Suomi rap

  • 779 062
  • 3 839

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitenkäs muille?

Parhaaksi biisiksi laitoin (muistaakseni) Tommishockin Luodinreiän läpi ja parhaaksi levyksi saman kaverin Legenda Langenin. Toimii meikäläiselle ihan kympillä. Tuottajista vanhasta tottumuksesta Hugelle ykkösääni Polarsoulin peesatessa. Taisi olla Polarsoulin Pilvilinna muutenkin levyjeni top 3:ssa. Siitä on jo puoli tuntia kun tuon naksuttelin, ei niitä ynnämuut -sijoja enää voi muistaa.
 
Viimeksi muokattu:

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Parhaaksi biisiksi laitoin (muistaakseni) Tommishockin Luodinreiän läpi ja parhaaksi levyksi saman kaverin Legenda Langenin. Toimii meikäläiselle ihan kympillä. Tuottajista vanhasta tottumuksesta Hugelle ykkösääni DJPP:n peesatessa. Taisi olla DJPP:n Pilvilinna muutenkin levyjeni top 3:ssa. Siitä on jo puoli tuntia kun tuon naksuttelin, ei niitä ynnämuut -sijoja enää voi muistaa.

Tää DJPP ei oo kyl pilvilinnaa tehny van Polarsoul. :)

Laineen Kasperi - Hullunmarssi (Demo 2014) - YouTube Laineen Kasperin uuden levyn biisistä demoa, on muuten kova!
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tää DJPP ei oo kyl pilvilinnaa tehny van Polarsoul.

No kappas, kerrankos näitä käy. En kumminkaan viitsi editoida, niin saatte naureskella. Kiitti kumminkin korjauksesta, otan takkini.

No editoinpa sit kumminkin, ihan selkeyden vuoksi.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Minulle viime vuosi oli Sairas T:n..

Sairas T:n kasetti oli kyllä helvetin kova. Tosin noista feateista olisi voinut tuon kyykkä-käärmeen heittää hiuksista vittuun.

Sairas T - Handelista Hurstiin A-puoli

Sairas T - Handerlista Hurstiin B-puoli

(linkit SoundCloudiin)

Vähän samanlaisissa mielenmaisemissa liikkuu myös Jonestown joiden Vaikutuksen Alaisena levy on aika likaista, synkkää ja päihdeongelmaista.

Jonestown - Vaikutuksen alasena - YouTube
 
Eino Antiwäkki & Keemoh - Multiversumin Huipentuma ft. Sairas T (youtube)

Vuoden kovin biisi. Ja Sairas T:llä tuossa vuoden kovin verse. Tulokaskisa silti tiukka Sairas T:n ja Tuuttimörön välillä. Laitoin Tuuttikselle.

Polarsoulille levy- ja tuottaja-titteli. Pollen lättyä on tullut pyöritettyä ylivoimaisesti eniten kuluneen vuoden aikana, vaikka yksittäiset biisit ei sinällään mitään tajuntaa räjäyttäviä klassikkoja olekkaan, pl. Taivas.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Mulla on nyt kolahtanut omaan mielenmaisemaan suosikkirap-artistini eli Asan Asa Foetida III-levyn päättävä kolmen kappaleen helvetin kova paketti. Eli Murheen musta mieli, Säteet & säkeet ja Harhat. Ihan mielettömän hyvää settiä. Nuorgam avaa levyn sisältöä Murheen musta mieli käy mun kaamosmasennuksesta kärsivään mielenmaisemaan sekä muutamasta muusta henkkoht syystä johtuen voi joko nostaa mielialaa harmauden keskeltä tai synkistää sen todella alas. Säteet ja säkeet taas vaan jotenkin toimii, tykkään taustoista todella paljon, kaikessa yksinkertaisuudessaan kolahtaa mulle kovasti. Harmi et siinä lopussa pitää olla ihmeellistä venkoilua. Tuo harhat sitten räjäyttää mun kohdalla pankin. Aivan mielettömän hieno, hämyisä, nimensä mukaan harhainen, unenomainen kappale. Ei todellakaan mitään perinteisintä räppiä saati sitten gangsta/uhoilun suuntaan, mutta enpä kyllä sellaisesta tykkääkkään. Tai jos sitä tehdään niin sitten överisti, tyyliin Haittavaikutus.

Toinen hieman samoilla linjoilla menevä artisti jota on nyt tullut kuunneltua on roo-pe. Sain ystävältä lainaan tyypin levyn, Musta laatikko. En oikeen tiiä mitään artistista, ilmeisesti Lappeenrannan suunnilta. Youtubesta en löytänyt mitään, enkä googlesta mutta ehkä joku tietää. Ihan mielettömän hienoa, herkkää settiä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yritin tätä kuunnella, mutta kesken jäi kun en saanut siitä mitään irti.

Niin mullekin ensin kävi, mutta kun se tuolla Spotify -listan mukana pyöri, niin alkoi iskeä. Toki mielipidasioita, mutta mun mielestä esim. Fuccta ja juuri tuo mainitsemani Luodinreiän läpi ovat aivan tajuttoman kovia biisejä ja löytyy levyltä muutakin kuunneltavaa, vaikka ensivaikutelma oli kieltämättä vähän tasapaksu.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Legenda langen on yksi harvoista levyistä, jotka ostin viime vuonna, joten josko minäkin sanoisin pari sanaa, vaikka levy onkin ollut kaverilla lainassa pidempään kuin omassa kuuntelussa.

Hyvä levyhän se on. Vähän liikaa rauhallista menoa ilman selkeää agendaa, että olisin kovin myyty. Levy paranee vähän soittokertojen myötä. Minullekin ykkösbiisejä olivat nuo menevämmät. Jos koko levy olisi ollut Mitä muuta -biisin tasoista hengästyttävää avautumista, se olisi ollut ihan ässä. Näin ei valitettavasti ollut.

Bonusta mainitulle biisille vielä siitä, että kertsi oli skrätsätty(?) eikä mitään "mitä muijat, mikä boogie" -koukkua, ja silti pää nyökkii. Mainiota työtä!

Edit: Tommishockin ääni on myös siellä Heikki Kuulan ja Sairas T:n kanssa samassa kastissa korvan kavereissa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sairas T:n kasetti oli kyllä helvetin kova. Tosin noista feateista olisi voinut tuon kyykkä-käärmeen heittää hiuksista vittuun.

Artisti kyllä menee, ei siinä mitään ja tuosta boldaamastani osasta ihan vitun samaa mieltä. Minun korvaan aika helvetin epätasainen parivaljakko, Sairas T:n ääni ja artikulaatio kyllä miellyttää korvaa, toisin kuin Kyykän piipitys.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Hirveää paskaa! Jos näihin muihin salijanariräppäreihin vertaa, ni ei pärjää nille mitenkään.

Tjaa, mä veikkaan että tuo on tehty huumorilla ja ehkä jopa jollain lailla osoitettu Mustalle Barbaarille.

Barbaarihan on valmistautunut siihen bodaus-skabaan, jonka hallitseva mestari Skandaali on. Barbaari on myös vannonut, että mestari vaihtuu tänä vuonna.

Jengi ottaa räpin liian tosissaan, ei musiikin pidä ilmentää tai tuoda esiin mitään yhteiskunnallista sanomaa.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Tjaa, mä veikkaan että tuo on tehty huumorilla ja ehkä jopa jollain lailla osoitettu Mustalle Barbaarille.

Barbaarihan on valmistautunut siihen bodaus-skabaan, jonka hallitseva mestari Skandaali on. Barbaari on myös vannonut, että mestari vaihtuu tänä vuonna.

Jengi ottaa räpin liian tosissaan, ei musiikin pidä ilmentää tai tuoda esiin mitään yhteiskunnallista sanomaa.

Huumorilla tai ei, paskaa tuo silti on! Kyllä mielestäni musiikissa on hyvä olla joku pointti, jos kyseessä ei ole instrumentaalimusaa. Aina ei tarvi olla yhteiskunnallista sanomaa, mutta kyllä se IMO aika hyvä juttu on, varsinkin räpissä monesti. Mikään onnelabilehilepaska kun ei jaksa kiinnostaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Huumorilla tai ei, paskaa tuo silti on! Kyllä mielestäni musiikissa on hyvä olla joku pointti, jos kyseessä ei ole instrumentaalimusaa. Aina ei tarvi olla yhteiskunnallista sanomaa, mutta kyllä se IMO aika hyvä juttu on, varsinkin räpissä monesti. Mikään onnelabilehilepaska kun ei jaksa kiinnostaa.

Tämän videon sanoma on siinä, että on kiva kun naisetkin pitävät itsensä kuosissa ja räpille tyypillisesti sanoma kärjistetään.

Mikäs siinä, ihan tarpeeksi sanomaa ainakin omaan makuuni.

Ja edelleen tuo oli mielestäni tarkoituksellista mukahassuttelua, en ihmettelisi vaikka Skandaali olisi ihan läpällä päättänyt tehdä oman versionsa näistä salivideoista tyyliin Matti ja Keho tai Mustan Barbaarin pelleilyt.

Nyt Skandaali sitten istuu frendiensä kanssa ja naureskelee partaansa näitä keskustelupalstojen juttuja, kun räpin "asiantuntijat" ottavat lämpöä biisin "paskuudesta" ja "sanomattomuudesta".
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Mikäs siinä, ihan tarpeeksi sanomaa ainakin omaan makuuni.

Ja edelleen tuo oli mielestäni tarkoituksellista mukahassuttelua, en ihmettelisi vaikka Skandaali olisi ihan läpällä päättänyt tehdä oman versionsa näistä salivideoista tyyliin Matti ja Keho tai Mustan Barbaarin pelleilyt.

Nyt Skandaali sitten istuu frendiensä kanssa ja naureskelee partaansa näitä keskustelupalstojen juttuja, kun räpin "asiantuntijat" ottavat lämpöä biisin "paskuudesta" ja "sanomattomuudesta".

Saahan sitä mukahassutella jos haluaa, mutta silti tuo biisi on paskaa, oli pelleilyä tai ei. Biitit on omasta mielestäni kuraa, eikä ne räpitkään miellytä, joten.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Saahan sitä mukahassutella jos haluaa, mutta silti tuo biisi on paskaa, oli pelleilyä tai ei. Biitit on omasta mielestäni kuraa, eikä ne räpitkään miellytä, joten.

No joo, kyllä minäkin sitä mieltä olen, että tämä omassa "genressään" on (tarkoituksellisen?) heikko biisi.

Sikäli mikäli näitä eri rap-artistien salista ja treenaamisesta kertovia biisejä voi omana genrenään pitää, minun mielestäni voi.

Minun mielestäni tuo mainitsemani Matin Keho on tässä genressä helvetin hyvä, koska mielestäni tämän sortin biisien ei kuulukaan olla viimeisen päälle mietittyjä kuvioita, videoita ja taustahässäkkää.

Tuo Ruotsin laivalla kuvattu sekava pätkä lyriikkoineen on aidosti hymyilyttävä ja itseironinen, yhtä kovas kunnos' niinkuin Salkkareiden Joonatan jne.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Skandaalin eilen julkaistu uusi musavideo. Mitäs jengi on mieltä?

*edit* siis mitä mieltä biisistä, ei videosta.

Vanhaksihan likainen setä on vähän tullut kun paheetkin vaihdettu johonkin porkkanamehuun ja treenaamiseen. Taitaa se panna kuitenkin vielä. Riimittely itsessään pyörii siellä tietyn älyttömyyden rajamailla ja tämä onkin se tunnistettavin elementti Skandaalilta. Muilta osin pahimmat likaisuudet on melko tehokkaasti pesty pois. Nykyisellään tekijänsä näk..kuuloinen teos. Mitäpä sitä muuta vaatimaan.

Muuallakin sanottua, mutta pisteet myös tervepäisestä yleisilmeestä kun tämä(kin) kappale oletettavasti pauhaa kohta junnujen korvilla. Toki vähemmän yllättävää lukea sedulapaskakommenttia kun kappale ei käsittelekään piripäiden ongelmia, yhteiskuntaa tai ei sisällä muutenkaan maailman aiheuttamaa ahdistusta.

No joo, kyllä minäkin sitä mieltä olen, että tämä omassa "genressään" on (tarkoituksellisen?) heikko biisi.

Minusta tämä menee heikkouksiensa sekä vahvuuksiensa kanssa ihan samalle viivalle mattijuhanin murahtamisen sekä Mustan Barbaarin niggajuttujen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Heikki Kuula - Rataraato ft. Pää kii, Paperi T - YouTube

Kysytäänpä taas, että mitä mieltä? Mulle Heikki toimii edelleen, joskin vähenevissä määrin. Tämäkin biisi on ihan ok, mutta jotain puuttuu. Paprun verse jälleen kerran miehelle uskolliseen tapaan timanttia, noista punkkariapinoista ja meiningeistään en tykkää vähääkään, joten näkemykseni varmaan vaikuttaa myös musiikkikorvaan. Biisi siis mun mielestä ihan jees, joskin mielestäni kolmaskin verse olisi mukaan mahtunut.
 

sladdi#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sininen Suosikkijuoma: Ilmanen
Heikki Kuula - Rataraato ft. Pää kii, Paperi T - YouTube

Kysytäänpä taas, että mitä mieltä? Mulle Heikki toimii edelleen, joskin vähenevissä määrin. Tämäkin biisi on ihan ok, mutta jotain puuttuu. Paprun verse jälleen kerran miehelle uskolliseen tapaan timanttia, noista punkkariapinoista ja meiningeistään en tykkää vähääkään, joten näkemykseni varmaan vaikuttaa myös musiikkikorvaan. Biisi siis mun mielestä ihan jees, joskin mielestäni kolmaskin verse olisi mukaan mahtunut.

Tää lienee eka Heikin biisi, mistä en tykkää yhtään, mukaan lukien ihan paskat biisit, joissa ei ole mitään muuta hyvää kuin Heikin verset/kertsit (nää uniikki yms feattauksen). Tää linkitetty on vaan paskaa suomirockia.

Heikiltähän on tulossa kokonainen levy tänä? vuonna. PLLP:n, Punaisen Planeetan ja Blacksuomen, jotka pyörii varmaan jokainen lähes joka viikko läpi pelottaa, että uuden levyn eka biisi on tommonen.

edit: Itseasiassa mä en oikein ole muuten päässyt sisään tohon Papruun koskaan. Ruger Hauerin Täällä biisissä se Paprun verse oli niin uskomaton, että siitä eteenpäin kaikki on ollut vain alaspäin. Ylipäätään Ruger ekan levyn jälkeen ei uppoa yhtään. Polarsoulin Ei kompromisseja on toki aika helvetin kova biisi, mutta siinäkin kaveri jää parempiensa jalkoihin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös