Muutama lisä asia vielä:
Madsenistä.
Kaveri torjuu perinteisellä perhostyylillä ja menee kyllä aika aikaisin maihin torjunta asentoon. Otti avauserässä muunmuassa läpiajon kiinni, joten ei voida sanoa Sportin ainakaan häneen kaatuneen (vaikkeivat he loppujen lopuksi edes kaatuneet). Perus rauhallinen peittävä maalivahti. Ensimmäistä maalia en nähnyt, mutta toinen maali oli aivan mahdoton torjua lämäri muutamasta metrista on paha kelle kuin kelle maalivahdille. Muutama pomputus, mutta mielestäni kaveri pelasi varsin tasaisen ottelun.
Sportin faneista.
Olen aina pitänyt paljon Sportin faneista, mutta nyt tuli kyllä paljon miinusta. Huudot ovat sitten viime vuodesta meneet huomattavasti törkeämmäksi. Esimerkiksi kun Henri Virta teki KOO-VEE:n 2-1 maalin hän luisteli Vaasalaisten eteen pitäen kättä korvalla (voi tietysti miettiä oliko sekin tarpeellista) ja katsomo huusi hänelle: Haluatko kuolla, huutoa toistuvasti. Ja pelin ratkettua Sportin fanit eivät laulelleet Sportin voitonlauluja vaan lauloivat Virralle, jotain tyyliin "Tuuleta nyt Virta". Ja minä en ainakaan pitänyt kiroiluja sisältävistä huudoista.
Minä en vain jaksa ymmärtää näitä vahingonilo ennen omaa iloa tyylin kannatusta. Jos oma joukkue tekee jatkoajalla maalin noustuaan viimeisellä minuutilla tasoihin en minä ainakaan välitä vastustajista pätkääkään saati ala silloin vastustajia ärsyttämään. Kaiken kaikkiaan Vaasalaisilta raikui aivan liian monia täysin mauttomia huutoja.
Toki ymmärrän myös sen, että joskus vastustajan kuumana käyviä pelaajia (Virta ei kyllä käynyt kuumana) pitää hiillostaa ja silloin voi yrittää horjuttaa vastustajaa psyykkaamalla, mutta että oman jatkoaika osuman jälkeen ruvetaan vain juhlinan sijasta provoilemaan, niin se on mielestäni väärin.
Älkää ihmeessä käsittäkö, niin, että tuomitsin nyt kaikki Vaasalaisten kannattajat, pikemminkin päinvastoin on hienoa, että on noin uskollisia ja äänekkäitä faneja, mutta hyvään urheiluhenkeen kuulumattomat huudot saisi jättää pois. Ja siis joukkoon mahtuu todella hyviäkin lauluja, jolloin sitä alkaa kuin taikasikusta jalka hakkamaan niiden laulujen tahdissa, mutta toistan yrittäkää nyt jättää nuo räävittömät huudot pois, ettei mene ihan maku hyvästä porukasta.