Suomi rap

  • 772 459
  • 3 818

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
No Pääkköset on kuin kopio Beastie Boysista, mutta paljon, paljon huonompi. Beastie Boyshan oli muuten aluksi hardcore punkkia tekevä bändi kunnes siirtyivät räppiin.





Tästä vähän OG suomiräppiä. No ei ihan ole tietystikkään räppääminen yhtä sujuvaa kuin aikalaisillaan Yhdysvalloissa. Toki Raymond Ebanks esim väänsi kanssa kasarin lopussa jo räppiä täällä.

Juu, en nyt verrannu Pääkkösii Beastie Boysiin, vaan et niitä lienee kuunneltu.
Kuitenkin mun mielestä pesee nykyräpin ”asenteen” ja ”julistamisen” rosoisuudellaan mennen tullen. Itseäni lämmittää myös soitanta.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tuo Silkinpehmeen biisi vei itseni Joniveljen maailmaan ja rakastan kyllä äijän tapaa ilmaista asiansa. Pohdiskeleva, sopivan kryptinen ja kuitenkin aina on sitä smoothia terroristereo-otetta. Biitit myös lähes poikkeuksetta tukee asiaa.

Räppikentän rauhallisin karisma tasoa päällikkö.

"Matrix puhu totta, sinä, minä ollaan lukuja"






 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Vielä vähän JKl menoa.

Aren Niinku Me toimii kyllä hyvin ja harmi kun ei koskaan lähtenyt mittaamaan isommin markkinoille. Juuri tällaiset biisit iskee Arelta kun sitä agressiivista battlemenoa tai löysää flexailua kuullut niin paljon.

"Miten miehet on neitejä, neidit on horoja(vitun äijä)/".

Taisi olla pientä ojennusta Gettomasankin suuntaan.


 
Viimeksi muokattu:

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Vielä vähän JKl menoa.

Aren Niinku Me toimii kyllä hyvin ja harmi kun ei koskaan lähtenyt mittaamaan isommin markkinoille. Juuri tällaiset biisit iskee Arelta kun sitä agressiivista battlemenoa tai löysää flexailua kuullut niin paljon.

"Miten miehet on neitejä, neidit on horoja(vitun äijä)/".

Taisi olla pientä ojennusta Gettomasankin suuntaan.




Are on oma lempiräppäreitä. Riimit tulee suusta vaivattomasti, kuin juna puksuttaa raiteellaan, läpät on yleensä hyviä ja diggaan äänestä. Ei tää parasta ollut mutta toimii aina.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Are on oma lempiräppäreitä. Riimit tulee suusta vaivattomasti, kuin juna puksuttaa raiteellaan, läpät on yleensä hyviä ja diggaan äänestä. Ei tää parasta ollut mutta toimii aina.

Olen aina vähän kiiskenä vastarannalla ja Aren sekä Gettomasan kohdalla sytyn aina kun molemmat ovat sen battle-asenteen tai överin uhon ulkopuolella. Olkoon nyt vaikka tuo Niinku Me tai Kuulokkeet esimerkkeinä mistä sytyn. Osaaminen niin kovaa tasoa kummallakin.

Sonnin Taacassa aikoja sitten puhuttiin episodi(lowkey) biisistä ja tuo on kyllä kovinta Jyväskylää vieläkin. Rekami naulaa versen tehtaan takuulla ja Are toimii, mutta vittu kun olisi vetänyt rennommin ja tuolla rennolla kuittivihkolinjalla. Tämän huomioivat Taacassakin.

Tässä vielä biisi. Joosu J kruunaa biisin kertosäkeessä.


 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tullut taas palailtua vuoden 2005 nurkille ja kylläpä yllätti silloisen Matinpojan Pojan Tarina rieska. Toki tuotanto on ajankuvaa ja räppärikin hätäisesti 18. Näköjään mikseristä löytyy yhä levyn sämpleri ja nätisti on haettu biitteihin 50 centin ja Gamen biisin biittiä sekä 8 mile biittiä. Eli muutoin ihan tuota silloista aikaa kestävää biittitasoa rikastettu parilla täsmäosumalla.

Paineet on kyllä oikeasti biisi joka kaikessa kliseisyydessään kuvaa hyvin mitä itsekin koki tuolloin 18 vuotiaana. Hirveä kiire elää ja paineet kantaa vastuuta sekä edetä.





Ja isketään tähän vielä yksi legendaarinen 2000-luvun alusta. Tämä Laviksen biisi kyllä potki kovaa kun tiesi millainen sikalinjailija kyseessä. Nostalgiatrippi ja onhan se omakin isäkin ollut huolissaan mitä ZayWest aikoinaan puuhaili.


 
Viimeksi muokattu:

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
@ZayWest Chosen One oli 2v mun kuunnelluin levy ja Kuulokkeet mieletön feelgood kesäbiisi, levyn parhaita ellei paras kipale. Sen jälkeen ja varsinkaan nykyään Massa en kuuntele, esim uusin MINÄ ME huutelu kun lähtee soimaan vaihtuu radiokanava.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
@ZayWest Chosen One oli 2v mun kuunnelluin levy ja Kuulokkeet mieletön feelgood kesäbiisi, levyn parhaita ellei paras kipale. Sen jälkeen ja varsinkaan nykyään Massa en kuuntele, esim uusin MINÄ ME huutelu kun lähtee soimaan vaihtuu radiokanava.

Se on tuo räpin kiertokulku monesti tuollaista. Uran alussa uhotaan miten muut tekevät radiohittipaskaa ja hyötyvät isoista koneistoista. Itse et ikinä sortuisi moiseen.

Sitten alat saamaan suosiota, sainaat kaupallisesti jopa parhaimmalle alustalle(JVG, PME), julkaiset kovan levyn ja yhtäkkiä oletkin juuri niiden haukkumiesi asioiden äärellä ja nautit samoista eduista.

Sitten oletkin jo julkaisemassa kalamiestä ja yökyläilet Maria Veitolan kanssa.

Gettomasan kohdalla arvostan sitä että edelleen löytyy faneja jotka ostavat sen että hän tekee aidointa kamaa ja muut ovat paskaa. Vaikka fakta on se että hän kulki huipulle ihan samoilla viihdebisneksen lainalaisuuksilla. Aina voi julistaa miten teki erilaisia biisejä kuin muut, mutta tuo ei muuta sitä miten JVG esimerkiksi avasi ovia sekä ylläpiti näkyvyyttä ja huolehti resursseista.

Yksi 2010-luvun taitavimmin brändätyistä räppäreistä ja tuo on kiehtovaa sekä samalla rasittavaa. Ja siksi niin menestynyttä.

Lopuksi sitten varmuuden vuoksi todettava että kyseessä on perkeleen kova räppäri ja onneksi biisikirjastosta voi valita omat suosikit ja sivuuttaa kuuntelusta turhan kuran.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Pakko heittää Rekamilta 10 vuoden takainen biisi. On kyllä jopa skandaalimaisen itsevarma ote hiljaisella karismalla ja jonivelityyppinen asian ilmoitus. Kuten tuottajaräppäreille kuuluukin. Ja kyllähän Rekami puheita lunastanut ja tämän tyyppinen uhoilu sopii äijälle.


 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti




Toimiipa hyvin tämä biisi! Tosin Urho Ghettonen eli nykyään Sonny nimellä räppäävä on menny mielestäni paljon alaspäin! Onkohan tämä toinen eli Nurmee sama jäbä kuin Jones? No tässä tätä toistakin heppua on ihan miellyttävä kuunnella.


Nyt hävettää kun en saa biisiä päähän. Kukas muu tuohon biittiin onkaan räpännyt? Joku ihan naurettavan tuttu, mutta nyt lyö tyhjää. Ainakin samplepätkä ollut jollakin tuosta.


Mutta ei siinä. Nätisti biitti hallussa ja räpit toimii.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Nyt hävettää kun en saa biisiä päähän. Kukas muu tuohon biittiin onkaan räpännyt? Joku ihan naurettavan tuttu, mutta nyt lyö tyhjää. Ainakin samplepätkä ollut jollakin tuosta.


Mutta ei siinä. Nätisti biitti hallussa ja räpit toimii.

No vastataan nyt itselleni. FP tosiaan ja kyseessä Jypinkylä 3. Tosiaan alussa tuo.

Heitetään nyt "kulttuurin omimista" ja se oikeasti hyväkin Jypinkylän biisi.






 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Mä olin ihan varma, että tuo on joku jenkkibiitti, mutta ilmeisesti on tuon Nurmee nimisen kaverin tekemä kuitenkin.

FP oli kova juttu tuossa 2010-luvun alussa Jyväskylässä ja tuo Jypinkylä 2(Black and yellow) oli mestaruusvuonna 2012 kova biisi. Hallissa ei toki pahemmin soitettu, koska tekijänoikeudet. Onneksi mestaruusjuhlissa soi.

Tuo 3 ei enää niin iskenyt.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
FP oli kova juttu tuossa 2010-luvun alussa Jyväskylässä ja tuo Jypinkylä 2(Black and yellow) oli mestaruusvuonna 2012 kova biisi. Hallissa ei toki pahemmin soitettu, koska tekijänoikeudet. Onneksi mestaruusjuhlissa soi.

Tuo 3 ei enää niin iskenyt.

Joo mä jostain syystä vihasin näitä biisejä kyllä ihan hirveästi. :D Ihan mukavaa nostalgiaa kuitenkin nämä. :) Tosin ilmeisesti ton biitin onki tehny Aleksi Nurmi, niin tiedä nyt onko se sitten tuo Nurmee vai joku ihan muu.

No ainakaan Joneksen kanssa tällä ei oo mitään tekemistä niin kuin aluksi kuvittelin!
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Joo mä jostain syystä vihasin näitä biisejä kyllä ihan hirveästi. :D Ihan mukavaa nostalgiaa kuitenkin nämä. :) Tosin ilmeisesti ton biitin onki tehny Aleksi Nurmi, niin tiedä nyt onko se sitten tuo Nurmee vai joku ihan muu. Gettomasalla oli ainakin videoita kuvamaassa Aleksi Nurminen niminen kaveri, mutta niinkö lienee sama tyyppi. :D

FP teki yleisesti paljon JKL-flexaamista ja itse arvostan tuota yhä. Ja kyllähän noissa tuotantoarvot oli oikeasti kovia ihan biisejä sekä videoita myöten. Eli eipä ihme jos ura jatkunut joillakin vielä.

Ja myönnä pois, kyllä tuollainen oman suosikkijoukkueen ja kaupungin ylistys vielä mestaruusvuonna maistuisi. Eli tuollainen Jypinkylä 2.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös