Summanen - uusi valmentaja?

  • 203 797
  • 539

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Mitään todellista sopimustarjousta vakavassa mielessä en edelleenkään usko tehdyn.

Sähän vedät kuin Mauri Pekkarinen! Mä putosin kärryiltä täysin.
Veikkaukseni on, että Summanen ei IFKhon tule tänä,eikä ensi kautenakaan. Neuvoteltu on, mutta sopimukseen ei päästy.
Voitinks mä vedon? Iso kahvi mustana ja pitkä viineri, kiitti
 

Viltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ei jumalauta, kuka tahansa muu kuin Jortikka!
Äijä elää vieläkin menestysvuosiensa muistoissa eikä ole muistaakseni 2000-luvuilla saanut kun Jokerit kerran finaaliin.Nykypäivän koutsaamisesta ei tiedä yhtään mitään.Voittamissaan mestaruuksissa on aina ollut ns. valmis joukkue eikä Jortikka ei pysty kehittämään valmentamiaan jengejä. Nuoret lupaukset eivät saa peliaikaa. Mainitkaa yksikin junnupelaaja josta Jortsu on muokannut tähden.

Loppukauden pestillä Jortikalta tuskin edes vaadittaisiin junnupelaajien kovinkaan voimallista jalostamista liigapelaajiksi. Varmaan tavoitteena olisivat ihan muut asiat, kuten esim. voittojen ottaminen. Eikä nykyinen IFK mikään junnuporukka ole, valmiita pelimiehiähän siellä on. Toki onhan Jortsukin näitä pelaajien tasoja nostanut; Kallio, Lepistö ja V. Filppula esimerkkeinä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sähän vedät kuin Mauri Pekkarinen! Mä putosin kärryiltä täysin.
Veikkaukseni on, että Summanen ei IFKhon tule tänä,eikä ensi kautenakaan. Neuvoteltu on, mutta sopimukseen ei päästy.
Voitinks mä vedon? Iso kahvi mustana ja pitkä viineri, kiitti

Mä voitin, jos noin menee. Sillä kyllä me tiedetään molemmat, että jos olisi neuvoteltu tosissaan HIFK:n puolelta, sopimukseen olisi päästy. Juuri se mitä kirjoitin ihan alussa, että johto ei halua todellisuudessa muutosta, vaan valitsee mieluiten Rindell-Kuitusen, toteutuisi tässä sinun skenaariossa 110 prosenttisesti.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En hirveästi näe Jortikassa mitään positiivisia puolia, vaikka puhutaankin kovaa tulosta Suomessa tehneestä valmentajasta. Jortikka ei saanut viimeisinä TPS vuosinaan melko nimivahvasta miehistöstä irti juuri mitään. Osittäin menestymättömyys voi mennä sen piikkiin, että Jortikka työskenteli jo liian tutussa ympäristössä ja kaiken lisäksi sai puukkoa selkään joka suunnalta. Tämän lisäksi Jortikka on IFK:n perinteisen pelityylin täydellinen vastakohta. Hänhän on moneen otteeseen todennut, että fyysisellä pelillä ei ole mitään tekemistä otteluiden voittamisen kanssa. Pakottaako Matikainen Jortikan kaivamaan kuittivihon ja fyysisen peloitteen taskustaan? Epäilen.

Jortikkahan on viime vuosina tullut tunnetuksi lähinnä youtuben hassuista videoistaan joita levitellään siellä rinta rinnan Kummelipätkien kanssa.
 

Hakki#20

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bayern München
Jortsun viimeksi valmentama TPS itse asiassa muistutti hyvin paljon tämän hetken IFK:ta. Älyttömän tylsää peliä puolustuksen kautta jossa kukaan ei uskaltanut ottaa riskejä. Ei kai kukaan halua vaihtaa valmentajaa toiseen samanlaiseen jääräpäähän vaan on saatava selvä muutos pelityyliin.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Die Endelösung:

1. Jortikka välittömästi penkin taakse.
2. Vaihdetaan Heikkinen päittäin Heleniukseen.
3. Sijoitutaan runkosarjan viimeiseksi.
4. Todetaan tilanne, annetaan kenkää kaikille paitsi Everille ja Lindholmille (tämä koska Everin tiedän fiksuksi, ja Lindholm on uusi).
5. Vedetään perseet.

Näiden toimenpiteiden jälkeen ilma on puhdistunut. Jortsu ja Hele on nähty HIFK:ssa, pöytä on puhdas ja uudelleenrakennus voi alkaa. Ainoa itseäni vaivaava seikka on se, kuka antaa kaikille kenkää.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Mä voitin, jos noin menee. Sillä kyllä me tiedetään molemmat, että jos olisi neuvoteltu tosissaan HIFK:n puolelta, sopimukseen olisi päästy.

Ai nyt se on jo "jos olisi neuvoteltu tosissaan", kun aiemmin oli ei ole mitään kontaktia ollut. Cobol, sut on nähty. Loanheitto seis ja takaisin ruotuun.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Jostain syystä olisi mahtava nähdä Tami Hifkin valmentajana loppukauden. Tulisi väriä tähän sarjaan oikeen kunnolla. Tami on mainettaan parempi skoutsi ja varmasti hyvä vaihtoehto Hifkin tämän kauden loppuun vetämiselle. Summanen varmasti olisi Hifk fanien mieleen, mutta ei täällä hetkauttaisi mitenkään. Äläkää ny ainakaan sitä Jortikkaa, sama ku antaa siinä tapauksessa Paulin jatkaa.

OIshan se mahtava nähdä Tami taas touhuissaan, vaikka ei Hifk niin nappakaan kuin kivana vastustajana.
 

Stigu

Jäsen
Näiden toimenpiteiden jälkeen ilma on puhdistunut. Jortsu ja Hele on nähty HIFK:ssa, pöytä on puhdas ja uudelleenrakennus voi alkaa. Ainoa itseäni vaivaava seikka on se, kuka antaa kaikille kenkää.
Endelösung-suunnitelmasi vaikuttaa oikein hyvältä. Ja kenkäähän ei tarvitse antaa kenellekkään (siis Jortsun ja Helen lisäksi). riittää, kun
- Frank mumisee, että nythän peli näyttää jo jääkiekolta!
- Pentti keskittyy siihen minkä parhaiten osaa: asioiden ryssimiseen.
- Hallituksen Puheenjohtaja antaa julkisuuteen lausuntoja: "Gyl maar Benal meitin gaiggien tugi o! " ja " Bena se yriddäs ni valla gauhiasd, olgga fani gerrangi hiljja!"

Olisi muuten erittäin mielenkiintoista nähdä kentällä pakkipari Helenius-Korhonen!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Miestä on kyselty tännekkin . . .

Toivola on stadista ja nyt vasta on HIFK:kin saanut tietää tämän. Ja molemminpuolista on kiinnostus. Kyllä mä nyt veikkaan, että HIFK saa Toivolan ja Ipahan jatkaa Pietilän kanssa? Materiaaliin nähden Ipa on menestynyt hyvin, miksi ihmeessä Ipa ei tarjoaisi jatkoa Pietilälle?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jos kuitenkin Toivola tulee, niin mielestäni hyvä kakkoskoutsi olisi Janne Ojanen.

Toivola on hyvä jätkä. Jo se, että hänen jengissään ovat yhtä aikaa Siklenka, Toprowski ja Ben-Amor keskipituuden ja -painon ollessa muutenkin kohdallaan, herättää minussa suurempaa luottamusta kuin valmentaja, jonka palapelin keskeisiä osia ovat Kovanen, Korhonen ja H.Pikkarainen. Kun tähän lisätään Toivolan isojen pahojen jengien menestystä; hopeaa Ässissä ja nyt Lukko on 11 pinnaa HIFKin edellä maalierolla +7 jäähyjä pelkäämättä, en tähän hätään löydä yhtäkään syytä, miksi Toivola ei olisi kokeilemisen arvoinen ratkaisu fyysisen kiekon ja menestyksen yhdistelmää tavoittelevalle HIFK:lle? Siis en ainuttakaan syytä. Tietenkin Toivola on hamsterin näköinen, mutta ennemmin hamsterin näköinen kovis kuin päärynän näköinen pehmonalle.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ai nyt se on jo "jos olisi neuvoteltu tosissaan", kun aiemmin oli ei ole mitään kontaktia ollut. Cobol, sut on nähty. Loanheitto seis ja takaisin ruotuun.

Jos jotain alustavia keskusteluja on ollut, sitten on ollut. Muuten menee samaan luokkaan kuin nää jutut Baxterista, joka kuulemma on varsinainen pelikirjavalmentaja Sheddeniin verrattuna yms joulupukkitoiveet.

En usko HIFK:n johdon (Moberg ja kumppanit) halunneen Summasta enkä Summasen HIFK:ta nykykunnossaan. Hyvin yksinkertainen asia, joka ei muuksi muutu. Ei auta vaikka kuinka Jatkoajan keskustelupalstalla kirjoitettaisiin Summasen olleen lähellä sopimusta HIFK:n kanssa. Tai kuten tämän ketjun avaajan keksittyä jutun sopimuksesta, sitä lähti peesaamaan sitten yksi jos toinen tyyliin just julkaistaan ja ihan on huulilla.

Minun virheeni oli puhua kontaktista, sillä sellainen varmaankin on ollut. Mutta kuten Sihvonen hyvin kirjoitti, edes mitään tarjousta ei HIFK Summaselle antanut.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Minun virheeni oli puhua kontaktista, sillä sellainen varmaankin on ollut. Mutta kuten Sihvonen hyvin kirjoitti, edes mitään tarjousta ei HIFK Summaselle antanut.

Hiuksia halkoen voidaan sanoa, että Summanen antoi tarjouksen / reunaehdot HIFKille. Kyllä siinä näin pitkällä on oltu. Minun lähteeni ei ole Sihvonen, vaan eräs toinen S:llä alkava henkilö. Kaiken lisäksi HIFK yritti jo Francisin jälkeen saada Summasen, vanhaa shittiähän tämä kontaktin ylläpito on. Eikä kortteja ole vielä loppuun asti katsottu. Vedonlyöntiin lähdin silti ihan lämpimikseni, uskon ennemmin Summasen tuloon ensi kaudella. Hyvänä vaihtoehtona Toivola. Bubbling under: Lehkonen, K.Jalonen, Westerlund, Rautakorpi. Nämä nimet kannattaa ottaa huomioon oma vastuu -periaatteella: mitään tietoja mistään neuvotteluista kolmen viimeksi mainitun kanssa minulla ei ole. Tiedän ainoastaan, että nämä nimet ovat listalla ylhäällä. Ja saahan sitä tietenkin jokainen toivoa mitä vaan.

Minulla on sellainen suhtautuminen neuvotteluihin, että ainoa kiinnostava vaihe niissä on nimen piirtyminen paperiin. Sen jälkeen tulevat spekulaatiot siitä, että sejase oli myös lähellä sitäjasitä joukkuetta, ovat täysin tarpeetonta ajankulua. Ainoa millä on merkitystä, on se, mitä kyseinen signaus joukkueessaan tekee. Suomen kiekkomarkkinat ovat pienet, samat nimet siellä kiertävät seurasta toiseen. Koskee sekä valmentajia että pelaajia.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Toivola on stadista ja nyt vasta on HIFK:kin saanut tietää tämän. Ja molemminpuolista on kiinnostus. Kyllä mä nyt veikkaan, että HIFK saa Toivolan ja Ipahan jatkaa Pietilän kanssa? Materiaaliin nähden Ipa on menestynyt hyvin, miksi ihmeessä Ipa ei tarjoaisi jatkoa Pietilälle?

Niin IMO Sakelle jatkolappu kouraan, vaan Sakke ei kait ole itse jatkamassa? Tai mistä sen tietää, eipä vaan ole asiaan ottanut kantaa. Jos IFK Toivolan haluaa, kyllähän Toivola Helsinkiin mieluummin lähtee. Mieshän olisi aika osuva valmentaja "brändi" kiekolle. Me tarvittas joku extreme hyvä junnukouluttaja. Papat lopettaa ja lahjakkaita junnuja on jonoksi asti änkeämässä muutaman vuoden sisällä liigaan...

no OT, palataan spekuloimaan IFK:n tilanteella. . .
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kannattaa katsoa Shedden jokereihin ketjua että minkölaisia viestejä esimerkiksi cobol ja Isakkson sinne kirjoittivat. Cobol kertoi aivan varmana että Shedden ei Jokereita 05-06 kaudella valmenna ja Hifkin miehet naureskeli että kuka Shedden kun Francis palkattiin. Arvailuja näemmä nämä tietäjienkin jutut aika pitkälle on. Samoin narri-fanien tietämys Sheddenin palkasta on tänään todettu erittäin heikoksi.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Löytyykö kenelläkään kanttia pistää pullakahveista vetoa siitä, onko Summanen HIFK:ssa valmentajana tällä kaudella vai ei :)

No siitähän ei alunperin ollut lainkaan kysymys, vaan väitit, ettei IFK ole ollut Summaseen missään yhteydessä. Tämä väite on vale ja valheena pysyy täysin riippumatta siitä valmentaako IFK:ta tällä kaudella Rindell, Kuitunen, Jortika, Tamminen vai itse Pentti. Tällä hetkellä kaikki on mahdollista.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Cobol kertoi aivan varmana että Shedden ei Jokereita 05-06 kaudella valmenna

Nyt mä putosin kärryiltä. Siis Sheddenhän valmensi koko kauden 05/06 HIFK:ssa. Oliko jossain vaiheessa spekulaatiota, että Shedden siirtyisi narreihin jopa kesken kauden??
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
väitit, ettei IFK ole ollut Summaseen missään yhteydessä. Tämä väite on vale ja valheena pysyy täysin riippumatta siitä valmentaako IFK:ta tällä kaudella Rindell, Kuitunen, Jortika, Tamminen vai itse Pentti. Tällä hetkellä kaikki on mahdollista.

Väitin, väitin, mutta olepa tarkkana kuitenkin. Voi olla että kohta numero 7 on väärin. En tosin vieläkään usko, että on. Se kontakti joka on otettu, on todennäköisemmin Summasen kuin HIFK:n aloitteesta. Eikös se mene niin, että Summanen on valmis tietyin edellytyksin, mutta HIFK:n nykyjohto ei edelleenkään Summasta halua eikä edellytyksiä täytä.

Vai haluaako nykyjohto Summasen, vastaapa rehellisesti.

Muita kohtia seurataan sitten mielenkiinnolla. Tässä ne tiiviisti:

1. HIFK ei ole tarjonnut Summaselle mitään. Kahvia, ehkä, mutta ei sopimusta
2. HIFK on kuitenkin tehnyt yhden kovan tarjouksen: Kuitusta on kysytty Rindellin kakkoseksi
3. Ensi kauden valmentaja tulee olemaan sitten mielenkiintoinen asia. Päätöstä ei ole vielä tehty
4. Jos Baxter vaihtuu kesken tämän kauden kuten uskon, Rindell-Kuitunen on on pärjätessään mahdollisesti aitiossa ensi kaudellakin
5. HIFK:n todellinen johto ei todellisuudessa halua muutosta. Miksi ei? Koska muutos pyyhkisi johdon mennessään
6. Rindellin haluun ottaa ykkösvakanssi, niin useista lähteistä samaa tietoa
7. Mitään kontaktia asiasta ei ole HIFK:n puolelta otettu Summaseen. Kyse on siis kuluvasta kaudesta. Kuten ketjukin. Ensi kausi on sitten eri asia.

Summanen ei siis HIFK:ta valmenna tällä kaudella. Lähes 100 varma asia.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Summanen ei siis HIFK:ta valmenna tällä kaudella. Lähes 100 varma asia.

Tässähän on käymässä niin, että Baxter pitää sanansa ja rupeaa voittamaan. Kun IFK saa ketjullisen tai pari maajoukkuetason laitureitaan riviin, ne latoo joka pelissä 10 maalia, kun nyt jo tuli 6. Tai sitten ei. Ja totta puhuen en minäkään usko, että Summanen tällä kaudella IFK:ta valmentaa, mutta yhteyttä on pidetty siitä ei kannata kinata.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös