Itse yleisesti ottaen inhoan "reality"-sarjoja, mutta jostain syystä Big Brotheria on silti tullut ajoittain seurattua. Esimerkiksi brittien BB4:n Jon Tickle oli aivan mahtava hahmo, jonka edesottamuksia oli mukava seurata päivästä toiseen.
Itseäni eivät viehätä pätkääkään minkäänlaiset kilpailut, joihin Suuren Seikkailun kaltaiset ohjelmat keskittyvät. Onhan myös BB:ssa toki kilpailuja, mutta siinä ne ovat sivuosassa, päähuomion kiinnittyessä henkilöiden hitaasti kehittyviin henkilösuhteisiin ja ajan mittaan suljetun ympäristön myötä ilmeneviin persoonallisuuden piirteisiin.
Teknisesti Suomen BB-tuotanto vaikutti mielestäni varsin ammattitaitoisesti tehdyltä. Vaikka konsepti olisikin tiukka, ei silti ole helppoa saada ohjelmaa näyttämään juuri tietynlaiselta, mutta hyvin ovat mielestäni onnistuneet.
Valitut henkilöt eivät ensimmäisen päivän perusteella vaikuttaneet järin kiinnostavilta, mutta ehkäpä tilanne muuttuu jatkossa. Itse olisin kuitenkin
ehkä valinnut sinne huomattavasti selkeämmin erityyppisiä ihmisiä, mutta siinä olisi tietysti saattanut olla riskinä se etteivät henkilöt olisi löytäneet juurikaan yhteistä kontaktipintaa keskenään. Nyt kuitenkin tuntui siltä, että vähintään joka toinen henkilö oli jonkin sortin baarimikko.
Jani oli kilpailijoista sellainen, joka vaikutti mielestäni tässä vaiheessa kaikkein rasittavimmalta. Minnan valintaa en puolestaan pidä järkevänä perhesuhteiden vuoksi; ensinnäkin lapset joutuvat olemaan erossa äidistään pitkään ja lisäksi mieskuviot tuntuivat olevat naisella vähän keskeneräisinä. Tuohon kun vielä isketään päälle sopivassa määrin alkoholia ja sitä kautta pientä suhdehäslinkiä BB:ssa, niin siinäpä onkin sitten elämä mukavasti levällään pitkäksi aikaa. Mitäänhän ei tietenkään tarvitse tapahtua, mutta aika paljon tuollainen tuotanto vai pahimmillaan perhe-elämää sotkea.
Olen yhtä mieltä myös siitä, että se toinen Antti muistuttaa perkeleesti Brian McFaddenia.