Tomppa#74 kirjoitti:
Sen sijaan 9 miljoonan asukkaan Ruotsille meidän pitäisi ykköslajissamme jo pärjätä kohtuullisen hyvin.
Ruotsilla on jonkin verran sekä suhteellisesti että absoluuttisesti enemmän "paperilla parempia" pelaajia ja siihen nähden Suomi on pärjännyt kohtuullisen hyvin Ruotsia vastaan. Ainakin viimeisen reilu 10 vuoden aikana.
En sitten tiedä miten se olisi suomalaisen mentaliteetin syytä, että Ruotsi tuottaa hieman enemmän parempia lätkäpelaajia Suomeen verrattuna, kuin väkiluku antaisi ymmärtää. Onhan ne huikeasti parempia fudiksessakin. Ja onhan niillä vanhempi palloilukulttuuri. Ja onhan ne huimasti vanhempi yhtenäinen kansakunta jne. Onko tässä nyt oikeasti jotain ihmeellistä?
Suomi tulee kyllä aikanaan voittamaan myös suurkisoja, en epäile sitä hetkeäkään. Ja se on tietenkin pelkästään hyvä piirre, jos ei olla tyytyväisiä ja halutaan parempaa. En siis halua vähätellä kenenkään huolestumista ja oikeutta tappioiden syiden pohtimiseen, mutta tapani ilmaista asiat nyt on mitä on.
Torinossa Suomi pelasi kuitenkin taas erinomaisen turnauksen, eikä voi väittää esim. avainpelaajien pelanneen alle tasonsa. Finaalivoitto olisi vain vaatinut täydellistä onnistumista joukkueelta, mutta se täydellisin peli jäi valitettavasti perjantaihin ja matsi pelattiin alusta loppuun svedujen ehdoilla. Yksistään lukuisat aloitushäviöt yhdistettynä taitavampaan syöttöpeliin takasivat Ruotsille kiekkokontrollin ja voiton. Jos ryssät olisi saanut pitää noin paljon lätkää hallussa, ei finaaliin oltaisi päästy.
Mutta ihan turha provota edes leikillään, ettei mua vituttaisi finaalitappiot. Mua ne vituttaa todennäköisesti eniten kaikista katsojista ja voisin periaatteessa tehdä mitä tahansa Suomen lätkäjengin puolesta(jos en joutuisi siitä oikeuteen), mutta nyt olen syystä tai toisesta viileä.