Su 30.3 2008 Tappara-Kärpät (4. Semifinaali)

  • 25 066
  • 136
Tila
Viestiketju on suljettu.
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Jääkoneenkuljettaja: Tämä keskustelu ei siis liity minuun, vaan Janne Pesoseen. Ehkä se on sitten oikea paikka lopettaa, ja tosiaan odotella niitä urotekoja. Harmi etten nähtävästi kiekosta ymmärrä mitään.
Sinuun nimenomaanhan se liittyy, sillä sinä asetat oman näkemyksesi kaikkien arvosteltavaksi. Älä loukkaannu tai vetäydy kuoreesi (kuten lainauksessa) jos jonkin näkemys ei vastaakaan omaasi. Lue, ymmärrä ja vastaa. Ihan turha pakoilla nyt keskustelusta, kun väitteesi on joku kyseenalaistanut.

Ja jos minä olen sinua ajamassa pois keskustelusta, on tässä kyllä jo maailmankirjat sekaisin. Hyväntahtoisin höperö koko forumilla, tiätsä.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Eli pääsemme siihen lopputulokseen että Janne Pesonen herättää vain yksinkertaisesti niin paljon kateutta, että häntä sen takia syytetään filmaamisesta yms käytöksestä. Vielä kukaan ei ole edes yrittänyt vastata miksi hän on niin laajasti aiheuttanut ärsytystä, vaikka onkin huippupelaaja.

No sanotaan että kyllähän Jannessa on niitäkin piirteitä joita voisi ehdottomasti karsia pois kuten silloin tällöin turha käsien levittely, anovat katseet tai esim. välillä ylimääräinen jäällä polviasennossa oleilu kontaktin jälkeen. Tuollaiset eleet aiheuttavat varmasti ärsytystä, mutta ovat kuitenkin vielä kaukana filmaamisesta. Tuo jatkuva maalitehtailukaan ei varmasti osakkeita paranna.
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Miksei kukaan ole ollut riittävän yhteisöllinen ja ystävällinen, että olisi tuon Nelosen heikon koosteen sijasta jakanut tämän Aamulehden hyvän maalikoosteen tänne?

Ei tässä muuta. Filmailemisiin.

Hyvä linkki, Aamulehden kooste oli napakka ja, toisin kuin monet vastaavat, äänellisesti tunnelmaa-luova. Ryyditettynä Juha Jokisen mieleen tuovalla alkuspiikkauksella, erinomaista.

3-3-maali on vain niin benissimo, tuossa on jääkiekkoa kauneimmillaan. Nimenomaan Anderssonin alkutyö, tilanteessa jossa 97 sadasta hyökkäyksestä hyytyy kuin Esa Säterin liigaura.
 

Weasels

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Rehellisesti sanottuna itselleni ei tule mieleen ketään sm-liiga pelaaja joka filmaisi yhtä paljon. Leino pääsee hyvin lähelle.

Keppiä tulee staroille normijantteria enemmän. Se on selvää. Varmasti palaa hermo. Toisten tyyli on vastata siihen kovuudella malliin Fobba ja Sundin. Toisten tyyli on korostaa rikkeitä hollywood-tason näyttelijäsuorituksilla.

Se on sitten ihan oma mielipide kummanlaisia pelaajia arvostaa enemmän.

Ai että Leino pääsee lähelle!? Elä viitti. Laskin huvikseni eilisessä Blues-Jokerit pelissä Leinon kaatuilut ja niitä sattui minun silmiini 6 kappaletta! Ellei sitten keittiössä käyntieni aikana tullut lisää. Pesonen on tammipuu verrattuna Leinoon.
 

Palomies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät,Carolina Hurricanes
Ehkä se on sitten oikea paikka lopettaa, ja tosiaan odotella niitä urotekoja. Harmi etten nähtävästi kiekosta ymmärrä mitään.

Nähtävästi juu, mitä urotekoja pitäisi odotella? Mies ratkaisi jo suurella panoksellaan viime keväänä Kärpille mestaruutta. Vai oliko sekin vain jotain hemmetin filmausta? Jos tarkoitat urotöilläsi sitä, että pitää kestää koko poffit tuota jystämistä ilman kaatumisia ja hampaat kurkussa ja keskittyä hakkaamaan kaikki jotka löivät sinua, niin ok, se on sinun ihanteesi. Lopetan tämän asian jauhamisen tähän.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Sinuun nimenomaanhan se liittyy, sillä sinä asetat oman näkemyksesi kaikkien arvosteltavaksi. Älä loukkaannu tai vetäydy kuoreesi (kuten lainauksessa) jos jonkin näkemys ei vastaakaan omaasi. Lue, ymmärrä ja vastaa. Ihan turha pakoilla nyt keskustelusta, kun väitteesi on joku kyseenalaistanut.

Ja jos minä olen sinua ajamassa pois keskustelusta, on tässä kyllä jo maailmankirjat sekaisin. Hyväntahtoisin höperö koko forumilla, tiätsä.

Ei tässä paljoa pysty keskusteluakaan jatkamaan kun vastaukset alkavat olla luokkaa: "vittu sää oot tyhmä ja ruma". Minähän olen oman näkemykseni pyrkinyt kertomaan, ja n. sataan kertaan ilmoittanut että MINUN mielestäni joku asia on jollakin tavalla. Mielipide on mielipide mutta pyrin tukeutumaan siihen mitä näen.

Jos nyt pystyisit vastaamaan siihen minun pointtiini ilman sitä turhaa jeesustelua kuinka minä en ole pelannut lätkää, en ole nähnyt Kärppien pelejä enkä muutenkaan tunnu ymmärtävän lätkästä mitään.

Eli:

Jos Janne Pesonen ei siis käyttäydy kuten olen aiemmin kirjoittanut, niin MIKSI hän aiheuttaa pahaa verta niin laajalti? Johtuuko se ihan pelkästään Sheddenistä? Vai ovatko kaikki muut kuin Kärppäläiset kateellisia kun Pesonen on niin hyvä?

Jos viimeinen kohta pitää paikkansa, niin miksi vaikka Jari Viuhkola on laajasti arvostettu pelaaja? Samalla logiikallahan myös Viuhkolan pitäisi olla vihattu koska hän on niin hyvä.
 

peikko#13

Jäsen
Jos Janne Pesonen ei siis käyttäydy kuten olen aiemmin kirjoittanut, niin MIKSI hän aiheuttaa pahaa verta niin laajalti? Johtuuko se ihan pelkästään Sheddenistä? Vai ovatko kaikki muut kuin Kärppäläiset kateellisia kun Pesonen on niin hyvä?

Pesosen filmauskeskustelu on lähtenyt tänä keväänä ihan lapasesta, eikä sitä ainakaan vähennä Pesosvihaa lietsova Nelosen tehoduo, joka ainakin sunnuntaina näki filmaamista joka tilanteessa. Harmi, että hidastuskuvaa oli tarjolla niin valahti pohja mehukkailta jutuilta. Jokainen ylivertaisen taitava pelaaja aiheuttaa pahaa verta vastustajafanien joukoissa, perusfani kun on hivenen puusilmäinen ja yksinkertainen. Toki Sheddenin syytöksillä on oma osuutensa filmauskeskustelussa, ja taas syyttävä sormi osoittaa sinne hivenen yksinkertaiseen kansanosaan, joka ei osaa hahmottaa mediapeliä vaan lonksuttaa rapalan peräsuoleen asti. Onhan se toki mukava saada lyömäaseita vittumaisen hyvää pelaajaa vastaan oikein maajoukkuekoutsilta.

Mutta Pesoseen, joka nyt pelaa maajoukkuetasolla. Hän on ylivoimaisen nopea ja taitava pelaaja tähän liigaan, josta johtuen häntä on rikottava, jos haluaa estää maalin. Näitä tilanteita tulee sitten vaihto vaihdolta pelistä toiseen. Vastustajafanien nähdessä muutaman Kärppäpelin kaudessa, Pesosesta eittämättä jää kuva, että hän on usein jään pinnassa. Mutta kateuden ja raivon välistä voisi koittaa hivenen raottaa silmäluomia ja miettiä miksi hän on siellä jään pinnassa.

Selvennykseksi loppuun. Pesonen ylikorostaa kontaktia, jää anelemaan jäihin ja joskus jopa filmaakin, määrällisesti ehkä jopa eniten, mutta suhteellisesti ei keskiverto liigapelaajaa enempää. Ja se mistä voi olla ylpeä niin Pesoselta en ole tällä kaudella nähnyt yhtään kengurun loikkaa ilman kontaktia, vaikka eräskin VL niitä esitti pelkästään viimeisessä runkosarjaottelussa viisi.


Jos viimeinen kohta pitää paikkansa, niin miksi vaikka Jari Viuhkola on laajasti arvostettu pelaaja?

Ämmä, tissiposki, mammanpoika, läski, pullukka, näitä voi kysellä lisää vaikkapa Espoosta, Helsingistä ja tätä nykyä myös Tampereelta.
 
..Ämmä, tissiposki, mammanpoika, läski, pullukka, näitä voi kysellä lisää vaikkapa Espoosta, Helsingistä ja tätä nykyä myös Tampereelta.
No mutta pitääkö tuosta nyt sitten suivaantua? Siinähän on kuvailtuna keskiverto suomalainen mies. Niitä löytyy Oulusta, Turusta, Helsingistä (suomenruotsalaisetkin lasketaan), Espoosta ja muualtakin. Tampereellekin on muutama sellainen jostain muuttanut. Ehkäpä Viuhkola on semmoinen? Ja sitten ekstrana osaa pelata keskivertoa paremmin vielä jääkiekkoa.

Ja onhan se nyt päivänselvää, että Pesonen, Leino ym. filmaa. Tai sanotaan, että korostavat rikkeitä. Sehän on jotakuinkin luonnollinen reaktio, kun itsestä tuntuu, että koko ajan rikotaan, mutta tuomari ei sitä vihellä. Sitten pitää koittaa korostaa niitä rikkeitä, että kokisi oikeutta.
3 on kuitenkin sellasta jotka eivät moiseen sorru: Raipe, Janne ja Eepi.
 

peikko#13

Jäsen
No mutta pitääkö tuosta nyt sitten suivaantua? Siinähän on kuvailtuna keskiverto suomalainen mies. Niitä löytyy Oulusta, Turusta, Helsingistä (suomenruotsalaisetkin lasketaan), Espoosta ja muualtakin. Tampereellekin on muutama sellainen jostain muuttanut. Ehkäpä Viuhkola on semmoinen? Ja sitten ekstrana osaa pelata keskivertoa paremmin vielä jääkiekkoa.

En suivaantunut. Mutta ei tuonkaltaiset nimitykset nyt kovin vahvaa arvostusta hengi.
 

Palomies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät,Carolina Hurricanes
Hei,lopetetaan jo....

...mennään johonkin spekuloimaan tulevasta finaalisarjasta,eikös niin arvon Kärppäveljet?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös