Suomen Idols 2012

  • 131 023
  • 595

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
vaikka esim. Heikki onkin siinä suhteessa hieman erilainen - puhtaasti laululliset kyvyt sitten taas porukan huonoimmasta päästä - PAH!

En minä noinkaan sanoisi vaikka tuo viime sunnuntain esitys olikin ehdottomasti heikko laulusuoritus. Tähän saakka Heikki on kuitenkin laulanut erittäin hyvin ja minä laittaisin hänet laulajana sinne parempaan päähän. Ilmeisesti tuo lavalla heiluminen ja esiintymiseen panostaminen vei keskittymisen laulusta ja meni siksi ihan vituiksi viime kerralla.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
En minä noinkaan sanoisi vaikka tuo viime sunnuntain esitys olikin ehdottomasti heikko laulusuoritus. ...

No joo - minä en oikein ole vain saanut selville Heikistä, onko lintu vai kala, mutta tuomaristoa hän vie kyllä aika suvereenisti. Liekö asiaan vaikuttamassa eniten nämä nk. ulkomusiikilliset avut, jotka toki ovat tärkeitä huipulle pyrittäessä - mene, tiedä.
Toiveissa olisi vaikka jo seuraavalla kerralla (tyyli-)puhdasta laulua ja enemmänkin henkistä kuin fyysistä intensiivisyyttä esim. á la Meurman/Lapin kesä.
 

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En minä noinkaan sanoisi vaikka tuo viime sunnuntain esitys olikin ehdottomasti heikko laulusuoritus. Tähän saakka Heikki on kuitenkin laulanut erittäin hyvin ja minä laittaisin hänet laulajana sinne parempaan päähän. Ilmeisesti tuo lavalla heiluminen ja esiintymiseen panostaminen vei keskittymisen laulusta ja meni siksi ihan vituiksi viime kerralla.

No ei se kyllä noin vaikeeta biisiä ois handlannu vaikka oliski keskittyny.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tänään oli työpaikalla kahvitunnin puheenaiheena Idols, VOF jne. ja eräs työkaveri sanoi minusta aika osuvasti tästä Tiina Puskasta. Minähän olen koko ajan sanonut häntä "kollottajaksi" ja aika samoilla linjoilla oli tämä työkaveri kun sanoi että "Tiina Puskan laulua kun kuuntelee niin on kuin kuuntelisi pikkulapsen laulua. Koko ajan laulaa täysin samalla volumella, täysin samalla äänensävyllä ja vielä mahdollisimman lujaa". Kun kävin miettimään esim. jotain Tenavatähti-kisoja niin aika lailla hyvinhän tuo kuvaus kieltämättä osuu kohdalleen. Kyllähän tuo Tiina toki nuotissa pysyy varsin hyvin mutta muuten tuo laulu on juuri sellaista monotonista kollotusta kuten lapsilla.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Tänään oli työpaikalla kahvitunnin puheenaiheena Idols, VOF jne. ja eräs työkaveri sanoi minusta aika osuvasti tästä Tiina Puskasta. Minähän olen koko ajan sanonut häntä "kollottajaksi" ja aika samoilla linjoilla oli tämä työkaveri kun sanoi että "Tiina Puskan laulua kun kuuntelee niin on kuin kuuntelisi pikkulapsen laulua. Koko ajan laulaa täysin samalla volumella, täysin samalla äänensävyllä ja vielä mahdollisimman lujaa". Kun kävin miettimään esim. jotain Tenavatähti-kisoja niin aika lailla hyvinhän tuo kuvaus kieltämättä osuu kohdalleen. Kyllähän tuo Tiina toki nuotissa pysyy varsin hyvin mutta muuten tuo laulu on juuri sellaista monotonista kollotusta kuten lapsilla.
Mutta silti Tiina osaa kuitenkin lavan ottaa haltuun todella paljon paremmin kuin esim. Torsten, vaikka Torsten saundilla sitten Tiinan hakkaakin 100-0. Mutta itse siitä Undo It vedosta tykkäsin ja Tiinalla on mielestäni hyvä asenne tähän touhunu ja osaa myös sen kritiikinkin kuunnella sen näköisenä että oikeasti haluaa kuunnella sen. Jotkut taas ovat niin ylimielisen näköisiä etteivät mitään kritiikkiä kestä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo, ei tuossa Tiinassa tosiaankaan mitään vikaa persoonana ja esiintyjänä ole, mutta tuo laulu kuulostaa kyllä minun korvaani suhteellisen sietämättömältä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jääskeläisen kausi oli todellakin ylivoimaisesti heikoin koskaan, varsinkin Ilkka itse lienee huonoin voittaja koskaan missään Namibiat ja Lichtensteinit mukaan lukien.

Ei tämäkään vuosi kyllä kovin laadukas ole, valitettavasti.

Tuo Jääskeläisen kausi oli mainettaan parempi, vain tuo jäätävä loppu on jotain käsittämätöntä. Esimerkiksi Katri Ylander on ihan ok tulkitsija, hyvä ääni ja muutama kelpo omakin biisi. Muutaman akustisen cover-keikan olen todistanut Agnes Pihlavalta ja toimi erittäin hyvin, osaa englantia, tunnelma kohdillaan. Omasta mielestä Agnes tulkitsee paremmin kuin esimerkiksi Hanna Pakarinen jota en kovin korkealle artistina arvosta.


_
 

shineman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HaMu -12
Muutaman akustisen cover-keikan olen todistanut Agnes Pihlavalta ja toimi erittäin hyvin, osaa englantia, tunnelma kohdillaan. Omasta mielestä Agnes tulkitsee paremmin kuin esimerkiksi Hanna Pakarinen jota en kovin korkealle artistina arvosta.

Mitä, onko Agnes opetellut enkkua? Muistan, miten "Jääskeläisen kaudella" ihmetytti tuo Puolan ihme, joka ei osannut suomea eikä englantia ja näyttikin ihan haamulta. Ja siitä huolimatta menestyi jotenkin ja teki myös jonkinlaista uraa.. Samalta kaudelta eikös pompannut myös se Roni, joka teki "vuoden odotetuimman levyn"..?

Niin no, eihän tämä nyt liittynyt Idols 2012:sta millään tavalla. Kommentoin jotain jo tuolla edellisellä sivulla, ja edelleen väitän että Olavin laulu tuli myös nauhalta, ehkä sitten lauloi 50% volalla siihen päälle..
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niina ja Arttu jo esiintyneet, ja aika tasapaksua on. Siis ihan eihän nuo nyt mitenkään huonosti laula, mutta se fiilis kyllä puuttuu tyystin. Arttu nyt vähän yritti nostattaa siinä Tehiksen biisin kertosäkeessä mutta silti.

Joku Pete Parkkosen Cadillac -tyyppinen repäisy olisi nyt poikaa. Laulullisestihan tuo on yksi paskimmista, ellei jopa paskin esitys Idolsin livevaiheissa, mutta esiintymisen kautta kokonaisuus on yksi parhaista. Jotain tällaista nyt kaivattaisiin, biiseistä en tiedä yhtään mutta ehkä Heikki voisi repäistä jos on oikeanlainen biisi?
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei tullut mitään tajunnanräjäyttävää tälläkään kertaa, mutta mä kyllä tykkäsin Tiinasta tänään. Erinomaista esiintymistä ja tänään tuntui olevan vähän enemmän nyanssejakin siinä äänessä kuin aikaisemmin. Ainakin minun mielestäni.

e.Kuten Nikula sanoi, niin mukavan rennolta vaikutti.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Mikä pakkomielle tolla Lauralla on suomen kielellä laulamiseen. Ei se nyt kaikkien suussa kuullosta mitenkään hyvältä.

Niinan esityksestä tykkäsin tähän mennessä eniten.
 

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Onhan tuolla Sinillä ääntä, mutta ei tosiaaan oikein lyö kipinää. Olisiko tässä sitten Sinin raja, vai löytyykö vielä pykälää parantaa. Täytyy kuitenkin muistaa, että Sini on esiintynyt ennen Idolsia ainoastaan suihkun kaakeleille, että voi nämä ekat finaalit vielä jännittää.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei mahda mitään, mutta väkisinkin vertaa tämän vuotista Idolsia tuohon perjantaina tulevaan kilpailevaan formaattiin.

Ja tänä vuonna tulee takkiin joka osa-alueella.

Itse esiintyjien taso ei niinkään ota pannuun, kuitenkin Idols on enemmän tänä vuonna mielestäni "nuorten liiga" verrattuna tuohon toiseen, ja kyllähän jatkossa olevat (ainakin tähän mennessä vielä) ovat osanneet laulaa, mutta nämä alun muotiasiantuntijat ja tuomarit Nikulan ja Liimataisen johdolla pistää kyllä miettimään, että eipä haittaa vaikka välillä osuisikin se työvuoro ohjelman kohdalle.

EDIT: Nyt joutui vertaamaan vielä väkisinkin lisää kun tuli tuo Lika A Prayer tässäkin ohjelmassa... En välttämättä tykännyt, ainakaan sovituksesta, vaikka Lauran mielestä esitys oli aivan mahtava ja sovituskin oli hieno.

EDIT2: Kyllä se Amandan esitys oli parempi perjantaina.
 
Viimeksi muokattu:

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Hyvä Susanna! ( Mielestäni paljon parempi kuin Amandan veto VoFissa, parempi tosin oli sovituskin! )
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Susannalta tähän mennessä illan ja samalla oma paras esitys. Sovitus oli kiinnostava ja mä olen läpi kilpailun pitänyt hänen laulusoundistaan. Hyvä.

e. Heikki olisi saanut vetää tuon koko kertsin oktaavia ylempää, eikä pelkästään tuota "Black Hole Sun" -repeattiä. Olisi paremmin toiminut minulle.
 
Viimeksi muokattu:

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Miten voi olla laulu noin voimattoman kuuloista, kuin Torstilla?
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Torstenin onni oli tänään, että lauloi vain alussa matalemmalta ja ettei sitä kappaleen osaa ehditty ottaa tässä lyhemmässä sovituksessa uudestaan. Se meinaan oli aika kauhean kuullosta. Korkeammat osuudet meni paljon paremmin.
 

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Heikki tai Sini lähtee...
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oivoi, nappasi poika liian vaikean biisin itselleen :P

Jotenkaan ei iskenyt yksikään esitys tänään.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sini taitaa tänään lähteä kotiin, eikä se rehellisyyden nimissä väärin ole vaikka Sinistä tykkäänkin.

1. Susanna
2. Diandra

3. Tiina
4. Heikki
5. Niina
6. Arttu

7. Torsten
8. Sini

Ensimmäinen ryhmä luokkaa hieno, toinen perusvarma ja -hyvä ja kolmas heikko.

Diandra ei tänään omaan tasoonsa nähden ollut parhaimmillaan, mutta ihan perussuorituksellakin ehdottomasti kisan kärkipäässä ja jollain tavalla säväyttää aina.

Mikseivät nuo esitykset voi olla pidempiä, ja jätettäisiin tällaiset turhat loppuhaastattelut ja "tähti"esiintyjät pois? Ei mua kiinnosta ketään Cheekkiä kuunnella Idolsissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös