Suomi rap

  • 773 238
  • 3 821

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En ymmärrä.

Kuulen tuon mainitsemasi asian ihan parissa kohdassa, muuten mun mielestä täysin timanttista lyriikkaa. Vaan tylsäähän se olisi, jos kaikki tykkäisivät samoista artisteista ja biiseistä. Lisäksi mulla on hyvin henkilökohtainen side Ritarikunnan tuotantoon, joten meikäläisen mielipide ei ehkä ole sieltä objektiivisimmasta päästä.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Teflon Brothersilta tuli Valkoisten dyynien ratsastajat ulos 25.1. Inhosin kaikkia ennalta vuodettuja biisejä, mutta kun levyä pyörittää alusta loppuun, idea ja henki alkaa välittyä. Onhan tuo hauskaa pilke silmäkulmassa tehtynä. Jeffrey on tämän hetken lempibiisi, koska kertsi tapetaan. Toinen suosikki on Jee jee, jossa Mira Luoti fiittailee varsin onnistuneesti.

Mutta kyllä itkettää nähdä Kuula puku päällä.

EDIT: Rugerien Paperi T:n livekunto oli iloinen yllätys. Hyvä pössis välittyy yleisöön asti.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toinen suosikki on Jee jee, jossa Mira Luoti fiittailee varsin onnistuneesti.

Levy itsessään on melko raskasta kuultavaa jos multa kysytään. hauskaa siellä täällä ja kauttaaltaan oivaltavaa, mutta ei mitenkään ihmeellistä. Levyn huikeasti paras kohta oli tuossa em. biisissä ja meni jotenkin näin:

"sä olit kalpee ku lumikki
ja mä hätistin sun helmoista seittemän uniikkii"

Hieno riiminpätkä, kerta kaikkiaan. Jaksan hörähdellä mielikuvalle Lumikista ja seitsemästä Uniikista. Mira laulaa tavalleen uskollisesti, sopivan karheasti. Kuulostaa mun mielestä siltä, että olisi napittanut osuutensa kerralla purkkiin. Lauri Tähkä valittaisi vireongelmasta.
 
Olarilaisduo Jeijjo & Nupi julkaisivat pari kuukautta sitten kauan odotetun levyn Kootut Selitykset. Kyseessä on hyvä levy ja biisit ovat tarttuvia, Ostarin Väliköissä (linkki Youtubeen) sisältää kesähittiainesta Raimon feattaamana ja seuraavan linkin takaa löytyy Redrum-187:n juttu julkaisusta sekä kaksikon ainoa musiikkivideo Brändi, Johon Voit Luottaa. Kappale on kevyttä vittuilua JVG:n ja Cheekin kaltaisille huumoriräppiorkestereille.

Hauskaa pidetään ja sanoitukset eivät ole ehkä niitä tavallisimpia, albumi on ollut itsellä aika kovassa kuuntelussa joten uskallan sitä suositella myös Jatkoajan suomenkielisen puhemusiikin ystäville.
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Hyvin kun sattui nosto tähän paikkaan, niin funtsitaan nyt omiakin samaan syssyyn.

Tänään olisi tosiaan ohjelmassa Stepan & Aren keikka tuolla Kallion linjoilla. Itselle ainakin kolahti tuo Naksuvat Luupit-levy erittäin hyvin ja monta musiikkivideotakin on jaksettu kaikessa hiljaisuudessa vääntää.

Sätkät tiskit breikit on varsinkin oikea masterpiece omasta mielestäni ja sen live-vetoa varsinkin odotan jo innolla.

Pakko kommentoida vielä tuosta Tefloneiden nykymeiningistä se, että on harmillista katsoa vierestä, kun oma lempiyhtye voi mennä noin alas. Markkinoiden ykköseksi pääseminen näemmä todellakin vaatii sen poppirunkutuksen taustalle, viidentoista kertsin ja Hunksien kera. Surullista.

E; Linkki Youtubeen
 

bulftrik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins, MM, LHC
Julma-Henri, Laveerre/Lavis ja ehkä Palefacekin menee itelle. Tollaset elastisen blingbling räpit ei oikeen kiinosta =)
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Viime aikoina olen tutustunut Mikael Gabrielin tuotantoon ja kyllähän tuo herkkyydessään on ihan täyttä timanttia. Varsinkin tuo biisi, jossa Diandra lauleskelee kertsin on erinomainen kappale.
 
Suosikkijoukkue
B&B&B&B
Hyvin kun sattui nosto tähän paikkaan, niin funtsitaan nyt omiakin samaan syssyyn.

Tänään olisi tosiaan ohjelmassa Stepan & Aren keikka tuolla Kallion linjoilla. Itselle ainakin kolahti tuo Naksuvat Luupit-levy erittäin hyvin ja monta musiikkivideotakin on jaksettu kaikessa hiljaisuudessa vääntää.

Sätkät tiskit breikit on varsinkin oikea masterpiece omasta mielestäni ja sen live-vetoa varsinkin odotan jo innolla.

Pakko kommentoida vielä tuosta Tefloneiden nykymeiningistä se, että on harmillista katsoa vierestä, kun oma lempiyhtye voi mennä noin alas. Markkinoiden ykköseksi pääseminen näemmä todellakin vaatii sen poppirunkutuksen taustalle, viidentoista kertsin ja Hunksien kera. Surullista.

E; Linkki Youtubeen


Stepan ja Aren levyssä ei ole kuin yks iso miinus ja se on Are, ilman tätä levy olis kyllä timanttia.

Ja mitä tohon teflareihin tulee niin ei vaa voin kyllä käsittää tota nykymeininkiä, ekat kaks levyä törkeen kovia ja sit tulee tämmöstä p*skaa.
 

Tacs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja mitä tohon teflareihin tulee niin ei vaa voin kyllä käsittää tota nykymeininkiä, ekat kaks levyä törkeen kovia ja sit tulee tämmöstä p*skaa.

Sellasta se on kun alkaa äijillä setelit vilkkua silmissä. Heikki Kuulahan on tähän suuntaan mennyt jo jonkin aikaa, ikävä kyllä. Pitänee tyytyä kuuntelemaan tefloneitten vanhaa tuotantoo. Uusin levy on järkyttävää kuraa meikäläisen korviin.
 
Pakko kysyä, että oletteko kuunnelleet tuon Teflareiden levyn kokonaan? Minun mielestäni levyn loppupuolisko Lähestymiskieloista eteenpäin on aivan timanttista tavaraa. Levyn alkupuolisko on kyllä silkkaa paskaa. Kyllä tämä minun papereilla hakkaa ©-albumin kevyesti, vaikka epätasainen lätty onkin. ©:llä ei ole ainuttakaan hyvää biisiä, niin se on helppo ohittaa. T-albumi sen sijaan on loistavaa settiä alusta loppuun ja uusin tekele ei pääse lähellekkään.
 

Tacs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pakko kysyä, että oletteko kuunnelleet tuon Teflareiden levyn kokonaan? Minun mielestäni levyn loppupuolisko Lähestymiskieloista eteenpäin on aivan timanttista tavaraa. Levyn alkupuolisko on kyllä silkkaa paskaa. Kyllä tämä minun papereilla hakkaa ©-albumin kevyesti, vaikka epätasainen lätty onkin. ©:llä ei ole ainuttakaan hyvää biisiä, niin se on helppo ohittaa. T-albumi sen sijaan on loistavaa settiä alusta loppuun ja uusin tekele ei pääse lähellekkään.

Ikävä kyllä olen. Onhan siellä muutama sellainen biisi joka soittolistalle saattaa päätyä pyörimään, mutta mikään ei kyllä herätä mitään suurta riemastusta. Ainut biisi jossa edes hieman on sitä kuuluisaa "koukkua" on Ä=Ä.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Jotkut taitavat ottaa Veljien levyn liian vakavasti. Sitä mieltä voi toki olla, että biisit ovat huonoja. Mutta on paksua väittää, että posse on myynyt sielunsa, kun haluaa tehdä välillä levyn bilesoundilla.

Ei ne Teflarit sitä Hoodilammastakaan ihan tosissaan tehneet...

***

Ja joku kehtaa väittää, että Kuulan taso on laskenut.(?) Kaksi viimeistä levyä ovat Katuvisioita ja Blacksuami ja siihen päälle on tullut ulos tämä Valkoisten dyynien ratsastajat. Katuvisioissa oli heikompiakin biisejä, mutta lisäksi aivan helmiä. Blacksuami olikin sitten viiden tähden albumi. Valkoisten dyynien ratsastajissa Kuula vetelee kieli poskessa cheek-asenteella, mikä on ilmeisesti liikaa osalle. Toki on niin, että jos tekee jotain läpällä tarpeeksi pitkään, se ei enää oikein mene pelkkänä läppänä. Yhden levyn tyylileikin ymmärrän helposti. Tosin kyllä minullakin jää levyt kauppaan, jos ne ovat pelkkää poimunopeutta tulevaisuudessa. Uskon ja toivon, että sieltä tulee vielä jotain vakavallakin naamalla.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Minä kun näistä räppihommista juurikaan en ole perillä, ainoat suomiräpit kuuntelussa ovat Punainen Tiili ja Salaliittoteoria, niin mielenkiinnosta kysäsen täältä. Jostain lueskelin, että Kuristaja olisi nykyään tunnettu paremmin jollakin toisella nimellä, olisiko peräti ollut Aste? Mites on? Melkoista meininkiä joka tapauksessa tuo linkin biisi.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Brändi, Johon Voit Luottaa. Kappale on kevyttä vittuilua JVG:n ja Cheekin kaltaisille huumoriräppiorkestereille.

Tuosta biisistä tuli Mc taakibörsta mieleen.

Edelleenkin kovin tämän genren levy taitaa olla Pyhimyksen salainen maailma. Joskus kesällä 2008 tuo levy soi jatkuvasti, aivan mahtava lätty.

Tietääkö muuten kukaan mitä legendaarinen Armo Murha nykyään hommailee? Mulla tuli muutama vuosi sitten totaalinen suomi räp tauko, en pystynyt jostain syystä kuuntelemaan mitään räppiin viittaavaa ja jäänyt aika pimentoon noiden UG-artistien toiminnasta.
 

ditrim

Jäsen
Pirkanmaalla vaikuttava riiminikkari Juju julkaisee pian kolmannen täyspitkänsä Matkalla kadotukseen. Albumin synkkämielinen ensivaikutelma on pelkkää ulkokuorta, sillä levyn sisällä sykkii tsemppaava sydän.

Mitäs tästä nyt sanoisi. Jujun uusi levy on ehkä vähän liian hippiä mun makuuni. Tykkään enemmän vanhoista levyistä. Allaolevasta linkistä pääsee kuuntelemaan uuden levyn kokonaisuudessaan.

Juju - Matkalla kadotukseen koko levy | YLEX | YleX Areena | yle.fi
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitäs tästä nyt sanoisi. Jujun uusi levy on ehkä vähän liian hippiä mun makuuni. Tykkään enemmän vanhoista levyistä.

Täysin sama. Sekavuudesta Selvyyteen oli huikea ja sitä tosiaan kuuntelen toisinaan vieläkin. Mustavalkosta oli ihan jees, vaikka hippiromantiikka läpi jo paistoikin. Kuitenkin muutama helmi ja hyvät featit. Tää uusin on sitten tosiaan vähän liian hippiä. Artisti kehittyy, ei siinä, mutta seuraava levy jää ainakin multa jo todennäköisesti ostamatta. Hieno artisti kuitenkin.

Mulla on ollut muutaman päivän tehosoitossa Bullen 2010 julkaistu Äidinkielel, löytyy myös Spotifysta. Pakko sanoa, että tuo sälli osaa asiansa. Suosittelen.
 

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Tykkää Cheekin musiikista tai ei, niin silti pakko myöntää, että on se vaan kova äijä. Kaksi jäähallikeikkaa loppuunmyyty. Ensimmäiseen meni vajaa tunti, toiseen 20 minuuttia! Muutaman kerran Cheek tullut livenä nähtyä, ja vaikka ei sitä musiikkia kotona kuuntele, niin kyllä osaa ottaa yleisönsä loistavasti haltuun.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tykkää Cheekin musiikista tai ei, niin silti pakko myöntää, että on se vaan kova äijä. Kaksi jäähallikeikkaa loppuunmyyty. Ensimmäiseen meni vajaa tunti, toiseen 20 minuuttia! Muutaman kerran Cheek tullut livenä nähtyä, ja vaikka ei sitä musiikkia kotona kuuntele, niin kyllä osaa ottaa yleisönsä loistavasti haltuun.

En halua olla ilon pilaaja mutta olisiko tähän myyntiin jokin vaikutus Nelosella pyörineessä musiikkiohjelmassa?

Ei se poista tosi asiaa että kaksi jäähallikeikkaa on myyty mutta ajan ennemminkin sitä takaa että tv:llä on ihmeellinen vaikutus, eiköhän jokainen artisti tuosta show:sta vähintään triplaa katsojamäärät muutamille seuraaville keikoille.

Elastinenkin saanut myös hetkua pari kautta VoF tuolissa itsensä koko kansan Elastiseksi joten taitaa pukata sieltäkin kohta jäähallikeikkaa ja ikäjakauma keikalla vauvasta vaariin.

Tämä on siis vain hieno asia että ihmiset löytää keikoille mutta ei sovi unohtaa mistä se menestys yht'äkkiä syntyy.

_
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Onhan tämä genre ollut aina niin pitkällä ohi-sektorissa, kuin olla ja saattaa, mutta Petri Nygård räjäytti pankin tässä männä viikonloppuna. Ehkä kyseisen, suomalaista juoma- ja seurustelukulttuuria luotaavan artistin tuotanto vaatii toimiakseen junttiketjun mukaiset olosuhteet eli sen laskettelukeskuksen ja erittäin-after skit, mutta hauska keikka oli ja sen voin ihan avoimesti jopa myöntää, genrestä edelleenkään sen enempää välittämättä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös