Mikko Koivu, Riku Hahl, Tommi Santala, Esa Pirnes, Jari Viuhkola, Ville Leino. Mielenkiintoisen näköinen sentterikatras kyttää paikkaa kisoihin.
Ensimmäinen, Koivu, on täysin selvä valinta ja Hahl ehkä paras ja turvallisin vaihtoehto rikkovaan ketjuun. Santalan kausi oli surkea, liekö liike nyt vetreämpää?
Esa Pirnes, wtf? Saunakaveri, kapteeniainesta vai mustaa magiaa? Ensin pelasi ihan ok kevään puolivälierissä tippuneen joukkueen kakkossentterinä, sitten ilmoittikin pokkana tavoittelevansa NHL-sopimusta. Jos nyt valitaan kisoihin niin jonkun täytyy ottaa mua kädestä, käyttää lääkärillä ja näyttää heti Essi sellaisena kuin se oikeasti on. Mä olen vuosia rakentanut rinnakkaistodellisuutta, jossa Pirnes esiintyy hyvänä kommentaattorina, fiksuna tyyppinä ja ehkä, myönnetään, hitusen keskitasoa parempana liigasentterinä.
Jari Viuhkola, mjaa... Edellisissä kisoissa odotukset mulla korkealla ja tuloksena siitä ainakin lievä pettymys. Ei uskaltanut ottaa tai saanut otettua vastuuta, pelasi ylivarovaisesti väläyttäen pari kertaa. Puolustukseksi voi sanoa, että Viuhkola ei ole mikään normihyökkääjä vaan pelaaja, joka pärjää hyvällä pelisilmällä ja mailatekniikalla sekä rikkomalla tavallisia pelitapoja, pelaamalla ikään kuin vastakarvaan. Piku pelaa vähän kummallisesti muun muassa puolustaen erittäin alhaalla linjan takana ja ollen yleensä ensimmäisenä hakemassa kaverin lyömää päätykiekkoa. Hyökkäyspäässä kiekkoa pitäessään pärjää parhaiten sellaisten kavereiden kanssa, jotka eivät pyöri jaloissa vaan osaavat tehdä kentällä tilaa itselleen ja muille. Ei mikään mutkattomasti sovitettava yhtälö maajoukkueeseen. Tarvitsee ehdottamasti vastuuta ja sopivat ketjukaverit, jos on valmis vastuuta ottamaan. Pelaa nollanollaa melko hyvin, mutta toivottavasti ymmärtää itsekin että mahdollisesti tulevalla komennuksella tehoja odotetaan nimenomaan hyökkäyspäässä.
Ville Leino? Ihan hyvät vibat mulla tästä kaverista. Kokonsa ja fysiikkansa puolesta tie periaatteessa auki pitemmälle kuin esim. Viuhkolalla näistä muista kanditaateista M. Koivu poislukien puhumattakaan. Olisi kuitenkin todella yllättävä veto Westerlundilta näin finaalisarjankin jälkeen valita kiekkoa rakastava valkoisilla luistimilla kurvaillut maajoukkuekuviossa kokonaan vihreä taituri kisoihin. Toki, jokuhan sinne pitää Pirneksen tilalle valita..?