Toivoin, että minun ei koskaan tarvitsisi tätä sanoa, mutta olenkohan liian fiksu katsomaan Big Brotheria? En voi käsittää sitä, miten suurin osa ihmisistä jaksaa marmattaa Miran keskusteluista tai Sorellan itkusta? Mira on aika lailla ainut (Kari myös jossain määrin) henkilö talossa, joka näkee ympärillä tapahtuvat asiat ja uskaltaa ottaa kantaa niihin. Muut joko ummistavat silmänsä tai ovat yksinkertaisesti ei-niin-kauhean-fiksuja. Miran antaman palautteen muut tulkitsevat kritiikkinä heitä kohtaan eivätkä siedä sitä. Sorellan tapauksessa taas itku on ihan inhimillinen reaktio seurauksena viime viikon episodista ja muiden kilapilijoiden syyllistämisestä. Minulle on ainakin tullut sellainen vaikutelma, että suurin osa kilpailijoista pitää Sorellaa syyllisenä kyseiseen episodiin. Tämä on järjetöntä jo sen takia, koska muut eivät ole edes nähneet nauhaa yön tapahtumista. Todella järjetöntä asettua ns. uhria vastaan tietämättä edes tapahtumista sen tarkemmin. Tatu tietysti oli suurin "syyllistäjä", mutta kyllä Kaarlo, Hanne ja Jennikin voisivat miettiä käyttäytymistään. Eivät he ainakaan ole tukeneet tarpeeksi Sorellaa.
Ja mitä tulee muuten talon tapahtumiin, niin Kari on ehkä ainut henkilö, jolle voiton voisin suoda. Seuraavat ehdokkaat ovat Mira, Sari ja Sorella. Mutta kaiken kaikkiaan sellaisen huomion voisi tehdä, että katsojat eivät arvosta fiksuja kilpailijoita.
Noh, sen verran täytyy vielä sanoa, että aikamoinen floppi tämä Suomen toinen Big Brother. Lähtökohdat olivat erinomaiset kaudelle, mutta tuotantotiimin osaamattomuus on vienyt kaudelta terän. Sama talo ja muutenkin liian pienet uudistukset ovat siihen suurin syy. Yllätyksetkin on pilattu sillä, että niiden ajankohta ja itse yllätykset on liian helppo arvata. Ei näin.