Huomenna on kyseessä minulle Mestiksen selvästi kiinnostavin ottelu. Vastassa on kaksi suosikkiani Mestiksestä.
Sport on ollut jo vuosia suosikkijoukkueeni Mestiksessä lähinnä siitä syystä, että hyvä ystäväni asuu Vaasassa ja hänellä vieraillessani meillä on ollut tapana mennä talvella Sportin peleihin ja kesällä Vepsun matseihin. Ja noissa kymmenessä pelissä missä olen Vaasassa käynyt olen todella innoissani seurannut sikäläistä meininkiä mikä on kuten yleensä tiedetään todella hyvää. Ja kyllä minäkin olen siellä innostunut kannattamaan kotijoukkuetta. Kaiken kaikkiaan Sport ansaitsisi mielestäni paikan liigassa, odotan päivää, milloin pääsin seuraamaan Sport-Ilves ottelua liigassa.
KOO-VEE taas on oman kaupungin joukkue ja isäni suosikkijoukkue, joten sekin on lähellä sydäntä. Mikäli KOO-VEE pelaisi pääsarjassa tai olisi silloin pelannut kun minä suosikkejani valitsin, olisin todennäköisesti KOO-VEE:n kannattaja, mutta sillä on nyt turha jossitella.
Jos näistä kahdesta on hakemalla haettava se suosikki niin niukin naukin Mestis suosikikseni ilmoittasin KOO-VEE:n, sillä onhan oman kaupungin seuroja (paitsi Tapparaa) jonkin verran tuettava.
Kuitenkin tässä ottelussa toivon voittoa Sportille, sillä sille tämän ottelun voittajalle jaettavasta kahdesta pisteestä olisi tällä hetkellä enenmän iloa. Olisihan se sääli myös Sportin runsaslukuisille fanijoukolle palata toistasataa kilometriä pitkä matka tappio niskassaan.
Joka tapauksessa ottelussa on kysymyksessä minulle Win-Win situation ja ehkä paras tulos olisi mielestäni, joku 4-5 jatkoajalla Sportille. Yllättävästi siis maaleja ottelusta kaivataan ja mielellään tasaista ottelua, jossa jännitystäkin piisaisi mahdollisimman pitkälle ottelua. Tulosveikkaukseni on kuitenkin 3-9.