Suoratoistopalvelu Max (ent. HBO Max ja discovery+)

• 353 348
  • 1 652

Sirkkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo LFC
Peacemakerin seiska jakso kyllä upposi itseeni kovaa. En tiedä olenko typerä ja tietämätön, mutta Cena vetää tässä sarjassa huippu roolisuoritusta.
Peacemaker on tämän vuoden paras sarja ja voi ottaa pari edellistä vuotta mukaan.
Oliko tässä Peacemakerissa jotain mitä pitäisi ensin katsoa, vai voiko aloittaa sarjan ns ihan pysty metsästä?

Succesionin kolme kautta katselin ja tykkäsin kovasti. Hienoja henkilöhahmoja ja upeita näyttelijöitä. Varsinkin Kieran Culkinin näyttelemä Roman Roy on kaikessa kusipäisyydessäänkin oma suosikki. Nelos kautta odotellessa.

Broadstreet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Philadelphia Flyers
Oliko tässä Peacemakerissa jotain mitä pitäisi ensin katsoa, vai voiko aloittaa sarjan ns ihan pysty metsästä?

Succesionin kolme kautta katselin ja tykkäsin kovasti. Hienoja henkilöhahmoja ja upeita näyttelijöitä. Varsinkin Kieran Culkinin näyttelemä Roman Roy on kaikessa kusipäisyydessäänkin oma suosikki. Nelos kautta odotellessa.

Voi katsoa uusimman Suicide squadin, mutta ei mielestäni pakko. Ekassa jaksossa tulee takaumia leffasta.
Elokuva on mielestäni vähän enemmän yliampuva kuin Peacemaker sarjana.

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Aloin seuraamaan Oz sarjaa HBOsta tuossa kuukausi takaperin. Sitten kun olin tulossa koko sarjan päätökseen, huomasin että kaksi viimeisintä jaksoa puuttuvat HBOlta.
Noh laitoin palautetta asiasta ja vastaus oli "emme tiedä vielä koska jakson ensi-ilta on".

Totesin Jankon Betonin tyyliin että "Asia kunnossa" ja otin Paramountin. Katsoin sitten sieltä puuttuvat jaksot.
Kyseiset jaksot esitetty vuonna 2003.

Paramountin miehet käyneet varmaan kuvauksissa kuvaamassa jaksot salaa ja laittaneet ne sitten nettiin. Vähän niinkuin nykyään kuvataan elokuvissa ja ladataan internettiin.

Ozin katoin myös tuossa joulun alla, kun koskaan ei ole koko sarjaa tullut katsottua. Pikku ylläri oli tuo kahden viimeisen jakson puuttuminen. No Paramountilla mäkin siitä selvisin. Jäi vaan sellanen mitä vittua- fiilis.

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF

Itsekin tykästyin kyllä Succesioniin ja samaa mieltä kyllä tuosta parhaasta roolihahmosta. Culkin oli tuossa loistava. Culkiniahan oli ilmeisesti ensin pyydetty koe-esiintymään Gregin hahmoa varten, ja käsikirjoitusta lukiessaan mies oli itse bongannut Roman Royn ja ilmoittanut että tuossa olisi hänelle mieluisampi hahmo.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joo, Rome on kyllä hyvä kaikessa niljakkuudessaan, sadistisuudessaan ja raukkamaisuudessaan. Kuitenkin sen sijaan, että häntä vain inhoaisi GoT:n Joffreyn tapaan, Rome saa joskus aikaan empatian tunteitakin. Ja on ihan helvetin hauska onlinereineen. Toki sarjat ja hahmot ovat lopulta hyvin erilaisia, eli suoraan em. tyyppejä on turha verratakaan, mutta jotain samaakin noissa hahmoissa on. Peruskansalaisen arjesta irtaantuneita, lellittyjä, itsekkäitä ja enempi vähempi sadistisia hahmoja.

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Sain juuri päätökseen Leftoversin. Joissain netin listauksissa tämä on yllättävänkin korkealla HBO parhaimmistossa jopa edellä Sopranosia joka nosti riman todella korkealle ja on pyhä. Täytyy todetä että ei tämä sinne yllä, lähellekään. Onko sitten makuasioita mutta ensimmäinen kausi oli hyvä, toinen ja kolmas meni mun makuun liian jeesusteluksi, yli hilseenkin eikä aina pysynyt kärryillä mitä tässä nyt oikein yritetään kertoa.

Aikaisemminkin täällä totesin musiikista, se on parasta a-luokkaa, ellei jopa parhainta musiikin käyttöä sarjoissa mitä olen kuullut. Tosin siinäkin oli mielestäni laskua sarjan edetessä, 1. ja 2. kaudella oli parasta scorea.
Musiikista nauttiminen nousi itsellä ihan uusiin sfääreihin kun tässä noin pari vuotta sitten otin käyttöön kaikkeen tv:n iltakatseluun Sennheiserin langattoman systeemin, ennen sitä kaiuttimien kautta joutui koko ajan säätelemään äänentasoa ettei muut häiriinny, lapset herää jne.

Seuraavaksi HBO:lta uusista Station Eleven ja klassikoista Wirea tulee myös jatkettua.

Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Itsekin tykästyin kyllä Succesioniin ja samaa mieltä kyllä tuosta parhaasta roolihahmosta. Culkin oli tuossa loistava. Culkiniahan oli ilmeisesti ensin pyydetty koe-esiintymään Gregin hahmoa varten, ja käsikirjoitusta lukiessaan mies oli itse bongannut Roman Royn ja ilmoittanut että tuossa olisi hänelle mieluisampi hahmo.
Itselläkin Succession meni hyvin korkealle omalla "Kaikkien aikojen"-listallani. Pitkästä aikaa sarja, jota tuli seurattua aidosti isolla mielenkiinnolla. Hahmoista erityisesti juuri Greg on kyllä loistava. Välillä kävi jopa hieman sääliksi Gregiä, ennen kuin muisti kyseessä olevan vain fiktiivinen sarja, vastaavia tunteita harvemmin enää TV-sarjoja katsellessa kokee. Mainiosti kirjoitettu sarja kaikkinensa.

PokerJoker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Peacemakerin ensimmäinen kausi taputeltuna, meni kyllä näistä supersankarisarjoista ihan omien suosikkien joukkoon. Peacemaker toi kyllä tähän genreen sellaisen raikkaan tuulahduksen. Viimeinen jakso lopetti hyvin tämän kauden ympärillä olleen teeman.

Sarjan ystäville sitten tiedoksi, että HBO Max vahvisti eilen, että sarja saa jatkoa. James Gunn ohjaa ja käsikirjoittaa jokaisen toisen kauden jakson, joten uskoisin laadun pysyvän myös jatkossa korkealla. Gunn mainitsi myös "Team Peacemakerin", joka voisi viitata siihen, että joitakin samoja hahmoja nähdään myös sitten kakkoskaudella.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Olen myöhään liikkeellä asiani kanssa. Jo nyt aloin katsomaan kaikkien jo vuosia hehkuttamaa The Game of Thronesia. Kaksi jaksoa takana, ei aukea ainakaan vielä miksi tämä oli/on niin jättimäinen hitti.

Ei ole oikeastaan jäänyt kahdesta ensimmisestä jaksosta muuta mieleen kuin alastomat naisvartalot, nussiminen ja saippuasarjamaiset juonikuviot.

Lähteekö sarja jossain vaiheessa tästä lentoon vai onko tämä tällaista tasapaksua jatkossakin?

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen myöhään liikkeellä asiani kanssa. Jo nyt aloin katsomaan kaikkien jo vuosia hehkuttamaa The Game of Thronesia. Kaksi jaksoa takana, ei aukea ainakaan vielä miksi tämä oli/on niin jättimäinen hitti.

Ei ole oikeastaan jäänyt kahdesta ensimmisestä jaksosta muuta mieleen kuin alastomat naisvartalot, nussiminen ja saippuasarjamaiset juonikuviot.

Lähteekö sarja jossain vaiheessa tästä lentoon vai onko tämä tällaista tasapaksua jatkossakin?
Todennäköistä, ettei se enää tuosta sinulle sen enempää aukea jos et parin jakson perusteella ole kiinnostunut.

Tämä on vain positiivinen asia, koska sarjan taso laskee kuin lehmän häntä neljännen kauden jälkeen ja vika kausi on jo kuin surkeasta Michael Bay -elokuvasta. En mä ainakaan enää suosittele kenellekään sarjan katsomista.

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Raised by Wolvesin kakkoskausi kakkoskausi alkoi kuun alussa ja hyvää settiä on edelleen scifi-faneille. Kausi onkin jo melkein paketissa kun puolet kuudesta jaksosta julkaistiin ekana päivänä.

Station Eleven -minisarja oli erittäin hyvää scifi-kamaa myös, joskin jäi yksi asia raskaasti ihmetyttämään:

Lopussa Profeetan kanssa tehdään mukava sovinto ja kaikki on taas dandy as fuck. Paitsi että se käytti lapsia itsemurhapommittajina sitomalla näihin miinoja ja lähettämällä sitten mm. halailemaan isäänsä. Pikkujuttuja ilmeisesti dystopiassa kun on ollut haastava lapsuus jne... Koko hommaa ei edes mainita.

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Game of Thronesin alussa vyörytetään kauhea lössi hahmoja, joista menee helposti sekaisin kuka on kukin ja mikä tämäkin tyyppi taas oli. Varsinkin, jos katsoo silleen puolihuolimattomasti eikä keskity. Se aukeaa vasta sitten, kun niihin henkilöihin pääsee vähän kiinni ja saa tuntumaa, eikä ne ole vaan ruudulla vilahtelevia random tyyppejä.

Katsoin taannoin neljä ensimmäistä kautta uudestaan ja alkupään jaksoista sai paljon enemmän irti, kun henkilöt olivat valmiiksi tuttuja. Itse muistan katsoneeni niitä aikanaan ensimmäisellä kertaa vähän sellaisella "katsotaan nyt kumminkin, kun tästä niin kovasti kohkataan" asenteella eikä sarjan erinomaisuus itsellä heti auennut.

Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho
Todennäköistä, ettei se enää tuosta sinulle sen enempää aukea jos et parin jakson perusteella ole kiinnostunut.

Tämä on vain positiivinen asia, koska sarjan taso laskee kuin lehmän häntä neljännen kauden jälkeen ja vika kausi on jo kuin surkeasta Michael Bay -elokuvasta. En mä ainakaan enää suosittele kenellekään sarjan katsomista.

Mielestäni tuo viides kausi menettelee vielä, mutta sitten se alamäki alkaa. 2-4 ne parhaat kaudet mielestäni. Ykkönen voi olla kieltämättä aika raskas kun hahmoja on aika paljon ja heidän esittelyyn menee suurin osa ajasta.

Mutta tosiaan kuten lainauksessa sanottiin, niin jos ei noiden ekojen jaksojen perusteella kiinnostu, niin kannattaa jättää väliin. Säästyy ainakin noiden vikojen kausien roskistulipaloilta. Vituttaa vieläkin kun ajattelee tuota viimeistä kautta.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
@Tadu @Peltinen
Pitänee katsoa jokunen jakso vielä ja tehdä lopulliset johtopäätökset sitten. Kieltämättä hahmoja on ilmestynyt ruudulle siihen tahtiin, että nimet ovat vielä hakusessa.

Lannister on kova poika painamaan ja Drogo tykkää painaa pääasiassa takaapäin ilman alkulämmittelyjä. Siinäpä ne tärkeimmät.

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
@Tadu @Peltinen
Pitänee katsoa jokunen jakso vielä ja tehdä lopulliset johtopäätökset sitten. Kieltämättä hahmoja on ilmestynyt ruudulle siihen tahtiin, että nimet ovat vielä hakusessa.

Lannister on kova poika painamaan ja Drogo tykkää painaa pääasiassa takaapäin ilman alkulämmittelyjä. Siinäpä ne tärkeimmät.

Sanoisin, että kannattaa ainakin se ensimmäinen kausi katsoa loppuun, jos haluat ymmärtää, miksi sarjasta tuli niin suosittu. Tulee ne elementit selväksi tai ainakin niitä on helpompi avata kauden näkemisen perusteella. GoT ei ole alussa mikään nopeiten etenevä sarja, vaan aikaa käytetään paljon tarinan alustamiseen ja hahmojen taustoittamiseen. Mielestäni parhaat sarjat yleensä ovat sellaisia. En itsekään aluksi ollut niin kiinnostunut, kun aloin sarjaa katsomaan, mutta vähitellen mielenkiinto kyllä nousi.

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Jep, ei GoT:n ensimmäisellä kaudella mässäillä taisteluilla, vaan kehitetään jounilankoja ja henkilöhahmoja. Jos kuitenkin lisää toimintaa kaipaat, niin sitäkin on myöhemmillä kausilla luvassa. Sanoisin jopa, että parhaita taistelukohtauksia television historiassa (valkokangas-tekeleitä ei lasketa mukaan). Sarjan alkuperäinen hyvyys kuitenkin juonsi juurensa henkilöhahmoista ja juonittelusta. Komeat taistelukohtaukset myöhemmillä kausilla tulivat sitten bonuksena päälle.

Antaisin saman neuvon kuin yllä - katso ensimmäinen kausi loppuun, jos et siinä vaiheessa ole koukussa niin lopeta suosilla.

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu

Game Of Thrones Boobcounter Season 1 - 4

Että silleen...

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs

Heh, tämä on vähän sama kun katsoisit parin tunnin leffasta noin viitisen minuuttia ja heittäisit hanskat tiskiin.

Kyllä se siitä lähtee etenemään erittäin tehokkaasti jahka alkuesittelyt sun muut on saatu alta pois. Muistan itsekin tuskailleeni aikoinani sarjan alussa että ei tää ole kyllä yhtään niin ihmeellinen mitä tästä on puhuttu, mutta aika pian mielipide kääntyi kun sarja rupesi näyttämään todelliset kyntensä.

Viimeisellä kaudella korttitalo kaatuu juuri väärällä tavalla, mutta sanoisin silti että kokonaisuutena ehdottomasti tsekkaamisen arvoinen tapaus.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heh, tämä on vähän sama kun katsoisit parin tunnin leffasta noin viitisen minuuttia ja heittäisit hanskat tiskiin.
Varmasti näin. Toisaalta esimerkiksi Reacher oli täyttä tykitystä heti alusta lähtien (pl. viimeinen jakso). Jäin heti koukkuun. Toki vasta yksi kahdeksanosainen kausi tätä herkkua takana.

Kyllä se siitä lähtee etenemään erittäin tehokkaasti jahka alkuesittelyt sun muut on saatu alta pois. Muistan itsekin tuskailleeni aikoinani sarjan alussa että ei tää ole kyllä yhtään niin ihmeellinen mitä tästä on puhuttu, mutta aika pian mielipide kääntyi kun sarja rupesi näyttämään todelliset kyntensä.

Viimeisellä kaudella korttitalo kaatuu juuri väärällä tavalla, mutta sanoisin silti että kokonaisuutena ehdottomasti tsekkaamisen arvoinen tapaus.
Täytyy tosiaan antaa vielä aikaa tälle sarjalle. Kuuluisa winter is coming kuului ensimmäisessä jaksossa varmaan puolenkymmentä kertaa. Liekö tämä joku sarjan slogan? Olen toki kuullut hokeman muuallakin jo aiemmin.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS

Mulla on käynyt sama tämän kanssa. Ekan tuotantokauden olen katsonut itse asiassa parikin kertaa mutta ei vaan lähde. Tykkään kyllä sinänsä fantasiasta mutta ei vaan tämä GoT toiminut.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mulla on käynyt sama tämän kanssa. Ekan tuotantokauden olen katsonut itse asiassa parikin kertaa mutta ei vaan lähde. Tykkään kyllä sinänsä fantasiasta mutta ei vaan tämä GoT toiminut.
No sitten vika ei tosiaan ole välttämättä katsojassa jos sinulle(kaan) ei maistunut.

Outsider

Jäsen
Alastomat naisvartalot ja nussiminen kyllä kiinnostaisi, mutta fantasia ei vaan uppoa, niin olen suosiolla jättänyt Game of Thronesin välistä.

Gomorrah nyt katselussa uudestaan alusta asti, ja tuli ensimmäistä kertaa vastaan näitä täälläkin mainittuja Maxin erikoisuuksia. Jossain kakkoskauden lopulla vaihtui yhdessä jaksossa puhe- ja tekstityskieli itsestään englanniksi, eikä niille ollut edes valittavissa muita vaihtoehtoja, mutta sitten kun käynnisti ensin edellisen jakson uudestaan, niin asetukset palasivat automaattisesti oikeiksi.

Tonny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Katsoin joskus väkisin pari tuotantokautta ja rapiat päälle samalla ihmetellen, että milloinkohan tää nyt mahtaa oikein alkaa. Ei kait sitten vain itselleni toiminut.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
1-5 kaudet ovat kokonaisuudessaan aivan tv-historian kärkeä, 2-4 kaudet ehkä melkeinpä parasta ikinä missään omaan makuuni. 6 oli vielä ok-hyvä ja sisältää yksittäisiä varsin keskeisiä, vaikuttavia ja onnistuneita tapahtumia, 7. ja 8. harmittavan heikkoja lähtökohtaan nähden.

Mutta joo, katsoisin @CuJo#31 ekan kauden loppuun kuitenkin. Eihän se välttämättä iske, mutta tuossa alkaa jo vähän hahmottua se, mistä on kyse. Lopulta osa hyvin pinnallisista hahmoista syvenee erinomaisiksi, kohtaloita löytyy moneen lähtöön ja juoni ja juonittelut ovat mainioita. Itse totesin ekan jakson jälkeen, ettei ole mun juttuni, mutta starttasin lopulta pienen tauon jälkeen uudelleen, ja se olikin menoa sitten ihan huolella ja useammaksi vuodeksi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy