Olipahan taas todellinen vitutuskamppailu. Ilman näitä paria tuomarivirhettä Suomi olisi homman hoitanut. Sen ekan vielä ymmärtää, että nähtiin tilanne väärin, mutta se lopun Sjölundin tilanne oli kyllä aivan käsittämätön. Siinä ei ollut paitsio lähelläkään. Miten voi noin vituilleen nähdä linjamies tilanteen?
Mutta itse asiaan. Ihan hyvät mahdollisuudethan Suomella on kisoihin. Tai hyvät ja hyvät, mutta jos nyt oletetaan, että kotona kaatuu Azerit niin silloin "riittää" vierasvoitto Portugalista. Onhan se mahdollinen, ihan hyviä pelejä Suomi on pelannut vieraissa. Jospa se voitto sitten tulisi kerrankin siinä tärkeimmässä pelissä.
Koska nythän siis jos realistisesti katsotaan näitä jäljellä olevia pelejä, niin voin sanoa, että Serbia ei takuulla ota 9 pistettä jäljellä olevista peleistään. Luulen sen kaatuvan jo ensi keskiviikkona Bakussa Azereita vastaan. Ei todellakaan helppo peli. Viimeistään Puolalle menettää pisteitä.
Portugalin on nyt voitettava Kazakstan keskiviikkona vieraissa, ei helppoa mutta eiköhän sieltä voitto tule. Armenian se kyllä hoitaa kotonaan. Sitten se ratkeaa siihen peliin Suomea vastaan.
Puolalla on Belgia kotona ja Serbia vieraissa. Vaikeita pelejä molemmat, mutta ottanee 4 pinnaa tai joka tapauksessa tuo nykyinen pistejohto kyllä riittää.
Puola voidaan siten jättää näiden spekulaatioiden ulkopuolelle.
Todennäköisin skenaario siis on minun mielestäni, että ennen viimeistä kierrosta Puola on varmistanut lohkovoittonsa tai ainakin kisapaikkansa, Serbia on tipahtanut kokonaan ja Portugalilla on kolme pistettä Suomea enemmän, jolloin Portugali-Suomi ottelun voittaja on kisoissa (ja tasurilla myös toki POR).
Eli kuka sanoi, että kisahaaveet ovat menneet? Yksi kova peli olisi voitettava. Se riittäisi.