Riesa kirjoitti:Tuolla ruoan hygieenisyydellä tarkoitin lähinnä sitä, kuinka tarkoin valvottua ruoan valmistus myytäväksi on. En muista kuulleeni yhtään valitusta (työssäni olen hk. tekemisissä n. 10 000 ulkomaalaisen kanssa vuosittain) siitä, että olisi ulkomaalaisella vieraalla mennyt vatsa sekaisin syötyään suomalaisessa ravintolassa. Päinvastoin esimerkkerkkejä kyllä löytyy ?
Kyseessä ei ollut se, että meneekö ulkolaisen vatsalaukku sekaisin meidän ruuasta vaan, siitä höpötyksestä, että onko ulokolainen ruoka epähygienisempää kuin suomalainen.
Viljuri: Loistavaa! Juuri näin.
Itse olen asunut useamman vuoden sekä Saksassa että Unkarissa. Aivan loistavia ja tuoreita vihanneksia saa myös (yllätys monille) näissä maissa.
Satoja tuhansia suomalaisia asustaa ulkomailla. Onko kuultu raportteja siitä, että paikallinen ruoka on epähygienistä ja huonoa? Kuten arvelin, ei.
Joten syökäämme jatkossakin mitä haluamme ja olkaamme jatkossakin mitä mieltä tahansa suomalaisesta tai ulkolaisesta ruuasta.
Edit: Joskus 60 -luvulla paheksuttiin kaikkia tuotteita, jotka olivat valmistettu Japanissa tai Hong Kongissa. Made in Hong Kong oli selkeä osoitus, että tuote oli paska. Onko vielä?