Suomessa sitä on huomattavasti vähemmän kuin Pohjois-Amerikassa, joten ei mikään ihme jos ei heti suju. Varsin normaali ongelma siirryttäessä isoista kaukaloista pienempiin askeihin, kun toiset on koko elämänsä tottuneet kulmavääntöihin tärkeänä osana peliä.Mikä siinä muuten on, että Laineella nimenomaan tuo laitapeli on niin heikkoa?
Onko sulla jotain sisäpiiritietoa Armian tulevasta kaudesta, tai Mauricen hahmotelmista? Armia oli scrimmagessa jo hyvä, ja nyt hyvä esitys jälleen perään. Armialla on nykyään se etu siihen Ässät-aikojen (poislukien viimeinen kausi) Armiaan, että liike on parantunut, puolustuspeli on parantunut, fyysisyys on parantunut, ja kaikki vielä huomattavasti.
Mikä siinä muuten on, että Laineella nimenomaan tuo laitapeli on niin heikkoa?
Laine told the Finnish media that his first game always is the worst, no matter the league or tournament and that he's going to be better.
But anyway, for a first game it was pretty good, what with leading the team in 5v5 corsi and all...
And then the insignificantly low sample size stuff like:
Laine without Armia: 2-0, 100%
Armia without Laine: 1-4, 20%
Laine without Petan: 1-0, 100%
Petan without Laine: 0-2, 0%
Tukee omia havaintoja. Vähän suurennuslasilla saa kyllä peliä katsoa jos Lainetta kauheasti lähtee tuon pelin jälkeen kauheasti kritisoimaan.
Tukee omia havaintojasi millä lailla? Mitä järkevää ja havaintoihisi sopivaa muodostat yhden pelin corsi-tilastosta?
Uskon itsekin, että Laine tulee vielä tällä kaudellakin esittämään hyvää jääkiekkoa, mutta come on.
Ettei peli mennyt täysin penkin alle. Sen verran kritiikkiä vaan lukenut useammasta paikasta. Omaan silmään Laineen ja Armian kenttä pärjäsi hyvin 5vs5 pelissä ja sentteri ei oikein tuntunut pysyvän menossa mukana.
Ja viidellä viittä vastaan pelattavasta lajista sen voi päätellä yksilön corsi-tilastoista yhden ottelun ajalta? :D
Tehotilastossakin on oma huonoutensa. Otetaan esimerkiksi Rasmus Ristolainen. Pelaa isoja minuutteja parhaita vastaan kokoajan. Pelaa myös lopussa kun haetaan maalia ilman maalivahtia. Tulee tyhjiä maaleja ja maaleja mihin ei välttämättä pysty itse vaikuttamaan paljoakaan. Myös jos jengi ottaa 60-70% enemmän dunkkuun kun voittaa niin harvoin tehotilasto on plussalla. En nyt väitä suoraan että näin on käynyt mutta kuitenkin. Onhan tuo vähän hämäävä tilasto tuokin.Täällä puhutaan ihan asiaa ettei tilastoja kannata lukea yhden ottelun otannalla. Vanha kunnon +/- tilasto on minusta jopa parempi kuin corsit muutenkin, mutta siinäkin otanta tulisi olla vähintään 20 peliä, ja ottaa huomioon joukue ja rooli. Maalipaikkojen erotus kentällä olessa on minusta se kaikkein paras tilasto, kun corsi sisältää paljon laukauksia mitkä ovat olleet huonoja ratkaisuja pelaajalta. Vaikka sanotaan että laukaus aina hyvä ratkaisu, mutta itse olen hieman eri mieltä.
Tehotilastossakin on oma huonoutensa. Otetaan esimerkiksi Rasmus Ristolainen. Pelaa isoja minuutteja parhaita vastaan kokoajan. Pelaa myös lopussa kun haetaan maalia ilman maalivahtia. Tulee tyhjiä maaleja ja maaleja mihin ei välttämättä pysty itse vaikuttamaan paljoakaan. Myös jos jengi ottaa 60-70% enemmän dunkkuun kun voittaa niin harvoin tehotilasto on plussalla. En nyt väitä suoraan että näin on käynyt mutta kuitenkin. Onhan tuo vähän hämäävä tilasto tuokin.
Erik Karlssonilla +/- tilasto koko uralta NHL:n runkosarjassa -21. PPG 0.8.En nyt väitä suoraan että näin on käynyt mutta kuitenkin. Onhan tuo vähän hämäävä tilasto tuokin.
Mutta laineen luistelun pelkään rajoittavan hänen nhl-uraa.
Korpikoski, Bergenheim ja Ruutu sen sijaan kommenteista päätellen ovat tosissaan yrittämässä sopimusta itselleen. Suomen NHL-veteraanit nöyrinä – "Älkää vaan herättäkö Ruutua unestaan" - NHL - Jääkiekko - Sport - MTV.fi
Onko kukaan nähnyt edellämainittujen suomalaisratsujen otteita? Ruutu oli ainakin jossain harkkamatsissa maalin tehnyt ja kehui jossain haastattelussa, että löytänyt taas pelillisen identiteettinsä. Toivon kyllä Bergenheimille ja Ruutulle sopimusta, Korpikoskelle myös tottakai, jokseenkin luulen sen olevan vain kiven takana.
Korpikoskelle myös tottakai, jokseenkin luulen sen olevan vain kiven takana.
Harmillista kyllä Bergenheimin tason putoaminen erinomaisesti playoff-pelaajasta ja maalintekijästä tryout-mieheksi. Onko otteita jäänyt vaivaamaan se IFK-stintillä hankittu paha loukkaantuminen, vai onko meno muuten vaan hidastunut? Toivotaan nyt kuitenkin että vielä pääsisi yrittämään ja löytäisi sitä otetta mitä oli muutama vuosi sitten.
Ei päässy Pokka vielä kokeilemaan virallisissa peleissä ylhäällä vaan aloittaa kauden AHL:ssä.