Ankaran kohdalla tuon voi kyllä allekirjoittaa muutamia poikkeuksia lukuunottamatta (Pahoi poikii, aivottomat räpätiräpät), mutta mikä tekee Gettomasasta vitsin? Vellamo LP ja Chosen One olivat toki kovia levyjä, mutta ei niiden jälkeenkään Masalta ole tullut oikeastaan yhtään huonoa biisiä. Esimerkiksi 17 -ep on kokonaisuudessaan todella kova. Vähän pelotti, kun Masa sainasi PME:lle, mutta ei hänelle ole ainakaan vielä käynyt nikkeankaroita, enkä usko että niin tulee koskaan käymäänkään.mutta on kyllä ollut vitunmoinen pettymys seurata mm. Gettomasaa tai Nikke Ankaraa. Molemmilla poikkeuksellinen potentiaali, mutta vitsejä jätkät meinaavat nykyisin lähinnä olla.
Tuota PV -biisiä en edes muistanut, se oli kyllä kuraa. Muuten kyllä pysyn mielipiteessäni, että tuotanto on ollut tasaisen laadukasta, eikä hän ole lähtenyt pilaamaan musiikkiaan kaupallisuuden vuoksi. Esimerkiksi Entä sä, Justnii ja Alun loppu kuuluvat ihan Masan kovimpiin biiseihin.Gettomasa on Rekamin jälkiliukkaat ja nuo suzupevarimuistot bemutankkauksineen JVG:n lafkalla on myötähäpeää. Teknisesti pätevä, siedin lössin ja jne. Silti kiusallista nähdä -88 janarin sekavaa läpimurtoa.
Tuota PV -biisiä en edes muistanut, se oli kyllä kuraa. Muuten kyllä pysyn mielipiteessäni, että tuotanto on ollut tasaisen laadukasta, eikä hän ole lähtenyt pilaamaan musiikkiaan kaupallisuuden vuoksi. Esimerkiksi Entä sä, Justnii ja Alun loppu kuuluvat ihan Masan kovimpiin biiseihin.
Miksi minun olisi pitänyt tarttua niihin? Sana on ainakin omissa papereissani melko keskinkertainen artisti, menee samaan kategoriaan kuin joku Adi L Hasla tai Mäkki. Kyseiseltä artistilta löytyy kyllä parempiakin kappaleita kuin tuo linkkaamasi. Paprulta hyvää provosointia tuo kyseinen pätkä. Vetää homman yhtä läskiksi kuin Cheek aikoinaan, minkä vuoksi alkaa olla artistina jo siinä pisteessä, että lähes jokaisella rap-musiikkia kuuntelevalla suomalaisella on hänestä joku mielipide. Flowssa on varmaan taas Paprun keikalla tungosta, jos tuleva levy on edes lähelle yhtä hyvä kuin Malarian pelko.Masalla on hetkensä, mutta ihmettelen mikset tarttunut viestini pariin muuhun täkyyn. Vihaan tekotaidetta, mutta onhan tuo Paprun spoiler esim. nättiä.
Miksi minun olisi pitänyt tarttua niihin?
Varmasti on kehittynyt, mutta ainakaan omaan korvaani lyriikat eikä flow ole mitenkään erikoisia, joten eipä tule hirveästi kuunneltua. Tosin aika harvalla ne ovat.Ja ilmaisitkin mielipiteesi. Varsin huvittavaa kun Sana on kehittynyt aika hitosti RF-fiiteistä.
Kovia ovat myös Rugerilta Jokaiselle jotakin sekä Maturelta useampi biisi. Mature on varmaan kokonaisuutena omaan korvaani Rugerin paras levy. Siinä on selvästi eniten itseäni miellyttävä soundimaailma. Harmi ettei Pyhimyksellä riittänyt enää aikaa Rugerille sooloilun ja Teflonien ohella.Olemme kaiketi samaa mieltä että paprun kovin veto on Rugerin täällä-versessä. Klassikko!
Tosin aika harvalla ne ovat.
Harmi ettei Pyhimyksellä riittänyt enää aikaa Rugerille sooloilun ja Teflonien ohella.
Nimenomaan. Kotimainen puhemusiikki kaupallisella osastolla on lähes silkkaa "poppiräppiä". Eivätkä kaikki "keep it real" -tyypitkään tarkempaa tarkastelua kestä. Minua ainakin huvitti nähdä aidoksi räppipääksi itsensä uhonnut ja muille päätään aukonut Gettomasa emmoissa ykköset yllään.
Miten olisi pitänyt pukeutua, jotta ei olisi huvittanut?
Juttu siis perustui Rekamilta alkaneeseen kaupallisuuskuittailuun. Nämä JKL-jäbät mainostivat muutenkin aitoa räppiä. Sitä ei heille ollut mm. Cheek. Siitä tuo huvitus kun aitopää heiluu ykköset yllään kaupallisessa gaalassa.
Niin eli siis miten olisi pitänyt pukeutua, jotta ei olisi huvittanut?
Ihan puhtaasti sanailun kannalta. Ettemme rinkirunkkaa gettomasulia. Ja ilmaisitkin mielipiteesi. Varsin huvittavaa kun Sana on kehittynyt aika hitosti RF-fiiteistä.
Olemme kaiketi samaa mieltä että paprun kovin veto on Rugerin täällä-versessä. Klassikko!
Minä en ole kyllä samaa mieltä, vaikka tuo verse onkin ihan tajuttoman kova! Ruger Hauer - Marraskuu, siinä on oma lemppari Paperi T:ltä. Paperi T:n uudet biisit ei oikeen mulle lähe. Ehkä liian taiteellista mulle tai jotain.
Sama, enkä soolotuotannostaan niin välitäkään, on vähän liian artsy-fartsy minun makuun. Rugerissa Papru on kuitenkin timanttia, siitä ei pääse mihinkään.Paperi T on kyllä juuri sellainen tapaus mitä en siedä, mutta lähes palvon. Outoa.