Suomen Idols 2011

• 183 557
  • 750

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vai että Tuisku mentorina... just...

Miksipä ei? Tuisku on kuitenkin saman härdellin käynyt läpi ja vaikka itse en häntä laulajana kovin korkealle arvostakaan, enkä pidä musiikista yhtään, niin kyllähän tuo Tuisku kuitenkin kokenut ja hyvä esiintyjä on ja hänestä voi sillä saralla olla noille jotain apuakin.

Ali lauloi kyllä tosi hienosti, mutta ihan ei tuo sovitus ollut Meurmanin Lapin Kesän tasoa. Toimi kuitenkin yllättävänkin hyvin, pelkäsin että tästä saattaa tulla aikamoinen pohjanoteeraus mikäli sovitus ei toimi.

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Vai että Tuisku mentorina... just, ensi viikolla Jääskeläisen Ilkka?

No homojahan nuo ovat molemmat, mutta kerropa joku menestyneempi miesartisi Idolsista, kuin Antti Tuisku? Ja naisilla oli Hanna Pakarinen, jos en ihan väärin muista, niin molemmat olivat ensimmäisellä kaudella mukana?

En ota vastuuta asiavirheistä.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ali lauloi kyllä tosi hienosti, mutta ihan ei tuo sovitus ollut Meurmanin Lapin Kesän tasoa. Toimi kuitenkin yllättävänkin hyvin, pelkäsin että tästä saattaa tulla aikamoinen pohjanoteeraus mikäli sovitus ei toimi.
Ei tarvitse pelätä putoamista. Suomalaisiin iskee tälläiset jutut kuin häkä, se on selvä juttu.

Eipä siinä, hieno tulkinta ja komea ääni. Selkeä parannus edellisviikosta Alilla.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jusulle peukku ylös riskinotosta, ei ole ihan helpoimmasta päästä tuo biisi. Eikä tuo ollut lähellekään niin paha kuin pelkäsin, jos vaikka nyt ei ihan täysin onnistuneenakaan voi pitää. Tuolla biisivalinnalla nimittäin kaikki katastrofin ainekset olivat ennakkoon ilmassa.

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Miksipä ei? Tuisku on kuitenkin saman härdellin käynyt läpi ja vaikka itse en häntä laulajana kovin korkealle arvostakaan, enkä pidä musiikista yhtään, niin kyllähän tuo Tuisku kuitenkin kokenut ja hyvä esiintyjä on ja hänestä voi sillä saralla olla noille jotain apuakin.

Nojoo, mutta itse haluaisin tästä enemmän lauluun keskittyvää kilpailua, Tuiskulla on annettavaa korkeintaan muuhun esiintymiseen.

Alilta mielestäni tähän mennessä Idols-kevään kovin suoritus. Siihen ei tosin hirveän paljoa vielä tarvittu, mutta hyvä kuitenkin! Vielä kun osaisi päästää kunnolla irti ettei näyttäisi lavalla niin pelokkaalta.

Pystyn arvostamaan Jusunkin riskinottoa, näissä karkeloissa oikea asenne on "go big or go home". Tällä kertaa saattaa kyllä olla kotiinlähtö lähellä, pojalla ei vain ääni riittänyt ja se näkyi etenkin lopussa aika pahasti. Noh, katsotaan nyt vielä Martti ja Jerkka ennenkuin annetaan lopullinen tuomio.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nojoo, mutta itse haluaisin tästä enemmän lauluun keskittyvää kilpailua, Tuiskulla on annettavaa korkeintaan muuhun esiintymiseen.

Eiköhän noilla ole tuolla joka tapauksessa laulunopettaja(t) auttamassa, näin on ainakin ollut aikaisemmilla kausilla, joten minun puolestani nuo "mentorit" voi olla sellaisiakin jotka eivät välttämättä mitään huippuluokan laulajia itse ole. Kyllä minä uskon että Tuiskustakin voi noille apua olla esiintymisessä ja yleensäkin tuon kilpailun suhteen.

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jerkkahan veti ihan hyvin. Helvetin tylsä mutta ääni sopi hyvin.

Jusulle taitaa tulla lähtö...

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jerkkahan veti ihan hyvin. Helvetin tylsä mutta ääni sopi hyvin.

Minä tykkään kyllä tuosta Jerkan saundista ja tavasta käyttää ääntä, mutta vähän liian varman päälle tuo oli biisivalintana, sovituksena ja laulusuorituksena että olisi noussut ihan huippuesitykseksi. Mutta kuten tuomarit sanoi niin Jerkka oli rentoutunut viime viikosta ja esitys oli nyt paljon parempi.

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Martti vetää vitun tylsää kappaletta vitun tylsästi, mutta kun miehelle on annettu ääni, niin ei näistä muista vaan ole vastusta.

Stina ja Martti finaaleissa.

McJokke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Pelaajat: Joe Thornton,Ron Hextal
Kyllä pakko sanoa, että ihme on jos ei tänään Jusu lähde kotiin. Riski on aina riski, mutta tuo oli jo tyhmyyttä lähteä yrittämään Musen biisiä.

Tänään parhaiten veti Ali, perässään seurasi Jerkka ja Martti. Ilpo sitten selvänä nelosena ja vielä selvempänä viimeisenä Jusu. Valitettavasti.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jumalattoman hieno laulusuoritus Martilta! Harmi vaan että valitsi noin helvetin kulahtaneen biisin, joku toinen Skynyrdin biisi olisi voinut toimia vielä paremmin ja silloin tuo olisi noussut ihan eliittiesitysten joukkoon.

EDIT: Minä laittaisin tämän päivän järjestykseksi seuraavan:
1. Martti
2. Ali
3. Jerkka
4. Jusu
5. Ilpo

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Juu... niinkuin jo lauluvalinnoista osasi arvata, niin Jerkan ja Martin vedot olivat varman päälle kiskaistuja. Hieman tylsiä ja loppuunkulutettuja biisejä, eikä ukot edes yrittäneet tuoda niihin mitään omaa. Noh, vetivät kuitenkin ihan riittävän hyvin, että luultavasti jatkoon pääsevät, eiköhän se ole Jusun aika täynnä.

Saa nähdä mikä on Tuiskun vastaus Pakariselle, saako myötähävetä vielä enemmän kuin sunnuntaina?

EDIT: järjestyksestä samaa mieltä McJoken kanssa, sen verran tarkentaen että Martti oli kuitenkin Jerkkaa jonkin verran parempi.

Kaivanto

Jäsen
Yllättävän vaikea arvioida putoajaa, kukaan ei varsinaisesti kyykännyt. Ehkä kuitenkin Jerkan, vaikka hän eniten petrasikin, äänet valuvat Martille ja ensin mainittu putoaa tämän vuoksi.

Toivottavasti Futisforumin ehdokas pääsee littipeukuttamaan myös jatkossa.

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ali veti tämän kauden parhaan vedon, by far. Marttikin veti kyllä hienosti, varsinkin kun ottaa huomioon että tuo biisi on kulunut Lomanin Teuvon persläpi.

1.Ali
2.Martti
.
.
.
3. Jusu
4. Jerkka
5. Ilpo.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihan oikeinhan tämä pudotus meni, vaikka itse pidin Ilpon esitystä Jusun esitystä huonompana. Vähän arvelin että Jerkka saattaisi kärsiä tuosta että kilpailee jonkin verran Martin kanssa samoista äänistä, mutta onneksi pääsi vielä jatkoon.

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Välillä tuntuu kyllä siltä, että jatkoaikalaisilla ei ole minkäänlaista sävelkorvaa...(hymiöitä tarpeen mukaan)

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Ilpo olisi minun puolestani voinut tippua, mutta ei tuo Jusun putoaminenkaan haittaa. Tuli vain mieleen, että onko nuo muka satunnaisjärjestyksessä? Huonoimmat kaksi viimeistä lavalla ja parhaan nimi sanottiin ensimmäisenä.

Ihan kiva idea tänä vuonna yhdistää tytöt ja pojat kahteen viimeiseen semifinaaliin. Ja vielä parempaa minun mielestäni, että telkku.comin mukaan ensimmäisen finaalin teemana on stadionrock. Päästään vihdoin viimein kuuntelemaan kunnon bändin kera miten nämä kokelaat esittävät oikein kunnon hittejä.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Hmmm. Harvemmin karskit miehet...anteeksi...pojat halailevat toisiaan noin antaumuksella. Pisti vaan silmään.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hmmm. Harvemmin karskit miehet...anteeksi...pojat halailevat toisiaan noin antaumuksella. Pisti vaan silmään.
Niin, no ehkei Suomessa. Tässä homofoobikkojen luvatussa maassa. Omasta mielestäni on ihan hienoa, että miehetkin osaavat osoittaa vilpittömiä tunteitaan tuolla tavalla. Ei mitään hävettävää.

Mutta joo, tulokset meni oikein. Jusun esitys oli suht kaamea, jos kyllä aika pliisuja lähes kaikki. Jerkka ja Martti veti tosi varman päälle, mutta tunnetta olisi saanut olla mukana enemmän. Ali oli paras, mutta kuten sanoin aiemmin, tuollaiset biisit vaan vetoaa suomalaisten tunteisiin lähestulkoon aina jos joku heittää edes keskivertoa paremmin.

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jusu kyllä ihan "ansaitusti" tippui tänään pois. Tosin ihan vääryys ei olisi Ilpon tippuminenkaan tuon version jälkeen. Itsellä tuo versio kyseisessä kappaleesta ei oikein auvennyt sitten yhtään. Tähän hätään en pysty kuuntelemaan koneella kappaleita joten en voi tuota alkuperäistä kuunella josta tuo sovitus tehtiin, mutta jos ihan Michael Jacksonin Billy Jeaniin vertaa niin olihan tuo ihan kaameeta kuuneltavaa eikä alkuperäisen idea toimi sitten alkuunkaan. Itseasiassa oliko kyseessä edes sama biisi ,kun jos ei laulun nimeä tietäisi niin en uskoisi samaksi kappaleeksi edes kun ei tuossa mitään ideaa ollut.

Martti veti ihan hyvin vaikka ei tuonutkaan mitään uutta tuohon biisiin. Tuommoisenaan oli miehistä kyllä toiseksi paras heti Alin jälkeen. Ei ihmeisiin tarvitse yltää kun pystyy olemaan parhaita. Alin veto oli ihan hyvä kyllä. Tommoinen uppoaa hyvin suomalaisiin ja myös itseeni. Ali on nostanut selvästi tasoa ja on noussut minun papereissa top 3 eli heti Stinan ja Martin perään. Nuo kaksi kuitenkin ylivoimaisessa yksinäisyydessään tällähetkellä kun muut vetävät erittäin varmanpääle ja laulu nyt on vähän mitä on.

Kaiken kaikkiaan kyllä älyttömän heikkoa tasoa. Voisi kyllä todella sanoa, että karaokekisat on menossa jossa etsitään Suomen parasta karaoken vetäjää.. Alin veto oli lähellä jo semmoista jota voisi vaikkapa radiosta tai youtubessa uudestaan kuunella, mutta muuten on ollut erittäin tylsiä vetoja jotka ei jää mieleen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy