Suomi rap

  • 775 123
  • 3 829

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Paperi T - Resnais, Beefheart & Aalto

Ainakin omalta osaltani tämä saa odottamaan Paprun uuden levyn ilmestymistä. Malarian pelko ilmestyy siis 17.4.2015. Tuo uusi biisi on ihan helkutin hieno ja myös aiemmin julkaistu Sä jätät jäljen iski mulle hyvin. Se vaan, että kun on pari haastattelua uudesta levystä lukenut, niin jonkinmoinen eroteema siinä on, joten voisi kuvitella, että menevät biitit ovat vähissä. Noissa jo julkaistuissa on kyllä hienot, laahaavat biitit, mutta ei ne oikein autokuunteluun toimi ainakaan mulla. Missään muualla en CD-muodossa musiikkia kuuntele, joten siinä mielessä lätyn ostamisessa ei juuri ole järkeä.

Luultavasti levy tulee kuitenkin ostettua, Paperi T on genressään ihan ykkösäijiä ja kyllähän tuota meininkiä tekee mieli tukea edes sen levyn verran. Keikallekin voisi mennä, kun Papru näköjään Turkuun ja Dynamoon 20.2. tulee.
 
Viimeksi muokattu:

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
SMC Lähiörotat - Valoo tunnelin päässä

10.4 ilmestyy uusi levy ja sitä onkin jo odoteltu, joskin melko puun takaa tuli et nää tekee yhä SMC remmissä musiikkia.

K.V.N & Lobo on kyllä heittämällä kovimpia tuottajia tässä maassa. Aivovuoto, SMC, ihan tajuttoman kovia biittejä aina.
Hyvä biisi, mutta Juno on kyllä kohtuu tylsä räppäri. Thonoslono selkeesti eniten näistä omaan mieleen.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Enimmäkseen primaa. Ihan kiva flow läpi biisin.

Vahvasti eri mieltä, varsinkin tuosta flowsta. Omaan korvaani aika amatööritason jöötiä ja kaukana priimasta.

Kyllähän tuo Aivovuodon Se tuli televisiosta/ Sushi Driveby lätty on taas jäätävän kovaa settiä.

Gaselleilta tuli loppuviikosta uutta biisiä ulos yhteistyössä Iisan kanssa. Ihan ok settiä, ei mitään tajunnanräjäyttävää, mutta silti. Gasellit - Älä muista pahalla ft. Iisa

JVG jatkaa bilehassuttelun parissa. Uskaltaako täällä tätä sanoa, mutta yllättävän toimiva biisi genressään. JVG - Mauton jasso

Tuuttimöröltä tuli vuoden vaihteessa uutta biisiä taas ulos, Tuuttis toimii tällä hetkellä ainakin allekirjoittaneelle todella hyvin. Tuuttimörkö - Karski, härski, korea (videossa aika pitkä startti, mutta kyllä se biisi sieltä löytyy)

Viimeiseksi ei suomalaista, mutta on sen verran täräyttävä biisi, että pakko laittaa ruotslaisten konkareiden uusin biisi. Ihan järjettömän kovaa kamaa! Looptroop Rockers - Halos
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku

A Siente

Jäsen
No joo tuo enimmäkseen priimaa toimii paljon paremmin parin promillen humalassa. Vaatii sellaista pientä jumitusta et pääsee sisälle amatööritason biisiin.
 

Dank Sinatra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils
Lahen ykkösräppäri Jussi Kuoman uusi levy on todella päräyttävä. Sielunauhasta asti odottanut Jussilta aina uutta kamaa, mutta tuntunut, että ei mikään julkaisu ole päässyt sen tasolle. Nyt uusi levy kuitenkin pesee Sielunauhan jo parin ekan kuuntelun perusteella. Todella kovaa settiä,

https://www.youtube.com/watch?v=bESfmAryLxE
Jussi Kuoma feat. JV & Kube - Bap
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Lahen ykkösräppäri Jussi Kuoman uusi levy on todella päräyttävä. Sielunauhasta asti odottanut Jussilta aina uutta kamaa, mutta tuntunut, että ei mikään julkaisu ole päässyt sen tasolle. Nyt uusi levy kuitenkin pesee Sielunauhan jo parin ekan kuuntelun perusteella. Todella kovaa settiä,

https://www.youtube.com/watch?v=bESfmAryLxE
Jussi Kuoma feat. JV & Kube - Bap

Jussi Kuoma on JV:n kanssa ainoa räppäri Lahdesta, jota jaksaa kuunnella.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
JV:n debyytti on kyllä kanssa kovassa venauksessa. Lahiräppäreistä suosittelen tsekkaamaan myös artistin Olli Outolempi:
http://karejoki.bandcamp.com/releases

Melko samantyyppistä settiä JV:n & Kuoman kanssa. Lisäksi mieleen tulee myös Matti Tamonen ja Antisankari.

Pitää tsekata! Antisankari toki kova, mutta lasken vaan miehen Pietarsaarelaiseks, kerta sieltä käsittääkseni on kotoisin. :)


Pietarsaaren räpskenelle myös aina iso peukku ylös!

Passive Massive - PRS (official video) - YouTube
 

Dank Sinatra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils
Pitää tsekata! Antisankari toki kova, mutta lasken vaan miehen Pietarsaarelaiseks, kerta sieltä käsittääkseni on kotoisin. :)


Pietarsaaren räpskenelle myös aina iso peukku ylös!

Passive Massive - PRS (official video) - YouTube
Juu, kyllä Antisankari ja Tamonen muualta on kotoisin, vertasin vaan Outolemmen tyyliin näitä herroja. :) On muuten Antisankari mukana myös tossa Outolemmen EP:llä.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Juu, kyllä Antisankari ja Tamonen muualta on kotoisin, vertasin vaan Outolemmen tyyliin näitä herroja. :) On muuten Antisankari mukana myös tossa Outolemmen EP:llä.

Aivan! Kuuntelin läpi, ihan hyvää kamaa oli. Ei vituttanut kun kuunteli läpi. :) Aren levy tullu kans spotifyhyn, ihan helkkarin kova levy on. Pitää spotifystäkin soittaa läpi.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Turussa vietettiin viikonloppuna kyllä suomirapin ystävien todellista juhlaviikonloppua, kun samana viikonloppuna esiintyi Heikki Kuula, Paperi-T, Laineen Kasperi, Tapani Kansalainen ja JV. Itse työkiireiden takia en päässyt kuin kahdelle viimeksi mainitun keikalle, joka nyt oli arvosanaltaan tyydyttävää. Ei mitään mahtavaa, mutta ei myöskään sysipaskaakaan. Kasperin keikalla kuulemma yleisöä ollut todella vähän, mutta itse keikka ollut mahtava.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Asan uusin löytyy täältä. Huhtikuussa kokopitkä lätty. Onhan tässä ollut jo ikävä, mulle uppoo taas ihan järettömän hyvin.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Mulla on tullut toho SMCn Erä-Koiraan tullu ihan ihme crush, jotenki ihan huikean läppä kaveri kuunnella. Exä ton mulle tutustutti ja siks välillä tekee vähä kipeetä mutta ei voi mitää, iha vitu jepa. Olkoonki joku jonnemeemi (?) mut Erä-Koira on kyl mulle suurin syy kuunnella Lähiörottia, vaikkei noi paskoja biisejä ole ollenkaan muutenkaan. Kiva et on tullu myös spotifyhin nyt.
Toinen läppä mitä on tullut kuunneltua on tuo pohjoisen meininki, Haittavaikutus, Soppa ja Puukko B. Ei noita vakavasti ole kai tarkoituskaan ottaa, vaikke mitään huumoriräppiä tyyliin raptori olekaan.

Asa on aina ollut mun suosikki mut noi uudet "kevyemmät" ei oikein uppoa. Foetida III on mulle kovin kaikista.
 

Dank Sinatra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils
Soppa ja Puukko B.
En tiedä vaikka olisit tiennytkin, mutta täytyy huomauttaa, että nuo ovat yksi ja sama henkilö eri aliaksella. Erittäin mainio artisti kyllä. Erityisesti vanha Hannibal & Soppa tuotanto on todella kovaa. Tässä yksi musavideo heiltä, oli muuten aikanaan sinkkulistan ykkönen:
Hannibal & Soppa - Lissää Vinkunaa - YouTube

Mielenkiintoinen fakta Hannibalista & Sopasta, että Reindeerspottingin legendaarinen Kotirosvo-pätkä on audiomuodossa julkaistu jo vuonna 2005 Hanen & Sonen levyllä:
Hannibal & Soppa - Kotirosvo - YouTube

E. Äh, näyttääpä video pätkivän ikävästi.
 

Tiiviste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Coyotes, Isles, Flyers, Ässät
Kaikenlaisen coremusan ohella olen aikalailla suomiräpin suurkuluttaja, ja etenkin fiilikset tämän vuoden tavarasta on erinomaiset. Nyt jo tullut ulos kovia levyjä kuten DJ Ibusal+Lobo, Aivovuoto/Khid-split ja Aren uusin soolo. Paperi T:n tuleva soolo lähtee ehdottomasti vinyylinä tilaukseen ensitilistä. Sen verran hyvää tavaraa nuo kaksi ekaa lohkaisua ovat olleet. Ja niin, Gasellien uusin kappale on ehdottomasti tämän vuoden parhaimpia sinkkulohkaisuja.

EDIT: Suuresti harmittaa että Porissa räpkeikat ovat pitkälti kuolleet, paitsi nuo isommat nimet käyvät täällä edelleen. Onneksi syksyllä luvassa muutto Turkuun, ja siellä sitä tarjontaa sitten onkin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En tiedä vaikka olisit tiennytkin, mutta täytyy huomauttaa, että nuo ovat yksi ja sama henkilö eri aliaksella. Erittäin mainio artisti kyllä. Erityisesti vanha Hannibal & Soppa tuotanto on todella kovaa. Tässä yksi musavideo heiltä, oli muuten aikanaan sinkkulistan ykkönen:
/QUOTE]

Tulenkantajat on edelleen mulle kovin live-akti mitä suomi-räpin osalta olen nähnyt ja nyt nimenomaan musiikki etunenänässä, huikea bändi oli livenä noin kymmenen vuotta sitten. Esimerkiksi TK chant livenä on jotain mikä ei ihan hevillä poistu muistista, käsittämättömän upea pumppu ja mc:t.

Tuolta ajalta livet on kortilla, mutta tästä saa jotain käsitystä funkista mikä polki Tulenkantajien taustalla läpi keikan.
Tulenkantajat Live 2003 - YouTube

linkki youtube
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös