Suomen presidentinvaalin 2024 liveseuranta

  • 132 445
  • 3 006

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Pitää DJ Pexin heittää live-keikka, niin tippuu kaikenmoiset Stubbit kärryiltä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Stubbilta liki täydellinen suoritus. Haavisto ei ole huono ehdokas, mutta ei vaan riitä.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Kylläpä Stubb on parantanut edellisestä tentissä, jossa jäi lopussa Haaviston jalkoihin. Tämä ilta meni todella selkeästi Stubbille.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Äänestin ekalla kierroksella Olli Rehniä ja lähdin puhtaalta pöydältä 50-50 toiselle kierrokselle. Päätin antaa ehdokkaille tilaisuuden tehdä minuun vaikutus. Nyt nähdyn jälkeen todennäköisyyteni äänelle: Stuɓb 55, Haavisto 45. Varsinkin turvallisuuspolitiikassa Stubb oli suvereeni tänään.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä väittelyssä Stubb pystyi parantamaan next levelille. Haavisto oli totutun hyvä, mutta kun Stubb otti otteen, Haavisto oli ikäänkuin vähän yllätetty, ja jäi vähän alakynteen. Nyt näytti siltä, että Stubb oli paremmin valmistautunut tähän tenttiin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Stubbilta liki täydellinen suoritus. Haavisto ei ole huono ehdokas, mutta ei vaan riitä.
Haavisto vaikuttaa jollain tavalla liian pehmeältä näissä tenteissä. Eikä se nyt sinänsä ole huono asia, tuollainen rauhallinen diplomaatti on ihan hyvä lähtökohta presidentille, mutta valitettavasti näissä tenteissä tuo tietynlainen pehmeys on heikkous. Stubbilla löytyy tarvittaessa sitä ns. särmää paljon enemmän ja senkin avulla Haavisto saadaan näyttämään heikommalta, vaikka varsinaisesti asiasisällössä ei mitään kovin isoja eroja tulisikaan.
 

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Hämmästelen että näiden kahden veljeksen välillä voi asettua ehdottomana jompaan kumpaan leiriin. Ihan samoja juttuja nämä isossa kuvassa puhuvat. Taitaa siis henkilövaaleista huolimatta taustalla monella painaa eniten puoluetausta. Mitään uutta eroavaisuutta ei tässäkään löydetty, vanhat kosmeettiset erot käytiin läpi, jälleen.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Hämmästelen että näiden kahden veljeksen välillä voi asettua ehdottomana jompaan kumpaan leiriin. Ihan samoja juttuja nämä isossa kuvassa puhuvat. Taitaa siis henkilövaaleista huolimatta taustalla monella painaa eniten puoluetausta. Mitään uutta eroavaisuutta ei tässäkään löydetty, vanhat kosmeettiset erot käytiin läpi, jälleen.
Eri. Mä voisin äänestää kumman vaan puoluetta, en lähtökohtaisesti tunne kumpaakaan kohtaan enempää sympatiaa. Mutta kyllä Stubb vaan oli vakuuttavampi, erityisesti turvallisuusasioissa otti tiukempia kantoja mikä tässä maailman ajassa ei ole huono.

Ps. 12 vuotta sitten muuten äänestin toisella kierroksella Haavistoa, kun Niinistö valittiin.
 
Haavisto vaikuttaa jollain tavalla liian pehmeältä näissä tenteissä. Eikä se nyt sinänsä ole huono asia, tuollainen rauhallinen diplomaatti on ihan hyvä lähtökohta presidentille, mutta valitettavasti näissä tenteissä tuo tietynlainen pehmeys on heikkous. Stubbilla löytyy tarvittaessa sitä ns. särmää paljon enemmän ja senkin avulla Haavisto saadaan näyttämään heikommalta, vaikka varsinaisesti asiasisällössä ei mitään kovin isoja eroja tulisikaan.

En sanoisi niinkään pehmeä, itsestäni Haavisto on vaikuttanut jo pitemmän aikaa jotenkin kireältä. Ehkä se korostuu kun vertailukohtana on juuri Stubb, voi olla että kyse on itse asiassa enemmänkin luonne-erot.
Stubbin kohdalla taas arveluttaa "epäpresidentillinen" impulsiivisuus, tässä tentissä sitä ei kyllä juurikaan esiintynyt.
 

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Eri. Mä voisin äänestää kumman vaan puoluetta, en lähtökohtaisesti tunne kumpaakaan kohtaan enempää sympatiaa. Mutta kyllä Stubb vaan oli vakuuttavampi, erityisesti turvallisuusasioissa otti tiukempia kantoja mikä tässä maailman ajassa ei ole huono.

Ps. 12 vuotta sitten muuten äänestin toisella kierroksella Haavistoa, kun Niinistö valittiin.
Minun kirjoissani suomesta ei tule yhtään parempi tai huonompi maa huolimatta siitä kumman valitsemme presidentiksi. Molemmisa on toki minunkun mielestäni miinuksia ja plussia, mutta mun excelissä ne menee jotakuinkin tasan.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Minun kirjoissani suomesta ei tule yhtään parempi tai huonompi maa huolimatta siitä kumman valitsemme presidentiksi. Molemmisa on toki minunkun mielestäni miinuksia ja plussia, mutta mun excelissä ne menee jotakuinkin tasan.
En ole tästä eri mieltä. Kommenttini liittyi lähinnä siihen, että mielipiteeseen ehdokkaista painaisi puoluetausta. Ei ainakaan mulla paina.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: otus

Analyzer

Jäsen
Hyvinhän Stubb vetää, mutta yksi asia kyllä ärsyttää.

Kyllä Kokoomuksen presidenttiehdokkaan pitäisi uskaltaa asemoitua hallituksen talouspolitiikan kannattajaksi. Stubb on tunnetusti talouspoliittisesti erittäin oikealla ja nyt tämä joka suuntaan kumartelu ja nuoleskelu aiheen tiimoilta on vaivaannuttavaa kuunneltavaa.

Hallis ja Essayahkin sen kyllä osasivat ilmaista hallituspuolueita edustavien puolueiden ehdokkaina.
 

molari

Jäsen
Haavisto vaikuttaa jollain tavalla liian pehmeältä näissä tenteissä. Eikä se nyt sinänsä ole huono asia, tuollainen rauhallinen diplomaatti on ihan hyvä lähtökohta presidentille, mutta valitettavasti näissä tenteissä tuo tietynlainen pehmeys on heikkous. Stubbilla löytyy tarvittaessa sitä ns. särmää paljon enemmän ja senkin avulla Haavisto saadaan näyttämään heikommalta, vaikka varsinaisesti asiasisällössä ei mitään kovin isoja eroja tulisikaan.

Jotenkin aran, väsyneen ja alistuneen näköinen Haavisto oli, kun käveli sisään studioon, ehkä ikä painaa ja takaraivossa jyskyttää, taasko tulee kakkossija.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hyvinhän Stubb vetää, mutta yksi asia kyllä ärsyttää.

Kyllä Kokoomuksen presidenttiehdokkaan pitäisi uskaltaa asemoitua hallituksen talouspolitiikan kannattajaksi. Stubb on tunnetusti talouspoliittisesti erittäin oikealla ja nyt tämä joka suuntaan kumartelu ja nuoleskelu aiheen tiimoilta on vaivaannuttavaa kuunneltavaa.

Hallis ja Essayahkin sen kyllä osasivat ilmaista hallituspuolueita edustavien puolueiden ehdokkaina.

Varmaan näkökulmaeroja, mutta mun silmissä Stubb firenzeläisen(?) yliopiston professorina on täysin eri asemassa kommentoimaan nykyisen hallituksen touhuja kuin ministeri Räsänen tai puhemies Halla-aho. Stubbilla tuskin on ollut minkäänlaista roolia hallitusneuvotteluissa tai nykyisen hallitusohjelmassa.
 

Analyzer

Jäsen
Varmaan näkökulmaeroja, mutta mun silmissä Stubb firenzeläisen(?) yliopiston professorina on täysin eri asemassa kommentoimaan nykyisen hallituksen touhuja kuin ministeri Räsänen tai puhemies Halla-aho. Stubbilla tuskin on ollut minkäänlaista roolia hallitusneuvotteluissa tai nykyisen hallitusohjelmassa.

Ei presidenttiehdokkaan tarvitse olla sitoutunut puolueensa harjoittamaan politiikkaan, mutta kyllä sen mielipiteensä voi silti uskaltaa sanoa.

Tämä oli minulta oletus, että hallituksen politiikka on Stubbille kuitenkin mieleistä ottaen huomioon taustapuolueensa sekä oman uransa kotimaan politiikassa. Jos hän on muuttanut ajatuksiaan, niin yhtä hyvin hän voisi senkin kertoa.

Tulee sitten kampanjoimaan Firenzestä saakka tai ei, se on tässä kohtaa toisarvoista.

Minusta näissä tenteissä(myös ensimmäinen kierros) on erittäin paljon väistelty asioita sillä perusteella, että jokin asia ei kuulu presidentin tehtäväkentälle. Kyllä ehdokas voi silti mielipiteensä kysyttäessä kertoa.
 
Hallis = Halla-aho
Hjallis = Harkimo

Totta,tämä oli selvä lapsus. Olisihan tuo pitänyt huomata, olen toki monet kerrat nähnyt Halla-ahoa kutsuttavan Hallikseksi. Ja eihän se J-Hallis eli Harkimo edes ole hallituksessa.
Et sitä tietenkään näe, mutta nostin juuri kaksoisvirheen merkiksi molemmat käteni kohti kattoa.
 

rpeez

Jäsen
Jotenkin aran, väsyneen ja alistuneen näköinen Haavisto oli, kun käveli sisään studioon, ehkä ikä painaa ja takaraivossa jyskyttää, taasko tulee kakkossija.
Minun on vaikea uskoa, että sillä kropan ryhdillä on kiskottu omakehuttuja öisiä hiihtolenkkejä kovinkaan pitkällä kaavalla.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Odotin Ivalon miestä ja ”älä hyvä mies myy”-kommenttia. Peksillä lipsuu.

Vaaliväsymys iski kaikkiin. Toimittajiin, ehdokkaisiin ja katsojiin. Ei oikein jaksa enää. Loppuis jo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös