Suomi rap

  • 772 850
  • 3 820

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Lähiaikoina itse olen taas kuunnellut vanhaa kunnon Kemmurua. Merkkaa todella paljon että taustat on tehty hyvin, silloin jaksaa kuunnella toistamiseenkin, hienosti svengaa old scool soundit ja räpitkin toimii kun flow on hyvä.
Kemmuru - Oon 2 - YouTube

_
 

A Siente

Jäsen
Töölön Ketterä on mainittava. Löytyy sitä kaipaamaani kiireen tuntua. Tsekatkaa Spotifysta Kiska kiinni. Ei näytä löytyvän Youtubesta.

Edit: Korjasin biisin nimen.


Tästä biisistä puuttuu hyvä biitti, biittiin sopivat sanat ja asenne. Pelkkää aivotonta paskaa. Juuri sellaista joka myy radiossa. Itse kaipaan Suomi rapilta juuri sitä biisiin sopivaa biittiä ja sanoja joilla on merkitystä/niistä on helppo ottaa kiinni. Tää vaan ei toimi millään tasolla.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Tästä biisistä puuttuu hyvä biitti, biittiin sopivat sanat ja asenne. Pelkkää aivotonta paskaa. Juuri sellaista joka myy radiossa. Itse kaipaan Suomi rapilta juuri sitä biisiin sopivaa biittiä ja sanoja joilla on merkitystä/niistä on helppo ottaa kiinni. Tää vaan ei toimi millään tasolla.

Joo ei Töölön Ketterä mitään hirveän syvällistä räppiä kyllä oo. Itelle kyllä toimii heidän Grime-meininkinsä. Matti 8 on myös ihan jepa räppään. Toki pakko sanoa, että Horse Attack Sqwad tekee vielä paremmin ja mielenkiintoisemmin suomessa kyseistä genreä.


Are - Maastoasuja - YouTube Tässä on kyllä kaikki kunnossa, vaikka ei ookkaan niin syvällinen biisi.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
Voisin itsekin Töölön Ketterästä avautua sen verran, että todellakin siis yksi yliarvostetuimmista proggiksista tällä hetkellä skenessä.
Grimen nousu jne hyvä juttu ja eihän noi biitit tuossa yhteydessä mitään ihan paskoja ole, mutta ai helvetti kun on kehno mc osasto.
Kaikkien ei tarvitse tai pidäkään mennä ihan sinne Khid leveleille näissä hommissa, mutta "viiskautviis" "kiska kii" "mistä sä löysit tän"...aiheuttaa snadisti facepalmausta ja myötähäpeää joka kerta.
Toivottavasti tätä ei joudu tulevaisuudessa vahingossa liikaa kuulemaan yhtään mistään.
 
Viimeksi muokattu:

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Nostoni on saanut sen verran kritiikkiä, että lienee puolustuspuheen vuoro.

Artistien viesti ei ole mikään maailma halkaiseva, mutta so what (copyright Paavo Lipponen). On sitä musiikkia tehty kevyistä tarpeista ennenkin.

Samojen lainien toisto on minusta toimiva tehokeino ja kuulostaa hyvältä. Mc:llä on miellyttävä räppiääni. Isoimmaksi ansioksi lasken kuitenkin sen, että kappaleiden rytmi on hektinen ja hyvä ja se ei hidastu missään vaiheessa. Rehellistä tuuttausta torven täydeltä, ei siinä ehdi kaikkia tyyliseikkoja hiomaan. Jos pitäisi lähteä joraamaan, Kiska kiinni pyörisi aika paljon.

Jos ei niin ei, ja ymmärrän kritiikinkin pointit, mutta minusta ansiot nousevat heikkouksia suuremmiksi ja Töölön Ketterä on tehnyt muutaman oikein menevän kappaleen.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ruger Hauer päätti sitten laittaa pillit pussiin ja kuoppajaisia juhlitaan Merikaapelihallissa Helsingissä 12.marraskuuta. Konsertin lipunmyyntitilanne näytti ainakin äsken jo loppuunvarattua. Itse sain lipun keikalle pienen nettijonottelun jälkeen ja tämä taitaakin olla ensimmäinen ns. "räppikeikan" piletti, joka tulee ostettua ihan ennakkoon ja kohtalaisella rahallakin (30€). Se on vaan niin, että bändi tekee loistavaa musiikkia ja Ukraina on yksi upeimmista lätyistä mitä tässä maassa on kaikki musatyylit lukien julkaistu, eli pitäähän tämä spektaakkeli todeta livenä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kovasti olen tätä odottanut, mutta vielä ei ainakaan Spotifystä löydy kuin nuo muutama sinkku. No, eiköhän se sinne kohta tule.
Itse ihmettelin samaa, Bassolla jo eilen hehkuttivat että ilmestynyt ja jakoivat CD:tä joissain kilpailuissa. Mites tämä Spotify juttu meneekään, pitääkö jotkut artistit/levy-yhtiöt jonkinnäköisen CD-myyntijakson ennen kuin Spotifyym julkaisevat.

_
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Kävin eilen katsomassa ton paprun alfan pelko -spektaakkelin (tommishock oli miksaajana btw). Tuli vähän sellanen olo kun katsoisi jotain nurinkurista stand uppia välillä. Tai lukioteatteria. Sellasta et yritetään vielä vähän liikaa. Biisit toimii kyllä ja tykkäsin myös Paavoharju- tsipaleist mut toi runo-osasto on kyl aika skeidaa. Tosin en ymmärrä runoudesta mitään, sen voin ihan avoimesti myöntää.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Kävin pari viikkoa sitten katsomassa SMC Lähiörottien keikan Bar Bäkkärillä. Oli varsin mainio. Vaikuttivat olevan hyvässä vireessä ja aikaa ei tuhlailtu epäolennaisiin. Hieman lyhyeltä keikka tuntui, mutta korvat soivat bassoista sen verran, että ehkä se oli ihan hyvä asia. Eräkoiralle peukku. Aika vähän oli yleisöä.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Pakko nostaa tola uudelta DJ Polarsoulin levyltä pari.

DJ Polarsoul - Kudos Ft. MKDMSK, Eräkoira, Asa

Tässä on biitti ja fiilis kohdillaan. Suomirappia mistä itse aikoinaan rupesi pitämään, aika harvoin tulee.

Lisäksi Spotifystä löytyvät Viiden huntin auto, jossa legendaariset Raimo ja Setä Koponen kannattaa myös kuunnella. Aika nostalgista uutta menoa.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
legendaariset Raimo ja Setä Koponen kannattaa myös kuunnella. Aika nostalgista uutta menoa.

Koponen on kyllä kova. Olisipa joskus tullut se ikuisuusprojekti, eli Setä Koposen soololevy, olisi varmaan ollut mielenkiintoinen kokonaisuus. Reilukerhokaan kun ei enää ole toiminnassa, jossa oli tietenkin kaksi muuta legendaa, eli Tuomio & Kone. No, onneksi Taakibörsta edes "aktivoitui".

Setä Koposesta kuullaan liian vähän, satunnaisia featteja lukuunottamatta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Setä Koposesta kuullaan liian vähän, satunnaisia featteja lukuunottamatta.
Kuullaan liian vähän ehkä mutta mikä on motivaatio nykypäivänä. Olen kundien tuotosten fani, hyvää läppää, flow jne. Pari vuotta sitten eksyttiin frendien kanssa tavastialle tsiigaa keikkaa, mukana oli ainakin Edu ja Koponen, oisko ollut No Smoking Team aikoja. Se vasta oli stand uppia, myötähäpeä stand uppia kun heittivät uutta ja vanhaa matskua aika huonolla menestyksellä. Ensinnäkin Koponen oli niin jurrissa ettei pystyssä meinannut pysyä eikä lyriikoista oikein ottanut selvää, Edu seivaili sitä minkä ehti ja heitti pääosin yksinään loppukeikan.
Jäi snadisti paska fiilis tuosta, itse vielä puhuin frendit tuonne ja ne kuittailee vieläkin että oli paskin keikka mitä ne on ikinä nähnyt missään. Heh.
Vähän niin kuin tommosta meininkii: No Smoking Team - Panama - YouTube

_
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kuullaan liian vähän ehkä mutta mikä on motivaatio nykypäivänä. Olen kundien tuotosten fani, hyvää läppää, flow jne. Pari vuotta sitten eksyttiin frendien kanssa tavastialle tsiigaa keikkaa, mukana oli ainakin Edu ja Koponen, oisko ollut No Smoking Team aikoja. Se vasta oli stand uppia, myötähäpeä stand uppia kun heittivät uutta ja vanhaa matskua aika huonolla menestyksellä. Ensinnäkin Koponen oli niin jurrissa ettei pystyssä meinannut pysyä eikä lyriikoista oikein ottanut selvää, Edu seivaili sitä minkä ehti ja heitti pääosin yksinään loppukeikan.
Jäi snadisti paska fiilis tuosta, itse vielä puhuin frendit tuonne ja ne kuittailee vieläkin että oli paskin keikka mitä ne on ikinä nähnyt missään. Heh.
Vähän niin kuin tommosta meininkii: No Smoking Team - Panama - YouTube

No joo, itelle ei No Smoking Team toimi levylläkään. Jäi vähän sellaseksi välivaiheeksi se touhu. "Tehdään nyt tollanen projekti, kun ei ole muutakaan". Allekirjoittaneelle tosin harvoin mikään räppi toimii erityisesti livenä.Tulenkantajat esim. oli vahva poikkeus
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tulenkantajat esim. oli vahva poikkeus
Hyvä huomio, olen tainnut täälläkin joskus mainita, ehdottomasti paras suomihoppikeikka missä olen ollut oli Tulenkantajat pienellä On The Rocksin stagella joskus noin vuonna 2002. Uskomaton bändi, porukka jorasi ja ihmettelin miten näin kovaa liveräppiä edes löytyy härmästä ja en ole sen jälkeen vastaavaan törmännyt.

_
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Joo, yhtä paljon Vinnie Pazia, kuin Petoksessa on Mambaa.

Varmaan mulla jotain vikaa kun jokaisen kuuntelukerran jälkeen enemmän ja enemmän tulee Vinnie Paz mieleen. Ääni ei kuitenkaan ole sama vaikka Sonny Blackillakin menee välillä aika matalaksi ja "murahtelevaksi". Flowssakaan ei liiemmälti yhtäläisyyksiä. Silti jokaisella kuuntelulla päässä näkyy Vinnie.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös