@Fiftie
Kyllä Urbaanilegendaan kannattaa tutustua ja varsinkin vanhaan tuotantoon. Jotenkin todella ohi nukuttu remmi kun nostetaan Jyväskylän räppiä nykyään esiin. Ikään kuin Are ja Rekami olisivat The thing olleet alussa. Toki Gettomasa nauroi että juuri baari-ikäisenä uhosi Jonille että pistä nimi muistiin.
Heitetään vielä yksi biisi Rivien Välistä. Edes Toisen Kanavan vierailu ei pilannut tätä biisiä.
Joo kyllä mä vanhaa Urbaanilegendaa oon välillä kuunnellu, mutta uusia biisejä en oo vieläkään ottanu haltuun.
Tässä on kyllä hyvä esimerkki miksi kuuntelen vanhempaa UL-matskua ja jopa Elan Elaksis Kiveä. Saati Punainen Tiili jne.
Voin olla vanha fossiili, mutta tämä biisi myös todistaa miksi Eminemiä tarvitaan vielä maailmalla. Tähän biisiin haettu ihan asiallista biittiä, mutta tuo räppääminen on ihme nollamuminaa ja jopa viitekehyksessä alimman riman alta menoa.
Kunpa junnut jaksaisi skarpata edes vähän. Ei ne omankaan nuoruuden tekijät alkuunkaan aina loistaneet, mutta useat halusivat nostaa rimaa ja keskinäinen kilpailu pakotti tason nostoon.
Nyt on rasittavan kuuloinen biisi. Ei tuu kyllä varmaan toista kertaa enää kuunneltua. Elastisen verse ei paljoa auttanut. En oo koskaan ymmärtänyt tämän Areksen hehkutusta.
Muistan kun joskus näin ton UL:n rivien välistä lätyn levykaupassa ja ostin sen oikeastaan vain kansien takia. En periaatteessa tiennyt kokoonpanosta (muuta kun et joniveli tekee hyviä biittejä) , saati levystä mitään mutta niin vain levy tarttui mukaan ja hyvä niin.
Monta kovaa biisiä levyllä, mm käärmeet, reppaa niinku mä, solvaamisen jalo taito, taulu, syntymisen sävelet..oikeestaan riippuu niin paljon omasta fiiliksestä mikä raita uppoo milloinkin parhaiten. Mutta kaiken kaikkiaan erittäin kova kokonaisuus.
Just tänään kuuntelin Ezkimon (Sumon) viimeistä levyä ja alla olevaa biisiä. Ja kun kuuntelin tuon Areksen ja Elan biisin niin voi voi.
On kyllä Ezkimo saanut hyvin räpit kasaan kun oikeastaan jo Vaa Ämsee(2004) oli jo ihan päihteillä puhekyvynkin lähes tuhonneen räppärin teos. Aina Ezkimo niiden rdnrf-paskojenkin aikaan sai osumia aikaan. Onhan siellä jokin ajatuspolku kuitenkin aina toiminut ja harmi kun Terroristereo ei koskaan erottunut omilleen kunnolla.
Rauha silti hänelle ja kyllä herra itselleni yhden ikivihreän jätti. Yläasteella tuli kuultua ja jotenkin tajusi että tämä jää muistiin. Biisin Maija oli sitten omalla tavallaan Ezkimon kohtalo.
Uutta materiaalia tulossa? Parempi olla hyvää.
Onko tuolla toisaalta väliä kun Gettomasakin on paljastunut ihan tavalliseksi kuolevaiseksi laskelmoidun brändin kanssa ja edelleen halutessaan kova räppäri. Brädi oli kyllä jo hyvissä ajoin kartalla ettei tuossa nk. aitousmissiossa mitään fillaria uusiksi keksitty. Sitä samaa mitä moni tehnyt, mutta Gettomasa myi bluffia pidempään.
Ja nämä sanat tätä nykyä posina. Itse kyllä toivoisin että Gettomasa pudottaisi biisikaupalla sitä rakkautta lajiin. Tuossa hän on minusta paras ja Liivikin vieraana silmät hohtivat kun puhui räppinörttiydestä.
Tuota minulle, kiitos. Ja Ruubenin ehdoilla tuotannon suhteen. Tietty.
Joo toivottavasti taustalla ois nimenomaan Ruuben, mutta kyllä siellä taitaa myös MDS olla samalla.
Niinkuin sanoit, taisi mies olla sekaisin kun tätä levyä teki, ja sen kyllä huomaa/kuulee.
Uutta materiaalia tulossa? Parempi olla hyvää.
Kuvassa on mukana Lyttä (joka oli mukana tuottamassa tuota Veli mä vannon -kappaletta) ja kuvaan on merkattu Ruuben, MDS ja GoodJobLarry, joten siitä pystyy varmaan aika hyvin päättelemään, että ketkä ovat olleet mukana tekemässä uutta tuotantoa. Eniten tässä pelottaa se, että William oli käynyt kommentoimassa Gettomasan kuvaa. Siinä vaiheessa jos tuo kaveri ja Gettomasa ovat samalla biisillä, niin menee itselläni maku ihan kokonaan tuohon touhuun.
Veikkaan edelleen, että sieltä on tulossa drill-tyyppistä matskua. Masa on kuitenkin pitkään puhunut fiilistelevänsä paljon UK-räppiä ja kun tuo Suomen drill-skene on edelleen ihan onneton, niin tuossa olisi kaupallisesti myös hyvä rako olla ensimmäinen suomalainen, joka onnistuu tekemään hyvää drilliä. Veli mä vannon sai kuitenkin kaupallisestikin ihan hyvän vastaanoton, vaikka tuo Lukaksen hermostuminen tietenkin auttoi asiassa. Huhujen mukaan tässä olisi joku uusi biisi, mutta saa nähdä.
Se linjahan olisi jo aika kova tuon ensimmäisen biisin tapaisena. Tuon toisen taas voisi jättää jonnekin sinne räkäläkaraoken itkuvirsi osastolle.Tuli vaihteeksi vähän silmäiltyä Lauri Haavia ja perkele kun kaveri löytäisi linjansa näiden kahden biisin välistä.