Suoratoistopalvelu Max (ent. HBO Max ja discovery+)

  • 330 109
  • 1 586

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Sun softassa ei pääse sinne profiiliin vai siellä ei ole sitä tekstitysasetusta?
Siellä ei ole mitään asetuksia siis television puolella, muuta kuin päälle ja valita kieli tai pois.
Lisäys. HBOn kotisivuilla lukee näin Android tvn alla "
Kuulovammaisille tarkoitetun tekstityksen ulkoasun vaihtaminen
Voit vaihtaa kuulovammaisille tarkoitetun tekstityksen tyyliä valitsemalla profiilikuvakkeesi (vasemmasta yläkulmasta) ja valitsemalla sitten kohdan Tekstitys kuulovammaisille. Tässä kohdassa voit säätää kuulovammaisille tarkoitetun tekstityksen fonttia, väriä, kokoa ja läpinäkyvyyttä."
Eli vain kuulovammaisille tarkoitetun tekstin ulkoasua voisi vaihtaa ja tuohon on sitten ainoastaan englanniksi. Ei se nyt haittaa vaikka tuotakin käyttäisi mutta olettaisi että saman toiminnon saisi myös Suomenkieliseen tekstitykseen.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siellä ei ole mitään asetuksia siis television puolella, muuta kuin päälle ja valita kieli tai pois.
Lisäys. HBOn kotisivuilla lukee näin Android tvn alla "
Kuulovammaisille tarkoitetun tekstityksen ulkoasun vaihtaminen
Voit vaihtaa kuulovammaisille tarkoitetun tekstityksen tyyliä valitsemalla profiilikuvakkeesi (vasemmasta yläkulmasta) ja valitsemalla sitten kohdan Tekstitys kuulovammaisille. Tässä kohdassa voit säätää kuulovammaisille tarkoitetun tekstityksen fonttia, väriä, kokoa ja läpinäkyvyyttä."
Eli vain kuulovammaisille tarkoitetun tekstin ulkoasua voisi vaihtaa ja tuohon on sitten ainoastaan englanniksi. Ei se nyt haittaa vaikka tuotakin käyttäisi mutta olettaisi että saman toiminnon saisi myös Suomenkieliseen tekstitykseen.
Toi "Tekstitys kuulovammaisille" on käännöskukkanen, se vaikuttaa kaikkiin teksteihin.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Päätin tällä todella halvalla kuukausimaksulla itsekin aloittaa tilauksen.

Ensimmäisenä katseluun kaikkien aikojen sotasarja eli Band of Brothers. Kotoa löytyy toki DVD-boksi, mutta katsotaan nyt sovelluksen kautta. Myös Oz menee jossain vaiheessa katseluun pitkästä aikaa.

Sarja teki aikoinaan niin kovan vaikutuksen, että piti hakea Alkosta pullollinen Vat 69:iä, vaikka inhoan viskiä. Pahaahan se tietenkin oli, mutta ei jäänyt juomatta kuitenkaan.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joo nyt sain itsekkin mutta Many Saints of Newarkia ei löydy mistään? Voi hevonv**
VPN:n kautta se on katseltavissa palvelun muun jenkkisisällön tavoin ihan suomalaisilla tunnuksilla. Toki harmi, ettei tuota toistaiseksi ilman VPN:ää tai Yhdysvaltoihin matkustamista palvelusta löydy.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Toi "Tekstitys kuulovammaisille" on käännöskukkanen, se vaikuttaa kaikkiin teksteihin.
Kiitti. Tuota kautta toimi ja sai säädettyä. Vielä kun tekstin asemointi muuttuisi ns normaalipaikalle.
 

pyyksteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, Jokerit
Näkyykö muilla mr inbetweenin ensimmäisellä kaudella enemmän kuin yksi jakso? Kausilla 2 ja 3 näkyy olevan enemmänkin jaksoja joten joku bugi?
 

BaronFIN

Jäsen
Hmmm…. Koska olen ollut idiootti ja tilannut HBO Nordicia sen julkaisustaan lähtien, niin nyt tuo palvelu vaihtui HBO Max -palveluksi ja -50% tulevaisuuden kuukausimaksuista -tarjous on suunnattu vain uusille asiakkaille.

Aika veijareita kaikki nämä palveluiden tarjoajat teleoperaattoreista vakuutusyhtiöihin sekä nyt myös suoratoistopalvelut. Vanhat asiakkaat saavat keskisormea kun uusille luvataan tyyliin puolet kuusta.

Pitänee sitten vaan pistää tilauksia poikki ja katsoa jos joskus nappaisi uudestaan.

En tykkää.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika veijareita kaikki nämä palveluiden tarjoajat teleoperaattoreista vakuutusyhtiöihin sekä nyt myös suoratoistopalvelut. Vanhat asiakkaat saavat keskisormea kun uusille luvataan tyyliin puolet kuusta.
Ymmärrän pointtisi, joo. Mutta voihan tässä itse vaihtaa esim. vuositilaukseksi, jolloin ero uusasiakkaiden kampanjahintaan on aika pieni ja se hinta on taattu vuodeksi. Tai jos ei usko hinnan nousuun vuoden aikana, voi myös irtisanoa nykyisen ja ottaa uuden kuukausisopimuksen heti perään.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hmmm…. Koska olen ollut idiootti ja tilannut HBO Nordicia sen julkaisustaan lähtien, niin nyt tuo palvelu vaihtui HBO Max -palveluksi ja -50% tulevaisuuden kuukausimaksuista -tarjous on suunnattu vain uusille asiakkaille.

Aika veijareita kaikki nämä palveluiden tarjoajat teleoperaattoreista vakuutusyhtiöihin sekä nyt myös suoratoistopalvelut. Vanhat asiakkaat saavat keskisormea kun uusille luvataan tyyliin puolet kuusta.

Pitänee sitten vaan pistää tilauksia poikki ja katsoa jos joskus nappaisi uudestaan.

En tykkää.
Itse laitoin äsken vanhan tilauksen poikki, loin uuden tilin toisella sähköpostiosoitteella ja nyt on HBO max tuohon alennettuun hintaan. Vähän ärsyttää että joutui vanhana asiakkaana kikkailemaan, mutta aika vaivattomasti tuon alennetun hinnan lopulta sai.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mä taidan tämän vaihtokikkailun tehdä niin, että irtisanon palvelun ja puoliso ottaa uutena asiakkaana tuon maxin. Samalla hänestä tulee kätsysti palvelun maksaja.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Miltäs se tärkein, eli kuvanlaatu näyttää Maxin myötä? Nordicia yritin alkaa käyttämään aina muutaman vuoden välein, mutta kun kuvanlaatu pysyi uusienkin sarjojen ja leffojen osalta sellaisena DVD-suttuna, tilaus jäi aina suht lyhyen mittaiseksi. 55" töllö käytössä itselläni siis.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miltäs se tärkein, eli kuvanlaatu näyttää Maxin myötä? Nordicia yritin alkaa käyttämään aina muutaman vuoden välein, mutta kun kuvanlaatu pysyi uusienkin sarjojen ja leffojen osalta sellaisena DVD-suttuna, tilaus jäi aina suht lyhyen mittaiseksi. 55" töllö käytössä itselläni siis.
Äkkiseltään en huomaa vanhana Nordic-tilaajana mitään eroa kuvanlaadussa, mutta toisaalta en ole koskaan kokenut, että siinä olisi ollut valittamista. En tiedä mihin tuota kuvanlaatua vertaat, mutta ainakin itse katsomani sisällön perusteella HBO:n kuvanlaatu on aina ollut vähintään samalla tasolla kuin Netflixin ja muiden suoratoistopalveluiden. DVD-suttua tuo ei todellakaan ole.

Toki en tiedä onko tuossa sitten ollut jotain eroa, jos palvelua käyttää telkkarin appin tai chromecastin kautta. Itse olen lähes poikkeuksetta katsonut selaimen kautta ja laatu on ollut ihan ok. Katson myös yleensä 113" kankaalta, jonka kanssa heikkolaatuinen kuva alkaa häiritsemään varsin nopeasti.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Äkkiseltään en huomaa vanhana Nordic-tilaajana mitään eroa kuvanlaadussa, mutta toisaalta en ole koskaan kokenut, että siinä olisi ollut valittamista. En tiedä mihin tuota kuvanlaatua vertaat, mutta ainakin itse katsomani sisällön perusteella HBO:n kuvanlaatu on aina ollut vähintään samalla tasolla kuin Netflixin ja muiden suoratoistopalveluiden. DVD-suttua tuo ei todellakaan ole.

Toki en tiedä onko tuossa sitten ollut jotain eroa, jos palvelua käyttää telkkarin appin tai chromecastin kautta. Itse olen lähes poikkeuksetta katsonut selaimen kautta ja laatu on ollut ihan ok. Katson myös yleensä 113" kankaalta, jonka kanssa heikkolaatuinen kuva alkaa häiritsemään varsin nopeasti.

Nimenomaan älytelkkarin oma appi on ollut käytössä, ja kyllä se kuva vaan sillä oli erittäin kehnolaatuista vielä viime keväänä, kun yritin muutamia uutuuselokuvia sitä kautta katsella. Ei se Netflixinkään peruslaatu mitään bluray-tasoa edes ole, mutta silti näiden kahden välillä oli silmiinpistävä ero.

Pienemmältä näytöltä katsottuna kuvanlaatu tuskin häiritsee, mutta oman 55"-telkkarin kautta jälki oli tosiaan paikoitellen tosi ikävää mössöä. Ymmärrän kyllä että mitään parikymmentä vuotta sitten kuvattuja sarjoja ei kannata odotella minään teräväpiirtona, mutta katselussa olivat nimenomaat uudet elokuvat.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Äkkiseltään en huomaa vanhana Nordic-tilaajana mitään eroa kuvanlaadussa, mutta toisaalta en ole koskaan kokenut, että siinä olisi ollut valittamista. En tiedä mihin tuota kuvanlaatua vertaat, mutta ainakin itse katsomani sisällön perusteella HBO:n kuvanlaatu on aina ollut vähintään samalla tasolla kuin Netflixin ja muiden suoratoistopalveluiden. DVD-suttua tuo ei todellakaan ole.

Olet vain vähän puusilmä (lucky you!). HBO Nordicin kuvanlaatu oli kaikkien käyttämieni suoratoistopalvelujen ylivoimaisesti paskin, eikä sitä edes pyritty parantamaan. Bitrate oli varmaan puolet seuraavaksi huonoimpaan verrattuna. Alustoina olen käyttänyt selainta, älytv-sovellusta sekä pleikkaria. Kuvanlaatu vastasi noin v. 2003 streamauspalvelujen tasoa.
 

BaronFIN

Jäsen
Minun silmääni tuo HBO Maxin softa 1:1 kopio Netflixin softasta, ainakin LG:n televisiossa. Varmaan sama alihankkija kopsannut, eiku koodannut…

Tämä on Nordiciin verrattuna pelkkää plussaa. Ja aikaisempi ilmiö missä videon aloituksesta ensimmäiset 10 sekuntia oli 480x480 pikseliä ilman tekstityksiä, jonka jälkeen kolmen sekunnin tauko ennen kuin toisto alkoi ”normaalisti” on nyt muisto vain.

Todennäköisesti tämä bugi saadaan takaisin jossain tulevassa päivityksessä, sillä oli vuosien ajan niin kiinteä kokemus HBO-kokemusta, että pitäähän se saada takaisin.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kyllä HBO Max on valovuoden edellä HBO Nordicia kuvanlaadussa. Netflixin kanssa aika lailla tasoissa.
Joo, bitrate taitaa olla nyt samaa tason Netflixin kanssa kun se aikasemmin oli selvästi matalampi ja kuvaa kompressoitu törkeästi. Parhaiten sen näki yökohtauksissa.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Kyllä HBO Max on valovuoden edellä HBO Nordicia kuvanlaadussa. Netflixin kanssa aika lailla tasoissa.

Joo, tähän vahva sama, vaikka vielä en ole kovin montaa sarjaa/elokuvaa testannut.

Tuon lisäksi oma lista taitaa jopa toimia nykyään, eikä lista sisällä vain yhtä jaksoa sarjasta...

Urhotv ei toivottavasti enää ole missään muodossa mukana tässä.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Joo, bitrate taitaa olla nyt samaa tason Netflixin kanssa kun se aikasemmin oli selvästi matalampi ja kuvaa kompressoitu törkeästi. Parhaiten sen näki yökohtauksissa.
Todella tummanpuhuvasti kuvattu ja lukuisia pimeitä kohtauksia sisältänyt Raised by Wolves oli aivan saatanan karmeaa katseltavaa 80-tuumaselta ruudulta. Oli pakko käyttää jotain automaagisäätöä, ettei kaikki tumma ollut ihan mössöä. Innolla odottelen, että kakkoskauden laatu olisi parempaa jos nyt joskus tulee.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olet vain vähän puusilmä (lucky you!). HBO Nordicin kuvanlaatu oli kaikkien käyttämieni suoratoistopalvelujen ylivoimaisesti paskin, eikä sitä edes pyritty parantamaan. Bitrate oli varmaan puolet seuraavaksi huonoimpaan verrattuna. Alustoina olen käyttänyt selainta, älytv-sovellusta sekä pleikkaria. Kuvanlaatu vastasi noin v. 2003 streamauspalvelujen tasoa.
Tämä nyt on silkkaa paskaa. Bitrate on jotakuinkin sama ollut jo pitkään. Jos väittää, että vastaa vuoden 2003 streamauspalveluiden tasoa, niin en tiedä millä yhteydellä ja laitteella on palvelua käyttänyt. Tai sitten vain ihan turhaan liioittelet pahemman kerran.

Toki olen itse käyttänyt HBO:ta vain 1-2 vuotta, eli en tiedä kuinka paskaa on joskus aiemmin ollut.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuosta HBO Nordicin kuvanlaadusta kun on tässä paljon puhuttu, niin toden totta, olihan niitä ongelmia. Niitä tuotiin hyvin esiin mm. Mikrobitin numerossa 4/2020, jossa kiinnitettiin huomiota erityisesti värien liuskoittumiseen, kuvan palikoitumiseen, terävien kontrastipintojen sahalaitaisuuteen, pienten yksityiskohtien ympärille esiintyvään pikselihuntuun sekä filmikohinan ja yleisemmän kohinan (mosquito noise) ylitarkkaan, usein viherpunaiseen, korostumiseen. Myös kuvataajuuden kanssa törmättiin ongelmiin.

Artikkelissa oli mukana myös tässä viestissä liitteenä oleva taulukko, josta hyvin huomaa, millainen ero bitratessa oli HBO Nordicin ja muutaman muun suoratoistopalvelun välillä.

HBO Max vaikuttaisi jo nykyisellään olevan teknisesti HBO Nordicia edellä ja lisää parannuksia on luvassa kun palvelu kokee perusteellisen uudistuksen konepellin alla lähitulevaisuudessa eri alustoille julkaistavan täysin uuden sovelluksen muodossa. Erityisesti Playstation-käyttäjille uudistus on erittäin tervetullut, sillä tämä nykyinen PS-sovellus ei ole PS5:lle kehitetty eikä tue monia teknisiä hienouksia kuten 4K:ta, HDR:ää ja tilaääntä. Oheisessa Vulturen jutussa aiheesta lisää:

 

Liitteet

  • Suoratoistopalvelut.jpeg
    Suoratoistopalvelut.jpeg
    174,8 KB · kertaa luettu: 149
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös