Suomi rap

  • 772 794
  • 3 820

Dank Sinatra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils
Olisi kyllä ollut hauska nähdä paljonko Hätä-Miikan riimikerroin olisi ollut tuossa. *hymiö*

Tässä muuten Hätiksen uusi biisi. Mukana videolla Salkkareita seuraaville hyvinkin tuttu henkilö.

Linkki vie Youtubeen.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Olisi kyllä ollut hauska nähdä paljonko Hätä-Miikan riimikerroin olisi ollut tuossa. *hymiö*

Tässä muuten Hätiksen uusi biisi. Mukana videolla Salkkareita seuraaville hyvinkin tuttu henkilö.

Hätis olisi tilaston kiistaton ykkönen.

Kuinkahan moni räppäri muuten haluaisi saada omien tuotoksiensa biitit oikeiden instrumenttien muotoon? Tuli tuossa yksi päivä mietittyä kun tsekkaili Cheekin livevetoja ja siellä jokainen "poppipaskabiittikin" kuulosti hyvältä oikeilla instrumenteilla. On noita paljon muiltakin kuullut, mutta lähinnä vain livevetoina. Livevedot olleet hyviä, mutta uskoisin biittien toimivan ihan levylläkin saakka kunnon soittimilla. No, kunhan tässä vain ajattelen ääneen.

Edit. "Vedän muuten ihan just näillä otattimilla leegoihin" -Ismolle pisteet Hätiksen setissä.
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ai jumalauta mä tykkään näistä Laiskan leppoisista biiteistä. Tämä on vanha biisi, mutta "löysin" oikeastaan tämän Laiska Lepposen vuonna 2012 julkaistun Mes que un slut -lätyn vasta äskettäin, enkä koko kaverista ollut kuullut vielä muutama vuosi sitten mitään. Arvostan hänet suomiräppäreiden joukossa todella korkealle, koska äänensä ja artikulaationsa ovat karkkia korvilleni ja biitit ovat lähes poikkeuksetta niitä, joilla saa mun pään nyökkäämään.

Vielä kun tuossa linkittämässäni biisissä on feattaamassa myös hyvin korkealle arvostamani Chyde, niin en voi vaatia enempää. Tuossa biisissä toimii mulle kaikki, aihekin saa hymyn huulille.

Niin tosiaan, se biisi: Laiska Leppone - Lyyrinen Kukka feat. Chydeone - YouTube
 

Dank Sinatra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils
Ai jumalauta mä tykkään näistä Laiskan leppoisista biiteistä. Tämä on vanha biisi, mutta "löysin" oikeastaan tämän Laiska Lepposen vuonna 2012 julkaistun Mes que un slut -lätyn vasta äskettäin, enkä koko kaverista ollut kuullut vielä muutama vuosi sitten mitään. Arvostan hänet suomiräppäreiden joukossa todella korkealle, koska äänensä ja artikulaationsa ovat karkkia korvilleni ja biitit ovat lähes poikkeuksetta niitä, joilla saa mun pään nyökkäämään.

Vielä kun tuossa linkittämässäni biisissä on feattaamassa myös hyvin korkealle arvostamani Chyde, niin en voi vaatia enempää. Tuossa biisissä toimii mulle kaikki, aihekin saa hymyn huulille.

Niin tosiaan, se biisi: Laiska Leppone - Lyyrinen Kukka feat. Chydeone - YouTube
Laiska on kyllä erittäin laadukas artisti. Suosittelen ehdottomasti tsekkaamaan myös aiemman HuudiBuugie-levyn, jos ei ole tuttu. Omasta mielestäni vielä paljon kovempi (erityisesti noiden biittien osalta), kuin tuo Mes que en slut, vaikka sekin hyvä julkaisu on.

Tässä musiikkivideo kyseiseltä levyltä. Linkki vie Youtubeen.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Suosittelen ehdottomasti tsekkaamaan myös aiemman HuudiBuugie-levyn, jos ei ole tuttu.

On joo ihan läpikotaisin tuttu ja jos sallit niin nillittäisin sen verran, että se on HuudiBoogie. Arvuuttelin mielessäni, että mitä linkkisi takaa mahtaa paljastua ja laitoin kuvitteellisen betsin omalle mielibiisilleni tuolta levyltä, joka on siis tänne aiemminkin linkittämäni Oodi posselle. Ei osunut, mutta ei ole huono tuo linkittämäsi biisikään. Muita suosikkejani levyltä ovat mm. Konna ja Kultalusikka. Mutta joo, pirun hyvä platta ja laadukas artisti on kyseessä.

*edit* Niin sen verran vielä, että olen kanssasi samaa mieltä siitä, että HuudiBoogien biitit ovat kyllä vielä astetta tuon uudemman levyn vastaavia tykimpiä. Varsinkin tuossa Oodi posselle -biisissä on yksi kaikkien aikojen mielibiiteistäni. Jopa kovempi kuin Ritarikunnan Silver Morenossa (Aqualeo - Cadillac) ja se on multa paljon sanottu. Mutta kuten aina ennenkin ja aina tulevaisuudessakin, niin makuasioitahan nämä.
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tembe - Ammuin oululaisen sheriffin

Mulle tuntematon nimi, mutta ihan asiallisesti tuo tuntuu sylkevän, varovainen littipeukku tälle. Vaikka noiden jumalaisten skrätsien takia tämä toimisi ainakin mulla instrumentaalinakin. Muutenkin asiallinen, vähän ska-vaikutteinen biitti.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
SMC Lähiörotat - Bitumin Katku

Ei oikein iskenyt, mutta voi johtua siitäkin, että odotin turhaan Erä-koiraa ääneen oikeastaan koko biisin ajan. Noi jätkät on ihan jees, ei siinä ja biittikin on asiallinen, mutta Koira puuttuu, siitä iso miinus. Plussaa slangista ja Ranen vilahtamisesta videolla. Näytti samalta paikalta, kuin missä äijä tsittailee Atomirotan Aurinkoon -videossa.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
SMC Lähiörotat - Bitumin Katku

Ei oikein iskenyt, mutta voi johtua siitäkin, että odotin turhaan Erä-koiraa ääneen oikeastaan koko biisin ajan. Noi jätkät on ihan jees, ei siinä ja biittikin on asiallinen, mutta Koira puuttuu, siitä iso miinus. Plussaa slangista ja Ranen vilahtamisesta videolla. Näytti samalta paikalta, kuin missä äijä tsittailee Atomirotan Aurinkoon -videossa.

Oon aina tykänny tuosta Thonon flowsta. Kaikille ei varmaan iske. Myös toi slangi on hiton coolia aina Avionin Prinssin suusta ja biitti on taattua K.V.N & LOBO laatua. :)
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mites tämä uusi Olarin tuleminen kolahtaa? Tai itseasiassa BJD:hän on ollut messissä jo vaikka kuinka pitkään mutta Jeijjo & Nupi kaiketi kohtuu uutta namaa ja saanee nostetta ainakin Bassolla tuon uuden lätyn myötä.

BJD feat Jeijjo
https://www.youtube.com/watch?v=Vsz3xkN3j-0

Kesähitti Olarista Jeijjo & Nupilta Pihatalkoot, loistavaa settiä, kieli poskella ja ei niin vakasti saa ottaa
https://www.youtube.com/watch?v=s8hxfK4YcVg

Vielä yks kaupan päälle tuolta samalta Jeijjo & Nupi levyltä hyvällä groovylla soundilla
https://www.youtube.com/watch?v=W_YigC3hQBQ

Tässä vielä BJD:n ghetto-tyylinäyte vuodelta 1996
https://www.youtube.com/watch?v=5xzqpgui0nQ

_
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Allekirjoittanut on leikkinyt puhemuusikkoa tässä jo muutaman vuoden Porissa ja tuli tuossa kolmisen vuotta sitten nauhoitettua toverien kanssa EP, Avautumisen Makua. Mahtava projekti, joka kuitenkin hukkui miksauspöydälle moneksi vuodeksi, eikä koskaan nähnyt lopullista päivänvaloaan. Nyt sitten julkaistu Youtubessa. Bonuksena Vaimon maalaamat awesomet kannet ihailtavana.

Linkki EP:n ekaan biisiin ja playlistiin, olkaatten hyvä: https://www.youtube.com/watch?v=w1fMj5YjOp4&list=PLayFf8aw_w4gIAdvMzskkdQiDm1njyNBw (millä helvetillä tämä hyperlinkittäminen toimii Chromella? Mulla vetää vain johonkin ihmetilaan, kun koittaa tuota linkitysjuttua?)
 

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
SMC Lähiörotat - Bitumin Katku

Ei oikein iskenyt, mutta voi johtua siitäkin, että odotin turhaan Erä-koiraa ääneen oikeastaan koko biisin ajan. Noi jätkät on ihan jees, ei siinä ja biittikin on asiallinen, mutta Koira puuttuu, siitä iso miinus. Plussaa slangista ja Ranen vilahtamisesta videolla. Näytti samalta paikalta, kuin missä äijä tsittailee Atomirotan Aurinkoon -videossa.

Saattaa kotikenttäetuni vaikuttaa tähän, mutta mielestäni ehkäpä SMC:n paras biisi. Uskomattoman magee video ja kelpaahan noita maisemia katsella, kun joka päivä kävelen kouluun tuosta missä videosta suurin osa on kuvattu. Nyt on hyvä kyllä odottaa Atomirotan debyyttiä ja tulevaa SMC julkaisua.
 

Ralph

Jäsen
Avionin Prinssi harvemmin esiintyy ilman aurinkolasejaan, mutta tässä videossa on pariin otteeseen. On kyllä kova tekijä, hyvä biisi kaksikolta.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
En katsele yleensä tällaisia ohjelmia saati televisiota jos sieltä ei tule urheilua. Olin vaan yllättynyt kuinka helvetin hyvän setin Elastinen tiputti tässä biisissä. Olen aina arvostanut vaikka välissä on ihan uskomatonta paskaa.
http://www.nelonen.fi/ohjelmat/vain...-oo-siella-jossain-mun--veto-sulattaa-sydamet
Sen verran pakko sanoa, että vaikka vain elämää ohjelmaa vihaan kyllä yli kaiken, niin tämän joskus katsoin. Elastinen on ihan hyvä hommassaan kyllä, harmi vaan että mies tekee niin jäätävän paskaa musaa. Fintelligenssin renesanssia koitin tossa yks päivä vähän kuunnella, ku se oli teininä kova juttu, mutta eipä sekään vaan lähde. Ceebrolistics on sen ajan räpistä vaan aivan eri tasoa esim IMO.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Oletko nyt aivan varma? Luin kyllä uutisen tästä räppäriepäillystä, siinä iäksi mainittiin 30, mikä ei täsmää.
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onko se se sama jätkä joka vuosia sitten luki levylle kovassa paatoksessa pettymystään Elastiselle eli Kimmolle tyyliin "koko suomi-rap skene häpee sua"? Nyt en muista nimeä. Tästä oli puhetta Bassollakin ja viitattiin että nyt syytettynä tässä terrorismiepäily jutussa
_
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös