Ei ole potentiaalisia joukkueita tietääkseni nykyresursseilla, eikä Liigaa kannata enää kasvattaa joukkuemäärillä.
Alkuperäinen suunnitelma taisi olla 16 joukkueen liiga, jonka myötä olisi mahdollista pelata täydet kierrokset ja joka joukkueen aloittaa ja lopettaa runkosarja samaan aikaan. Myös nelinkertainen sarja ilman mitään lohkojakoja tuottaisi 60 peliä. Bluesin konkurssi sotki tämän, mutta en nyt sinänsä ihmettelisi, jos tuo toteutuisi sopivan seuran tullen. Mutta nykyisistä Mestis-seuroista en usko minkään olevan "sopiva".Ei ole potentiaalisia joukkueita tietääkseni nykyresursseilla, eikä Liigaa kannata enää kasvattaa joukkuemäärillä.
Itelle tuli deja vu ilmiö tästä ketjusta.Tästä ketjusta tuli semmoinen bon voyage ilmiö, että oon nähnyt tän ennenkin.
Itselleni tuli sellainen fiilis, että olet mitä ilmeisimmin huumorimiehiä, joka on tutustunut Matti Nykäsen sielunmaisemaan pintaa syvemmältä.Itelle tuli deja vu ilmiö tästä ketjusta.
Joo, tätä aihetta käsitellään ainoastaan kahdessa muussakin ketjussa melko aktiivisesti, joten oli äärimmäisen tärkeä avaus. Etenkin noin vahvalla aloitusviestillä, jonka informaatioarvo on suorastaan korvaamaton.Tästä ketjusta tuli semmoinen bon voyage ilmiö, että oon nähnyt tän ennenkin.
Tätähän ei nämä "suoran" avaamisen haluajat ymmärrä mitenkään. Urheilussa sellainen seura, joka yhdessä yössä muuttaa ammattilaisseuran puoliammattilaiseksi on siinä se seura ei enää nouse.Monesti puhutaan avoimen sarjan yhteydessä liiganousijoiden taloudellisista menestysmahdollisuuksista liigassa, mutta kolikon toinen puoli ei herätä niin paljoa keskustelua, vaikka pitäisi. Realiteetti on se, että jonkun nykyisen liigajoukkueen tippuessa Mestikseen, harvan liigaseuran talous kestää edes yhtä "hutivuotta" Mestiksessä. Tällä tarkoitan sitä, että ei organisaatiota noin vain kesän aikana skaalata alas toimimaan Mestiksen himmeämmissä valoissa - sopeutumisesta alemmalle kulu- ja tulotasolle seuraa valtavat tappiot ja kaikki olemme varmasti samaa mieltä, että yhtään uutta Bluesia emme tarvitse.
Ainakin ennen sopimuksissa oli liigapykälät ja jalkapallon puolella vastaavia on vieläkin, että joku pelaaja vapautuu sopimuksesta tai palkassa tapahtuu muutos suuntaan tai toiseen sarjatason vaihtuessa.Puhumattakaan sitten pelaajasopimuksista, mitä tapahtuisi niille? Suomessa on sen verran vahva työlainsäädäntö, että en yhtään ihmettelisi, vaikka seurat olisi sidottuja pelaajien, valmentajien, taustajoukkojen jne. osalta tehtyihin (liiga)työsopimuksiin, vaikka joukkue tippuisi Mestikseen. Onko edes juridisesti mahdollista muotoilla sopimuksia niin, että em. skenaariosta aiheutuva riski saataisiin seuralta suljettua pois?
Tässä lieneen hyvä linkata tämä uutinen johon tämä ketju juontaa pohjansa:
Kohahduttava väite: Suljettu SM-liiga on laiton – "Ei ole perusteita, jotka oikeuttavat sen"
Suomalaisen jääkiekon pääsarja suljettiin kauden 2013 jälkeen Suomen Jääkiekkoliiton ja SM-liigan yhteisellä päätöksellä. Urheiluoikeuden asiantuntijan Olli Rausteen mielestä sarjan sulkeminen on laitonta.www.mtvuutiset.fi
Eli asiantuntijan mukaan suljettu Liiga on laiton.
Ei, suljettu SM-Liiga ei ole laiton.
Ei, Mestiksessä ei ole potentiaalisia Liiga-joukkueita, mutta sen sijaan Liigassa on potentiaalisia Mestis-joukkueita.
Itse en ainakaan ole kuullut mistään laista, joka pakottisi Liigan avaamisen. Nämä kun on urheiluliigojen itse päätettävä asia.Perustele ensimmäinen?
Itse en ainakaan ole kuullut mistään laista, joka pakottisi Liigan avaamisen.
Unohditko lainata toisen virkkeen viestistä vahingossa vai tahalleen?Joten se ei voi olla laiton? Eihän se nyt niinkään mene.
Unohditko lainata toisen virkkeen viestistä vahingossa vai tahalleen?
Kyllä urheiluliigat saavat itse nämä asiat päättää. Jos jollain on muuta tietoa, voi tuoda ne tiedot esiin.
Kyllä urheiluliigat saavat itse nämä asiat päättää. Jos jollain on muuta tietoa, voi tuoda ne tiedot esiin.