Summanen jättää maajoukkueen

  • 77 548
  • 632

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Viestin lähetti Gagne
Väitätkö että maajoukkue ei ole Suomen kiekkoilun lippulaiva? Väitätkö, että se ei ole suomalaisille tärkeä juttu? Ettei jopa vähän niinkuin yhdistävä tekijä, ainakin keväällä?

Ei tästä ole kyse kun ihmettelin roolimallejasi ja propagandan puolusteluasi. Minä väitän, että parasta roolimallia ja yhdistämistä on voittaa mahdollisimman paljon matseja vitut välittämättä muiden mielipiteistä. Tai jos välittää, niin kait panit merkille, että muiden maiden medioissa Suomen pelitapaa ihasteltiin, etenkin kiekon emämaassa, mutta myös käsittääkseni Ruotsissa.



Minä en ole dissannut "neukkulätkää", olen dissannut Tihonovin metodit. Summanen käytti samoja juttuja. Menestys huutamalla, nöyryyttämällä, sekoilemalla haastatteluissa,

Alkaa jo kyrpimään nämä vertailut Summaseen ja neuvostotihonoviin. Ensinnäkin: huutajia sekä henkilökohtaisuuksiin meneviä räyhääjäkoutseja löytyy jokaisesta maasta, hyvällä ja huonolla menestyksellä, eikä se voi olla mikään kriteeri rajojen ylittämiselle. Toiseksi: Neuvostojääkiekossa pelaajat olivat de facto ympärivuotisia vankeja lomineen ja menestys saavutettiin totaalilätkällä, huutaminen oli vain pieni ja yleisölle näkyvä osa sitä järjestelmää. Menestystä olisi neuvostotyylillä tullut ilman Tihonoviakin.

Ja sponsoreista: Totta, että Summanen ei ole kypsä mediavalmentaja, mutta sitä varten maajoukkueessa pitää ollla asiansa osaava tiedottaja, joka vetäisi nämä itsestäänselvät jargonit, silloin kun päävalmentajan pitää kriittisillä hetkillä keskittyä itse asiaan, eli jenginsä pelisuoritusten maksimointiin.

Jos kansan enemmistön mielestä vaikkapa pari tusinaa mielensä pahoittanutta pelaaja sekä liiton johtohenkilöstöä on liian kova hinta menestyksestä, niin mitään menestystä sellainen kansa ei ansaitsekaan. Onneksi valtaosa Ramin pahimmista dissaajista ei maajoukkueen voitoista tai tappioista edes tosissaan välitä, joten vittuako niiden itkemisiä huomioimaan.
 

Goldberg

Jäsen
Mielipide

En ole paljoakaan tänne kirjoitellut. Mutta nyt aihe ja kirjoitukset ovat provoisoineet minut kirjoittelemaan.

On hauska huomata kuinka Suomen Jääkiekkoliitto osoittaa avoimesti olevansa kaveriklubi. Sinne valitaan ei parhaimpia vaan sopivimmat. Miettikääs nyt.... Mies joka ensimmäisen kerran uskaltaa tehdä vähän omia asioita suomen korkeimmalla valmentaja paikalla saa potkut. Tiedän tiedän.....kohta joku laittaa, että Summanen on aivan hullu. Totta kaiketi sekin. Mutta tietääkseni valmentajalla on oikeus vaatia huippusuorituksia "huippupelaajilta". Tapoja on monia. " Kaveriklubi" tiesi riskit palkatessaan Summasen mitä voi tapahtua kun ylipalkatut primadonnat saa palautetta.

Olen itse varmaan päässyt lähimmäksi Ramin valmennusta kuin moni muu teistä. Tiedän mitä se voi olla kun hän antaa palautteen. Sitä ei suoristella vaan se tulee. Hän elää tunteella ja haluaa voittoa hinnalla millä tahansa. Ylilyöntejä tulee. Se on varma. Mutta miksi tällainen häly?? Laitan tähän seuraavaksi oletetun keskustelun Kummolan ja asianosaisten välillä....Tämä on siis fiktiota.

Kale: " Kale täs terve....olit soittanut...
JK( apulaisvalmentaja) " joo...mua harmittaa kun Rami sanoi mua kiekonkerääjäksi...mitä muijakin sanoo??"
Kale: " äläs ny, ehkä sä vaan ymmärsit väärin"....
JK: " voi olla, mutta mitä mä sanon kotona....lupasin lähettää muijalle terveisiä teevee lähetyksessä. Ja nyt Rami on siellä.. se on mun juttu.."
Kale: " mä lupaan sulle.....sä saat vielä mahdollisuuden"
JK: " okei, mutta me ollaan jo Jutin kanssa sovittu, että se saa kanssa mahkun...mä tiedän ettei sillä ole kokemusta niinkuin mulla mutta.......lämäshän se ylänurkan 95 Ruotsissa...."
Kale: "kuules ny, eihän sullakaan ole kokemusta valmentamisesta....jos muistat"
JK: " hei, mä sentään pelasin NHL:ssä....( kuten myös Juti ja Rami).."
Kale: " ai niin...."
JK: " ei mun mitään koulutuksia kannata hakea....mulla on sormuksia ja muuta...kyllä mä Kale tän hoidan...sanon kundeille vaan, jotka sinne Wienin kisoihin lähtee, että ottaa vaimot ja muksut mukaan.....Pidetään hauska kauden päätösmatka...ei huudeta eikä räyhätä....sä saisit tulla mukaan ja olla Teemun kanssa terassilla"
Kale:" tossa ois ideaa.....Mutta mitä mä teen Summaselle...."
JK: " anna potkut... katsos...me ollaan totuttu, että maajoukkuereissut on vähän kuin lomareissuja.....ei me enään keväällä jakseta repiä"....
Kale: " lähtiskö Janne mukaan??"
JK: "joo...se ottais vavan mukaan niin se vois kalastella siinä joella....eikä sen tarvis ees pelata..joka peliä...."
Kale: " sulla on suunnitelma valmiina....tehään niin...sano sä muijalles että kotiturnauksessa sä oot teeveessä....."
JK: " tarkoittaako tää että mä olen uus päävalmentaja.....??

piip...piip...puhelu katkes...

JK:" ootko missä" ??
TJ: " syömässä"
JK: " taasko...hei, eiks me sovittu kun tuu joukkueeseen niin alat lenkkeilemään"
TJ: " sitähän mä syön"....
JK: " häh......no, ihan miten vaan....Kale lupas meille vastuupaikat...kotiturnaukseen...
TJ: " makeeta......siis mä pääsen aitioon......"
Jk: " joo saat fläppitaulun kätees..."
TJ: " ööh....siis ketä sinne aitioon tulee....ei kai se leuaton hallikuru"
JK: " umph....mitä sä horiset...."
TJ: " niin siis onhan se siistiä päästä normaalituoleilta aitioon....ei tarvi jonottaa kun saa makkaraa.......mutta mitä hittoa mä teen sillä fläppitaululla ylhäällä aitiossa...."
JK: " mitä sä nyt sekoilet.....susta tulee valmentaja....siis vaihtoaitioon....Kale lupas...sähän osasit lämätä.."
TJ: " ...hiljaisuus..."
JK: " ootko siellä"....
TJ: " siis valmentajaksiko....oishan se...kysäsehän Kalelta..jos mä voisin vielä pelata..on meinaa uudet luistimetkin ....siinä säästettäis....mä pakkina ja sä laiturina...."

ja niin edelleen...

ehkä tajuatte sarkasmini...enään siis puuttuu että nuo pukevat varusteet päälle....

tälleen...
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Viestin lähetti Panzerfaust
Ja miten niin ei saa tässä maassa tulla menestystä hinnalla millä hyvänsä? Millä ihmeen "hinnalla millä hyvänsä"? Mikä oli se kamala hinta, mikä maailmancupin finaalipaikasta maksettiin?
Aivan. Kertokaa nyt joku j-lauta mikä oli se hinta, se äärimmäisyyksien äärimmäisyys, joka maksettiin World Cup -suorituksesta. Minä ymmärtäisin tämän jääliläisyyden, jos siellä olisi käskytetty pelaajia niin että joku olisi halvaantunut, kuollut, niin että olisi tehty jotain peruuttamatonta. Joukkue oli jääliläisten mukaan "paniikissa". Kertokaa miten paniikissa oleva joukkue pelaa World Cupin finaalissa, jos ja vielä kun pahojen kielien mukaan PELAAJAT SEN SAIVAT AIKAAN, EI VALMENTAJA. Miten paniikissa olevat pelaajat sen tekivät? Miten Tuomo Ruutu teki maagisimman maajoukkuemaalin kenties ikinä paniikissa? Miten ihmeessä? Ei mitään supo-, sdp-, sak-, sossu-, jäälisääli- tai stallarivastauksia, kiitos.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Viestin lähetti jounster
Aamen. Vastaavanlaista kiekkojournalismin tasoa voisi vaatia myös maamme johtavilta medioilta, jotka hipovat säälittävyydessään aivan toista ääripäätä.

Erittäin hyvä kolumni.
Samat sanat vielä täältäkin. pravdalta jälleen kerran aivan totaalinen pohjanoteeraus, joten on hienoa että riippumattomalla Jatkoajalla on ylpeyttä ja kykyä kirjoittaa kuumasta aiheesta analyyttinen ja äärimmäisen hyvin perusteltu kolumni. Ei tässä ensisijaisesti ole kyse siitä onko Rami huutanut tai saako sitä edes huutaa, vaan täydellisestä Jääkiekkoliiton ja sen kummolamiesten mädäntyneisyydestä. Liljaniemi, hattu ei ole kourassa, kiitoksia ja onnittelut!
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
En oikein ymmärrä tuota kritiikkiä siitä että Kurri olisi muka liian kokematon maajoukkueen kolmosvalmentajaksi.

Suomen kaikkien aikojen paras kiekkoilija jolla on yli 600 nhl-maalia ei voi olla liian kokematon tuohon tehtävään.

Jalkapallosahan usein käy niin että juuri lopettanut huippupelaaja ottaa valmentajan postin usein jopa maajoukkueen ykkösvalmentaja paikan.

Mitä Kummolaan tulee niin onhan se totta että hän on tehnyt paljon virheitä ja on tälläinen rautakansleri mutta on vaikea ajatella kuka olisi paremmin puolustanut Suomalaista kiekkoa maailmalla kuin Kummola joka on hankkinut MM-kisojakin Suomeen paljon enemmän mitä Suomelle olisi kuulunut.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Viestin lähetti mixu
Jalkapallosahan usein käy niin että juuri lopettanut huippupelaaja ottaa valmentajan postin usein jopa maajoukkueen ykkösvalmentaja paikan.
Ööh, olisiko hiukan eri juttu?

Fudis: joukkue vetää 2*45 minuuttia ja voit tehdä pari kertaa vaihdon. Ainoa käytännön vaikutusmahdollisuus kentänlaidalla lähimmille pelaajille kähisemisen lisäksi on puoliajalla. Ei tarvitse miettiä maalivahdin vaihtoa. Pelinjohtaminen suppeaa ja passiivista.

Lätkä: 4 kentällistä, hyökkääjät ja pakit. Kentällisvalinnat vastustajan kentällisten mukaisesti. Onko kotietu? Otetaanko ykkössentteri aloittamaan erän viimeinen aloitus mutta vaihdetaan heti pois? Vaihdetaanko veska? Sekin imi, vaihdetaanko takaisin? Ylivoimakentälliset - oho, pakki hajosi, pannaanko laituri tilalle? Jne. Jne. Jne. Pelinjohtaminen laajaa ja aktiivista.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti mixu
En oikein ymmärrä tuota kritiikkiä siitä että Kurri olisi muka liian kokematon maajoukkueen kolmosvalmentajaksi.

Suomen kaikkien aikojen paras kiekkoilija jolla on yli 600 nhl-maalia ei voi olla liian kokematon tuohon tehtävään.

Ööö... tota...noin...niinku? Miten 600+ tehtyä NHL-maalia vaikuttaa taitoihin penkin takana? Jos osaa tehdä maalin niin osaa siis opettaa ja johtaa peliä? Kun on aktiiviaikana omannut hemmetin hyvän one-timerin suoraa syötöstä niin kyllä tuo hyökkääjien peluutus on luonnollisesti hanskassa.

Vai?
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Nostaisin esille muutaman faktan.

-Westerlund oli joukkueen taktikko.
-Virta pelutti pakkeja, kunnes otti monoa persiille.
-Kurri peluutti hyökkääjiä ja erikoistilanteita?
-Juti oli porukan klovni.

Mitä jäi Raivo Summaselle? Psyykata porukkaa. Menikö homma liian pirstaleiseksi? Onko Summasen rooli tässä paletissa kuitenkin se, joka on helpoin täyttää? Otetaanko Veltto Virtanen psyykkaamaan ja joku lehmänhermo vastuunkantajaksi?

Itsestä alkaa tuntumaan, että Sumo ei kestänyt paineita, jotka episodi Niinimaasta seurasivat ja hänen roolinsa loppupeleissä jäi 2-valmentajan rooliksi = vetää treenejä, psyykkaa jne.

Vastuuta pitää jakaa, mutta missä hypätään iso egoisen valmentajan varpaille? Raja on varmasti häilyvä. Mikä loppujen lopuksi oli Sumon rooli joukkueen valmennustyössä?
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pätevää porukkaa täällä. Ensin kerrotaan miten Summasella on helvetin huonot välit pelaajiin (luulen, kuvittelen), ja kun pelaajat kertovat muuta, he valehtelevat.

Päät pois perseestä, Pelaajilla ei näköjään ollut mitään Summasta vastaan (miinus Anne), vaikka sitähän kaikkien anti-sumojen on kiva itselleen uskotella, jotta ei vaikuta vaahtoamisineen pelleltä.
 

IceBreezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, HIFK, Habs
Re: Mielipide

Viestin lähetti Goldberg
Kale: " Kale täs terve....olit soittanut...
JK( apulaisvalmentaja) " joo...mua harmittaa kun Rami sanoi mua kiekonkerääjäksi...mitä muijakin sanoo??"
Kale: " äläs ny, ehkä sä vaan ymmärsit väärin"....
JK: " voi olla, mutta mitä mä sanon kotona....lupasin lähettää muijalle terveisiä teevee lähetyksessä. Ja nyt Rami on siellä.. se on mun juttu.."
Kale: " mä lupaan sulle.....sä saat vielä mahdollisuuden"...

On se toisaalta voinut mennä näinkin (jos tosissaan olet ollut Summasen valmennuksessa, niin saattaa kuulostaa tutulta):


KK: No, Rami miten sen jatkon kanssa

RS: Vittu saatana, tällaisia harrastelijoita, vittu Nuori Suomi saatana, vittu mä kysyn : missä on peli?

KK: Piti tästä sun sopimuksesta...

RS: Vittu! Mitä? Vittu mikä vitun sopimus. Vittu perkele, tässä pitäisi nyt miettiä isoa kuvaa ja sä vittu puhut jostan vitun saatanan sopimuksesta.

KK: Puhutaanko sitten joku toinen kerta.

RS: Ja vitut! Minä en puhu teidän ämmien kanssa mitään. Vittu amatöörejä. Missä on hei vastuu, hei? Halutaanko me vittu tuloksia, vai jotain vitun nuorisokasvatusta. Vittu mä vedän teitä vittu kaikkia vittu turpaan vittu. Saatana!

KK (medialle): Keskustelumme ovat edenneet hyvässä hengessä.
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Viestin lähetti Panzerfaust
Minä väitän, että parasta roolimallia ja yhdistämistä on voittaa mahdollisimman paljon matseja vitut välittämättä muiden mielipiteistä. Tai jos välittää, niin kait panit merkille, että muiden maiden medioissa Suomen pelitapaa ihasteltiin, etenkin kiekon emämaassa, mutta myös käsittääkseni Ruotsissa.


Ja sponsoreista: Totta, että Summanen ei ole kypsä mediavalmentaja, mutta sitä varten maajoukkueessa pitää ollla asiansa osaava tiedottaja, joka vetäisi nämä itsestäänselvät jargonit, silloin kun päävalmentajan pitää kriittisillä hetkillä keskittyä itse asiaan, eli jenginsä pelisuoritusten maksimointiin.

Minä ymmärrän kyllä pointtisi. Toimii niin kauan kun menestystä tulee. Suomi ei kuitenkaan ole jääkiekossa Ferrari, joka menestyy räävittömillä resursseillaan vuodesta toiseen. Ja arvokisat ovat aina eri asia kuin pitkä sarja. "Tolppa sisään, tolppa ulos..." Niitä puolivälierätappioita on valmentajasta riippumatta luvassa tulevinakin vuosina. Silloin aletaan pelaamaan Hartwallin ja Elisan kanssa mielikuvilla, joita maajoukkue herättää. Suhdetoiminta eksperttiä, joka silloin selittäisi valmentajan päättömän arroganssin on aika vaikea löytää. Valmentajan tehtävä on maksimoida joukkueensa iskukyky, se on selvää. Tappioiden hetkellä muistetaan kuitenkin myös sitä tapaa, jolla tappio "saavutettiin". Suomen pelityyliä kehuttiin, kyllä. Se ei kuitenkaan ole ns. big picture. Entäs jos...

Jääkiekkoliitto ts. Kummola painotti ettei potkuja annettu pelillisistä syistä. Jääkiekkoliitto tekee rahaa isänmaallisuudella, ja siihen mielikuvaan on liian riskialtista sekoittaa "tihonovilaisuutta"/ huonoa peeärrää. Ei Karjala-oluenkaan brändiin sovi "juo pasmat sekoittavaa olutta". Suomalaisen jääkiekon kannalta on parempi että Summanen lähti. Samoin finskilätkän kannalta olisi parempi että Kummolakin lähtisi.

Ja kyllä: Njeuvostoliiton pelaajat olivat "vankeja", mutta esim. Tukholman kisojen jälkeen loikannut Mogilny sai niissä kisoissa niin paljon paskaa niskaansa Vladimirilta, että loikkaus oli väistämätön juttu. Toki se oli jo aiemmin suunniteltu, mutta nöyryyttäminen etc. sai hänet lähtemään. Näin siis Larionovin mukaan. Puhumattakaan Fetisovin kohtelusta. Emme elä suljetussa valtiossa, mutta näkisin Niinimaan tapauksessa joitain yhtymäkohtia noihin.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
IceBreezer: Olen täysin "Summasen miehiä", mutta erittäin hyvää huumoria. Vielä vähän vaihtelua Raimon laajaan kirosanavarastoon, niin olisin pudonnut tuolilta.
 

IceBreezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, HIFK, Habs
Viestin lähetti Panzerfaust
Olen täysin "Summasen miehiä"

Niin, minäkin olen pitänyt Summasen joukkueiden peliesityksistä, mutta kysymys kuuluu: onko Suomen suosituimman maajoukkueen päävalmentajalla myös jonkinlainen vastuu muusta kuin urheilullisesta lopputuloksesta?

Oma kantani on: on.
 

werty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tähän ei voi sanoa muuta kuin että haista Kummola paska!

Väärä mies sai potkut.

Valmenna maajoukkue menestykseen niin saat potkut?
Johtuuko tämä kaikki nyt siitä että Niinimaalla meni pupupöksyyn?

Tuollaisia valmentajia laji juuri kaipaa. Toista henkilköä joka on yhtä hyvin sitoutunnut tuohon hommaan ei löydy, ikinä!

Ei kai ne asiat nyt voinnut niin huonosti olla, että potkut piti antaa, kun kerta palkakin juoksee viellä monta vuotta?
 

Goldberg

Jäsen
Re: Re: Mielipide

Viestin lähetti IceBreezer
On se toisaalta voinut mennä näinkin (jos tosissaan olet ollut Summasen valmennuksessa, niin saattaa kuulostaa tutulta):


Mitä tohon sun juttuus tuli.....Se oli Raimoa itseään. Mutta mitä mun kokemuksiin tuli niin varmaan Kale on sanonut Summaselle, että "mitä jos Raimo ottaisit nyt pehmeän linjan.....halaisit Jannea, Jaria ja Timoa...ja antasit Jarin mennä telkkariin vilkuttamaan kotiin"....
Kai siinä suoni päästä hajoo kun tullaan tollaisia ehdottelemaan....Ja mitä tulee nuori suomi- juttuun...niin hyvä juttu lapsille. (varauksin)...mutta ei aikuisille....Muistakaa aina, voittajat muistetaan ei häviäjiä. Ellei sitten häviä saatanan paljon.

Mun mielestä Raimo teki suomesta voittavan ryhmän. Ei ollut mitään poni ajeluita puistossa sun muuta roskaa.....Keskityttiin pelaamiseen. Ja puhuttiin asioista kovalla tavalla. Ei halattu lohduttaaksemme virheistä. Ei lapsikaan opi jos sitä halataan kun se on vetänyt naapurin Villeä kuonoon. Ja jos sulle maksetaan miljoonia siitä, että teet virheitä päivästä toiseen niin.....kai siitä voi sanoa...jos ei usko niin lisää desibeleitä ( jos vaikka olisi vaikkua korvissa) ... ja lopuksi vaikka sanoa pahastikin. Ja jos mä saisin miljoonia niin mulle ois loppujen lopuksi sama mitä toi yksi räyhää...tili tulee kumminkin.....

taas helpotti....
 

Supersonic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Viestin lähetti Barnaby
Aivan. Kertokaa nyt joku j-lauta mikä oli se hinta, se äärimmäisyyksien äärimmäisyys, joka maksettiin World Cup -suorituksesta. Minä ymmärtäisin tämän jääliläisyyden, jos siellä olisi käskytetty pelaajia niin että joku olisi halvaantunut, kuollut, niin että olisi tehty jotain peruuttamatonta. Joukkue oli jääliläisten mukaan "paniikissa". Kertokaa miten paniikissa oleva joukkue pelaa World Cupin finaalissa, jos ja vielä kun pahojen kielien mukaan PELAAJAT SEN SAIVAT AIKAAN, EI VALMENTAJA. Miten paniikissa olevat pelaajat sen tekivät? Miten Tuomo Ruutu teki maagisimman maajoukkuemaalin kenties ikinä paniikissa? Miten ihmeessä? Ei mitään supo-, sdp-, sak-, sossu-, jäälisääli- tai stallarivastauksia, kiitos.

Olen samoilla linjoilla. Saattaisin ymmärtää päätöksen mikäli saisin jostain täysin varmasta lähteestä (eli joltain pukukopista olleelta) kuulla, että RS lyönyt Niinamaata. Mikäli kohun/potkut on aiheuttanut sanat eikä fyysiset teot niin en kyllä päätöstä ymmärrä. Eikä tuo joukkue tosiaan näyttänyt paniikin vallassa pelaavan tai pelasivat ainakin h****tin hyvin paniikissa.
 
Onhan se nyt aika iso asia, jos ja kun joukkueen kapteeni eli Saku Koivu (joukkueen todelliseksi johtajaksi kutsuttu; ”äänitorvi”) antaa tukensa Summaselle. Ja saman tekee vielä joukkueen ”uusi johtotähti” eli Olli Jokinen; jopa kehuilla lisättynä. Varsinkin tuo Koivun antama tuki joukkueen kapteenina antaa olettaa (!), että pelaajisto olisi hyväksynyt jatkossakin Summasen päävalmentajaksi.

Jos ja kun Summasella on pelaajien tuki, pitänee syy erottamiseen olla muualla kuin siinä kuinka paljon Summanen on pelaajille huutanut. Eri asia sitten, jos joukkueen kapteeni ei puhunutkaan koko pelaajiston puolesta (tällöin voisi pohtia sitä, että onko pelaajien välillä erimielisyyksiä; tai sitten Koivu tuo esille vain oman henk.koht. mielipiteensä). Erottamisen syyt näyttäisivät siten löytyvän henkilökemian puolelta, johtoryhmän sisäisistä ongelmista jne.

Tietysti voi myös pohtia sitä, että onko pelaajilta kysytty mitään ennen erottamista sekä onko hyvä asia erottaa valmentaja jolla on pelaajien tuki takanaan? Mielenkiintoisia juttuja olisi myös ne, että onko Jutilalla/Kurrilla pelaajien tuki takanaan (Summanen olisi ilmeisesti kuitenkin halunnut pitää Kurrin) ja onko pelaajisto jakautunut vai yhtenäinen tässä asiassa (eli olisivatko pelaajat hyväksyneet Summasen jatkossakin vai eivät)?
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Panzerfaust
Aivan saatanan hyvä kolumni Matti Liljaniemeltä! Tälläistä pitäisi olla iltäpäivälehdissäkin, eikä sitä asiantuntematonta ja katkeraa paskaa.

Saatanan hyvä ?????? Kuinka kolumni voi olla "saatanan hyvä", jos siinä ei tavullakaan mainita koko erottamisprosessin todellista syytä, vaan keskittyy pelkkiin sivuseikkoihin. Kuinka kolumni voi olla asiantunteva, kun se ei sivuakaan erottamisen todellista syytä, vaikka kirjoittaja varmasi on siitäkin tietoinen. Ja jos ei ole niin entistä surkeampaa ja asiantuntemattomampaa tekstiä.

Liljaniemeltä yhtä ala-arvoinen ja asiantuntematon tekele kuin se yksi vastaavanlainen Niinimaa-jupakan aikaan. Kaiken kaikkiaan arvostetulta medialta täydellinen pohjakosketus. Kummola antoi selvästi ymmärtää, että pääsyy erottamiselle oli Summasen käytös, ei Jutila, eikä Kurri. Summanen kertoi itse, että olisi jatkanut molempien herrojen, myös Jutilan kanssa.

Liljaniemi, miksi vetelet paskaa hatusta, miksi et kirjoita itse asiasta, miksi et halua pysyä totuudessa. Jos pidät itseäsi toimittajana, miksi et ota asioista selvää ennenkuin lataat täyslaidallisen sitä itseään. Surkeaa toimintaa.
 
Viimeksi muokattu:

IceBreezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, HIFK, Habs
Viestin lähetti Katselija vain
Onhan se nyt aika iso asia, jos ja kun joukkueen kapteeni eli Saku Koivu (joukkueen todelliseksi johtajaksi kutsuttu; ”äänitorvi”) antaa tukensa Summaselle. Ja saman tekee vielä joukkueen ”uusi johtotähti” eli Olli Jokinen; jopa kehuilla lisättynä. Varsinkin tuo Koivun antama tuki joukkueen kapteenina antaa olettaa (!), että pelaajisto olisi hyväksynyt jatkossakin Summasen päävalmentajaksi.


Mutta miksi nämä mielipiteet tuotiin julki vasta, kun päätös oli tehty? Jos vaikka O.J. tai Saku olisivat 15.9 - 26.10 välisenä aikana antaneet eiliset lausuntonsa, niin Summanen varmaan olisi vielä valmentaja. Ai, kukaan ei kysynyt.... En ihan usko.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Katselija vain
Tietysti voi myös pohtia sitä, että onko pelaajilta kysytty mitään ennen erottamista sekä onko hyvä asia erottaa valmentaja jolla on pelaajien tuki takanaan? Mielenkiintoisia juttuja olisi myös ne, että onko Jutilalla/Kurrilla pelaajien tuki takanaan (Summanen olisi ilmeisesti kuitenkin halunnut pitää Kurrin) ja onko pelaajisto jakautunut vai yhtenäinen tässä asiassa (eli olisivatko pelaajat hyväksyneet Summasen jatkossakin vai eivät)?

Minä luulen, että pelaajat huomasivat Jutin ja Kurrin melkoisen turhiksi miehiksi valmennushommissa. Tyvestä puuhun noustaan, eli ammattilaisille tarvittaan ammattilaiset myös penkin taakse. Mikäli vielä puheet Jutin kyvyttömyydestä hoitaa pienimpiäkään käytännön asioita pitävät paikkansa, niin ihmettelen suuresti miehen suojatyöpaikkaa maajoukkueessa.

Pari sanaa myös Jarmo Korhosen kolumnista. Siinä varsin ansiokkaasti todettiin, että Summanen osaa puristaa joukkueesta paljon irti. Niin, onnistuessaan. Kaikki varmasti muistavat viimeisen kevään Jokereissa. Siinä myös todettiin, että Summanen on parhaimmillaan pelaajien kehittäjänä. Haluaisinkin tässä kysyä, että ollaanko Jokeri-leirissä kovinkin tyytyväisiä siihen tapaan, jolla esimerkiksi nuoria pelaajia kehitettiin? Varsinkin Harkimon kommentit olivat varsin katkeria ennen ns. omat pojat -projektin alkua. Noh, Harry on aina ollut parhaimmillaan jälkiviisaudessa mitä varsinaiseen urheilupuoleen tulee. Business kyllä luistaa ihailtavasti.

Itse näkisin, että Summanen on nimenomaan parhaimmillaan lyhyissä pesteissä. Oli kyseessä sitten maajoukkue tai seurajoukkue. Uskoisin, että kaksi kautta alkaa olemaan maksimi niin kuluttavan valmennustyylin kanssa. Uskoisin myöskin, että Summasen kaikki likoon pistävä tyyli tarttuu osaltaan pelaajiin.
 

IceBreezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, HIFK, Habs
Re: Re: Re: Mielipide

Viestin lähetti Goldberg

Mutta mitä mun kokemuksiin tuli niin varmaan Kale on sanonut Summaselle, että "mitä jos Raimo ottaisit nyt pehmeän linjan.....halaisit Jannea, Jaria ja Timoa...ja antasit Jarin mennä telkkariin vilkuttamaan kotiin"....
Kai siinä suoni päästä hajoo kun tullaan tollaisia ehdottelemaan....Ja mitä tulee nuori suomi- juttuun...niin hyvä juttu lapsille. (varauksin)...mutta ei aikuisille....Muistakaa aina, voittajat muistetaan ei häviäjiä. Ellei sitten häviä saatanan paljon.

Mun mielestä Raimo teki suomesta voittavan ryhmän. Ei ollut mitään poni ajeluita puistossa sun muuta roskaa.....Keskityttiin pelaamiseen. Ja puhuttiin asioista kovalla tavalla. Ei halattu lohduttaaksemme virheistä.


Edelleenkin uskon, että "halaamislinjan" ja "otsasuonityrälinjan" välimaastossa on elämää. Minusta antaa aika väärän kuvan vuosien 1998-2001 menestysputkestä, jos sitä kuvataan jonain halaamishommana. Henkilökohtaisesti kunnioitan paljon enemmän Aravirran tyylillä syntyviä tuloksia, kuin Summasen koirakoulutyyliä. Esimerkiksi Aravirran alaisuudessa pelannut nuorten MM-joukkue pelasi viime vuodenvaihteessa todella kovaa ja teki omaan taitotasoonsa nähden loistavan suorituksen pudottaessaan Venäjän ja voittaessan Tshekin pronssiottelussa. Näin siitä huolimatta, että pukukopissa ei varmaan riehunut palavasilmäistä piiskurityrannia.


Myös Westerlundin tyyli miellyttää minua.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Katoavaista on kunnia

Tapaus Summanen herättää tunteita puolesta ja vastaan. Ketjua kun lukee niin moni IFK ja Jokeri fani potkii Summasta päähän näppäimistö sauhuten. Mitenkähän kyseiset kirjoittajat ovat kirjoittaneet kun IFK tai Jokerit voittivat mestaruutensa? Silloin moni on ollut valmis pystyttämään patsaan Summaselle. IFK:ssa ollessaan Summanen lehdistötilaisuudessa huusi ja haukkui Jursinovin ja venäläisen kiekkokoulun alimpaan helvetiin. Summasen esiintyminen lehdistötilaisuudessa ei varmasti ollut kultaisen käytöksen oppikirjasta. Tuskin kukaan IFK fani silloin piti Summasta pellenä tai epäsopivana joukkueen valmentajaksi. Nyt Rami on avautunut pohjoisen rehelliselle miehelle ja jäälin jämälle tuli pelkopissat housuun. Nyt Summanen onkin yht'äkkiä täys idiootti ja kykenemätön hoitamaan valmentajan pestiä.
 
Viestin lähetti Katselija vain
Onhan se nyt aika iso asia, jos ja kun joukkueen kapteeni eli Saku Koivu (joukkueen todelliseksi johtajaksi kutsuttu; ”äänitorvi”) antaa tukensa Summaselle.....

Viestin lähetti Santtu
Ei kannata uskoa kaikkea mitä Kummola yms medialle syöttää. Hieman kritiikkiä laseihin niin sinäkin tiedät, että kaikki Kummolan yms paskanjauhannat ei todellakaan kestä päivänvaloa vaikka se niitä julkisuuteen syöttääkin. Todella hyvä kolumni!

Oliko tuo vastauksesi todella suunnattu minulle?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös