadalainen Molson. Ai että siinä on hyvää ja laadukasta olutta...

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Karjala takaisin vaikka pullo kerrallaan!

Vastasin Karjala, vaikka en sitä sittenkään halua takaisin. Hyviä kakkosia ovat Lapin Kulta ja Karhu. Koff ja Olvi ovat sitten häntäpäässä. Tottapuhuen, juon kyllä juuri sitä olutta mitä sattuu olemaan ja vaikka viimeisen pullon.

Ulkomaalaiset kaljat ei oikein nappaa, eipä niistä hirveää kokemustakaan ole.

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Pilsner Urquell on kyllä taivaallisen hyvää. Tsekkiläisistä putoavat erityisen hyvin myös Krusovice ja tumma Velkovi.

Mielestäni tutustumisen arvoisia ovat myös meksikolainen Sol ja japanilainen Sapporo.

Kotimaisista tulee lähinnä kiskottua Karhua.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy