Suomen Big Brother 2009

  • 1 141 054
  • 3 798

krobbe

Jäsen
Mä taas ihmettelen mitä paratiisin asukkaiden on tarkoitus tehdä, slummilaisilla on viikolla ohjelmassa kolme nimeämiskilpailua ja sitten kaikille oleva päällikkökilpailu. Eikö paratiisin asukkaille ole BB:n taholta tarkoitus antaa päällikkökisan lisäksi mitään tehtäviä ja ohjelmaa?

Luuleeko joku että se asukkaiden jako ja epätasa-arvo kantaa koko kauden läpi? Tämä menee tylsäksi hyvin nopeasti.

Valitettavasti Paratiisin puolelta ei vaan löydy sellaisia persoonia, jotka pystyisivät samaan kuin Hena aikoinaan. Aso hieman keljuili slummilasille niin johan alkoi poru (nimeämiset). Paratiisilaisten täytyisi ottaa hieman enemmän roolistaan irti ja aiheutaa angstia slummilaisille. Miksikö? No siksi juuri, että saisimme jotain katsomisen arvoista myös paratiisin suunnalta.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joo, mutta aika pienimuotoiseksi se jäi, sillä Esa A pisti jarrua siinä vaiheessa, kun oli paikka laukoa tyhjiin. Olisi hauskaa jos helluntaiseurakunnan jäsen joutuisi hieman enemmän perustelemaan näkemyksiään. Nyt siellä pari kuuntelee innoissaan/kohteliaisuuksissaan/humalapäissään näitä tarinoita, mutta kukaan ei pyri keskustelemaan niistä.
Eihän näissä uskontokeskusteluissa yleensä voi sanoa, kuka on enemmän oikeassa ja kuka väärässä. Jokainen uskoo tavallaan, tai on uskomatta. Tietysti jos kolmekymppinen diplomi-insinööri ja "järki-ihminen" keskustelee kuusikymppisen helluntailaisen mummon kanssa, niin melko erilaiset näkemykset ovat molemmilla. Mutta heillä on yhtäläinen oikeus mielipiteisiinsä. Kumpikaan ei ole sen enempää oikeassa tai väärässä.

Nyt muuten alkaa slummilaiset kilahdella toisilleen, kun röökit ovat vähissä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Valitettavasti Paratiisin puolelta ei vaan löydy sellaisia persoonia, jotka pystyisivät samaan kuin Hena aikoinaan. Aso hieman keljuili slummilasille niin johan alkoi poru (nimeämiset). Paratiisilaisten täytyisi ottaa hieman enemmän roolistaan irti ja aiheutaa angstia slummilaisille. Miksikö? No siksi juuri, että saisimme jotain katsomisen arvoista myös paratiisin suunnalta.

No suurelta osalta ihmisiä (myös tuolla) kuitenkin löytyy kykyä mennä toisen asemaan ja he kykenevät empatiaan joten tuollaista ei hirveän helposti tapahdu ja pelitaktisestihan tuo on kuin ampuisi itseään jalkaan (muistammehan miten Henalle kävi), se ärsyttää asukkaita (myös niitä paratiisin asukkaita) ja ennen kaikkea se ärsyttää monia katsojia. Se voisi tarjota viihdettä, mutta vittumaisuudella ei tässä pärjää se on nähty. Eikä luonteeltaan kiltti ihminen tarkoituksella tee kavereiden (sitähän nuo jo on) elosta vaikeaa, tai ainakaan vaikeampaa. Eikä tuolla siis hirveän vittumaisia ihmisiä tunnu olevan. Siitä eriarvoisuudesta ja slummin oloista ehkä vitsaillaan paratiisin asukkaiden kesken (niin kuin eilenkin nähtiin) mutta todellisuudessa slummin asukkaita ei tarkoituksella kiusata.

Ehkä tylsää mutta se vain on tosiasia.

Ja eikös uskonto ja politiikka edelleenkin ole kiellettyjen aiheiden listalla, ainakin siis noin periaatteessa?
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Empatiaa tai ei mutta kai sitä hieman silti voisi pilke silmäkulmassa hieman kettuilla? Ainakin itse tekisin näin vaikka empatiaakin löytyisi... Huumorintaju on kova sana!
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Empatiaa tai ei mutta kai sitä hieman silti voisi pilke silmäkulmassa hieman kettuilla? Ainakin itse tekisin näin vaikka empatiaakin löytyisi... Huumorintaju on kova sana!

Ehkä. Mutta siinäkin on se hienoinen ja vaikeasti hahmotettava raja kuinka pitkälle tuota voi viedä, varsinkin kun asukkaita on niin monenlaisia. Osa kestää kovaakin huumoria itsestään ja osaavat nauraa itselleenkin. Toiset taas vetää herneen nenään hyvinkin helposti.
 
Sen takia tuonne taloon pitäisi oikeasti hankkia niitä persoonia, kuten Hena taannoin oli. Ei jannu välittänyt nimetäänkö hänet vai ei.

Kyllähän tämä menee kokoajan huonompaan suuntaa, kun pintaliitäjät yrittävät pitää taloa pystyssä.
 

krobbe

Jäsen
Lotta polttaa tupakkaa ja Nino, jonka tupakat ovat loppu kärkkyy jämää (ties monennenko kerran). Keskustelu eteni suunnilleen näin.

Nino: Jätä Lotta mulle jämä, mun on hermot ihan loppu.
Lotta: Tämä on mun ensimmäinen tänään ja en kyllä jätä!
Nino: Jätä nyt, anna edes savut siitä välillä.
Lotta: No en tosiaankaan anna, mähän sanoin jo!
Nino: Voi vittu, sä olet ihan hemmoteltu kakara!
Lotta: No etkö sä ymmärrä kun tää on mun eka, niin mä en anna!
Nino: Voi vittu, mä en enää pyydä sulta mitään, tunge ne vitun tupakas vaikka perseesees!
Lotta: Vai niin?
Nino: Just niin ja haista vittu!
Lotta: Haista ite!
Terttu: Voi rakkaat ystävät yritetään olla sovussa, meidän on niin paljon helpompi olla ystävällisiä toisillemme, minä voin sovitella, se on miun tehtäväin..........minä olen...... minä tiedän..........minä olen nähnyt.........minä olen kokenut.........minä........minä........ minä........ minä........
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minna ja Esa J päättivät taas heilutella peittoa viime yönä, kuten jokainen media on meille tänään kertonut. Akti ei ilmeisesti kuitenkaan ollut kovinkaan pitkä, koska korviini kantautuneiden tietojen mukaan Esan miehinen kunto kesti tällä kertaa n. puoli minuuttia. Minnakaan ei ollut Esan kestävyyteen aivan tyytyväinen BB:n sivuilla olevassa klipissä.. Ehkäpä ensi kerralla rikotaan tuo maaginen minuutin rajapyykki.

Aso ilmeisesti kovasti lähdössä talosta pois. Ihmettelen, että miksi hän on vieläkin talossa, jos on kerta BB:llekkin sanonut haluavansa lähteä pois? Myös muille asukkaille hän on tainnut puhua lähdöstään jo pari päivää.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lotta polttaa tupakkaa ja Nino, jonka tupakat ovat loppu kärkkyy jämää (ties monennenko kerran). Keskustelu eteni suunnilleen näin.

Eli Lotta on vielä harvinaisen itsekäskin tuon jo moneen kertaan todetun älyllisen vajavaisuuden lisäksi. Hieno yhdistelmä ei voi muuta sanoa. Olisko ollut helpompaa ja kaikin puolin järkevämpää jättää vaikka puoleen väliin imetty filtteri siitä tupakasta kuin osoittaa moista itsekkyyttä?

Lotta on ehdottomasti koko BB-historian ärsyttävin hahmo. Vieläpä niin vittumaisesti ettei tunnu ärsyttävän vielä muita talon asukkaita tarpeeksi siihen, että hänestä olisi tv-viihteen kannalta juurikaan hyötyä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Nino: Jätä Lotta mulle jämä, mun on hermot ihan loppu.
Lotta: Tämä on mun ensimmäinen tänään ja en kyllä jätä!
Nino: Jätä nyt, anna edes savut siitä välillä.
Lotta: No en tosiaankaan anna, mähän sanoin jo!
Nino: Voi vittu, sä olet ihan hemmoteltu kakara!
Lotta: No etkö sä ymmärrä kun tää on mun eka, niin mä en anna!
Nino: Voi vittu, mä en enää pyydä sulta mitään, tunge ne vitun tupakas vaikka perseesees!
Lotta: Vai niin?
Nino: Just niin ja haista vittu!
Lotta: Haista ite!
Terttu: Voi rakkaat ystävät yritetään olla sovussa, meidän on niin paljon helpompi olla ystävällisiä toisillemme, minä voin sovitella, se on miun tehtäväin..........minä olen...... minä tiedän..........minä olen nähnyt.........minä olen kokenut.........minä........minä........ minä........ minä........

Ja tämän vuoksi pitäisi kyseistä paskaa katsoa...? Jumalauta ihmiset...mikä teitä vaivaa?
 

krobbe

Jäsen
Ja tämän vuoksi pitäisi kyseistä paskaa katsoa...? Jumalauta ihmiset...mikä teitä vaivaa?

Me ollaan huonoja epäonnistuneita yksilöitä, joilla ei ole... niin kyllä te kaikki moraalisaarnauksen airuet tiedätte. Te paremmat sisältörikkaan henkilökohtaisen elämän omaavat ihmiset ette BB:ä katso, ettekä missään olosuhteissa ainakaan lue aihetta käsitteleviä ketjuja suurennuslasin kanssa, ettehän?
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Mikä ihmeessä saa sut toivomaan Esan lähtöä?

Mies ei kertakaikkiaan uppoa allekirjoittaneeseen mitenkään. Jotenkin miehestä huokuu ylimielinen olemus kaikkialta ja koko ajan. Muutenkin mies jää mielummin sivuun, kuin osallistuu muitten asukkaiden juttuihin. Ja tällä en tarkoita, että kaikkien pitää viinan kanssa läträtä, mutta hyvin se Terttukin osaa pitää hauskaa ilman sitä.

Jos otetaan semmoinen ihanneasukas omasta mielestäni niin hyviä esimerkkejä on Sami, toinen Esa ja Sampo. Tuntuu, että jätkät ottaa todella rennosti koko talon ja yleensä osaavat irroitella ihan asiallisesti.
 

krobbe

Jäsen
Rangaistus:

- "Tämä on BB, Terttu on rikkonut sääntöjä menemällä kielletylle alueelle (eilinen kusireissu), Nino on rikkonut sääntöjä ottamalla paratiisin puolelta tupakoita. Aso on rikkonut sääntöjä puhumalla päiväkirjahuoneessa puhutuista asioista. (Lisäksi tähän olisi ehdottomasti pitänyt kuulua myös seuraava: Esa J on rikkonut sääntöjä laukeamalla liian pikaisesti)".

Rangaistuksen kärsivät slummin asukkaat kierrättämällä ringissä sääntöjä kunnes BB ilmoittaa rangaistuksen olevan ohi.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Me ollaan huonoja epäonnistuneita yksilöitä, joilla ei ole... niin kyllä te kaikki moraalisaarnauksen airuet tiedätte. Te paremmat sisältörikkaan henkilökohtaisen elämän omaavat ihmiset ette BB:ä katso, ettekä missään olosuhteissa ainakaan lue aihetta käsitteleviä ketjuja suurennuslasin kanssa, ettehän?

No miten meikäläinen eroaa niistä Jatkoajan kirjoittajista, jotka katsovat kyseistä ohjelmaa mutta ovat poistamassa ihmisiä joita esim. sinä haluat säilyttää...? Olisiko parempi jos katsoisin tätä ohjelmaa ja sitten vasta kommentoisin, että on totaalista kuraa verrattuna muihin kausiin?

Mikä se sinua vaivaa. Mene viisastelemaan paidan silityksestä, se kun on niin perkeleen paljon mielekkäämpää.

No nythän vedetään herneitä oikein kunnolla sieraimiin. Huomaa tosin, että sinuakin vituttaa tämä silitysjuttu. Pointsit siitä, että toit vitutuksesi esille...samoin kuin meikäläinenkin toi tästä näistä BB jutuista.

Ei ollut tarkoitus loukata...kunhan lainaamaani tekstiin kommentoin. Pahoittelen jos sain aikaan murhetta.

Tosin se koira älähtää johon kalikka kalahtaa:)
 

krobbe

Jäsen
No miten meikäläinen eroaa niistä Jatkoajan kirjoittajista, jotka katsovat kyseistä ohjelmaa mutta ovat poistamassa ihmisiä joita esim. sinä haluat säilyttää...? Olisiko parempi jos katsoisin tätä ohjelmaa ja sitten vasta kommentoisin, että on totaalista kuraa verrattuna muihin kausiin?

Eroat juuri sillä ettet (kai?) katso ohjelmaa, vaan luet satunnaisen viestin sieltä täältä ja tulet profetoimaan siitä mikä mahdollisesti vaivaa meitä, jotka seuraamme ko. sarjaa. Se jos joku BB:tä seuraava haluaa poistaa jonkun jota minä en, on vain eriävää mielipidettä, ei sen kummempaa, vaikka kuinka boldaisit ei asia sen kummemmaksi muutu.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Eroat juuri sillä ettet (kai?) katso ohjelmaa, vaan luet satunnaisen viestin sieltä täältä ja tulet profetoimaan siitä mikä mahdollisesti vaivaa meitä, jotka seuraamme ko. sarjaa. Se jos joku BB:tä seuraava haluaa poistaa jonkun jota minä en, on vain eriävää mielipidettä, ei sen kummempaa, vaikka kuinka boldaisit ei asia sen kummemmaksi muutu.

Kyllä olen aikoinaan katsonut kyseistä ohjelmaa ja muistaakseni muutama vuosi sitten brittien kyseistä. Pidin kovasti ja ihmiset olivat kiinnostavia. Ekalla kaudella seurasin kotimaista formaattia mutta alkoi jo silloin vituttamaan kyseiset kilpailijat. En vain voi sietää näitä kotimaisia nuoria aikuisia tuolla talossa. Viime kaudella yritin päästä fiilikseen mutta turhaan. Tällä kaudella en ole katsonut kuin pieniä väläyksiä mutta ei vain nappaa nämä ihmiset taaskaan.

Myönnän...turhaan tulin avautumaan tähän ketjuun asiasta. Ei olisi pitänyt. Sorry.
 

krobbe

Jäsen
Myönnän...turhaan tulin avautumaan tähän ketjuun asiasta. Ei olisi pitänyt. Sorry.

No eihän tässä mitään, mielipiteitä sinkoilee jne..

En itsekään ole mikään kausi ollut erikoisen innostunut noista "pissiksistä" mutta siihen on tyytyminen mitä tarjotaan. Paljon on turhaa, mutta joukkoon sopii aina silloin tällöin ainakin minusta "viihdyttävää" settiä. Jokainen noista on laittanut itsensä vapaaehtoisesti tapetille, joten ei kai meidän auta kuin nauraa heidän tyhmyyksilleen.

Tuo ikäjakauma on kyllä perseestä, mutta ei kai tuonne kovinkaan moni "aikuinen" edes halua.
 

Wiesellike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks & Kärpät
Tuo ikäjakauma on kyllä perseestä, mutta ei kai tuonne kovinkaan moni "aikuinen" edes halua.

Itselle tuli sama mieleen. Ekalla kaudella oli suhteellisen normaalia porukkaa, mutta siitä eteenpän tuonne on eksynyt liikaa noita hieman tyhjäpäisiä trendipellejä, joilla ei ole muut sisältöä ohjelmalle annettavana kuin kännissä örveltäminen, seksi ja kiroilu. Kaipaisin kyllä taloon enemmän kolmikymppisiä tai iältään nuorempia, mutta henkisesti kypsempiä. Mutta tosiaan, kuka järkevä aikuinen ihminen tuonne haluaisi?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Rangaistuksen kärsivät slummin asukkaat kierrättämällä ringissä sääntöjä kunnes BB ilmoittaa rangaistuksen olevan ohi.

Ilmeisesti Tertulla on ollut ongelmia ymmärtää että rangaistus koskee myös häntä ja kuten myös siinä että miksei rangaistuksena ole hänelle herkkujen syömistä...

Kuitenkin näitä vajaita halutaan seurata...ja joku vielä 24/7.

Sitä voi sitten jokainen ihan keskenään miettiä kumpi on fiksumpaa, katsoa 24/7 vai se että ne jotka eivät seuraa (ainakaan virallisesti koska ovat parempia ihmisiä) kuitenkin viitsivät tulla tänne ketjuun julistamaan omaa totuuttaan vaikka ohjelma tai siinä olevat ihmiset eivät voisi vähempää kiinnostaa.
 

J.Petke

Jäsen
Kaipaisin kyllä taloon enemmän kolmikymppisiä tai iältään nuorempia, mutta henkisesti kypsempiä. Mutta tosiaan, kuka järkevä aikuinen ihminen tuonne haluaisi?

Mielestäni taas tällä kaudella on ainakin tähän mennessä ehkä henkisesti kypsintä porukkaa aikoihin. Ainoina poikkeuksina Lotta, Tuija ja varauksin Ragnar. Muut ovat aika kypsiä ihmisiä. Myös iällisesti siellä on mielestäni hyvä jakauma.

Koskakohan tulee ensimmäinen mahdollisuus siirtyä slummista paratiisin puolelle? En usko, että tuotanto jaksaa odottaa ensi Torstaihin.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mielestäni taas tällä kaudella on ainakin tähän mennessä ehkä henkisesti kypsintä porukkaa aikoihin. Ainoina poikkeuksina Lotta, Tuija ja varauksin Ragnar. Muut ovat aika kypsiä ihmisiä. Myös iällisesti siellä on mielestäni hyvä jakauma.

Minusta tuolla on asukkaista kasassa hyvä kokonaisuus, harmi vain että keinotekoisella jaolla tuokin kokonaisuus osittain rikottiin. Minä ihmettelen miksi sinne kaivattaisiin enemmän kypsempiä ihmisiä ja kuitenkin samaan aikaan toivotaan lisää tapahtumia. Ne kypsemmät ja vanhemmat ihmiset innostuvat vähemmän ja osaavat yleisesti kontrolloida itseään paremmin, poikkeuksena tuollaiset herrantertut joiden todellisuustaju on jäänyt jonnekin 50-luvulle.

Koskakohan tulee ensimmäinen mahdollisuus siirtyä slummista paratiisin puolelle? En usko, että tuotanto jaksaa odottaa ensi Torstaihin.

No tän hetken slummin ja paratiisin sääntöjen perusteella torstain päällikkökilpailu on ainoa tilaisuus vaihtuvuuteen, sekin vain siinä tapauksessa että päällikkökisan voittaa slummin asukas.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Sitä voi sitten jokainen ihan keskenään miettiä kumpi on fiksumpaa, katsoa 24/7 vai se että ne jotka eivät seuraa (ainakaan virallisesti koska ovat parempia ihmisiä) kuitenkin viitsivät tulla tänne ketjuun julistamaan omaa totuuttaan vaikka ohjelma tai siinä olevat ihmiset eivät voisi vähempää kiinnostaa.

No meikäläinenhän on aivan juuri tällainen epäfiksu ihminen koskien kyseistä turhaa ohjelmaa eli osui ja upposi. Oma mielipiteeni ei ole totuus sen enemää kuin muiden mielipide asian puolesta. Mikä tämän asian suhteen sitten se totuus oikein on?

Jos luen Jatkoajassa kirjoitettuja ketjuja niin voin mielestäni myös kommentoida kirjoituksia ja tuoda oman mielipiteeni esille...vai? Jos näin ei ole niin kirjoitan vastedes ketjuihin joihin on vain positiivista sanottavaa eikä kukaan pahoita mieltään.

Ihmiset, jotka ovat kirjoitusteni ns yläpuolella ovat varmasti sen verran sivistyneitä etteivät näistä provosoidu. Luokittelen itseni keskikastin alempaan luokkaan kirjoitustason suhteen mutta minkäs teet...? Näillä pitää tulla toimeen.
 

krobbe

Jäsen
Minusta tuolla on asukkaista kasassa hyvä kokonaisuus, harmi vain että keinotekoisella jaolla tuokin kokonaisuus osittain rikottiin. Minä ihmettelen miksi sinne kaivattaisiin enemmän kypsempiä ihmisiä ja kuitenkin samaan aikaan toivotaan lisää tapahtumia.

- Keski-ikäinen metsuri Pohjanmaalta, jolle homot ovat napalmia kovempi vitsaus ihmiskunnalle, ja joka ottaa asiaan myös voimakkaasti kantaa, varsinkin kännissä.

- Kunnon miehekäs viiksekäs nahkaliivihomo vastapainoksi formaation viime aikoina suosimille neitihinteille.

Ym. mahdollisuuksia on paljon saada kunnon mix tuonne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös