Suhteesi juorulehtiin

  • 3 237
  • 31

Suhteesi juorulehtiin

  • Olen tilaaja

    Ääniä: 13 4,4%
  • Ostan irtonumeron 5 kertaa vuodessa tai useammin

    Ääniä: 2 0,7%
  • Ostan irtonumeron alle 5 kertaa vuodessa

    Ääniä: 6 2,0%
  • Luen odotushuoneissa, en osta irtonumeroita

    Ääniä: 170 57,2%
  • En edes lue

    Ääniä: 106 35,7%

  • Äänestäjiä
    297

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Nyt kun Seiskan julkaisemasta Putaansuun aka Mr Lordin kuvasta kohistaan, niin selvitetäänpä millainen on jatkoaikalaisten suhde kyseisen tyylilajin lehtiin.

Voi olla, että tätä on aiemminkin joskus tiedusteltu, mutta ei muistaakseni ihan viime aikoina.

Äänestys ei ole julkinen, jotta uskalletaan tunnustaa.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällaisen vaihtoehdon voisin mainita, että luen silloin, kun sattuu näytelehti luukusta tippumaan. En osta ironumeroa enkä tilaa. Ehkä saatan lukea odotushuoneissa, varsinkin jos ei ole parempaa tarjolla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ennen tuli toimittua kuten edelliset kirjoittajat, eli odotellessa saatoin selailla lehtiä. Nykyään en jaksa selailla edes tuttujen luona tai odotellessakaan, koska samaa paskaa siellä kansien välissä on kuin ennenkin. Otsikoissa ei vaihdu kuin julkkujen nimet, joten ei kiinnosta. Rehellisesti sanottuna en edes muista, milloin olen viimeksi jonkun juorulehden lukenut, ellei mummolan Katso-lehden ohjelmatietoja oteta huomioon. Näytelehdet menevät muoveissaan roskikseen. Ei vain kiinnosta ja piste.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on hauska kysymys, kukaanhan ei lue mutta levikit pyöriävt sadoissa tuhansissa näillä lehdillä. On se kumma.
 

Anton

Jäsen
Kyllä niitä ainakin erilaisiin firmoihin tilataan. Olen nähnyt niitä kaljaravintoloissa, partureissa ja muutamissa erialojen odotushuoneissa. Eli kyllä niitä tilataan, mutta kuka sen julkisesti kehtaa myöntää?

Silkkaa sontaahan ne ovat, mutta joskus 'kakkaleikit' piristävät!

En kyllä tiedä mikä niiden levikki mahtaa olla… tuskin kovin mainittava?
 

raisu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicäns
lintu kirjoitti:
Tämä on hauska kysymys, kukaanhan ei lue mutta levikit pyöriävt sadoissa tuhansissa näillä lehdillä. On se kumma.
Kaikki 5 miljoonaa Suomalaista ovat jo osallistuneetkin tähän äänestykseen.

Joskus männävuosina saatoin lueskella, mutta en enää aikoihin.
Milloinkaan en ole ostanut/tilannut ainuttakaan juorulehteä.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Viime vuonna ostin Katso-lehden. Tein sen salaa, Sodankylässä matkalla Savukoskelle kalastamaan!

Tytöt bikineissä saavat myös usein katsomaan kuvat läpi jahka lehti pikkuhumalassa vain kohdalle sattuu, samoin jutut ansiokkaista ja tärkeistä henkilöistä kuten Tauski Peltonen tai Anne-Mari Berg. Mitä vähemmän oikeaa sanottavaa sen parempi.

En tilaa kuin Hesaria ja Rakennuslehteä mutta kieltämättä useammin tissit kiinnostavat enemmän kuin Sipoon kävelyreitit.
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tilattavia aikakauslehtiä en ole Suomessa löytänyt kuin Suomen Kuvalehden. Tällä tarkoitan siis tällaisia "yleisaikakauslehtiä". Toki jonkun harrastuksen tai teeman ympärillä olevia lehtiä on hyviä vaikka kuinka. Itsekin tuosta kategoriasta Erä-lehden sekä Arvopaperi-lehden tilaaja olen.

Mutta lukufriikki kyllä olen eli aina syömässä käydessä, odotushuoneessa tai muussa vastaavassa tilanteessa hamuan kyllä jotain lukemista käteeni. Jos hyllyssä ei olisi muuta kuin pulsaattoripesukoneen huolto-opas niin lukisin varmaan sitten sitä.

Old TJ
 
En ole koskaan tainnut ostaa noita lehtiä irtonumeroina. Enkä tilannut, nyt tilaan vaan aku ankkaa ja roope-setää. Riittää miulle. Äitille tulee seiska, siellä tulee sitä toisinaan selailtua. Siis tosiaan vaan selattua, kun aina huomaa ettei siellä mitään mielenkiintoista ole tälläkään kertaa. Telkkari-ohjelmat tulee siitä lähinnä katsottua, tai ne hauskat kuvat.
 

JAgE

Jäsen
Ikinä en ole mitään juorulehteä tilannut tai ostanut irtonumerona. Enkä tilaa/osta tulevaisuudessakaan. Kerran sanoin Seiskaa tyrkyttävälle lehtimyyjälle sen verran pahasti, ettei yksikään lehtimyyjä ole soittanut viimeiseen kahteen vuoteen. Juorulehtiä pyrin boikotoimaan mahdollisimman paljon, mutta joskus joutuu parturissa odotellessa selaamaan puolitoista vuotta vanhaa Seiskaa, kun vaihtoehtona on joku übertrendikäs tukkalehti.
 

Konnamuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se mikä johtaa.
Itselleni tulevat Seiska ja OHO, nekin sen takia että sukulaisni on siellä duunissa ja saan ne ilmaiseksi. Itse katson niistä yleensä tv-ohjelmat ja emäntä tyttöystävä lukee loput.Tietenkin Nykäsen seikkailut kiinnostavat.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
JAgE kirjoitti:
Kerran sanoin Seiskaa tyrkyttävälle lehtimyyjälle sen verran pahasti, ettei yksikään lehtimyyjä ole soittanut viimeiseen kahteen vuoteen.

Miksi ottaa lehti tai sen myyminen niin vakavasti? Miksi Seiskasta pitää suuttua? Ihan harmitonta hupiahan se on.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En osta koskaan tämänkaltaisia lehtiä. En ole koskaan ostanut ja toivon mukaan en koskaan hairahdukaan. Jos jossain lojuu tyhjänpanttina tälläinen lehti ja ei muuta tekemistä ole, niin voin silmäillä ja lukea jutun pari.

Omia rahojani en kyllä juorulehtiin kuluta, se on vissi.
 

JAgE

Jäsen
Golden AWe kirjoitti:
Miksi ottaa lehti tai sen myyminen niin vakavasti? Miksi Seiskasta pitää suuttua? Ihan harmitonta hupiahan se on.
Harmitonta hupia ei ole se, että yksi saatanan lehtimyyjä soittaa kolme kertaa saman päivän aikana, ja keksii joka kerta uusia tarjouksia. "No mutta jos minä tarjoan sinulle tähän hintaan, niin ehkä mielesi muuttuu..." No prkl, ei muutu. Seiskan ylistysjutuistasi päätellen sinä, Golden AWe, saatat hyvinkin olla kyseinen myyjä.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Olen kaksi kertaa elämässäni ostanut juorulehden. Kummankaan perimmäisintä syytä en muista, mutta muistan jälkikäteen miettineeni, että olikohan tässäkään mitään järkeä.

Ilmaisnumerot luen ja karvakäsikebabilla + muissa paikoissa toki aina seiska luvun alle.

Tunnustan siis lukevani ja olen erittäin kiinnostunut niiden lööpeistä, mutta tilaa en.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
En tilaa, enkä osta irtonumeroita. Duden mainitsemissa kebab-ravintoloissa niitä tulee joskus selattua, tosin siinä ainoassa kebabbilassa jossain käyn, on aina uunituore IS / IL pöydällä, ja valitsen sen toki seiskoja ennemmin.

Niinpä ainoaksi Seiskanlukupaikaksi jää parturi. Tulee varsin femiininen fiilari, kun istuu parturinpenkillä ja lukee seiskaa. Melkein tekee mieli juoruta. Suutani en sentään ole siellä vielä koskaan avannut, murahtelen vain.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Anton kirjoitti:
En kyllä tiedä mikä niiden levikki mahtaa olla… tuskin kovin mainittava?

Seiskan levikin kappalemääräistä suurutta en tarkkaan muista mutta jotain kuvaa levikistä antaa se, että sitä tulee esim. L:rannan postinumeroalueelle useampi kuljetusyksiköllinen (häkki- ja rullakkokokoa) tilaajille. Kappalemäärissä lehti on muistini mukaan kuitenkin vähintään kolmas heti Seuran ja Avun jälkeen näistä viikottain ilmestyvistä juorulehdistä. (Tarkisin levikin: vuonna 2005 se oli 264 067 kpl ja koska viikkolehdestä kyse niin ilmeisesti tarkoitetaan kpl per viikko, lukijamäärä 947 000 eli aika suurista määristä on kyse).

Itse en lue seiskaa enkä juuri muitakaan juorulehtiä lääkäreiden tms. paikkojen odotushuoneissa. Mielummin vaikka katson vastapäivästä seinää tai varpaitani kuin ryhdyn lukemaan näitä vastenmielisimpiä juorulehtiä kuten seiska ja katso ja mitä niitä nyt onkaan. Seura on sillä rajalla, että siitä voi pitkäksi venyvän odottelun aikana mahdolliset mielenkiintoiset jutut selata ja tietty lukea sarjakuvat.

Samaan roskalehtien sarjaan kuuluvat myös iltapäivälehdet, niitäkään en osta enkä lue, netissä käyn kyllä IS:n sivuilla lukemassa uutiset ja keskustelut mutta muutoin lehden nettiversiokin saa jäädä rauhaan.

vlad.
 
Viimeksi muokattu:

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Luen odotushuoneissa yms. paikoissa ellei muuta kiinnostavampaa ole tarjolla. En ole tilannut enkä ostanut, paitsi ehkä kerran jonkun tietyn jutun takia jonkun maineettimamman juorulehden, vaan siitä on jo vuosia ja muistini saattaa pettää.

Kaupan kassajonossa olen kiinnostunut siitä, millä lehdellä on viikon turhimmat otsikot.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän sen jotenkin ymmärtää, että ihmisiä kiinnostaa juorut julkkiksista, mutta toisaalta, kun kuulee jälkikäteen itse julkkikselta, mitä paskaa valehtelua siitä on puhuttu lehdessä X, niin mun mielestä sellaista fiktiolehteä ei ole oikein järkeä lukea tai ainakaan tilata.

Kyllä sitä välillä tulee ajatelleeksi, että kuinka hanurista olisi olla julkkis. Nykyään moni lehti tarjoaa hyvistä kännykuvista rahaa, leffalippuja ym. niin homma menee koko ajan vaan.. ..... vittumaisemmaksi julkkisten kannalta. No kaikkeen tottuu, mutta täytyy muistaa, että kerran julkkis (esim. "miljönääri" jussi) aina julkkis. Happoradion tavikset vaan soimaan. jees.
 

Tobias

Jäsen
Kusipäiden lehtiä

No eihän näitä Seiskoja jne. kukaan älykäs lue. Välttelen katsekontaktia edes lööppeihin, joskus niitä valitettavasti sattuu näkymään. Toisaalta pidän siitä, että joku on löytänyt oivan idea nyhtää rahat pois tyhmältä kansanosalta.

Itselleni tulee kotiin Hesari, Arvopaperi, Kauppalehti, Talouselämä, Newsweek sekä Frankfurter Allgemeine, siinä on lehdet jotka ehdin ja haluan lukea.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Koskaan en ole ostanut, mutta jos jossain lojuu vapaana niin kyllähän se luettua tulee. Mummoni tilaa Seiskaa joten aina kun siellä käy niin tulee vilkuiltua. Äärimmäisen tylsä lehti tosin, sisältö on aina jotain naurettavia silminnäkijähavaintoja tyyliin Alexi Laiho kävi Ikean vessassa, kuvat jonkun Suurin pudottaja/Robinson/salarakkaan lomamatkalta, juttu jostain puolikuolleesta luonnonoikusta ja sitä rataa. Kunnon sontaa, mutta kyllähän sitä selailee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös