Itse olin ensi kertaa moneen moneen vuoteen vierasreissulla katsomassa menoa. Olin aivan järkyttynyt miten ennakkoluuloisia ja virkaintoisia järkkärit paikalla oli... Jotenkin tuli sellainen mielikuva että "nyt mä pelastan maailman näiltä ihmisiltä". Pienikin asia kun tapahtui niin järkkärit oli paikalla, jopa silloin kun meni vessaan niin hyvä ettei järkkärit kulkeneet vieressä ja varmistaneet etten vessassa piekse ketään. Ihmettelen todellakin että näin on tilanne. Olen kuullut juttuja vieraspeleistä, ja siitä miten virkaintoisia järkkäreitä on olemassa, nyt näin sen omin silmin. Olen 100% varma että mitään ei tapahtuisi jos järkkärit olisi vain "sivustaseuraajina" ja antaisivat normaalit spontaanit asiat olla. Maalia pitää tuulettaa, ja sen juhlinta on spontaania. Mitä sitten jos joku paukuttaa käsiä plekseihin? Kuka siitä loukkantuu? Jos katsomossa on konfetteja niin pitääkö järkkäreiden rynnätä läpi koko väkijoukon ja noutaa kaveri voimakeinoin pois? Kenelle voin valittaa muuten siitä että sain kahvit päälleni kun tämä järkkäri juoksi ohitseni ja tönäisi minua, ja takkini hiha on tahrainen?
Ihan jatkoa ajatellen voisin suositella järkkäreille tai hallivastaaville: Antakaa ihmisten olla älkääkä olko heti komentelemassa ja pomottamassa. Järkkärin tehtävä on olla myös asiakaspalvelija, mutta ainakaan eilen ei useimmilla järkkäreillä ollut mitään muuta mielessä kuin pistää alusta alkaen kaikki ojennukseen. Totta hitossa siinä tulee kaikenlaista ongelmaa kun ihmisiä valvotaan kuin vankilassa. Tampereella oli sentään yleisö todella mukavaa, kuten tapana Tampereella aina on, että sitä kautta ei tullut mitään ongelmaa. Jenkeissä olisin tajunnut että paikalliset ovat vielä 9/11 -tunnelmissa, mutta että näin kävi Tampereella.
Oli mukava kuulla Jäähovissa baaarimikon kommentit. Sanoi että "ei ole tällaista tunnelmaa ollut sitten Tapparan mestaruusjuhlien".