@ZayWest Chosen One oli 2v mun kuunnelluin levy ja Kuulokkeet mieletön feelgood kesäbiisi, levyn parhaita ellei paras kipale. Sen jälkeen ja varsinkaan nykyään Massa en kuuntele, esim uusin MINÄ ME huutelu kun lähtee soimaan vaihtuu radiokanava.
Se on tuo räpin kiertokulku monesti tuollaista. Uran alussa uhotaan miten muut tekevät radiohittipaskaa ja hyötyvät isoista koneistoista. Itse et ikinä sortuisi moiseen.
Sitten alat saamaan suosiota, sainaat kaupallisesti jopa parhaimmalle alustalle(JVG, PME), julkaiset kovan levyn ja yhtäkkiä oletkin juuri niiden haukkumiesi asioiden äärellä ja nautit samoista eduista.
Sitten oletkin jo julkaisemassa kalamiestä ja yökyläilet Maria Veitolan kanssa.
Gettomasan kohdalla arvostan sitä että edelleen löytyy faneja jotka ostavat sen että hän tekee aidointa kamaa ja muut ovat paskaa. Vaikka fakta on se että hän kulki huipulle ihan samoilla viihdebisneksen lainalaisuuksilla. Aina voi julistaa miten teki erilaisia biisejä kuin muut, mutta tuo ei muuta sitä miten JVG esimerkiksi avasi ovia sekä ylläpiti näkyvyyttä ja huolehti resursseista.
Yksi 2010-luvun taitavimmin brändätyistä räppäreistä ja tuo on kiehtovaa sekä samalla rasittavaa. Ja siksi niin menestynyttä.
Lopuksi sitten varmuuden vuoksi todettava että kyseessä on perkeleen kova räppäri ja onneksi biisikirjastosta voi valita omat suosikit ja sivuuttaa kuuntelusta turhan kuran.