Valmentajan vaihdos on näköjään ainakin Minnesotan suomalaisiin iskenyt kivasti. Onhan jengi toki muutenkin ottanut nyt taas tuulta purjeisiin. Etenkin Parisee on ollut melko jäätävässä maalivireessä. Haulalta kyllä ihan huikea tasonnosto. Mikä tuossa myös pistää silmään niin Koivulla on +6 MGllä -24 ja Haulalla + 32 tehotilastossa. Siis 56paunaa parempi kuin MGllä tuolla otannalla. Aika huimaa. Kertoo toki sitä, että MG tekee pisteitä enemmän YVllä mutta aika rumasti kolisee omissa. Sen sijaan Haula pelaa AVta ja tekee tuhojaan silloinkin niin siitä kertoo tuo hyvä tehotilastolukema. Haula ei taida paljon YVtä sen sijaan pelata? Voipi olla että olen hakoteillä mutta olen ainakin itse siinä käsityksessä, että Haula pelaa myös paljon vastustajan parhaita vastaan? Niin siihen nähden tuo tehotilastolukema on myös melko kova. Saa korjata jos olen väärässäViime yönä vaihteeks ihan jees tehot
MiGranlund 1+1
Jokinen 1+1
Barkov 0+2
Teräväinen 1+0
Koivu 0+1
Haula 0+1
Lehterä 0+1
Yhteensä: 3+7=10
Lisäks Raannalle, Rinteelle, Niemelle ja Raskille voitot ja Ortiokin valittiin tähdistöön.
Minnesotan suomalaisista niin tämän vuoden saldot näyttää tältä, ekaks tammi-maaliskuu ja sit helmi-maaliskuu.
Haula 38 9+16=25 +18 | 27 8+12=20 +14
Koivu 40 7+16=23 +1 27 | 7+12=19 +5
MiGranlund 40 8+12=20 -14 | 27 7+9=16 -10
Valmentajan vaihdos on näköjään ainakin Minnesotan suomalaisiin iskenyt kivasti. Onhan jengi toki muutenkin ottanut nyt taas tuulta purjeisiin. Etenkin Parisee on ollut melko jäätävässä maalivireessä. Haulalta kyllä ihan huikea tasonnosto. Mikä tuossa myös pistää silmään niin Koivulla on +6 MGllä -24 ja Haulalla + 32 tehotilastossa. Siis 56paunaa parempi kuin MGllä tuolla otannalla. Aika huimaa. Kertoo toki sitä, että MG tekee pisteitä enemmän YVllä mutta aika rumasti kolisee omissa. Sen sijaan Haula pelaa AVta ja tekee tuhojaan silloinkin niin siitä kertoo tuo hyvä tehotilastolukema. Haula ei taida paljon YVtä sen sijaan pelata? Voipi olla että olen hakoteillä mutta olen ainakin itse siinä käsityksessä, että Haula pelaa myös paljon vastustajan parhaita vastaan? Niin siihen nähden tuo tehotilastolukema on myös melko kova. Saa korjata jos olen väärässä
Toinen mikä on hienoa on Barkovin kehittyminen myös pisteiden muodossa. Matkalla kohti suomalaisten maalipörssin voittoa jo tuossa iässä on melko kova suoritus. Etenkin kun miestä pidetään enemmänkin pelintekijänä. Jos laukoisi viel enemmän voisi maalejakin olla enemmän.
Vatanen (aivotärähdys?)
Filppula
Määttä
Lehterä
Komarov
MaGranlund
Vatanen tekeekin paluun jo nyt tulevana yönä Edmontonia vastaan.Tässä Vatasesta, eli tällä viikolla luultavasti paluu:
Recent news on Sami Vatanen - Anaheim Ducks - Rotoworld.com
Jep, näköjään se Filppulakin jo viiletti kaukalossaVatanen tekeekin paluun jo nyt tulevana yönä Edmontonia vastaan.
Epäonni ei hellitä: Määttä jälleen sairastuvalle | Yle Urheilu | yle.fiMitä Määtälle on taas tapahtunut? On vissiin harvinaisen huono-onninen loukkien suhteen?
Pittsburghin Olli Määttä joutuu jälleen huilaamaan NHL:ssä. Seuran mukaan Määttä kärsii alavartalovammasta.
Pittsburgh Penguinsin NHL-puolustaja Olli Määttä on joutunut jälleen sairastuvalle. Määttä, 21, loukkaantui torstaina pelatussa New Jersey -kamppailussa. Seuran mukaan Määttä kärsii alavartalovammasta.
- Olli on hyvä pelaaja ja hän on rakentanut hyvää kemiaa "Tangerin" (Kris Letang) kanssa. Tulemme kaipaamaan Ollia, Pittsburghia luotsaava Mike Sullivan kommentoi.
Määtän tilannetta seurataan viikko kerrallaan, joten on mahdollista, ettei hän pysty pelaamaan enää runkosarjassa. Loukkaantumiset ja sairastelut ovat varjostaneet suomalaispelaajan NHL-uraa. Määttä on pelannut tällä kaudella 67 ottelua NHL:ssä.
Siis tarkotatko suomalaisten yhden kauden piste-ennätystä vai mitä tuolla suomalaisten piste-ennätyksellä? Ristolaiselta on syöttöpiste viety mikäli sille aiemmin oli merkattu.Yön kierrokselta suomalaisten piste-ennätys, ennätyksiä huikealla parannuksella ja ennätys tasalukemiin 1,5 viikoa ennen runkosarjan loppua
- Rasmus Ristolainen 76 ott 9+31= 40 p
- NHL 189 ott 19+45= 64p
Siis aika epäselvästi ehkä kirjotin, siis selvennetään vaikka samoilla silmillä vielä mennään.Siis tarkotatko suomalaisten yhden kauden piste-ennätystä vai mitä tuolla suomalaisten piste-ennätyksellä? Ristolaiselta on syöttöpiste viety mikäli sille aiemmin oli merkattu.
Joo kyl toi 40 on ihan oikein, hämäs vaan toi "viime kierroksella" mut teki tosiaan jo toissa yönä tuon 40. pisteensä. Niin ja rikkohan tuo Komarovkin oman ennätyksensä jo ajat sitten.-Rasse ei tehnyt yöllä tehoja, enkä +- ala tosiaan listaamaan mutta kauden piste-ennätys rikottu heittämällä ja poika pelaa upeaa kautta. Pisteet tosiaan taitaa olla 9+30=39 tältä kaudelta. Muutama lähde kertoo eri pisteet, ei tiä onko toi 39 sitten oikein vai ei? Mieluusti otetaan se 40, eikö vain.
Oli selvä homma että Leksalla tehot tasaantuu ja tahti hiipuu, mutta ei olisi uskonut silloin jo kuukausia sitten tehojen ollessa jossain 15+10 tasolla, että 20+20 taitaa sittenkin jäädä Leksalta saavuttamatta. Oli hyvissä ajoin niin hyvässä tahdissa, että uskoin molempien sarakkeiden menevän heittämällä yli tuon 20 rajapyykin, mutta tiukkaa tekee ellei nyt loppumetreillä tule tuota yhtä maalia ja muutamaa syöttöä päälle. Näkyy olevan viimeiset 34 peliä saldolla 4 maalia, sitä ennen edellisessä 3 pelissä kauhea putki päällä kun teki 5 maalia ja nousi kauden osalta 15 maaliin. Sen jälkeen hiljeni.Joo kyl toi 40 on ihan oikein, hämäs vaan toi "viime kierroksella" mut teki tosiaan jo toissa yönä tuon 40. pisteensä. Niin ja rikkohan tuo Komarovkin oman ennätyksensä jo ajat sitten.
Hyökkääjät: 17, joista 8 yksisuuntasia. Sopimuksettomia MaGranlund, Barkov, Armia, Salomäki, Pakarinen, Keränen, Kemppainen, Pulkkinen ja Ruutu (9).
Eli yhteensä 33 pelaajalla sopimus ensikaudesta. Lisäksi noista uskon Ortion, Raannan, Gibsonin, Rämön, Ristolaisen, Vatasen, MaGranlundin, Barkovin, Armian, Salomäen, Pakarisen ja Pulkkisen ainankin saavan sopimuksen ensikaudeksi.