Makuasioita, mutta mun mielestä kahta eri organisaatiota ei pitäisi yhdistää yhdeksi ja samaksi.
Musta taas ois ollu omituista laittaa Kari Lehtosta, Marian Hossaa, Dany Heatleyä, Pasi Nurmista ja Ilya Kovalchukia tonne Jetseihin. Ei kai tää niin vakavaa ole? :)
Mutta toisaalta toi nyky Jets on kyllä ahkerasti vaalinut noita vanhan Jetsin muistoja. Kun niillä oli se ulkoilmapeli niin siellä alumini pelissä oli mm. Selänne, Hawerchuck ja Numminen. Sitten niillä on semmoinen oma hall of fame, jonne ne on noita WHL ja NHL aikojen pelaajia aateloinut. Onhan Dale Hawerchukin kunniaksi 10 epävirallisesti jäädytetty eli se ei ole kierrossa, ja kun seura muutti Atlantasta Winnipegiin niin Bryan Little vaihtoi sen takia pelinumeronsa. Tässä olen aika monta vuotta Jetsin somea seurannut eikä muistu mieleen että ne nyt hirveesti ois tota Trashers aikaa muistellu taikka maininnut.
Nyt kun kerta tähän ketjuun palattiin niin tehdään sitten vielä se jengi jolla NHL:län seuraaminen on alotettu eli
Edmonton Oilers.
Esa Tikkanen - Wayne Gretzky - Jari Kurri
Kevin Lowe - Paul Coffey
Craig Simpson - Mark Messier - Glenn Anderson
Steve Smith - Reijo Ruotsalainen
Ryan Nugent-Hopkins - Connor McDavid - Leon Draisaitl
Janne Niinimaa - Chris Pronger
Ryan Smyth - Craig MacTavish - Ales Hemsky
Grant Fuhr
(Bill Ranford)
+ Mikko Koskinen
Ykkönen: legendaarinen "the Finnish sandwich" ja pakkiparina hall of famerit.
Kakkonen: Messier - Anderson oli se Olilers dynastia vuoden toinen tutkapari. Kahdessa vikassa mestaruudessa kaksikkoa täydensi Simpson. Legendarinen Reijo Ruotsalainen löytyy sitten pakistosta. Messier on kyllä yksi kaikkien aikojen suosikkipelaajista.
Kolmonen: tän päivän starat. Harmittavan lyhyen ajan Pronger viihtyi Edmontonissa, joten kostoksi on sitten kolmosparissa ja saa nyt vierelleen sitten Janne Niinimaan.
Nelonen: pitkään Oilers oli seura jota vaan tuli seurattua sivusilmällä. Tolta ajalta nyt sitten napataan Smyth ja Hemskey laidoille. Sentteriksi sitten viimeinen mohikaani MacTavish joka lukeutui muksuna suosikkeihin kun oli vaan niin jännä pelaaja kun pelasi ilman kypärää.
Veskarit: luonnollisesti mestaruusveskarit Fuhr ja Ranford. Pakko on toi Koskinen mainita. Katsomossa olin kun se pelasi ekan liigapelin ja tuonut taas hieman paloa Oilersin seuraamiseen.
Kun muksuna aloin seuraa lätkää niin Oilers nyt oli ainoa NHL jengi jonka tiesin Kurrin ansiosta. Vuoden 90 finaaleja katselin salaa yömyöhään ja sitten seuraavana päivänä koulussa nukutti. Oilers fanitus koki kolauksen kun Kurri lähti pois Milanoon pelamaan. Itse mökötin asiasta niin paljon että tein sitten Québec Nordiquesta suosikkijengin. Sitten Teemu Selänne meni Winnipegiin joten häntä tuli seurattua, joten mulla oli kahden suosikkijoukkueen taktiikka. Aina siihen saakka kunnes molemmat jengit vaihtoi maisemaa. Sen verran kyrsi että päätin että en nyt sitten fanita NHL:lässä mitään jengiä ja keskityn vaan SM-liigaan ja Kiekko-Espoon / Espoo Bluesin fanitukseen. Kun Espoo Blues meni konkkaan, niin kyllä mulla on käynyt mielessä muutaman kerran että uskaltaakohan tässä nyt mitään jengiä enään fanittaa... :D