pasil kirjoitti:Ja Tamperehan tippui kisasta pois juuri infrastruktuurin puutteiden takia.
DAF kirjoitti:Tampere tippui kisasta, koska ei hakenut rallia lainkaan.
Schwalbe kirjoitti:Nyt menee ohi. Mitähän se sellainen rallin tarvitsema infrastruktuuri on mitä Jyväskylästä löytyy mutta Tampereelta ei?
Jyväskylän seutuvilla järjestettävä MM-ralli on hukkumassa omaan mahdottomuuteensa. Lippujen hintoja hilataan ylöspäin kiihtyvällä tahdilla ja samanaikaisesti väenpaljous estää monipäivälipun hankkineita näkemästä enempää kuin max. kolme erikoiskoetta per päivä. Vastikkeeksi 12 euron erikoiskoelipulle pääset rämpimään raivaamattomaan kaseikkoon ja maksamaan pysäköintipaikasta kahden kilometrin päässä pätkästä 5 euroa. Onko tässä mitään järkeä?
Schwalbe kirjoitti:No järjestävät seurathan sen rallin järjestävät, eikö? Taitaapa nyt vaan olla niin, että Jyväskylän seudun autourheiluseurat pitävät ralliaan itsestäänselvyytenä, ja nähdäkseni juuri tämä on johtanut siihen, että kalliiden lippujen vastikkeeksi saat rämpiä raivaamattomassa kaseikossa...
...Enkä minä niitä kaseikkoja raivaamaan lähde. Se on järjestävän seuran tehtävä. Minä maksan lipustani 12 euroa sen takia, että järjestävä taho tekisi sen puolestani. Vai pitäisikö lippujen hintoihin lisätä vielä erillinen raivausmaksu, sanotaan vaikka 3 euroa?
Schwalbe kirjoitti:Ja jos lippujen hinnat eivät riipu paikkakunnasta, jossa ralli järjestetään, eli toisinsanoen järjestävistä seuroista, niin mistä sitten? Ja vaikka ei riippuisikaan, niin edelleen peräänkuuluttaisin sitä, mitä lipun hinnalla saat. Jyväskylän tapauksessa aika vähän.
Schwalbe kirjoitti:Mitä lehtijuttua muuten lainasit? Mahtoiko mikä aviisi olla kyseessä ja paljonko lehden ilmestymisestä on suurin piirtein aikaa?
pasil kirjoitti:Keskisuomalaisen Ralliliite, päivämäärä 3.8.2005. Ja katkelma Tampereesta johon viittasin:
Tampereella ei ole riittävää infrastruktuuria. Lahden ja Jyväskylän hankesuunnitelmat ovat tasavertaiset. Jos tätä miettisi vain bisneksenä, niin Lahti olisi ainoa vaihtoehto. Mutta me emme ajattele tätä vain bisnesmielessä, Mahonen raottaa
Eiköhän lippujen hinnat määrää AKK eikä järjestävä seura. Joku moottorikerhon jäsen voisi heittää tähän väliin provikan, kuinka paljon lipputuloista jää järjestävän seuran kassaan. Käsittääkseni AKK on myöskin sopinut virvokkeista jonkun toimittajan kanssa ts. nakkikojuissa valikoima on/oli samaa luokkaa. Tänä vuonna jäi valitettavasti rallimakkara syömättä joten en voi vahvistaa kojun valikoimaa.
pasil kirjoitti:Uskallatko kertoa jotain skaalaa tuolle korvaukselle vaikka onkin viimevuotista tietoa?
scholl kirjoitti:mutta on kaksi asiaa, minkä perusteella kisat voisi siirtää:
1) kisajärjestelyt eivät toimi Jyväskylässä (sekin menisi ainakin osittain AKK:n piikkiin)
2) sopivien teiden puute Jyväskylän lähistöllä, mutten jaksa siihenkään uskoa (mielestäni tuo ralli kuuluu Keski-Suomen teille, ei Lahden ympäristöön)
scholl kirjoitti:EDIT: Harmittaa, ettei eka ek ole enää Laajavuori. Kukapa unohtaisi Alenin ja kumppaneiden menoa kaupungin keskustassa. Himos on naurettava ek, itse vaihtaisin sen koska tahansa Laajavuoreen. Ja Ouninpohjan pilkkominenkin kuulostaa ihan perttitouhulta.