En ihan ymmärrä miksi pelaajien erilainen palstatila mediassa on niin iso juttu. Luulisi, että tällä palstalla on juuri niitä, jotka seuraavat NHL:ää päivittäin ja tietävät millaisessa arvossa kukakin pelaaja on missäkin joukkueessa. Itse ainakin luen tai vähintään silmäilen jokaisen viestin NHL-osioissa. Eli myös jokaisen joukkueen kausiketjut ym. NHL-matkat, rottailut, pelaajat rikoksen teillä tms. osiot menevät nopeasti, kun en niistä niin jaksa innostua.
Ylipäätään on typerä laittaa suomalaispelaajia järjestykseen muuta kuin yksittäisten tilastojen kautta, jotka puolestaan kutakuinkin kertovat vain siitä yhdestä ainoasta osa-alueesta. Itse tykkään tilastoista ja vertailusta niiden perusteella, mutta en laita niillä pelaajia paremmuusjärjestykseen, koska jokaisen ympärillä on erilainen joukkue, pelaajilla erilaiset roolit, peliajat yms.
Mua ei haittaa yhtään jos tavan suomalainen ei tunne yhtä paljoa Rantasta kuin Lainetta. Pääasia, että ne jotka täällä kirjoittelevat, tietäisivät edes kutakuinkin tasapuolisesti eri pelaajista ennen kuin paasaavat omaa näkemystään.