Mainos

Suomi rap

  • 808 127
  • 3 936
Suosikkijoukkue
HC TPS Fanclub Koistinen-Vallin-Kivi

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Teflon Brothersin fb-sivun mukaan "Uusi Teflon on tyttö! Huuto.netissä tunnistautunut voittaja Minna on nyt Teflon!"

Hyvät massit pojille ja eiköhän tämä ko. neitonen opi räppäämään. Jokainenhan oppii jos viitsii asiaan paneutua tai panna tuotoksia luovan tahon kanssa. Ei tuo sanojen asettelu ja riimien miettiminen mitään ydinfysiikkaa lopulta ole ja tämä ilmenee aika monissa hyvinkin menestyneissä kotimaisissa tuotannoissa. Naisilla on toki plussaa jos vähän lauluääntä irtoaa. Tällöin se nk. flowkin jo tulee itsestään.

50 kiloa toki erittäin murea ja erittäin epäilyttävä hinta päästä teflareiden kaltaiseen remmiin.
 
Suosikkijoukkue
Sini-puna-valkoinen, Kupittaan ylpeys!
Kuuntelen kyllä joitakin suomiräppäreitä ihan mielelläni joten en voi suoranaisesti sanoa inhoavani kyseistä sakkia. Mutta kyllä niistä suurin osa on vaan suoraan sanottuna sellaisia mammanpoikia ettei paremmasta väliä.

Jenkkien räppärit on oikeasti kovista oloista kotoisin ja myös räppää sellaista settiä, että sitä ei alexstubbit ryhdy ainakaan julkisesti ylistämään. Sitten nämä Suomen kivat ja söpöt pojat räppää hyvästä bilemeiningistä ja naapurin mammatkin lakoaa innosta. Ei hyvää päivää.

Kovin moni näistä meidän kärkiräppäreistä on myös ihan puhtaasti huumorimielessä liikkeellä. Kyllä siinäkin on räp-musiikin alkuperäinen henki aikas kaukana. Kun ollaan kovista jengioloista aseiden ja huumeiden keskeltä kotoisin, ei siinä olla mitään vitun "hokiteroja".

Jotenkin säälittävää porukkaa kaikki tyynni. Tiedän kyllä, että on myös niitä vähemmän kaupallisia räppäreitä joista osa on kovaa elämää saanut vähän maistaakin, mutta puhunkin nyt näistä valtamedian kultapojista.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Jenkkien räppärit on oikeasti kovista oloista kotoisin ja myös räppää sellaista settiä, että sitä ei alexstubbit ryhdy ainakaan julkisesti ylistämään.
Oikeasti kovista oloista? Oikeasti? Kannattaa noiden(kin) jäbien stoorien kanssa olla hieman kriittinen. P.S. Esim. Jay-Z on hyvää pataa Obaman kanssa, joka on hieman kovempi politiikan saralla, kuin joku suomalainen orava.
 

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Kuinka moni hevari on kotoisin jostain Röllin taikametsästä?

Kai nyt tarinankertoja voi kertoa tarinan mistä haluaa.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
No siis oikeastihan noista kovimmista jenkkiräppäreistä osa on elänyt karuissa oloissa, osa taas hyvissä oloissa. Kumminkin suurinosa nähnyt, millaista se paska elämä siellä kadulla on jne.

Alun perinhän hiphoppia on soitettu kaduilla ihmisille juhlissa jne. Sillä tosin nyt ei oo mitään tekemistä minkään onnelabilehile meiningin kanssa, vaan yksinkertaisesti hiphop synty siitä, ku jengillä ei varsinaisiin "oikeisiin" soittimiin ollut varaa.

Suomen skenessähän on sitten porukkaa kyllä myös, jotka on nähnyt mitä se paska elämä voi olla, vaikka itsellä ei varsinaisesti paska elämä ois ollutkaan. Onhan joku Notkea Rottakin nähnyt mitä se huumeisiin koukkuun jääminen tekee jne, vaikka itse ei varsinaisesti mikään nisti ole ollutkaan käsittääkseni. Myöskin mies on käsittääkseni koulutukseltaa äidinkielen lehtori tai jotain.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Kaikki musiikki kehittyy ja muuttuu ajan saatossa. Ihan turha lähteä rajaamaan "oikeaa" räppiä minkään jengitaustan perusteella. Onneksi tätäkin voi tehdä monella tavalla, jokaiselle löytyy jotain.

Joo ei tietenkään. Ei se tee musasta räppiä tai ei räppiä, et onko jengitaustaa vai ei, vaan miltä se musa kuulostaa.
 
Suosikkijoukkue
Sini-puna-valkoinen, Kupittaan ylpeys!
Myöskin mies on käsittääkseni koulutukseltaa äidinkielen lehtori tai jotain.
Tämä nyt sitten on jo kaiken huippu. Sen nyt vielä jotenkin hyväksyy, että räppäri ei ole ihan ghetto-oloista lähtöisin mutta toi että on joku yliopistokoulutus vie kyllä kaiken uskottavuuden.

Mun mielestä räppärin pitää olla edes vähän "paha poika". Tai ei ainakaan sellainen "hyvän lähettiläs" mitä nämä jotkut Suomen kultapojat tapaavat olla. Liika salonkikelpoisuus vie siitä musasta sen "alkukantaisen voiman", joka jenkkiräpissä parhaimmillaan tunkee luihin ja ytimiin.
 

Patamies#72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä nyt sitten on jo kaiken huippu. Sen nyt vielä jotenkin hyväksyy, että räppäri ei ole ihan ghetto-oloista lähtöisin mutta toi että on joku yliopistokoulutus vie kyllä kaiken uskottavuuden.

Mun mielestä räppärin pitää olla edes vähän "paha poika". Tai ei ainakaan sellainen "hyvän lähettiläs" mitä nämä jotkut Suomen kultapojat tapaavat olla. Liika salonkikelpoisuus vie siitä musasta sen "alkukantaisen voiman", joka jenkkiräpissä parhaimmillaan tunkee luihin ja ytimiin.

En nyt allekirjoittaisi tuotakaan. Esimerkiksi artisti Pyhimys on opiskellut yliopistossa ja voiko joku väittää, etteikö hänen sanoitukset ole uskottavia tai mene luihin ja ytimiin? Se, että meillä Suomessa ei ole Bronxin kaltaisia "uskottavien" räppäreiden synnyinsijoja ei mielestäni tarkoita etteikö Suomiräppärit voisi olla hyviä ja uskottavia tekemisissään.

Ps. Suomiräppi on oikeeta ulinaa.
 

Dank Sinatra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils
En nyt allekirjoittaisi tuotakaan. Esimerkiksi artisti Pyhimys on opiskellut yliopistossa ja voiko joku väittää, etteikö hänen sanoitukset ole uskottavia tai mene luihin ja ytimiin? Se, että meillä Suomessa ei ole Bronxin kaltaisia "uskottavien" räppäreiden synnyinsijoja ei mielestäni tarkoita etteikö Suomiräppärit voisi olla hyviä ja uskottavia tekemisissään.

Ps. Suomiräppi on oikeeta ulinaa.

Tähän vahva sama. Ja näitä koulutettuja räppäreitähän riittää. Memmy Possen jäsenistä taitaa jokaisella olla akateemista taustaa, vaikka se ei musiikissa kuulukaan. 90-luvulta asti räppäillyt Silkinpehmee, eli SP on filosofian tohtori, Heikki Kuula taiteiden maisteri jne. Myös suomilyriikan ehdoton kummisetä Raimo on diplomi-insinööri.

Itselle on aivan sama kuinka katu-uskottava räppäri on, kunhan musiikki on laadukasta ja siinä kuuluu intohimo omaan juttuun. Rähinän artisteja nyt ei tietenkään pysty ilman vitutusta kuuntelemaan, mutta ei sen pahemmin inspiroi minkään keskikaljaräppärin yhteiskunnallinen paasauskaan. Kaljan juonnista ja sossupapereiden täyttämisestä räppääminen on ihan ok, kunhan ei tee sitä itkuvirsisävyyn.

Kuinkas täällä maistuu Horse Attack Sqwad? Grimemeininkiä hyvin vahvasti hevospainotteisilla räpeillä. Itse diggailen erityisesti tuotantopuolta.

Horse Attack Sqwad - Hevosia ei ongelmia

Kyseisen biisin tuottajalta, V65:ltä, aka 6mäeltä on tulossa keväällä myös oma g-funk soololevy, jota odotan kovasti. 6mäki imo Suomen aliarvostetuimpia tuottajia.

6mäki - Bussissa
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Horse Attack Sqwad nyt on ihan tajuttoman kova poppoo tai ainakin toi Hevosii ei ongelmii on ihan mahtavuutta!

Mitäs mieltä täällä ollaan Suomen nopeimmasta räppäristä R-sykkeestä? R-viastaan huolimatta mielestäni kumminkin ihan vakuuttava, joka pieksee vaikka jonkun Uniikin 100-0.

R-Syke - Nyrkit ilimaan - YouTube
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Räppäys toimii kyllä. Sanoitukset ja lainit ovat vaan niin kuvottavaa paskaa, ettei sitä pelasta vaikka olisi tuplasti nopeampi.

Sisältö ratkaisee aina.

Joo no ei ehkä mikään paras kirjoittaja, pakko myöntää. Mutta räpätä kaveri osaa.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
En ole ikinään lämmennyt Stepalle. Pitänyt sitä aina vähän kersojen juttuna. Vaikka ei varsinaisesti teknisesti ole huono niin ei kyllä toimi läpät eikä flow. En vihaa, mutta jos tulisi radiosta niin vaihtaisin kanavaa.

Ite taas diggaan helkkaristi Stepan flowsta ja läpätkin toimii! Mutta makuja on monia. :)
 
Stepa ja flow samassa lauseessa? Antakaa mun kaikki kestää.

JVG:n uusi lätty tuli kuunneltua läpi. Vähän sekasikiö tuo tuntuu olevan, biisien tyyli ja etenkin taso vaihtelee laidasta laitaan. Levyn keskivaiheilla muutama oikein hyvä kappale, mutta loppu aivan järkyttävää kuraa. Sara Chafak pudotti.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Stepa ja flow samassa lauseessa? Antakaa mun kaikki kestää.

JVG:n uusi lätty tuli kuunneltua läpi. Vähän sekasikiö tuo tuntuu olevan, biisien tyyli ja etenkin taso vaihtelee laidasta laitaan. Levyn keskivaiheilla muutama oikein hyvä kappale, mutta loppu aivan järkyttävää kuraa. Sara Chafak pudotti.

No keiltä räppäreiltä sitä flowta sitten Suomesta löytyy?

JVG nyt on täyttä kakkaa, lukuunottamatta possebiisiä ja se Karri Koiran vetokin oli kans ihan ok.
 
No keiltä räppäreiltä sitä flowta sitten Suomesta löytyy?

Ei tässä nyt ole tarvetta lähteä tuolle "Stepalla on hyvä flow, koska Suomessa kenelläkään ei ole hyvää flowta" -linjalle. Tartuin tuohon lähinnä siksi, että minusta juuri Stepa on hyvä esimerkki siitä, että flow on aivan onneton. Nuo "koti___kenttä... on mun linna___keeni" tuo vaan jotenkin mieleen lähinnä amiksen autopuolen elämäm koululaisen, jolle yhdyssanat ja oikeastaan koko suomi kielenä on vieras käsite. Tuota tökkimistä on yhtä miellyttävä kuunnella kuin tuollaista kielivammaista tekstiä lukea.

Mielipiteitähän nämä ja "oikeaa" flowta tuskin kukaan pystyy määrittelemään. Jos biittiin ei muuten osu kuin pitämällä kolmen sekunnin taukoja kesken lauseen, niin ei se minusta hyvän flown tunnusmerkki ole. Eri asia sitten esim. joku Tuuttimörkö, joka vetelee tarkoituksella aivan päin seiniä. Silti tykkään tuosta "flowsta" erittäin paljon. Vähän sama kuin Gaselleilla tuntuu olevan tarkoituksena riimitellä mahdollisimman huonosti (mikä ei puolestaan minun korvaan kuulosta hyvältä, mutta ymmärrän läpän). Stepalla ei minun käsitykseni mukaan mistään tällaisesta ole kyse, vaan hän ei yksinkertaisesti osaa. Myönnän, että en ole hirveämmin kuunnellut, että osaisin sanoa varmasti. Huonolta se nyt ainakin kuulostaa.

Eino Antiwäkki -fanboyna tykkään Einon flowsta. Eino on jumala eikö ookkin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Muovataan sitä normaalia puheääntä niin "soljuvaan" muotoon kuin usean laulutaidottoman tyypin kyvyt riittävät. Tähän sitten lisätään kaikki räppikliseet(sanojen painotukset ja esim. VilleGallen vitun rasittava honottaminen liveseteissä) ja näin syntyy suomiräppärin flow. Tästä luetaan toki pois ne harvat ketkä omaavat edes välttävällä tasolla laulutaitoa.

Edit. Tämä on juuri se syy miksi itse arvostan riimitekniikkaa tässä tyylilajissa järjettömän korkealle.
 
Viimeksi muokattu:

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Ei tässä nyt ole tarvetta lähteä tuolle "Stepalla on hyvä flow, koska Suomessa kenelläkään ei ole hyvää flowta" -linjalle. Tartuin tuohon lähinnä siksi, että minusta juuri Stepa on hyvä esimerkki siitä, että flow on aivan onneton. Nuo "koti___kenttä... on mun linna___keeni" tuo vaan jotenkin mieleen lähinnä amiksen autopuolen elämäm koululaisen, jolle yhdyssanat ja oikeastaan koko suomi kielenä on vieras käsite. Tuota tökkimistä on yhtä miellyttävä kuunnella kuin tuollaista kielivammaista tekstiä lukea.



Eino Antiwäkki -fanboyna tykkään Einon flowsta. Eino on jumala eikö ookkin.

Joo, siis en mä väitä, että Stepalla nyt ois Suomen kovin flow ja enkä tosiaankaan oo sitä mieltä, että Suomiräppäreilt ei löytyis hyvää flowta. Joo ymmärrän tuon mielipiteen jollain tasolla toki. :) Ite jos nyt haluaa oman mielipiteeni sanoa Suomiräppäreistä jolla on hemmetin hyvä flow niin, Huge L, Asa, Shaka, Are, Solonen, Jodarok ja Ruudolf, Kriso ja Kajo tulee ekana mieleen.

Joo ja Eino on jumala.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös