Suomi rap

  • 799 900
  • 3 907

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Kuristaja - Kylmä Suomi - YouTube Kuristaja toimii kyllä tietyssä mielentilassa aika hemmetin hyvin! Ei sillä, että ois mitään fiiliksiä tehä kellekkää mitää. :D

Enkä kyllä muitanu et tää Stepan & Aren levy olikin näin kova. Are se vaan osaa. Niin rento tyyli räpätä + friistailissa ja batlaamisessa ihan Suomen kärkipäätä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
TPS, Wernblom, Vallin-Kivi
Selailin tossa vanhoja cd-levyjä ja sieltä löytyi tällänen sinkku:

Pono - Mikään ei o pyhää

6 tiukkaa raitaa, tosin 3 eri kappaletta + instru/a cappella mixit. Olin jo unohtanut koko sinkun, hämärä muistikuva että tää sinkku olisi poistettu ehkä rk:n keikalta noin 10 vuotta sitten, sinkku tehty kannen mukaan Forssassa 2004. Sinkun raidat upposivat ainakin itelle.

Mutta pakko myöntää etten ole sen jälkeen kuullutkaan kyseisestä herrasta mitään, mutta näköjään viime vuonna tippunut levy; ei näillä kilsoilla.

Onko joku enemmän kuunnellut kyseistä herraa?

Näköjään YouTubesta löytyi sinkun kaksi biisiä;

Pono - Mikään Ei O Pyhää - YouTube

Pono - 30100 - YouTube

Ja tässä vielä muutama kappale levyltä;

Pono - Suoraan silmille (official street video) - YouTube

Pono - Länsimaalaisen mantra - YouTube

PONO - Kaipuu - YouTube

Pono - Luomisen juhla - YouTube
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Earl Sweatshirt nousee lavalle Helsingin Nosturissa torstaina 6. maaliskuuta. Muuten ei ole tämän ketjun asiaa, mutta Noah Kin on mukana menossa. OFWGKTA-Earl on kenties yksi maailman parhaista räppäreistä ja Noah Kin nyt on vaan Noah Kin. Suosittelen ehdottomasti paikanpäällä käväisemistä, jos laadukas hiphop kiinnostaa. Lipunmyynti alkoi 2 päivää sitten.

Tämä keikka tuli ja meni. Kävin katsomassa paikanpäällä ja yllätyin kuinka hyvä flow Noahilla oli, jätkä on mielestäni livenä paljon parempi kuin kotona spotifysta kuunneltuna. Lämmitti paikan tarpeeksi hyvin, Earlin astellessa lavalle paikasta ei puuttunut enää fiilistä. Kaikinpuolin hyvä keikka, menisin uudestaankin.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yle x ottaa selville suomen parhaan räppärin. Arvaten Cheek johtaa

Ja Cheek tämän myös vie, mutta ihan ymmärrettävästi, on se niin ihq ja iso nimi. Mun äänen sai Paperi T. Olisihan siellä ollut varaa valita ja muutenkin, kuka pystyy nimeämään yhden, joka on yksiselitteisesti paras? En mä ainakaan.

Paprun viime aikojen featit Gasellien ja Tommishockin levyillä (+ se uusin Heikki Kuulan kanssa) ovat kaikki toimineet mulle, olen kyllä kaverin äänestä ja artikulaatiosta aina tykännyt. Mainitsemani featit kuitenkin siis oikeuttavat minun papereissa Paperi T:n ykkössijan.
 

abianos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset
Tä? Eevil Stööhän siellä on piikkipaikalla. Taitaa joku porukka masinoida tota, ettei Cheek voittais, haha!

Oma ääneni meni Laineen Kasperille.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Tä? Eevil Stööhän siellä on piikkipaikalla. Taitaa joku porukka masinoida tota, ettei Cheek voittais, haha!

Oma ääneni meni Laineen Kasperille.

Haha, jeps. :D Tekeehän Stöö ihan hemmetin kovaa musaa, mutta eihän se nyt kovin taitava räppäämään oo. Ei sillä etteikö mies itsekkin sitä varmaan tietäis. :D Tosiaan vaikea valita yhtä parasta, niin kuin joku tuol aikasemmin sanoi. Ääni meni tosiaan Asalle, vaikka ois voinu antaa sen: Soloselle, Arelle, Ruudolffille, Ameeballe tai vaikka Särrelle.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tä? Eevil Stööhän siellä on piikkipaikalla.

Näköjään ja taas sai äänestääkin, vaikka niin jo eilen tein. Eikun sitten Stöö voittoon, vaikka lähellä näyttää keekki roikkuvan. Toisaalta jos tämä on näitä joissa saa äänestää useaan kertaan, niinkuin vähän näyttäisi olevan, niin aika sama kuka tuon halutun tittelin lunastaa. Tai olis kyllä muutenkin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Kuka on Suomen paras räppäri? Äänestä suosikkiasi! | YLEX | Popuutiset | yle.fi

Yle x ottaa selville suomen parhaan räppärin. Arvaten Cheek johtaa, vaikka asiaa nyt ei ois mitenkään sinne kärkipaikalle. Ite äänestin Asaa, vaikka se ois aivan hyvin voinu olla vaikka Solonenkin esim.

Huikein kysely aikoihin. Vetää sanattomaksi. Joniveljen nollat kuvastaa jo aika hyvin tuota menoa.

Äänestin tietenkin Astetta, koska Aste on kovinta ikinä. Harmillisesti vastaukseni painoarvo on nolla, mutta niinhän se aina. Aste voittoon!
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Huikein kysely aikoihin. Vetää sanattomaksi. Joniveljen nollat kuvastaa jo aika hyvin tuota menoa.

Äänestin tietenkin Astetta, koska Aste on kovinta ikinä. Harmillisesti vastaukseni painoarvo on nolla, mutta niinhän se aina. Aste voittoon!

Joniveli on ainut rähinän jengistä, joka uppoaa ihan, lähinnä featit ja jotkut biitit. Ei siltikään se kovin mulle. Btw, missä oli Eetee listalta? :s
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Joniveli on ainut rähinän jengistä, joka uppoaa ihan, lähinnä featit ja jotkut biitit. Ei siltikään se kovin mulle. Btw, missä oli Eetee listalta? :s

Kyllä tuolta listalta omiakin eri kausien mieltymyksiä puuttui, mutta ylipäätään naurettava kysely. Itse olen monenkin rimmaajan suhteen kriittinen, mutta jopa minä kykenen tajuamaan kokonaiskuvan merkityksen jos puhutaan "parhaasta" räppäristä.

Cheekin pärjäämiselle annan puoltolauseen, koska hän ei kuitenkaan yhdessä yössä ole menestykseen noussut. Elastisen vähäiselle menestykselle näytän keskisormea. Kuten myös Edun ja Davon heikoille prosenteille.

Häiritsevän huono kysely ja sotkee allekirjoittaneen vähäisenkin aivotoiminnan. Minä en ainakaan kykene(tökkiinsä Astetta!!! lukuunottamatta) rajaamaan parasta räppäriä. Aivan liian monet räppärit herättävät isoa kunnioitusta eri osa-alueilla.
 

Ralph

Jäsen
Tuossa paras räppäri -äänestyksessä olisin tahtonut äänestää Avionin prinssiä, sen verran kovaa settiä SMC:n biiseissä. No, äänestin sitten vaihtoehtoa "joku muu", mutten kirjoittanut alle kuka.
 

Ralph

Jäsen
Notkean Rotan ja SMC:n yhteistyöllä syntynyt Rottaradio on saanut täällä kertaalleen maininnan, muttei mitään keskustelua jos oikein katsoin. Minua kiinnostaa kovasti tietää, mitä muut on tästä kappaleesta mieltä. Hyvin poikkeuksellinen rap-biisi, johtuen punk-musiikista, mutta mielestäni aivan loistava kappale.

Avionin Prinssi aloittaa mahtavasti ja Thono vetää kanssa erinomaisesti osuutensa. Ja kertosäe on tarttuva.
 
Notkean Rotan ja SMC:n yhteistyöllä syntynyt Rottaradio on saanut täällä kertaalleen maininnan, muttei mitään keskustelua jos oikein katsoin. Minua kiinnostaa kovasti tietää, mitä muut on tästä kappaleesta mieltä. Hyvin poikkeuksellinen rap-biisi, johtuen punk-musiikista, mutta mielestäni aivan loistava kappale.

Avionin Prinssi aloittaa mahtavasti ja Thono vetää kanssa erinomaisesti osuutensa. Ja kertosäe on tarttuva.

Huikeeta menoa ja juuri sellaista sopivan särmää.

Voittaa sata kertaa kaiken ranteiden viiltely-paskan mitä täällä suurin osa biiseistä on ollut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös