Suomi rap

  • 773 486
  • 3 821
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Mielestäni toi Rekamin biisi oli hyvä. Ei nyt teknisesti mikään nappisuoritus ja äänikin aika ärsyttävä. Silti oli selvää, että joku tuosta loukkaantuu nimenomaan kännissä. Aikanaan Rudy sai Elastiselta turpaan lainista "meitsiki tahtois päästä kiiltävään studioon huutelee, että meitsi Rudy oooon". Okei siitä nyt on joku 10v aikaa, mutta ajat muuttuu meno ei.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Mielestäni toi Rekamin biisi oli hyvä. Ei nyt teknisesti mikään nappisuoritus ja äänikin aika ärsyttävä.

Teknisesti mainio eikä äänessäkään valittamista. Eli vähän perseelleen nyt meni tämä näkemys. Varsin siedettävä kaikkinensa. Se kai juuri sitä ärsyttävyyttä korostikin tässä teoksessa.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Teknisesti mainio eikä äänessäkään valittamista. Eli vähän perseelleen nyt meni tämä näkemys. Varsin siedettävä kaikkinensa. Se kai juuri sitä ärsyttävyyttä korostikin tässä teoksessa.

Anteeksi nyt vain, mutta mä en tarvitse sinua korjaamaan mun mielipiteitä. Teknisesti tuo oli heikko ja ääni on ärsyttävä. Ensimmäisesti nyt ei voi edes kiistellä, mutta ääni toki puhtaasti mielipidekysymys. Vaikea kyllä tarttua tuohon sun ajatukseen. Keskinkertaisuus tekee nyt biisistä jotenkin erityisen? Terve.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Anteeksi nyt vain, mutta mä en tarvitse sinua korjaamaan mun mielipiteitä. Teknisesti tuo oli heikko ja ääni on ärsyttävä. Ensimmäisesti nyt ei voi edes kiistellä, mutta ääni toki puhtaasti mielipidekysymys. Vaikea kyllä tarttua tuohon sun ajatukseen. Keskinkertaisuus tekee nyt biisistä jotenkin erityisen? Terve.

Olisit nyt edes välttävällä tasolla ilmaissut mikä tuossa Rekamilla meni teknisesti vituilleen. Nyt teit itsestäsi vain makuasiapellen ilman mitään muuta tarjontaa. Ymmärrä mitä kritisoidaan ja palaa sitten asiaan. Ymmärrä myös mitä ei kritisoida.

Ja kyllä, tarvitset jonkun selkeästi korjaamaan itseäsi.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Teknisesti mainio eikä äänessäkään valittamista. Eli vähän perseelleen nyt meni tämä näkemys. Varsin siedettävä kaikkinensa. Se kai juuri sitä ärsyttävyyttä korostikin tässä teoksessa.

Olen kyllä Action Bronsonin kanssa samaa mieltä, että ei tuo Rekamin biisi nyt mikä mestariteos ole. Varsinkin ekan versen aikana huomaa, että ainakaan minun korvat ei pidä äänen tasapainosta vaan tuntuu, että hieman rookie siellä mikin päässä on.

Ja eikös tuo "kännissä ja läpällä" olen vähän niinkuin paikkailua ja selittelyä. Luultavammin Steen on ollut ihan selvinpäin ja tosissaan. Tuolla "kännissä ja läpällä" vaan päästään pois motista mihin on itsensä ajanut, tai ainakin yrittää päästä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Olisit nyt edes välttävällä tasolla ilmaissut mikä tuossa Rekamilla meni teknisesti vituilleen. Nyt teit itsestäsi vain makuasiapellen ilman mitään muuta tarjontaa. Ymmärrä mitä kritisoidaan ja palaa sitten asiaan. Ymmärrä myös mitä ei kritisoida.

Ja kyllä, tarvitset jonkun selkeästi korjaamaan itseäsi.

En erityisesti pidä hänen flowistaan ja äänenkäyttö on erittäin mielikuvituksetonta. Parhaimmillaan räpäytys on se viimeinen kaiken kruunaava instrumentti. Välillä se on vain persoonatonta pölötystä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Ja eikös tuo "kännissä ja läpällä" olen vähän niinkuin paikkailua ja selittelyä. Luultavammin Steen on ollut ihan selvinpäin ja tosissaan. Tuolla "kännissä ja läpällä" vaan päästään pois motista mihin on itsensä ajanut, tai ainakin yrittää päästä.

Luultavasti oli ihan tosissaan. Ei tuossa ainakaan mikään viittaa mihinkään huumoriin. Pahoitti mielensä ja vieläpä tosi kiltistä läpästä. Ei tuolla jätkällä kaikki rusinat ole pullassa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
En erityisesti pidä hänen flowistaan ja äänenkäyttö on erittäin mielikuvituksetonta. Parhaimmillaan räpäytys on se viimeinen kaiken kruunaava instrumentti. Välillä se on vain persoonatonta pölötystä.

Niin. Idea ainakin omin silmin/korvin oli vittuilla ilman pienintäkään kompetenssia. Siltä pohjalta kritisointi meni perseelleen kun mm. sinä puutuit teknisyyteen. Servaukset olivat varmasti paskaa, mutta teknisesti niitä ei voi dumailla.
 

Boomshaka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oilers
Niin. Idea ainakin omin silmin/korvin oli vittuilla ilman pienintäkään kompetenssia. Siltä pohjalta kritisointi meni perseelleen kun mm. sinä puutuit teknisyyteen. Servaukset olivat varmasti paskaa, mutta teknisesti niitä ei voi dumailla.

Teknisyyttä Rekamilla ei tässä kauheasti kyllä ole tarjota. Pysyy ihan ok biitissä, mutta jotenkin todella tönkkö flow yhdistettynä monotoniseen äänenkäyttöön voi jättää monelle mielikuvan amatööristä, jota Rekami ei suinkaan ole.

Biisissä käydään läpi myös paljon artisteja, joiden kanssa Rekami on tehnyt yhteistyötä ja alkuperäinen idea on ilmeisesti ollut vain herättää potenttiaalisia räppäreitä räppäämään taas kunnolla. Tämä on ilmeisesti mennyt ohi ainakin Stenkalta, joka jälleen kerran veti herneet syvälle sieraimiinsa.

Mitä itse biisiin tulee, niin löytyy ihan näppäriä riimipareja ja välillä tekee ihan hyvää puhdistaa skenen ilmapiiriä pienellä herättelyllä.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Youtuben nousussa oleviin on ilmestynyt melko huikea kappale. Tää jätkä tulee tekemään vielä pitkän uran rapin parissa: Pale Tone - Dreams Ft. Ramona (youtube).

Tuo tytön laulama kertosäe kyllä kruunaa koko taideteoksen. Suosittelen kuuntelemaan.

Ei saatana, jos tää on läppä niin ihan hauska, jos taas tosissaan tehty niin terve. Mihin on hävinnyt itsekriittisyys? Kuvitteleeko tämä MC ihan tosissaan, että tulipahan tehtyä ihan saatanan kova biisi? Äijä ei osaa englantia, ei räpätä ja ottaa feattamaan muijan joka ei osu nuottiin, mutta vittuakos siinä, pistetään biisi silti nettiin. Piti käydä äijän facebook sivuilla, ja totta kai siellä on tämän videon saama palaute kuitattu "haters gonna hate" heitolla.

Kun minä aikanaan aloittelin (nuorena) soittohommat, reenattiin me bändinä 3-4 vuotta ennenkuin kävi mielessäkään julkaista mitään/esiintyä julkisesti. Nykyään monelle (ainakin tässä rap-genressä) riittää kun ostaa mikrofonin, hommaa biitin ja tämän jälkeen biisin voi julkaista. 99% tämän tason biiseistä jää toki tuntemattomaksi, mutta sitten löytyy tälläinen "helmi" jolle porukka naureskelee, ja artisti ei edes tunnu tajuavan sitä. Tulee mieleen se legendaarinen Don Bigi, jolle koko basso.fi naureskeli, mutta äijä oli ite sitä mieltä että kovaa paskaa on tullut julkaistua. Vittu, kuunnelluttakaa niitä biisejä muillakin kuin omalla äidillä tai parhaalla kaverilla.

Meni jo vähän ohi aiheen, kiitos ja anteeksi avautumisesta.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Teknisyyttä Rekamilla ei tässä kauheasti kyllä ole tarjota.

Mitä itse biisiin tulee, niin löytyy ihan näppäriä riimipareja

Ristiriitaista, mutta tätä tarkoitin juurikin teknisyydellä mitä tulee tähän biisiin. Kyllä siellä selkeästi on vedetty altalipanriimejä, mutta välillä mietittykin jukkapoikaa ja kukkaroitaan.
 

Boomshaka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oilers
Ristiriitaista, mutta tätä tarkoitin juurikin teknisyydellä mitä tulee tähän biisiin. Kyllä siellä selkeästi on vedetty altalipanriimejä, mutta välillä mietittykin jukkapoikaa ja kukkaroitaan.

Itse tarkoitan teknisyydellä enemmänkin sanojen rytmitystä ja äänenkäyttöä. Riimiparit eivät liity teknisyyteen kauheasti. Esim. Toni ja Krister olisivat tässä tapauksessa vähintäänkin yhtä teknisiä kuin Cheek.

Ja jottei menisi juupas-eipäs väittelyksi, niin tässä vielä tekninen uusi biisi Tommishockilta.
Tommishock-Mitä muuta
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Itse tarkoitan teknisyydellä enemmänkin sanojen rytmitystä ja äänenkäyttöä. Riimiparit eivät liity teknisyyteen kauheasti.

Tavoitan pointtisi, mutta kyllähän teknisyys mitataan siinä miten pilkot/yhdistelet sanoja toimiviksi riimeiksi ja saat vielä sisällön pysymään kasassa/toimivana. Sen sijaan ääni ja sen käyttäminen lukeutuu enemmänkin makuasioiden ympäristöön.

Esim. Toni ja Krister olisivat tässä tapauksessa vähintäänkin yhtä teknisiä kuin Cheek.

Aivan varmasti olisivat. Tähän riittäisi jo jälkimmäisen huikeutta hipovat battletaidot.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Ja eikös tuo "kännissä ja läpällä" olen vähän niinkuin paikkailua ja selittelyä. Luultavammin Steen on ollut ihan selvinpäin ja tosissaan. Tuolla "kännissä ja läpällä" vaan päästään pois motista mihin on itsensä ajanut, tai ainakin yrittää päästä.

Kännissä se on ollut, mutta tosissaan. Basson keskusteluja vuosikausia lukeneena voin vain todeta että mies on perinteinen kännirähisijä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Kännissä se on ollut, mutta tosissaan. Basson keskusteluja vuosikausia lukeneena voin vain todeta että mies on perinteinen kännirähisijä.

Itse olen elänyt jossain ihme kuplassa kun olen Steenin mieltänyt aina voimakkaasti provosoivaksi, mutta oikeasti pirun älykkääksi tapaukseksi. Jälkimmäinen onkin ilmeisesti sitten vain illuusiota.

Toisaalta en ymmärrä miksi olen tätä miestä jotenkin neropattina pitänyt kun edelleen mieleeni muistuu Vaunu-ohjelman jakso missä kundi osoitti kypsiä mielipiteitään kypsän ulosannin kera räsäspäven kanssa lätistessään.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä en ole koskaan pitänyt Steeniä minään suurena ajattelijana. Eka levy oli kova, sen jälkeen taso on laskenut roimasti muutamia oivaltavia biisejä lukuunottamatta.

Tähän vahva sama. Eka levy oli brutaali ja ainutlaatuinen siihen aikaan. Sen jälkeen kyllä taso on kovassa laskussa ollut. Ja myös uskottavuus on jotenkin laskenut ainakin minun silmissä siitä mitä se ekojen levyjen aikana oli.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Mä en ole koskaan pitänyt Steeniä minään suurena ajattelijana. Eka levy oli kova, sen jälkeen taso on laskenut roimasti muutamia oivaltavia biisejä lukuunottamatta. Ajattelijana esim Jontti hakkaa Steenin mielestäni 100-0.

Joskus junnuna ja JKL wannabe rap starina fiilistelin sinisii rappuja ja punasii hintalappuja tajuamatta yhtään mistä siinä haluttiin puhua. Se oli silloin vain kova sana kun vakavalla naamalla kiroiltiin ja puhuttiin ns. syvällisiä.

Nykyään Steenin teokset ovat kuulematta paskaa ja joskus omat ennakkoluulot on hyvä kuitenkin todistaa oikeiksi. Silti olen häntä jotenkin järjen miehenä pitänyt tähän saakka.

Välillä sitä musiikkiakin. Linkki menee tuttuun tapaan youtubeen.

Juno, Thono Slowknow, Erä-koira, Avionin Prinssi - SmC Hoodrats - YouTube

Varaukseton peukalo ylöspäin Erä-Koiralle. Aina. Junolle alaspäin. Aina.
 

trap

Jäsen
Ed. sivun Pale Tone -oksennusta ei tarvitse räppien osalta kommentoida mitenkään - tai varsinkaan kertsin. Mut pakko sanoa, että biitistä tykkäsin pirusti. Harmi että kaikki muu on kurapaskaa.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Toi Stenkan itku on kyllä hämmästyttävän nolo. Vielä kun kertoo, että hän ei ole itse ketään koskaan dissannut. Mites koko toi Liekehtivä Sikiö -levy? Voi että sentään.

Ja yleisesti ottaen, miten te jätkät jaksatte vääntää täällä ihan tosissanne näitä oikeeräppäri-wannaberäppäri, tekninenflow-paskaflow -tyyppisiä juttuja. Vaikka olisi kuinka asiantuntija ja räppäri, niin kukaan täällä ei ole sellainen auktoriteetti, että voisi kertoa totuuksia näistä. Se on musiikkia, joten se on makuasia. Vittu ku tätä keskustelua jaksa ees enää lukea. Basson foorumille nämä.

---

edit Niin ja toi Pale Tone on huikeinta miesmuistiin, varsinkin kertsi <3
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Youtuben nousussa oleviin on ilmestynyt melko huikea kappale. Tää jätkä tulee tekemään vielä pitkän uran rapin parissa: Pale Tone - Dreams Ft. Ramona (youtube).


Tuo tytön laulama kertosäe kyllä kruunaa koko taideteoksen. Suosittelen kuuntelemaan.

Ton jätkän aikana nousi pintaan myötähäpeä, mutta kun likka pääsi ääneen, niin veri alkoi valua korvista ja oli pakko lopettaa kuunteleminen. Paraniko se loppua kohti?
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Tänään kuultu pari räppibiisiä ja haluaisin selkoa niistä.

Ekassa laulettiin kannabiksesta (jollain "lempinimellä") ja kokiksesta. Hyvät on vihjeet... Mikähän mahtoi olla?

Toisessa laulettiin että " A on blaa blaa, B on blaa laa, C on blaa blaa, D on blaa blaa.". Ja korkaa tietty blaa blaa oikeilla sanotuksilla.

Paljon kiitoksia jos joku näistä tietää.
 
Viimeksi muokattu:

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Paraniko se loppua kohti?

Paranee. Tosin itse en ainakaan myönnä pystyneeni kuuntelemaan "biisiä" loppuun, joten väitän tämän tiedon olevan ns. kolmannen käden tietoa. En tunnusta!
 

Bbird80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös