Suomi rap

  • 775 123
  • 3 829

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Harmi vain, että MG on tuossa Pyrex ja Supreme hypessä pari vuotta jäljessä. Jos käyttää ~500 euroa Supremen lätkä paitaan, niin ei voi kuin ihmetellä.
Älä nyt sotke Supremea tähän. Since 1994, onko tuo nilkki ollut edes syntynyt silloin? Muutenkin, huh huh… voin vakuuttaa, että minäkin olen ollut lähempänä Lil Waynea (ja Rick Rossia) kuin tuo mulkero.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kun Pyhimyksen ja MG:n vastauksia toisilleen kuuntelee, niin onhan tuossa jo sanotukseltaankin kaksi täysin eri tasolla olevaa räppäriä. Toisella nasevaa vittuilua toiselle ja toisella joka toisessa lauseessa sanat matafaka....
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Tässä tulikin sitten esille se syy jonka alunperin uskoin olevan koko jutun takana. En nyt tiedä menikö toi markkinointina ihan putkeen, mutta ainakin sai vähän näkyvyyttä ilman maksua. Onhan toi MG silti järkyttävä pissis.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
.. Onhan toi MG silti järkyttävä pissis.

No onhan se, nyt kun olen herran juttuihin tutustunut.

Musta tuntuu edelleen siltä, että MG tunsi jääneensä tässä beeffissä tappiolle - mikä pitää paikkansa, koska hänen "vastauksensa" oli niin totaalista kuraa - ja joutui nyt seivailemaan kasvojaan tällä viestillä.

Mutta tiedä häntä.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
No onhan se, nyt kun olen herran juttuihin tutustunut.

Musta tuntuu edelleen siltä, että MG tunsi jääneensä tässä beeffissä tappiolle - mikä pitää paikkansa, koska hänen "vastauksensa" oli niin totaalista kuraa - ja joutui nyt seivailemaan kasvojaan tällä viestillä.

Mutta tiedä häntä.

Vaikka beeffi olikin puhdas markkinointi temppu, niin täytyy silti ihmetellä tuota MG:tä. Kyllä kai kaveri tajuaa itekkin sen verta, että Pyhimykseltä tulee kylmää kyytiä, oltiin sitten leikillään tai tosissaan? Jätkien osaamisessa kun on sellainen hienon hieno ero. Mutta ilmeisesti pääasia että saa julkisuutta.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Osaatteko sanoa jotain biisejä joissa olisi hyvä musiikkivideo? Ja mielellään perusteluilla, kiitos.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Osaatteko sanoa jotain biisejä joissa olisi hyvä musiikkivideo?

Mitä jos kuvailisit ensin mielestäsi hyvän musiikkivideon? Eli mitä sen pitää sisältää ollakseen mielestäsi hyvä? Paljonko on merkitystä itse biisillä jne. Tässä nyt minun mielestäni pari vaihtoehtoa:


Tapsa K & Huutava Vääryys - Suojatyöpaikka

*e*

Niin, niitä perusteluja. Mielestäni ovat molemmat hauskoja ja oivaltavia videoita. Jos taas haet teknisesti hyvää videota, niin mielestäni ainakin Ruger Hauer - Täällä putoaa tuohon kategoriaan.
 
Viimeksi muokattu:

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Mitä jos kuvailisit ensin mielestäsi hyvän musiikkivideon? Eli mitä sen pitää sisältää ollakseen mielestäsi hyvä? Paljonko on merkitystä itse biisillä jne.

Hyvä musiikkivideo on sellainen, jossa on joku juju ja se on synergiassa itse kappaleen kanssa. Loput on videon linkkaajan päätettävissä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hyvä musiikkivideo on sellainen, jossa on joku juju ja se on synergiassa itse kappaleen kanssa.

Asia pihvi, kiitos selvityksestä. Katson, että kaikki kolme linkittämääni videota sopivat tuon kuvailemasi edellytyksen alle, joten jätän pelikentän tässä vaiheessa muille.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
HÄRVELI - LEMPIJOE FEAT: TIPPA-T - YouTube

Ymmärrän, jos Lempi-Joe ei jollekin iske, eikä siinä mitään. Mulle Lempi-Joe on yksi suomihopin suurista, mutta tämä johtuu henkilökohtaisesta siteestä Ritarikuntaan ja sen tuotantoon, kuten olen joskus aiemminkin ketjussa tuonut ilmi. Tässä toimii mun mielestä kaikki: aihepiiri koskettaa, biitti on asiallinen ja feattaajakin on mies paikallaan. Ja tottahan tutut paikat tuossa videossa saavat myös hyvän fiiliksen aikaan, mutta se nyt ei varsinaisesti liity musiikkiin.

Joen artikulaatiosta voi olla montaa mieltä ja ymmärrän varsin hyvin, että se ehkä Varsinais-Suomen ulkopuolelta tulevalle kuulostaa hätäiseltä puurolta, kuten puheella täälläpäin muutenkin ilmeisesti on tapana. Mulle tää yksinkertaisesti toimii kybällä, vaikka ei Ritarikunnan tasolle pääsekään.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
TPS, Vallin-Kivi
HÄRVELI - LEMPIJOE FEAT: TIPPA-T - YouTube

Ymmärrän, jos Lempi-Joe ei jollekin iske, eikä siinä mitään. Mulle Lempi-Joe on yksi suomihopin suurista, mutta tämä johtuu henkilökohtaisesta siteestä Ritarikuntaan ja sen tuotantoon, kuten olen joskus aiemminkin ketjussa tuonut ilmi. Tässä toimii mun mielestä kaikki: aihepiiri koskettaa, biitti on asiallinen ja feattaajakin on mies paikallaan. Ja tottahan tutut paikat tuossa videossa saavat myös hyvän fiiliksen aikaan, mutta se nyt ei varsinaisesti liity musiikkiin.

Joen artikulaatiosta voi olla montaa mieltä ja ymmärrän varsin hyvin, että se ehkä Varsinais-Suomen ulkopuolelta tulevalle kuulostaa hätäiseltä puurolta, kuten puheella täälläpäin muutenkin ilmeisesti on tapana. Mulle tää yksinkertaisesti toimii kybällä, vaikka ei Ritarikunnan tasolle pääsekään.

Just olin tulossa huutelee et nyt Lempi-Joelta on tippunut hyvä biisi kera videon. Itelle toimii biisissä kaikki, aina kiva nähdä vanhoja tuttuja paikkoja, aihe koskettaa, ja Tippa-T yllätti myös positiivisesti. Toimii!
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Just olin tulossa huutelee et nyt Lempi-Joelta on tippunut hyvä biisi kera videon.

Sen verran pakko mainostaa, että Turun Klubilla järjestetään tulevana perjantaina Asema Springbreak, jossa samassa vietetään Joen uuden albumin levyjulkkareita. Mestoilla ainakin Solonen & Kosola, Tippa-T, Tapani Kansalainen ja totta kai myös Lempi-Joe ja Chyde, joka itseoikeutetusti hostaa illan. Liput ovella 13 euroa, ennakkoon Tiketistä vähän edullisemmin. Itsehän en mitään lippuja osta, koska olen niin saatanan suuri tekijä tässä räppiskenessä, että olen paikalla kutsuvieraana.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Nyt vasta kuulin tämän biisin ja ihmettelin, että onpas tutun kuulosta. No Kridlokk on sämplännyt tätä biisiä Mutsin avausraidalla Mit Vit Ei Täs. Mielestäni ihan helvetin hyvä biitti ja muutenkin jotenkin lämmittää. Yhtäkään järkevää lausetta tosin ei kappale sisällä.

Adil - NINTENDO GAMECUBE (Official Video) T.A.N. - YouTube
 

Dank Sinatra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils
Tää on pirun kova ja kovassa venauksessa on Joen levy. Tässä kuussa tippuu kyllä ihan uskomaton määrä suomiraplevyjä:

15.05. Jon Vii - Kuluttaja
16.05. 6mäki - Elinkautisfunky (3rd Rail)
16.05. Brädi - III (Rähinä)
16.05. Khid & RPK - Ei (Monsp)
16.05. Lempi-Joe - K16 (Monsp)
23.05. ALI + MODE - Likapyykkiä (3rd Rail)
23.05. Francis Koira - Stoner Age (Överdog)
23.05. Gettomasa & Ruuben - Vellamo LP (KPC)
23.05. Kube - Flow (Monsp)
23.05. OG Ikonen - Se on gangsta (3rd Rail)
30.05. Chebaleba - Ottaa tyypit (Monsp)
30.05. Gracias - Elengi (Cocoa)
30.05. Immu - Jeesusteippi
30.05. Jeijjo & Nupi - NeO Olarista (3rd Rail)
30.05. KauhiaJuha - En kiellä enkä myönnä
30.05. Kesken - 1/0
30.05. Pummiharmonia - Bardo (MediaCroco)
31.05. Haamu & ILE - Concorde EP

ja uloskin on jo tullut Soul Valpion, sekä Kinoksen levyt.

Tulevista levyistä Joen lisäksi herättää mielenkiintoa OG Ikonen, Kube, Gettomasa, 6mäki, Jeijjo & Nupi, mutta ennen kaikkea tuo Ali ja Mode. Seyed Ali on viime vuosina ollut todella vakuuttava kaikissa kappaleissa, mihin on Lontoon kiireiltään kerennyt osallistumaan. Mode myös on kova ja paljon parempi osapuoli Hugen kanssa muodostetusta duosta. Tähän päälle vielä mahtava feattilista: Raimo, Jontti, Tonoslono, Petos, Nuori Oliwi & Jodarok, sekä Sayed Samin biitit.

Huge L on muuten omissa papereissa yksi yliarvostetuimpia suomiräppäreitä. Biiteistä, ahkerasta julkaisutahdista ja teknisyydestä toki plussat, mutta superväsyttävä monotoninen ääni yhdistettynä biiseihin, joista 95% ei sisällä minkäänlaista "punaista lankaa", vaan pelkkää sanoilla leikittelyä, niin ei vakuuta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Ei nyt ihan täysin puhdasta pudottamista, mutta Jujulta on putkahtanut nyt kevään aikana muutama biisi, jotka ovat ainakin nostattaneet tuntosarvet snadisti pystyyn. Lakonista ja rauhallista, hieman heikkikuulamaista. Mulle ainakin uppoaa.

Juju - Onnelliseksi

Juju - Hullu

6.6. tulossa levyä ulos.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei nyt ihan täysin puhdasta pudottamista, mutta Jujulta on putkahtanut nyt kevään aikana muutama biisi, jotka ovat ainakin nostattaneet tuntosarvet snadisti pystyyn.

Artistia arvostan ihan vilpittömästi, mutta ei mielipiteeni tästä ole muuttunut. Eiköhän ne hitit tai "hitit" tuosta uudestakin silti löydy.
 

abianos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset
Artistia arvostan ihan vilpittömästi, mutta ei mielipiteeni tästä ole muuttunut. Eiköhän ne hitit tai "hitit" tuosta uudestakin silti löydy.

Samaa mieltä Jujusta aina hippiromantiikkaa myöden. Sekavuudesta selvyyteen tuli itelle aivan täysin puun takaa ja en tainnu tän löytämisen jälkeen kuukauteen lähes muita suomirap-levyjä kuunnellakaan kuin tätä. Jotenkin kolahtaa Jujun jollain tavalla lepposa ulosanti. On aika omanlaisensa tai ainakin hyvin tunnistettava.

Huvittaa muuten, kun katoin ton sun linkin, niin mistäs siellä vuosi sitten juteltiinkaan siinä muiden asioiden lomassa? Cheekistä tietenkin! Ei liene yhtään suomalaista foorumia, jossa Cheekistä ei peistä väännettäis. Jotain sen on täytyny oikein tehdä!

Solonen ja Kosola on aina silloin tällöin tullu eteen, mutta jostain syystä vasta kolmisen kuukautta sitten oon ymmärtäny miten kova parivaljakko toi on! Erittäin miellyttäviä old school-henkisiä taustoja ja etenkin Soloselta teknisesti loistavaa räpäytystä ja selkeää artikulaatiota!

pettter, jos luet tätä, niin mainittakoon offtopikkina, et jostain syystä kuvittelen sut Solosen kaksoisolennoksi, joskin kenties hieman ruskettuneempana versiona. Tiedä sitten mistä moinen, haha! Voit toki valaista tämän mielikuvan mahdollista todenmukaisuutta!

Mitä mieltä täällä ollaan Timi Lexikonista? Itelle putoaa aina silloin tällöin tai oikeastaan aina kaljottelun lomassa. Ei se maailman ongelmiin pureutuvin, mutta ihan ok flow ja semmonen mukava fiilis tulee kuunnellessa. Varmasti ketjusta herra löytyykin. Täytyy ruveta penkomaan arkistoja...
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Artistia arvostan ihan vilpittömästi, mutta ei mielipiteeni tästä ole muuttunut. Eiköhän ne hitit tai "hitit" tuosta uudestakin silti löydy.

Juju:n tuotanto on ennen mennyt lävitse (ja samalla varmaan ohittain ohitsekin) abaut kertakuuntelulla aikaisemmin. Matkalla kadotukseen on jo sellainen, joka tuli useammin kuunneltua, muttei silti ihan täysin sytyttänyt. Siitä syystä nämä uudet on ihan positiivinen yllätys.

Tehosoitossa viime aikoina on ollut taas vaihteeksi Solosen & Kosolan Kolmetoista kertaa kovempi ku kukaan. Levyn timanttisuus kasvaa vaan kokoajan kuunnellessa, kohoamassa vaudilla mun suomirap-levyjen alltime-suosikkien joukkoon.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Tehosoitossa viime aikoina on ollut taas vaihteeksi Solosen & Kosolan Kolmetoista kertaa kovempi ku kukaan. Levyn timanttisuus kasvaa vaan kokoajan kuunnellessa, kohoamassa vaudilla mun suomirap-levyjen alltime-suosikkien joukkoon.

Solonen & Kosola ovat Suomiräpin Flaming Sideburns: keikalla käsittämättömän kovia, mutta eipä noita jaksa levyltä kuunnella. Mielestäni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös